מתנה לקוראים ?
לפני סוף שבוע עמוס מאד אנו עומדים - רוב העומס יפול השבת דווקא על הקיפודה, בעקבות יום הולדת למשפחה הקרובה שנערוך לגוזל ולאפרוח ביחד מחר ( כשלושה חודשים באיחור - אבל מי סופר...) ואולי גם לקיפודה עצמה אשר סגרה השבוע, כזכור, 40 אביבים...
סוף השבוע הוא כידוע שייך למשפחה - ולאור התיאור המופיע לעיל, "יום הפטמה" איך שקוראת ליום שישי חברה טובה ושאר הסאפ"ש יתארכו עד מאד - בקניות, הכנות, ניקיון וסיוע לקיפודה.
אה, המתנה...
לקראת סיום מוצלח של סאגת העבודה, מצ"ב מתכון לניהול עצמי - לא אני הוא הכותב, וגם לא מצאתי את שמו - אציין רק כי בהכירי את הנושא מלימודיי ובהכירכם אותי, לא יכולתי לחשוב על מתנה טובה יותר עבורכם, לרגל מלוא 3 חודשים לבלוג, 40 חברים בטבעת, 2,800 כניסות בקצב מתגבר ( היעד לתאריך 1.11.2006 הוא 3,000 כניסות - האם גם הפעם תהיה הרתמות להגעה מעל ומעבר ליעד ? ), אווירה חיובית וקואופרטיבית, שמחת חיים על אף קשיים, התמודדות עם עליות ומורדות, חוויות מעצבות וכיו"ב.
יש לכם גם פתק החלפה - "ח.ש.ת מאשר להחליף את המילה "מכירות "ו/או"ש"ח" בכל מילה המביעה מטרת ניהול עצמי אחרת - בתוקף עד 31.12.2006"
מתכונים לניהול עצמי
מנהל המכירות שלך נתן לך את היעד השנתי, הרבעוני או החודשי. הוא יכול להראות לך הגיוני, קל או קשה להשגה, אך כדי לנסות לעשות להגיע אליו (ויש אנשי מכירות שיתרעמו כאן- מה פתאום להגיע אליו? לעבור אותו!) אתה צריך להיערך ולתכנן תכנון מוקדם.
בוא ניגע בשתי נקודות עיקריות בנושא התכנון המוקדם ונתמקד בשני מתכונים: למי ואיך.
למי ?
כמו המזווה האישי שלך בבית, ממנו אתה מכין את ארוחותיך, תיק הלקוחות שלך אמור להיות מוכר לך היטב. אתה מכיר את הלקוחות, מה הם קונים, מה רצו לקנות ולא רכשו כי היה להם יקר, מה הפסיקו לקנות, באיזה מוצר הכפילו את קניותיהם, איזה מוצר שיש לך הם קונים דווקא מהמתחרים וכדומה (אם לא- כרגע קיבלת טיפ ענק לגבי עבודה עם תיק הלקוחות שלך!).
ערוך רשימה של הלקוחות שלך ומה אתה מתכוון למכור לכל אחד מהם בתקופה הקרובה. אם יש צורך בכלים שאינם נמצאים תחת ידיך, בהנחות מיוחדות, תנאי תשלום חריגים, מחירי חדירה, פגישה של הלקוח עם הבוס או בונוסים- פנה כבר עכשיו למנהל המכירות (השף הראשי שלך) וגייס אותו לעזרתך. אל תיצמד ליעד שניתן לך. שים לעצמך יעד גבוה יותר כדי לקחת בחשבון מכירות שתיכננת ולא תצאנה אל הפועל (אף פעם לא שרפת תבשיל?), ואולי אף להפתיע את עצמך בביצועים יוצאי דופן.
רק לאחר שתיכננת לעצמך את התקופה והתייעצת עם מנהל המכירות שלך, שיכול לתת לך רעיונות נוספים, למקד אותך או לסייע לך לגבש את האסטרטגיה- צא לביצוע. תתפלא לראות שאתה יכול להשיג הרבה יותר כאשר התכנון נכון ואבני הדרך, או המנות בארוחה שלך, אם תרצה, ברורות ומדידות.
איך ?
כדי לנהל את עצמנו לאורך תקופה ארוכה, אנו חייבים לחלק את היעד לחלקים קטנים יותר. אף אחד לא יכול סטייק, ויהיה הטעים ביותר, בנגיסה אחת. גם כאן צריך לחלק לנתחים כדי להתמודד עם המשימה. נדגים על ידי יעד חודשי:
המצרכים:
1 יעד חודשי בש"ח.
1 טבלה ריקה בחלוקה לשבועות ובתוכה- לימים, כאשר בכל יום קיימת משבצת ליעד ומשבצת לביצוע בפועל. (המלצה: השאר טבלת מקור אחת ריקה לצילום)
אופן ההכנה:
בתחילת החודש, חלק את היעד לשבועות. התחשב בגלים בענף, בימי חג, בימי חופש צפויים, בכנסים, בימי משרד ובישיבות.
בכל שבוע חלק את היעד השבועי לימים, בהתחשב בגורמים שנזכרו לעיל.
רשום את היעד היומי בכל יום בנפרד.
התחל למכור (רעיון טוב בכל מקרה לא כן?)
לאחר סיום היום הראשון, סמן את ביצועיך במשבצת המכירות בפועל.
הפחת מהיעד השבועי את ביצועי היום הראשון, ואת היתרה חלק למספר הימים הנותרים בשבוע.
המשך בצורה זו בכל יום.
בכל שבוע בדוק את היעד השבועי מול ביצועיך ועדכן את היעדים השבועיים הנותרים, כאשר גם לגביהם בצע חלוקה יומית.
הערות:
גם לחצי שבוע יש יעד!
כשיש יותר מדי מחיקות ותיקונים, כדאי לעבור לטבלה חדשה.
גם מנהל המכירות שלך יכול לנהל את עצמו ככה. פשוט, היעד שלו הוא סך היעד של כל המחלקה שלכם...
יש אנשי מכירות שמנהלים את עצמם פר שבוע, פר יום ופר שעה, בתלות של המוצרים שהם מוכרים, היעדים ואופן העבודה. הצעתנו: בדוק מה הכי מתאים לך והפוך להיות המנהל של עצמך מ-ע-כ-ש-י-ו.
אסיים באימרה היומית:
"המתנה הגדולה הראשונה שאנו יכולים להעניק לזולת היא להיות לו דוגמה טובה" ( כריסטופר מורלי )