לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ביום בהיר אחד עזבתי תפקיד בכיר בחברה פיננסית ידועה וגם נפרדתי מכלבי האהוב לאחר 12 שנה - ההתמודדות עם משבר גיל הארבעים התחילה ברגע זה - וכך גם הבלוג...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2014

"חומות של תקווה" - כלכלה בשחור


מאמר מרתק התפרסם היום בעיתון THEMARKER ודן בהשפעת ההון השחור על שוק הנדל"נ בישראל.

 

הרשו לי הפעם לקחת את הדיון האמור לסביבת המאקרו , הרבה מעבר להשפעה על ענף הנדל"נ , אל אף מרכזיותו בכלכלה הישראלית.

 

רבות כתבתי בעבר על הכשלים הרבים הנמצאים בכלכלה הישראלית בצורה מובנית ( ועדים חזקים וכוחניים , מונופולים , אכיפה בעייתית וכיו"ב ) , אך גם על ההון השחור נכתב לא מעט.

 

אינני מתכוון דווקא לכל העוסקים הזעירים , או אפילו לחלק מן העצמאים שעובדים בשחור - אינני מצדיק אותם כמובן , אבל מ"חוק פרטו" הידוע , אני מניח שגם כאן עוגת ההעלמות מחולקת כך - 80% ל"כרישים" ו 20% ל"סרדינים" מבחינת הדיווח למס.

 

דהיינו , לשחקנים הכבדים , ה"כרישים" , אני מייחס , באם החלק המוערך של ההון השחור מהתל"ג הישראלי (סכום שמהווה 80% מתוך 25% מ 400 מיליארד שקלים השנה שהם 100 מיליארד ש"ח = 80 מיליארד ש"ח -  כך שמיסוי / שיפוט / ענישה בהקשר זה , בהנחת מס מינימלי של 10% בלבד , היה יכול להביא למדינה המשוועת לתקציבים , כ 8 מיליארד ש"ח .

 

הסברתי בעבר  מדוע איני רואה את הדבר קורה , או עומד לקרות בישראל - אך התשובה היא , בגדול , שלכולם נוח עם המצב הקיים - הממשלה מצהירה הצהרות לוחמניות ומקדמת לכאורה צעדים בנושא ( קמפיינים של רשות המיסים , לרבות הגדלה לכאורה בכח האדם ) , העיתונות הכלכלית מקדמת , הציבור נרגע - והחגיגה נמשכת באין מפריע.

 

אלא שכולנו משלמים את המחיר , ובעיקר העשירונים הנמוכים המתקשים לשרוד - ומכיוון שתמיד קל לקצץ בתקציבי החינוך והרווחה בציבורים שאין להם לובי מאורגן , הם גם אלו שישלמו את המחיר , לרבות בהתגברות אי היציבות בשוק העבודה , ולירידה בשכר הריאלי לאורך שנים.

 

הייתי שמח מאד לראות ממשלה חדשה בישראל , שבעיקר כאשר מסביב יהום הסער , הקשר נוסף בו אני עוסק לאורך השנים , וה"וילה בג'ונגל" הפכה מזמן להיות אוהל על אי בודד באוקיינוס בעת צונאמי , עוסקת בו כסדר יום חדש מבחינה כלכלית בדגש על מיסוי חברות והון שחור בעוצמה בלתי מתפשרת  - השילוב הקטלני חו"ח של מדינה המתנכרת לאזרחיה כלכלית , בתקופה בטחונית קשה , ללא תקציבים מספקים ומאוזנים , יכולה לגרור תהליכים חברתיים שכל מי שעיניו בראשו יכול לתאר - ולא אוסיף.

 

מאחל לכל שבעת קוראיי שבת קסומה ושקטה...

 

 

 



 

 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

"למדתי מאוחר מדי שהרבה יותר קל ומשתלם לגנוב כסף מהציבור בדרכים חוקיות מאשר בדרכים לא חוקיות" ( מאיר לנסקי )

נכתב על ידי , 5/9/2014 07:37   בקטגוריות COACHING, יצירתיות, משבר פיננסי, משפחה, נוסטלגיה, פרוייקטים, פרצופה של המדינה, תחביבים, אהבה ויחסים, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת, עבודה, שחרור קיטור, צבא  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-30/9/2014 04:11



Avatarכינוי: 

בן: 58

תמונה




50,347
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Shawshank Redemption אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Shawshank Redemption ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)