לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ביום בהיר אחד עזבתי תפקיד בכיר בחברה פיננסית ידועה וגם נפרדתי מכלבי האהוב לאחר 12 שנה - ההתמודדות עם משבר גיל הארבעים התחילה ברגע זה - וכך גם הבלוג...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

"חומות של תקווה" - בריחה נועזת בסגנון הסרט


כל 12 קוראי בלוג זה מכירים את השפעתו של הסרט , והתנהלות גיבורו , עליי ועל התנהלותי היום יומית.

 

היום נתקלתי בסיפור מרתק של בריחה נועזת בסגנון בריחתו של גיבור הסרט , אנדי דופריין , מכלא "שושנק" - רק שמדובר בבריחה של ... תמנון.

 

להלן סיפור הבריחה מהכלא סטייל "חומות של תקווה" - של אינקי התמנון!

 

באקווריום הלאומי של ניו-זילנד היה מוצג, בין היתר, תמנון ניו-זילנדי מצוי בשם אינקי, שהגיע למקום לאחר שחולץ מסוג של רשת דיג על ידי דייג מקומי.

העובדים העידו עליו שהיה חכם באופן חריג, בעל אופי סקרן וטיפה בלתי צפוי.

 

היה - בלשון עבר: יום בהיר אחד, באפריל 2016, הגיעו עובדי האקווריום לעבודה, ובדומה לסרט המפורסם, מצאו את המכל של אינקי ריק ללא כל הסבר הנראה לעין.


לאחר חקירה עלה שכנראה מכסה המכל של אינקי לא הונח במקומו כראוי בערב שלפני, ובאמצע הלילה כשאינקי הבחין כי "השטח נקי", טיפס לכיוון החריץ והשתחל דרכו, לאחר מכן "זחל" על הרצפה למרחק של כ3-4 מטרים עד אשר הגיע לצינור ניקוז בקוטר 15 סנטימטר, ואז נכנס והזדחל כ50 מטרים לאורך הצינור שהוביל אותו ישירות לים - ולחופשי.


עובדי האקווריום ציינו שחשו בעצב עקב עזיבת התמנון אך לא נעשו מאמצים לחפש אחריו.


יש לציין כי גודלו של אינקי היה דומה לגודל כדורגל, אך מכיוון שבגופם של תמנונים אין עצמות כלל הם מסוגלים לעבור דרך פתחים בשלל גדלים וצורות.

מקורות:


https://www.theguardian.com/…/the-great-escape-inky-the-oct…

https://www.nytimes.com/…/inky-octopus-new-zealand-aquarium…

 

 

 





 

 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

 

"הנשיקה היא טריק יפיפה של הטבע שעוצב כדי לעצור את הדיבור כשמילים הופכות מיותרות" ( אינגריד ברגמן ) 
נכתב על ידי , 8/8/2017 21:58   בקטגוריות COACHING, יצירתיות, ים, צלילה, תחביבים, אופטימי, עבודה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-22/8/2017 18:50
 



"חומות של תקווה" - הנצחת עודד ( דדי ) שיינבליט ז"ל - פרוייקט שיר הנצחה


את סיפור ההנצחה המרגש של עודד ( דדי ) שיינבליט ז"ל , המרוכז על ידי מאז 11.2016 אני מניח כי 12 קוראיי זוכרים היטב.

 

יום הזכרון ה 30 למותו צויין ב 2.04.2017 לא בפסל הסביבתי החדש באילת , שהקמתו סוקרה כאן במספר פוסטים , אלא במספר אירועים ברשת , ובעיקר בקבוצת ההנצחה שהוקמה לזכרו בפייסבוק.

 

השיר "ילד של ים" שכתבה חברתו דאז של דדי ז"ל , איריס אשוח , והלחינה וביצעה הזמרת והמוסיקאית פזית נוני , נושא על כתפיו סיפור מרתק - שוכלו לראות מטה , ואת הרעיון שעלה בין שומעיו , בכל הזדמנות , התחתי לגלגל לביום האזכרה - הפיכת שיר זה לשיר זכרון "רשמי" אשר יוקלט , יעובד ויופץ לתחנות הרדיו השונות באופן מקצועי עד יום הזכרון לחללי צה"ל תשע"ז עם הסיפור שמאחוריו - 1.5.2017 

