לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אורי הייטנר

מאמרים בנושאי פוליטיקה, חברה, תרבות, יהדות וציונות. אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל, איש חינוך ופובליציסט

כינוי:  הייטנר

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2015

טרור הדה-לגיטימציה


אירופה במלחמה. כך הכריזו מנהיגי אירופה בעקבות מתקפת הטרור האסלאמיסטי הקנאי על פריז.

 

אירופה מצויה במלחמה נוספת, שאינה מנותקת מהמלחמה בטרור האסלאמיסטי הקנאי - מלחמה על נפשה של אירופה. המאבק על סימון מוצרים ישראליים הוא מאבק על נפשה של אירופה. האם זו אירופה החוזרת לימיה האפלים, שבהם סימון חנויות של יהודים, בתים של יהודים, עסקים של יהודים, נתן את האות לזוועות הקשות ביותר שידעה האנושות? או שמא זו אירופה החדשה, המתנערת מעברה האפל וצועדת בדרכי הנאורות, החירות והצדק?

 

ביום השנה ה-77 לליל הבדולח, קיבלה נציבות אירופה את ההחלטה האומללה לסמן מוצרים שיוצרו בישראל (במזרח ירושלים, יהודה ושומרון והגולן). רק אדם הלוקה בעיוורון מוסרי יכול להתעלם מהסמליות המצמררת שבמועד הזה. ורק אדם הלוקה בעיוורון מוסרי יתעלם מהסמליות המצמררת בכך שהראשונים לקפוץ על קרון החרמות היו גרמנים – בעלי הכלבו הגרמני ״קה.דה.ווה.״, שהוקם בידי יהודים והופקע בידי המשטר הנאצי. הנהלת הכל-בו הורידה מן המדפים בקבוקי יין ישראליים.

 

לא חלפו שעות מעטות, והנהלת הכל-בו חזרה בה מהחלטתה, החזירה את היינות למדפים והתנצלה. הזיגזוג הזה מעורר תמיהה: האם בעלי הכל-בו הם אנטישמים, אנטי ישראלים, המורידים מן המדפים מוצרים ישראליים? או שמא הם בעלי עסקים הגונים, הסולדים מאפליה על רקע אנטישמי ואנטי ישראלי, ולכן הם החזירו את המוצרים למדפים והתנצלו? סביר להניח שהם פשוט מבולבלים, ונמצאים בזירה של לחצים סותרים.

 

הלחצים הסותרים הללו, הם המלחמה על נפשה של אירופה, אותה הזכרתי. על כף אחת של המאזניים נמצאת הרוח הרעה של הדה-לגיטימציה למדינת ישראל, לקיומה של מדינה יהודית, שבאה לידי ביטוי בקריאות לחרמות נגד ישראל, נגד האקדמיה הישראלית, נגד מוצרים ישראליים. על הכף השניה - הרוח של אירופה הדמוקרטית, הנאורה, המתנערת מן האנטישמיות.

 

המהירות שבה חזרה בה הנהלת הכל-בו מההחלטה היא אות מבשר טוב. היא מוכיחה עד כמה החלטת נציבות האיחוד האירופי רחוקה מלהיות סוף פסוק. היא מוכיחה שהרוח הרעה רחוקה מלנצח, ואין כל מקום להרים ידיים. היא מוכיחה שיש מצפון באירופה, ואין סיבה להתייאש מן היבשת. היא מוכיחה, שהירתמות ישראלית למתקפת נגד מול מתקפת הדה-לגיטימציה, למתקפת אמת מול תעשיית השקר, עשויה לחולל שינוי מגמה. היא מוכיחה שבכוחנו לנצח את האויב במלחמת הדה-לגיטימציה נגד קיומנו.

 

הזכרתי בפתח המאמר את הזיקה בין המאבק על נפשה של אירופה, לבין המאבק של אירופה נגד הטרור האסלאמיסטי הקנאי. יש קשר הדוק בין השניים. אירופה שתיכנע לרוחות הרוע והאנטישמיות המבעבעות בתוכה, לא תוכל לעמוד איתן מול האויב האסלאמיסטי הקנאי התוקף אותה. רק אירופה נחושה לעמוד על ערכי החירות והצדק ולהילחם עליהם, תנצח במלחמה הזו.

 

עוד זה מדבר וזה בא. ביום שבו הסיר הכל-בו הגרמני מוצרים ישראליים ממדפיו, החליט איגוד האנתרופולוגים האמריקאי להחרים את ישראל. גם לארה"ב הגיעה הרוח הרעה, רוח הדה-לגיטימציה למדינת ישראל, וגם שם יש לה הצלחות. האוניברסיטאות בארצות הברית נתונות כבר שנים רבות למתקפה קשה של תעשיית השקרים האנטי ישראלית, של תעשיית הדה-לגיטימציה לישראל. המתקפה הזאת, המלווה ברפיסות התגובה הישראלית, נותנת את אותותיה.

 

הגיעה השעה שישראל תגדיר את מתקפת החרמות והדה-לגיטימציה כאיום אסטרטגי, ולהירתם למתקפת-נגד רבתי, בפעולה משותפת של כל הגורמים הפטריוטיים בישראל, מן הממשלה והאופוזיציה כאחד. על ישראל לגייס את העם היהודי בארה"ב ובאירופה ואת כל שוחרי הטוב בארצות אלו, למלחמת חורמה בטרור הדה-לגיטימציה. יש להשקיע במאבק הזה משאבים רבים ככל שיידרשו, בדיוק כפי שאנו נוהגים כאשר אנו מותקפים בידי צבאות, טילים או טרור פיסי. טרור הדה-לגיטימציה והטרור הפיסי הם שני צדדים של אותה מתקפה, וכלל לא ברור איזה צד מסוכן יותר. במלחמה הזאת אין לנו ברירה, אלא לנצח.

 

* "ישראל היום"

נכתב על ידי הייטנר , 22/11/2015 18:58   בקטגוריות היסטוריה, חוץ וביטחון, כלכלה, פוליטיקה, ציונות  
הקטע משוייך לנושא החם: מתקפה רצחנית בפריס
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להייטנר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הייטנר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)