לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ביום בהיר אחד עזבתי תפקיד בכיר בחברה פיננסית ידועה וגם נפרדתי מכלבי האהוב לאחר 12 שנה - ההתמודדות עם משבר גיל הארבעים התחילה ברגע זה - וכך גם הבלוג...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2013    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2013

חומות של תקווה" - פעמונים


"פעמונים" הוא שמו של ארגון הנותן ייעוץ כלכלי למשפחות אשר נקלעו לחובות או מעוניינות לעשות את השינוי המיוחל ולהגיע לעצמאות כלכלית.

 

אציין מלכתחילה כי אינני חלק מהארגון הזה , אם כי אני מזדהה עם מטרותיו והתנהלותי לחלוטין - שבעת קוראי הבלוג מכירים את התנהלותי בהקשר הפיננסי , בעבודה וגם מחוצה לה , כאשר הדגש הוא על התא המשפחתי , המהווה יחידה כלכלית לכל דבר אשר בכל מצב צריכה ליצור איזון ( לפחות ) בין ההכנסות להוצאות , לצבור רזרבות למצבים מתפתחים בהם אין / פוחתת ההכנסה , וגם דואגת לחסכון פנסיוני לעתיד.

 

אין ספק כי 3 הדגשים הללו אינם טריוויאלים , דורשים התנהלות קפדנית , ומעבר לכל - מחייבים שינוי אמיתי בראשם של כל בני התא המשפחתי.

 

למרות שלכאורה ככל שההכנסה גבוהה , יישום העקרונות שאביא בהמשך פשוט וקל יותר , אך בפועל אין המצב כך - מחקרים בישראל מראים כי ככל שההכנסה גדלה , יורדת מידת הזהירות והרצון לחסוך , וכך נמצא בעיקר בעשירונים העליונים רמת חיים ורמת הוצאות מעבר לרמת ההכנסה , ורמת חסכון נמוכה בהתאם , שלא תאפשר קיום ברמה דומה בעתיד ביציאה לגמלאות.

 

מאידך, צריך לזכור את התנהלות דור ההורים שלנו , בני הארבעים פלוס , שמבלי לבדוק כעת ביננו מבחינה סטטיסטית , התנהלו נכון יותר , חיו בצנעה יחסית , בהתאם להכנסות שהיו להם.

 

אציין כאן מס' עקונות פעולה כלליים להתנהלות כלכלית אחראית ונבונה , וזאת מבלי להיכנס למודלים כלכליים מורכבים:

 

  1. רישום מסודר ומתמיד של הכנסות והוצאות תוך תכנון מראש כל כל סעיף הוצאה וסעיף הכנסה מראש - מעין "מאזן" משפחתי , בו מתכננים ( עד כמה שניתן - ובדרך כלל ניתן ) את ההכנסות מכל גורם , ובודקים במקביל את סעיף ההוצאות בקבוצות ( מזון , אחזקת בית , חוגים , חסכונות וכיו"ב ) כדי לראות לאילו שימושים מוצאות ההכנסות. אני מניח שחלק מהקוראים יגלה כי צד ההוצאות גדול מההכנסות - ואז עליו לקבל החלטה לא פשוטה - על מה לוותר בצד ההוצאות על מנת להתאזן.
  2. דין קלה כחמורה - המחוייבות היא של כל בני הבית בלי יוצא מן הכלל , בכל עת - הילדים גם הם חלק מהתהליך אשר בו גם יש דמי כיס שבהם הם משתמשים לנושא התקציב שלהם.
  3. רעשום מסודר ומתמיד של הנכסים הפיננסיים המשפחתיים - חסכונות , ביטחים , פנסיה , קופות גמל , קרנות השתלמות , תיקי השקעות וחיו"ב , וזאת על מנת להגיע לסכום שייתן מושג לכל משפחה כיצד נערכת לימי סגריר ו/או פרישה - מומלץ גם לחלק את הסכום הזה לשניים - חלקו הנזיל וחלקו הלא נזיל , בדיוק לצורך הפרדת יום הסגריר מיום הפרישה המיוחל - מציע לבצע רישום זה כל 3 חודשים וכך גם לראות שהצבירה חיובית , ושהתהליך מצליח לשפר את מצב המשפחה כלכלית מבחינת הצבירות.
  4. מזומן / אשראי - רוב המומחים לנושא סבורים כי התנהלות צריכה להיות אך ורק במזומן , כאשר לכל נושא הוצאה וסכומו שנקבע כיעד להתנהלות כלכלית נדרשת צריכה להיות מעטפה בה הסכום החודשי שהוצא לכך. אינני קיצוני עד כדי כך בגישה , אך יש בה הרבה הגיון כלכלי ופסיכולוגי.
  5. התנהלות כלכלית נכונה - זהו נושא שמהווה נושא לעבודות מחקר רבות וארוכות - אציין כאן כמה עקרונות של צרכנות נכונה ( לא לקנות בכל מחיר ולהשוות מחירים , הורדת מחירי ספקים כדוגמת סלולאר , כבלים וכיו"ב ) , צרכנות פיננסית נכונה ( הורדת דמי ניהול בפנסיה , בדיקת מחזור הלוואות והגדלת חסכון כחלק שוטף מההכנסה, אי מימוש כספים מרזרבות אלא אם אין ברירה וכיו"ב )
  6. התמדה - מדובר בתהליך קשה , שהדבר הקל ביותר בו הוא לוותר , לבטח בהתחלה - אציין כי לאחר שמכינים קובץ מתאים או רושמים על דף חודשי מסודר - צריך להקדיש לנושא הרישום 2 דקות ביום , וכל זאת בהנחה כמובן ששינית את ההתייחסות הצרכנית כפי שרשום מעלה.

 

כל זאת כתבתי כעקרונות מנחים , ממש על קצה המזלג - אני רואה בכל פגישה שלי , עסקית וחברית , כמה ההתנהלות הזו חסרה בכל שכבות האוכלוסיה , בלי קשר למיקומה הסוציואקונומי , ומציע לכל להתנהל נכון - מאתמול...

 

 

 

 

 

 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

"חסכון הוא דבר נפלא. במיוחד אם אביך עשה אותו בשבילך" ( וינסטון צ'רצ'יל )

 

נכתב על ידי , 6/12/2013 05:42   בקטגוריות COACHING, יצירתיות, משבר פיננסי, משפחה, נוסטלגיה, פרוייקטים, פרצופה של המדינה, תחביבים, אופטימי, אקטואליה, ביקורת, עבודה  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-27/12/2013 09:33



Avatarכינוי: 

בן: 58

תמונה




50,347
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Shawshank Redemption אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Shawshank Redemption ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)