לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ביום בהיר אחד עזבתי תפקיד בכיר בחברה פיננסית ידועה וגם נפרדתי מכלבי האהוב לאחר 12 שנה - ההתמודדות עם משבר גיל הארבעים התחילה ברגע זה - וכך גם הבלוג...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2014

"חומות של תקווה" - 8 שנים לבלוג , למלחמה - מלחמת עזה


בלוג זה חגג לפני יומיים , עם האפרוח הצעיר , יום הולדת - 8 לבלוג , ולמלחמת לבנון השניה - ו 11 לאפרוח הצעיר.

 

את רוב הפעולה הקרקעית , עד כה , העברתי...ברומניה - בטיול מאורגן שהוזמן לפני 4 חודשים - ולפני צאתי , ב 14.7.14 , הערכתי שתוך מספר ימים נקלע למצב שבו ניאלץ להיכנס לפעולה קרקעית - מה שאכן קרה בפועל , ולראשונה מצאתי את עצמי בחו"ל בשעת מלחמה.

 

במקום בלוג סיכום נסיעה ותמונות כדרכי , אעלה מס' נקודות ותובנות הקשורות למלחמה הזו.

 

  1. מלחמה צודקת - אין מלחמה מוצדקת מן המלחמה הזאת - לא הופתעתי מאף פעילות של החמאס , כולל התנגדותו העיקשת , למעט מהכמות האסטרטגית של המנהרות שהובילו לישראל - דבר שיוביל לדעתי , בסוף המלחמה , להקמת ועדת חקירה שתלבן את הכשל הנורא הזה שאירע מתחת לאפנו.
  2. שפה מקומית - "עדיף שאלף אמהות תבכינה - אבל לא האמא שלי" - משפט חשוב שאמר האלוף פולי מרדכי המראה עד כמה חשוב , עם כל הזהירות המובנה לחיי אדם אצלנו , גם בהקשר לצד השני , להשתמש בעולם הדימויים המזרח תיכוני בו אנו חיים , במקום דובר השפה העברית הצחה , המדבר בלשון העם שחי בוילה בג'ונגל - ללא ספק עדיף על "נשבור להם את העצמטות" של דדו , ואני מציע לחפש עוד כמה ביטויים ערביים אותנטיים להפצה דומה.
  3. הסברה ולוחמה פסיכולוגית - מבוצעת ברמה טובה , כאשר העולם , בהכללה גסה , בוחר שלא לראות , מה שמזכיר לי את סיפורו הנפלא של מנחם תלמי "הרצל העיוור" מהספר "תמונות יפואיות" בה עד לרצח שבוצע ממש לידו טוען על כל שאלה ושאלה של החוקרים כי לא ראה דבר - וכשנשאל אם הוא עיוור , ענה כי הוא רואה רק את העיניינים שלו...
  4. חיילים ואזרחים - עם כל הכאב הנורא , כאשר האזרחים בסכנה , מופעלים החיילים , על כל המשתמע מכך - תרחיש האימה שיכל להתבצע , בו מס' גדודי חמאס מאומנים היו פורצים בו זמנית לישובי עוטף עזה , מבצעים טבח נורא וחוטפים אזרחים וחיילים לתוך הרצועה , יכל להיות ה 11.9 של ישראל , ואני מודה לאל כי לא כך היה ( אם כי יתכנו עוד אירועים בודדים ולא אסטרטגיים כאלו לצערי ) - וזאת אני קובע כאב לחייל הנמצא על גדר הרצועה.
  5. איכות הלחימה - אני מתרשם שגבוהה מצידנו , וגם של החמאס לא רעה , אך נופלת משלנו - שדה הקרב הנוכחע הוא מורכב מאד מכל הבחינות - מהלוחמה בשטח בנוי , מיושב ומלא באזרחים תמימים ( אם מכורח ואם ממניעים אחרים ) , ממולכד , צפוף , עם התמודדות לא פשוטה עם אמל"ח - לצד רוח קרב מדהימה , מפקדים המנהיגים את הכוחות ( ראו מס' הקצינים , בעיקר הבכירים , שנפגעו ) , ציוד לחימה מדהים , שילוב בין זרועי - מטה את הכף , אסטרטגית , לטובתנו , ולא כמשאלת לב.
  6. הפסקת אש - בשתי מילים ברורות - לא כעת
  7. עורף וחזית - כצפוי , הטשטשו הגבולות בין השניים במידה ניכרת , אך לצד המשך החיים הנורמליים בעורף כמה שניתן , אני סולד מכל גילויי הנהנתנות שאני רואה , בעיקר ב"פייסבוק" של אנשים המזמינים אותך למשחקים , מספרים על בילויים , ומראים ניתוק מר מהמציאות - אני מקווה שהתופעה הזו תיפסק.
  8. תקציב הביטחון - יגדל כמובן , אך אני מניח שהמלחמה תתן פעם נוספת הזדמנות לקבור כל רפורמה בכח האדם הנדרשת , כפי שכתבתי כאן מס' פעמים , בכח התומך ולא בלוחם.
  9. יחסי חוץ - מוקדם להתנבא כעת , בעיקר לאור העובדה כי אנו מגונים ברוב העולם - אך אני יודע , משיחות רבות שקיימתי , גם עם אזרחי מדינות בהן מתרחשות פעולות אנטי ישראליות ואף אנטישמיות , כי בשקט , הם מבינים מצויין את התנהלותנו , ומציינים שאם היה מתרחש אצלהם , לא היו סובלניים כמונו.
  10. העולם הערבי - עובר שבר קשה - מאמר בעיתון הכלכלי הנחשב "אקונומיסט" צייר תמונה מפחידה של הכשלון הקולוסיאלי של האיסלם , שהפך מאומה של צדק , חכמה , מדע והגינות , לאומה מפולגת , מסוכסכת , אלימה , נטל כלכלי וכיו"ב - ללא עתיד . גם הצירים של השיעה והסונה מחלקים היום את האומה מחדש , רק מה שבטוח - שלום אמיתי , כפי שחשבנו בעבר , לא יוכל להתקיים פה לפחות עוד שני דורות - אך חייב להגיע בסוף...

 

 

 

 

 

 

אסיים באמרת השבוע:

 

"רבים חושבים, שאל המלחמה מתרגלים ובהמשך הזמן חדלים לפחד מפניה. זה לא נכון: במידה שירבו ימי היותך במלחמה, כן ירבה פחדך. אם מפני שהעצבים מתקלקלים, אם מפני שאימות המלחמה מתגלות יותר ויותר, אם מפני סיבות אחרות" ( יוסף טרומפלדור )

נכתב על ידי , 25/7/2014 08:56   בקטגוריות COACHING, ברכות, משפחה, נוסטלגיה, פרצופה של המדינה, פרוייקטים, אהבה ויחסים, אופטימי, אינטרנט, אקטואליה, צבא  
הקטע משוייך לנושא החם: פעולה קרקעית בעזה
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-1/8/2014 09:08



Avatarכינוי: 

בן: 58

תמונה




50,347
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Shawshank Redemption אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Shawshank Redemption ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)