 

את הסכמתה של החברה דאז , איריס , קיבלתי מיד בשימחה וגם את של הזמרת והמוסיקאית פזית נוני יחד עם חבר מחזור קורס החובלים שלי , המוסיקאי והפסנתרן יואב פולאצ'ק ( המעבד המוסיקלי של מיקי גבריאלוב , בין היתר ) , איתרנו מנהל אולפן מתאים שבא לקראתנו בהקשר המחיר , קיבלנו הצעת מחיר להפצת השיר בין כ 300 תחנות רדיו / עורכים מוסיקליים / שדרי רדיו בארץ ע"י חברה מתחרה - נותר רק לגייס סכום של 4,000 ש"ח , תוך שישה ימים , שיאפשר ביצוע הפרוייקט כפי שתוכנן , כאשר למעט עלויות האולפן , "בישול" השיר והפצתו , נעשה הכל בהתנדבות.

 

על הקמפיין שניהלתי אספר בעתיד הקרוב , ועם השלמת הפרוייקט כולו בסוף השבוע הבא , אך את תוצאותיו , הכוללות השלמה מלאה של גיוס הכספים תוך 32 שעות - תוכלו ללמוד מטה , בתמונה המצורפת , שליוותה את הקמפיין.

 

עד אז , תוכלו לראות כאן גם את ההודעה לעיתונות שתלווה את השיר הנפלא הזה.

 

 

עודד ( דדי ) שיינבליט ז"ל ( 21.11.1965 – 2.4.1987 ) , יליד אילת , נספה בתאונת צלילה במפרץ אילת , וגופתו לא נמצאה מעולם.

את השיר "ילד של ים" כתבה איריס אשוח , חברתו של דדי ז"ל  , במהלך אחת מנסיעותיה הרבות לבקר אותו ,  בבסיס הצבאי בו שירת בעין יהב.
"תקופת החברות שלנו , במהלך השירות הצבאי של שנינו , סבבה סביב הים, בעיקר באילת , עיר הולדתו ומגוריו של דדי ז"ל  - צלילות , שחיה וחופים" מספרת איריס . "הים היה אהבה משותפת לשנינו ודדי ז"ל ממש נולד אליו , בדיוק כמו שכתבתי בשיר". 
"לאחר שקרה האסון, הכנתי מחברת שירים להוריו של דדי, שאול וננה , אשר הכילה את כל השירים שכתבתי לו במהלך התקופה שהיינו יחד" נזכרת איריס . "שאול, אביו של דדי, ביקש ממני להקריא את השיר בטקס חנוכת האנדרטה שהקימה המשפחה לזכרו בחוף אילת , וכמובן שהסכמתי".
שאול , אביו של דדי ז"ל  הכין לוח מתכת לאנדרטה מרשימה ,  שנחנכה ב 1989 , עליו נחרטו מילות  השיר הנוגעות ללב , אך האנדרטה הוזנחה במהירה והפכה למקום קודר ועצוב.

בשנת 2012 , גילתה הזמרת והמוסיקאית פזית נוני , בת כיתתו של דדי ז"ל באילת , את השיר המרגש ודרכו התוודעה אז לראשונה גם למותו בטרם עת של דדי ז"ל , ולאחר שנוצר קשר בינה לבין איריס אשוח , הלחינה ושרה פזית את השיר לראשונה.

בסוף שנת 2015 , נרתמו חברי מחזור קורס חובלים נ"ה בחיל הים , שדדי ז"ל היה בין משתתפיו , להקמת פסל סביבתי חדש להנצחתו במקום האנדרטה המוזנחת שעמדה בשיממונה , לתהליך יוצא דופן שבו שילבו כוחות בכירי עיריית אילת , חברי מחזור חובלים נ"ה , משפחת שיינבליט , חברי ילדות ומשפחה , אשר הסתיים בחנוכת פסל סביבתי חדש ומרשים בטקס רב משתתפים שהגיעו  מרחבי הארץ וחו"ל לרחבה המחודשת ב 25.11.2016  , בו גם בוצע השיר על ידי פזית בהופעה חיה , כאשר מילות השיר חקוקות בשלט מתכת מבהיק  , כבעבר ,  גם לצד הפסל הסביבתי החדש.

