לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ביום בהיר אחד עזבתי תפקיד בכיר בחברה פיננסית ידועה וגם נפרדתי מכלבי האהוב לאחר 12 שנה - ההתמודדות עם משבר גיל הארבעים התחילה ברגע זה - וכך גם הבלוג...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2014

"חומות של תקווה" - סוכנות קטנה ומטריפה


במסגרת עבודתי , נחשתי לעולמם של סוכני הביטוח - ממנהלי ההסדרים הגדולים ( שם לסוכנות ביטוח ענקית , בת כ 200 עובדים ויותר , המטפלת בביטוחי המנהלים והפנסיה של חברות בינוניות וגדולות ) עד לסוכן הביטוח הבודד , העובד לבדו , לעיתים גם ללא משרד ו/או צוות משרד - בפוסט זה אתייחס אליו , למרות שהשונות בין הסוכנים הללו היא עצומה - בגיל , בוותק , בהשכלה , ברשיונות הביטוח השונים , במקצועיות , ברקע האישי ובאופי הלקוחות.


 


ראשית , מדובר בענף ובאנשים שחטפו בעבר וחוטפים גם כיום ביקורת רבה על גובה העמלות שהוא מקבל על עבודתו של הסוכן , מחלק מחברות הביטוח הישיר , וגם בעיתונות הכלכלית - עובדה , שלפחות באוכלוסיה עליה אני מתייחס כאן , מדובר בלעג לרש , מאחר ורבים מאלו שאני מכיר , מגיעים לרמת הכנסה חודשית הנעה בין 5,000 - 10,000 ש"ח עמלות ביטוח ( שהן הכנסות לכל דבר , בהקשר של מיסוי , ביטוח לאומי וכיו"ב ) - מכאן יש גם הוצאות , שגם אם אין משרד או פקידה בודדת , משאירות מעט לקיום שוטף. אציין גם סטטיסטיקות שמדובר ב 70-60% מבעלי רשיון הביטוח העצמאים בישראל.


 


שנית - מדובר בהקשר זה בעבודה לא פשוטה , גם בגלל התחרות העזה בשוק בשל ירידת המרווחים של חברות הביטוח , וגם מול חברות הביטוח הישיר - מאחר והלקוח אינו מסתפק בתשובות הסוכן ובודק אלטרנטיבות, בדגש על המחיר , המאמץ המושקע בשימור לקוחות הוא רב מאד , ומתבטא גם בשחיקת עמלת הסוכן על מנת לשמרו - כאשר צד ההוצאות, כאמור , הולך וגדל באופן יחסי להשקעת הזמן , שהוא המשאב היקר ביותר של סוכן הביטוח.


 


שלישית - בניגוד למצב לפני כעשרים שנה , בו כל זב חוטם היה יכול להוציא רשיון סוכן ביטוח , הדרישות היום להוצאת רשיון סוכן הן קשות ביותר , לרבות מבחנים קשים ומכשילים של הרשות לניירות ערך המקבילה לבחינת מסכמת של תואר ראשון בכלכלה עם התמחות במכשירים פיננסיים . אציין כי אחוזי הכשלון בבחינה זו בלבד , לדוגמה , הם כ 40% , וכי רבים המקרים של כישלון בבחינות השניה , השלישית וגם הלאה - וכי לדעתי רובם המוחלט של הסוכנים שקיבלו רשיון לפני תקופה זו , לא היו מסוגלים לעבור בחינות אלו היום גם לאחר הכנה אקדמית מקיפה בה משתמשים הסוכנים המתלמדים.


 


רביעית - גם הרגולציה של אגף שוק ההון באוצר הינה קפדנית , קשוחה ומטילה על הסוכן אחריות גדלה והולכת על פעילותו השוטפת, לרבות אחריות פלילית , ובכך , מחד , מנקה את השוק מסוכנים בעיתיים שהוציאו בעבר את שם המקצוע לרעה , ומאידך , מקשים על מאד על פעילות שוטפת של הסוכן , הנדרש ללמוד כל הזמן את החידושים הנדרשים, בהקשר האישי וגם בהקשר של חברות הביטוח , הסובלות אף הן ( לרוב גם בצדק ) מעודף רגולציה , כאשר ירידת המרווחים גם אצל חברות הביטוח גורר הקטנה בכח האדם הרלוונטי לעבודה עם הסוכנים בכל הקשר , לתפעול ומכירות קשים יותר ויותר , ולאי שביעות גדולה.


 


לסיכום - לא כל הסוכנים , כמובן, הם קשי יום כמו שתיארתי כאן , אך זהו המצב לגבי אלו שאינם בעלי משרד ו/או פקידה - אין זה אומר כי בעלי משרד וצוות פקידות חוגגים כמו בדוגמת הפרסומת של "שוקה" כמו שחגגו לפני שני עשורים - הענף כולו משתנה , ארגונית, מקצועית ותפעולית כל הזמן , כאשר עדיין אותו סוכן ביטוח מייצג נאמנה את הלקוח מול חברת הביטוח , מהלב , ובניגוד לבעלי מקצועות חופשיים אחרים , בד"כ אינו גובה דמי טיפול בפרוצדורות ביטוחיות , אלא חי על עמלותיו בלבד.


 


זיכרו את הסוכן הזה כאשר יבוא להציע לכם ביטוחים בפעם הבאה.


 


 


 


 


 



 


 




אסיים באימרת השבוע:


 


"שום מסע אינו מסוכן לזה המנופף לשלום מן החוף" ( אייזיק אסימוב )

נכתב על ידי , 3/1/2014 08:57   בקטגוריות COACHING, משבר פיננסי, משפחה, נוסטלגיה, פרצופה של המדינה, אהבה ויחסים, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת, עבודה  
הקטע משוייך לנושא החם: חנות קטנה ומטריפה
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-7/1/2014 08:57



Avatarכינוי: 

בן: 58

תמונה




50,347
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Shawshank Redemption אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Shawshank Redemption ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)