בעולם השיווק והמכירות, הנעשה אגרסיבי, צפוף וקשה מיום ליום, קיימות שתי גישות התמודדות שונות:
- אוקיינוס אדום - תחרות קשה של הורדת מתחרים, הורדת מרווחים, תחרות קשה , פגיעה אפשרית במתחרים - ומאחר ותהליך זנ מבוצע ע"י כל השוק, נצבע אוקיינוס הפעילות באדום מדמם של כל התחרים המוגסים זה בזה עד זוב דם. זהו ללא ספק המקום בו קל להמצא כחברה וכמשווק, וכן להראות את עבודתך המסורה לארגון.
- אוקיינוס כחול - כאיש ים במהותו מיכלית של אנרגיה "חומות של תקווה" דגל ישראל , אני מעדיף להיות באוקיינוס כחול ויפה בו לא ניטשים הקרבות המדממים - בידול המוצרים בהם אני עוסק, חוויית השירות, צורת התכווננות שונה ללקוחות עסקיים גדולים, הגינות, שקיפות - וכל הללו מלווים ברעב תמידי לסגירת עסקה.
מאחר ועבודה איננה חד ממדית, וכקברניט מנוסה, אני מנווט את התחום לכיוון האוקיינוס הכחול, תוך נטרול התחרות והעברתה לפסים שונים ויחודיים, תוך הסבר על החזון של התחום, דבר הנותן את ביטויו בשטח.
חפשו גם אתם את האוקיינוס הכחול והאדום שלכם, ובחרו במתאים ביותר - עבורכם...
מס' עדכונים כמובטח:
- פרשת האפרוח המוכה - הסתיימה לשמחתי בתחומי ביה"ס, לאחר התנצלות האב בפני התלמידים כפי שרציתי, ולאחר שהוברר לי מעדים נוספים כי האירוע הועצם ע"י האפרוח במידת מה ,.
- חתונתו של אחי - אירוע נוצץ ומדהים שהעסיק אותנו מיום ה' שעבר ועד למוצ"ש, וכעת מחכים להעברתן של אלפי התמונות מהאירוע לזכרון עולם...
- את המבחן, לצערי הרב , יחד עם 80% מהנבחנים האחרים - לא עברתי לצערי, אך מאחר וששת קוראיי יודעים כי אינני מהמרימים ידיים, נגיע למועד הבא ( 11.2007 ) בתקווה למבחן הוגן, שפוי וקל יותר...
אסיים באימרת היום:
"לא ניתן לגלות אוקיינוסים חדשים, לפני שאוזרים אומץ לאבד את מראה החוף" ( אנדרה גייד )