חברי קבוצת ההנצחה של דדי ז"ל , בשיתוף עם איריס אשוח , פזית נוני והמוסיקאי יואב פולאצ'ק , בראותם את התגובות הנרגשות מהאנשים ששמעו את השיר , יזמו את הקלטת השיר לקראת ערב יום הזכרון לחללי צה"ל תשע"ז.
יהי זכרו של דדי ברוך...

 

 

 

 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

"באופן אירוני למדי , האנשים שעובדים הכי קשה , אלו שמטילים על עצמם את המשמעת הנוקשה ביותר ומוותרים על הנאות מסויימות למען מטרה - הם האנשים המאושרים ביותר" ( ברוטוס המילטון )

נכתב על ידי , 21/4/2017 19:19   בקטגוריות COACHING, בריאות, השתתפות בצער, ים, יצירתיות, משפחה, נוסטלגיה, פרוייקטים, פרצופה של המדינה, צלילה, שכול, תחביבים, אהבה ויחסים, אופטימי, אינטרנט, אקטואליה, צבא  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-1/5/2017 11:32
 



חומות של תקווה" - פוסט אחרון לשנת 2016


מסיים היום שנת הכתיבה ה 11 בישראבלוג תוך הכרה ברורה , וגם עצובה למדי , שהפלטפורמה האהובה הזאת הולכת ודועכת , ולא בגלל היותה מיושנת  מבחינה טכנולוגית , אלא בגלל טעמי המשתמשים שפחות נכנסים אליה מסיבות כאלו ואחרות , לאו דווקא מבחינה טכנולוגית , אלא כנראה מסיבות עמוקות יותר , שיוכל לפרט כל אחד לעצמו , ואולי גם כאן.

 

בעבר הרחוק ( לפני כ 10 שנים , עת הלכו דינוזאורים על פני כדור הארץ ... ) הייתי מעלה השאלה הזאת בקרב אחוות הטבעת שכללה כ 80 איש - והייתי נענה בעשרות תגובות - היום, לעומת זאת , רוב המשתמשים המוכרים והפעילים , נטשו , לחלוטין או כמעט לחלוטין , את הפלטפורמה.

 

לי היתה השנה הזו מיוחדת מאד - בהקשר התעסוקתי ,  היתה זו עבורי שנה מאתגרת וקשה מאד בעבודה , בהקשר שינויים מבניים ורגולטוריים בשוק ההון , לצד תחרות קשה מאד בין הגופים השונים , ושינוי טעמים של הצרכנים בהקשר זה שהפכה את הענף לדוגמת הסרט "הסערה המושלמת" בכיכובו של ג'ורג' קלוני משנת 2000.

 

בהקשר המשפחתי , היתה זו שנה שבו התא המשפחתי התגבש לצד ההקשר התעסוקתי הלא פשוט , ועל כך אני מכיר תודה.

 

בהקשר האישי , שנה טובה שנתנה הרבה מאד אנרגיות חיוביות בהקשרים האישיים - טיפוח חברויות ממעגלי החיים השונים ( המשך תהליך כנסי בית הספר היסודי , קורס החובלים ובית הספר התיכון ) ששיאם של התהליכים הללו היה חנוכת הפסל הסביבתי החדש לזכר חבר קורס החובלים  , עודד ( דדי ) שיינבליט ז"ל , באילת , ב 25.11.2016 , שסיפור התממשות החלום הזה מופיע בפוסט הקודם  http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=274841&blogcode=14855142 , ולאורך שנת 2015 - וימלא אותי , ואחרים , גם בהקשר אימון , מנטורינג ועבודה , במשך זמן רב.

 

מאחל לכל 11 קוראיי , שנת אור והצלחה , והרבה שמחת חיים.

 

 

 


 

 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

"אם אתה עדיין מדבר על מה שעשית אתמול , סימן שלא עשית מספיק היום" ( חומות של תקווה )

נכתב על ידי , 16/12/2016 07:12   בקטגוריות COACHING, בריאות, ברכות, יצירתיות, משפחה, ים, נוסטלגיה, פרצופה של המדינה, צלילה, תחביבים, אופטימי, אהבה ויחסים, אקטואליה, עבודה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-31/12/2016 16:50
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בן: 58

תמונה




50,347
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Shawshank Redemption אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Shawshank Redemption ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)