לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ביום בהיר אחד עזבתי תפקיד בכיר בחברה פיננסית ידועה וגם נפרדתי מכלבי האהוב לאחר 12 שנה - ההתמודדות עם משבר גיל הארבעים התחילה ברגע זה - וכך גם הבלוג...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2017    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2017

"חומות של תקווה" - הנצחת עודד ( דדי ) שיינבליט ז"ל - פרוייקט שיר הנצחה


את סיפור ההנצחה המרגש של עודד ( דדי ) שיינבליט ז"ל , המרוכז על ידי מאז 11.2016 אני מניח כי 12 קוראיי זוכרים היטב.

 

יום הזכרון ה 30 למותו צויין ב 2.04.2017 לא בפסל הסביבתי החדש באילת , שהקמתו סוקרה כאן במספר פוסטים , אלא במספר אירועים ברשת , ובעיקר בקבוצת ההנצחה שהוקמה לזכרו בפייסבוק.

 

השיר "ילד של ים" שכתבה חברתו דאז של דדי ז"ל , איריס אשוח , והלחינה וביצעה הזמרת והמוסיקאית פזית נוני , נושא על כתפיו סיפור מרתק - שוכלו לראות מטה , ואת הרעיון שעלה בין שומעיו , בכל הזדמנות , התחתי לגלגל לביום האזכרה - הפיכת שיר זה לשיר זכרון "רשמי" אשר יוקלט , יעובד ויופץ לתחנות הרדיו השונות באופן מקצועי עד יום הזכרון לחללי צה"ל תשע"ז עם הסיפור שמאחוריו - 1.5.2017 

 

את הסכמתה של החברה דאז , איריס , קיבלתי מיד בשימחה וגם את של הזמרת והמוסיקאית פזית נוני יחד עם חבר מחזור קורס החובלים שלי , המוסיקאי והפסנתרן יואב פולאצ'ק ( המעבד המוסיקלי של מיקי גבריאלוב , בין היתר ) , איתרנו מנהל אולפן מתאים שבא לקראתנו בהקשר המחיר , קיבלנו הצעת מחיר להפצת השיר בין כ 300 תחנות רדיו / עורכים מוסיקליים / שדרי רדיו בארץ ע"י חברה מתחרה - נותר רק לגייס סכום של 4,000 ש"ח , תוך שישה ימים , שיאפשר ביצוע הפרוייקט כפי שתוכנן , כאשר למעט עלויות האולפן , "בישול" השיר והפצתו , נעשה הכל בהתנדבות.

 

על הקמפיין שניהלתי אספר בעתיד הקרוב , ועם השלמת הפרוייקט כולו בסוף השבוע הבא , אך את תוצאותיו , הכוללות השלמה מלאה של גיוס הכספים תוך 32 שעות - תוכלו ללמוד מטה , בתמונה המצורפת , שליוותה את הקמפיין.

 

עד אז , תוכלו לראות כאן גם את ההודעה לעיתונות שתלווה את השיר הנפלא הזה.

 

 

עודד ( דדי ) שיינבליט ז"ל ( 21.11.1965 – 2.4.1987 ) , יליד אילת , נספה בתאונת צלילה במפרץ אילת , וגופתו לא נמצאה מעולם.

את השיר "ילד של ים" כתבה איריס אשוח , חברתו של דדי ז"ל  , במהלך אחת מנסיעותיה הרבות לבקר אותו ,  בבסיס הצבאי בו שירת בעין יהב.
"תקופת החברות שלנו , במהלך השירות הצבאי של שנינו , סבבה סביב הים, בעיקר באילת , עיר הולדתו ומגוריו של דדי ז"ל  - צלילות , שחיה וחופים" מספרת איריס . "הים היה אהבה משותפת לשנינו ודדי ז"ל ממש נולד אליו , בדיוק כמו שכתבתי בשיר". 
"לאחר שקרה האסון, הכנתי מחברת שירים להוריו של דדי, שאול וננה , אשר הכילה את כל השירים שכתבתי לו במהלך התקופה שהיינו יחד" נזכרת איריס . "שאול, אביו של דדי, ביקש ממני להקריא את השיר בטקס חנוכת האנדרטה שהקימה המשפחה לזכרו בחוף אילת , וכמובן שהסכמתי".
שאול , אביו של דדי ז"ל  הכין לוח מתכת לאנדרטה מרשימה ,  שנחנכה ב 1989 , עליו נחרטו מילות  השיר הנוגעות ללב , אך האנדרטה הוזנחה במהירה והפכה למקום קודר ועצוב.

בשנת 2012 , גילתה הזמרת והמוסיקאית פזית נוני , בת כיתתו של דדי ז"ל באילת , את השיר המרגש ודרכו התוודעה אז לראשונה גם למותו בטרם עת של דדי ז"ל , ולאחר שנוצר קשר בינה לבין איריס אשוח , הלחינה ושרה פזית את השיר לראשונה.

בסוף שנת 2015 , נרתמו חברי מחזור קורס חובלים נ"ה בחיל הים , שדדי ז"ל היה בין משתתפיו , להקמת פסל סביבתי חדש להנצחתו במקום האנדרטה המוזנחת שעמדה בשיממונה , לתהליך יוצא דופן שבו שילבו כוחות בכירי עיריית אילת , חברי מחזור חובלים נ"ה , משפחת שיינבליט , חברי ילדות ומשפחה , אשר הסתיים בחנוכת פסל סביבתי חדש ומרשים בטקס רב משתתפים שהגיעו  מרחבי הארץ וחו"ל לרחבה המחודשת ב 25.11.2016  , בו גם בוצע השיר על ידי פזית בהופעה חיה , כאשר מילות השיר חקוקות בשלט מתכת מבהיק  , כבעבר ,  גם לצד הפסל הסביבתי החדש.

חברי קבוצת ההנצחה של דדי ז"ל , בשיתוף עם איריס אשוח , פזית נוני והמוסיקאי יואב פולאצ'ק , בראותם את התגובות הנרגשות מהאנשים ששמעו את השיר , יזמו את הקלטת השיר לקראת ערב יום הזכרון לחללי צה"ל תשע"ז.
יהי זכרו של דדי ברוך...

 

 

 

 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

"באופן אירוני למדי , האנשים שעובדים הכי קשה , אלו שמטילים על עצמם את המשמעת הנוקשה ביותר ומוותרים על הנאות מסויימות למען מטרה - הם האנשים המאושרים ביותר" ( ברוטוס המילטון )

נכתב על ידי , 21/4/2017 19:19   בקטגוריות COACHING, בריאות, השתתפות בצער, ים, יצירתיות, משפחה, נוסטלגיה, פרוייקטים, פרצופה של המדינה, צלילה, שכול, תחביבים, אהבה ויחסים, אופטימי, אינטרנט, אקטואליה, צבא  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-1/5/2017 11:32



Avatarכינוי: 

בן: 58

תמונה




50,347
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Shawshank Redemption אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Shawshank Redemption ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)