לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מדף הסיפורים שלי: ראו למטה

Avatarכינוי: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2015

להימלט מהמציאות


ביום חמישי חוויתי לראשונה את הטרנד החדש שמציף את הארץ - חדרי מילוט escape rooms. 

זאת הייתה חוויה מיוחדת ויוצאת דופן שקשה להשוות אותה לחוויה אחרת, אבל אני אנסה: זה כמו לשחק משחק מחשב אבל במציאות, זה כמו לראות סרט ובו זמנית להיות בתוכו, זה כמו לפתור תשבץ היגיון בתלת מימד, וזה מלהיב ומרתק וזה כיף טהור. 

חדר מילוט הוא חדר (בדרך כלל סדרת חדרים שמחוברים ביחד) שמעוצב כמו סט של סרט או הצגה ויש מאחוריו גם סיפור כלשהו. החדר בו אנחנו היינו היה של שוטר מושחת ממשטרת ניו-יורק. אנחנו שיחקנו בלשים, והיינו צריכים למצוא בתוך החדר את שמה של האישיות הבכירה שהשוטר מתכוון לרצוח.

בחדר יש הרבה רמזים, גם גלויים וגם מוסתרים בתוך מגירות, תיבות ותיקים נעולים שגם הם מוחבאים ו/או מוסלקים בתוך חפצים אחרים. הרמזים הם רק כיווני דרך לחידות שצריך לפצח על מנת שיהיה אפשר להתקדם לעבר הפתרון ומציאת שמו של הקורבן הצפוי.

כמו בכל סרט פעולה גם במשחק יש הרבה טוויסטים שהופכים אותו למהנה, מותח ומשעשע. 

למשחק יש זמן מוגבל: 60 דקות, וכדי לוודא שהשחקנים מספיקים לסיים בזמן הצוות מציע רמזים בכל פעם שנראה לו שהשחקנים נתקעים או מתברברים יותר מדי על נושא שולי. אבל הרמזים הם רק אופציה. אפשר להמשיך לנסות לפצח לבד את החידות עד שהשעה נגמרת. 

הצוות עוקב אחרי השחקנים באמצעות מצלמות שמותקנות בחדר, ומתקשר עם השחקנים באמצעות מכשיר קשר שמוסיף עוד קסם לאווירה של המשחק.

 

בקבוצה שלנו היו ארבעה שחקנים, ואני חושבת שזה גודל קבוצה אידיאלי, כי כדי להצליח במשחק צריך אנשים בעלי אופני חשיבה שונים ומיומנויות שונות. הכי חשוב זה לשתף פעולה ולעבוד כצוות, וזה לא פשוט בעיקר אם יש קבוצה של ארבעה דעתנים כמונו שכל אחד חושב שהוא יודע יותר טוב מהשני. למזלינו הבנו כבר בהתחלה ששיתוף פעולה הוא המפתח. הוא קריטי. בזכות שיתוף הפעולה הצלחנו לצאת מהחדר תוך פחות מ-40 דקות.  

 

נכון לעכשיו יש כ-30 חדרי מילוט בכל רחבי הארץ, ואני חושבת שכל מי שאוהב חידות היגיון ולא מפחד לגעת בדברים ייהנה לשחק בחדרי מילוט. 

חדרי מילוט הוא משחק שמתאים לבני נוער ומבוגרים. ייתכן וישנם חדרים שמתאימים גם לילדים צעירים, אבל לא החדר בו אנחנו היינו. יש בו כל מיני אלמנטים שעלולים להיות מפחידים.

מדובר בתענוג לא זול. אנחנו שילמנו 70 ש"ח לכל שחקן, וזה קצת יקר לחוויה שנמשכת מקסימום שעה. יש פה גם אבסורד מסוים, כי כשחקן מעודדים אותך לפצח את הסודות של החדר הכי מהר שאתה יכול, אבל אם מסיים מהר אז יוצא שבעצם שילמת יותר...

 

באופן אישי, אני מרגישה שההשקעה הייתה שווה כי זכינו לתמורה מלאה עבור כספנו וגם תמכנו בעסק קטן. המקימים של חדר המילוט הם שני בחורים צעירים, והם עשו עבודה טובה. החדר היה מעוצב להפליא. ניכר שהושקעה בו הרבה מחשבה גם בפיתוח החידות וגם ביצירת האווירה. 

 

אבל מה שהיה הכי נחמד בחוויה זו ההתנתקות. בכניסה לחדר מפקידים תיקים וכמובן גם פלאפונים, ובתקופה הנוכחית אין כמו שעה קלה של מציאות אלטרנטיבית.

נכתב על ידי , 10/10/2015 11:26  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חגית ר'' ב-18/11/2015 10:24




77,767
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחגית ר'' אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חגית ר'' ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)