לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אורי הייטנר

מאמרים בנושאי פוליטיקה, חברה, תרבות, יהדות וציונות. אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל, איש חינוך ופובליציסט

כינוי:  הייטנר

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2016

לזכרו של גילי אבוחצירה


דברים לזכרו של גילי אבוחצירה, שאמרתי בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל באורטל:


גילי היה לי חניך וחבר.

 

באותה תקופה, כבר באמצע כיתה י"א החלו לפעול גרעיני תנועת הצופים. אני ריכזתי והדרכתי את גרעין "טל", גרעין ח' לאורטל. אחת משבע הקבוצות הייתה מטבריה. גילי היה טברייני. לא סתם טברייני – התגלמות הטברייניות. עמוד התווך של שבט צופי ים טבריה, שהיה מרכז חייו.

 

בין גילי וביני נוצר קשר מיוחד, מעבר לקשר של חניך ומדריך. הוא התגורר בסמוך לשבט הצופים, ולפני כל פעולה הגעתי לביתו וכך הכרתי גם את משפחתו. לעתים, העתקנו את הפעולה לביתו של גילי.

 

גילי היה פעיל מאוד בגרעין – היה חבר במזכירות הגרעין, היה הראשון שחתם לנח"ל, ארגן אירועים כמו טיול סוסים, מפגש של כל הגרעין בטבריה וגולת הכותרת: הוא ארגן את הרפסודיה ופיקד עליה, בהצלחה רבה.

 

גילי אהב מאוד את אורטל, ונהג לומר לי שהוא – בטוח יגשים באורטל. אי אפשר לדעת מה היה קורה אילו, אבל כאשר הוא אמר זאת, הוא התכוון לכך. פעם שאל אותי, האם חבר קיבוץ יכול להיות גולש גלים מקצוען, בתקווה שיוכל לשלב בין אהבותיו הגדולות.

 

את הטלפון הארור מאבי בלכרמן, שבו הוא סיפר לי על האסון הנורא, על תאונת הירי האומללה שקיפדה את פתיל חייו של גילי, לא אוכל לשכוח. הרגע הזה, והימים שאחריו, חרוטים היטב בזיכרוני ומלווים אותי כל ימיי. אני חש צער על ההחמצה הגדולה, על המשפחה שגילי לא זכה להקים, על הילדים שלא זכה להוליד, על החיים של נער כל כך שמח וכל כך תאב חיים ואוהב חיים, שנגדעו באחת, באותו לילה מר ונמהר. 

נכתב על ידי הייטנר , 10/5/2016 20:36   בקטגוריות אורטל, אנשים, היסטוריה, הספדים, נאומים, צבא  
הקטע משוייך לנושא החם: זיכרון ועצמאות
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להייטנר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הייטנר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)