"חומות של תקווה" , הבסיס לבלוג זה , הוא כמובן סרט קולנוע משובח , אך גם אני איני טומן עיניי רק במסך הגדול , אלא בעיקר במסך הקטן...
המושג "רייטינג" הינו זר לי עד מאד , מאחר והתוכניות בעלות הרייטינג הגבוה ביותר הן תוכניות ריאליטי ( לפחות מתחילת שנות ה 2000 ) והן , למרות השונות הרבה בין תוכניות כמו "השרדות" ל"כוכב נולד" , "האח הגדול" או "המירוץ למיליון" , אינן מעניינות אותי לחלוטין, אינני צופה בהן , ובשיחות הרבות המתקיימות בעבודה , בין חברים וברשתות החברתיות , אני לוקח צעד אחד אחורה וגם מצהיר על סלידתי מהז'אנר.
הסיבה לכך , על כל השוני המהותי בין התוכניות , מעבר לחוסר העניין האישי , היא האפשרות למיפולציות , עריכה ובימוי העושות את התוכניות הללו לדבר שהוא , בניגוד לכותרת הז'אנר - לא אמיתי , וכאיש של מילה ואמת , אין לי בצפייה כזו כל חווייה.
כשנפתח הבלוג , לפני 7.5 שנים , הוספתי לטורי הרשימות בבלוג מספר תוכניות וערוצים אהובים , תחת השם "מסך כחול מרצד" -
<> האוס
<> נשואים פלוס
<> N.C.I.S
<> הרצועה
<> סיינפלד
<> ערוץ ההסטוריה
<> ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק
<> ערוץ ההורים
<> ערוצי הסרטים
<> ערוץ אגו
<> ערוץ המוסיקה הישראלית
<> ערוץ VH1
<> TOP GEAR
היום , במבטח לאחור , אין כמעט שינוי , בודאי לא בערוצים האהובים , ביחס לעבר - ערוצי הסרטים למיניהם , ערוץ ההסטוריה , ערוץ המדע , ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק , ערוץ אגו , ערוצי המוזיקה - וגם ערוצי האקשן.
חדשות - מתעדכן בעיקר באינטרנט וגם בעיתונות הכתובה , ולעיתים רואה "יומן" בערוץ 1 המיתולוגי עם טעם של פעם.
ערוצים 10 ו 2 - לא רואה , לחלוטין, מהטעמים שציינתי מעלה , וגם מכמות פרסומות ופרומואים שפשוט מטריפה אותי.
ועדת המידרוג לא תמצא כנראה בי ובמשפחתי תקווה וגאולה ...
מאחר ואינני כותב בדרך כלל לנושא החם של ישרא , הטריגר שלי לכתיבת פוסט זה היא השתתפותו הבזוייה בעיניי של עבריין מין מורשע , דודו דגמי , בתוכנית "הכפר"בערוץ 10 . הנימוק המהוה של קברניטי הערוץ ( הנכון אמנם עובדתית ) כי הנ"ל שילם את חובו לחברה רק מעורר בי אי נחת רבה על ניהולו המקצועי והתרבותי של הערוץ , ולא מנקודת מבט של צדקן - בעיניי , את הפרסומת ( השלילית ) קיבל הערוץ בצדק , וגם לבטח צפה שתהיה , כי גם פרסומת שלילית היא פרסומת.
אף שכאיש שיווק אני מסכים לתופעה כי פרסומת שלילית היא פרסומת לכל דבר , אני רוצה להזכיר כי גם פרסומת שלילית יכולה להגיע למאסה קריטית שיכולה בנסיבות מסויימות ל"הרוג" מותגים מובילים - ראו לדוגמה "רמדיה" , "בטר פלייס" ועוד.
מציע לשבעת קוראיי לוותר על הריאליטי כדרך חיים , ובדגש על תוכנית "הכפר" - איכות חייכם רק תשתפר כתוצאה מכך.
אסיים באימרת השבוע:
"אנשים רבים התלוננו על הדמיון הרב בין מכשירי המיקרוגל והטלויזיה. כך הם מתבוננים בעוף הנצלה במיקרו ומצפים ל"אח הגדול", ופעמים אחרות מנסים לפתוח את הטלויזיה כדי להפשיר פיתה" ( זאב אנגלמאיר )