לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אורי הייטנר

מאמרים בנושאי פוליטיקה, חברה, תרבות, יהדות וציונות. אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל, איש חינוך ופובליציסט

כינוי:  הייטנר

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2015

להתמקד במסיתים


בראש השנה נרצח אלכסנדר לבלוביץ' בירושלים. בדיוק חודשיים לאחר מכן, בראש חודש כסלו, נרצחו בני משפחת ליטמן, בהר חברון. היו אלה חודשיים של מתקפת טרור רצחנית – פיגועי דקירה, דריסה, ירי, אבנים; כל אמצעי כשר לרצח יהודים. זוהי מתקפה של הקנאות הג'יהאדיסטית האיסלמית ושל הלאומנות הפלשתינאית, שמטרה אחת ואין בלתה –מזה"ת ריק מיהודים.

 

המייחד את מתקפת הטרור הנוכחית הוא התבססותה על "מפגעים בודדים" – מנער בן 11 עד זקנה בת 72, הנוטלים סכין או מכונית, וקדימה, לרצוח יהודים. למה מתקפת הטרור הנוכחית מתבססת על מפגעים בודדים? התמונות של כוח המסתערבים ששלף מחבל מבית החולים בחברון מסבירות את התופעה. מאז "חומת מגן", היכולת של ארגוני הטרור לפעול בחופשיות כפי שפעלו מהקמת הרש"פ ועד המבצע, אינה קיימת עוד. מדי לילה פועלים כוחות הביטחון בשטחי הרש"פ, מסכלים פיגועים, עוצרים מחבלים וגורמים לארגוני הטרור להתמקד בבריחה ומסתור. מציאות זו, שלבטח הבטיחה את חייהם של אלפי ישראלים בעשור האחרון, אינה מאפשרת לארגוני הטרור לפגע באופן חופשי. פיגועי הדקירה והדריסה של המפגעים הבודדים, היא התחליף.

 

אך התחליף הזה הוא החלטה אסטרטגית של הפלשתינאים. יש משגרים לנער ולזקנה היוצאים לרצוח יהודים. השולחים אינם מפקדים בארגון הייררכי המורידים פקודות לכפופים אליהם. השולחים הם המנהיגים היוצרים את האווירה, המסיתים לרצח, המחנכים לטרור, השוטפים את מוחם של ילדים מקטנות לרצוח יהודים, מערכת החינוך המסיתה לכך, כלי התקשורת היוצרים גלוריפיקציה למחבלים ולרוצחים, המטיפים במסגדים הקוראים לפיגועים ומבטיחים גן עדן למפגעים וההנהגה הפלשתינאית המעודדת את הטרור. הם האחראים. הם האשמים.

 

חודשיים של פיגועים מדי יום, לעתים מספר פיגועים ביום, וההנהגה הפלשתינאית לא השמיעה ולו ביטוי קל של הסתייגות, שלא לדבר על גינוי. לפלשתינאים יש נשיא, ראש ממשלה, ממשלה, שרים, פרלמנט, יו"ר פרלמנט, חברי פרלמנט, שלטון מוניציפלי, בתי משפט, בתי כלא, שב"כ, משטרה, כוחות ביטחון, מערכות חינוך – מכל הגורמים הללו, איש לא גינה, איש לא הסתייג, איש לא הסביר שטענת "אל אקצה בסכנה" היא שקר ועלילה. להיפך. כאשר במערכה הראשונה הנשיא הפלשתינאי מדבר על רגליים יהודיות המטנפות את אל אקצה - במערכה השניה נער יתפוס סכין וילך לרצוח יהודים.

 

כוחות הביטחון ואזרחי ישראל מתפקדים היטב לנוכח הטרור, והדבר בא לידי ביטוי בחתירה למגע, ובהסתערות גבורה בידיים חשופות על המחבלים. אך אי אפשר לנצח בלי להגיע למסיתים. מי שיודעים לשלוף מחבל מבית חולים, יכולים לשלוף מסית ממסגד או מתחנת שידור. זה הכיוון הראוי להתמודדות עם מתקפת הטרור. וקודם כל עלינו לפעול בתוכנו – להוציא לאלתר אל מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האסלמית, שחוללה את מתקפת הטרור, בהסתה ובעלילה בנושא הר הבית. 

 

* "ישראל היום"

נכתב על ידי הייטנר , 14/11/2015 20:20   בקטגוריות חוץ וביטחון  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להייטנר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הייטנר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)