לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ביום בהיר אחד עזבתי תפקיד בכיר בחברה פיננסית ידועה וגם נפרדתי מכלבי האהוב לאחר 12 שנה - ההתמודדות עם משבר גיל הארבעים התחילה ברגע זה - וכך גם הבלוג...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2013

"חומות של תקווה" - סיכום בחירות לרשויות המקומיות 2013


בבחירות לרשויות המקומיות 2013 ראיתי , לצערי, את המשך התהליך המדאיג של החלשות הלכידות בחברה הישראלית עליו אני מתריע בבלוג זה מאז 2006.

 

אינני מנסה לתקף זאת מבחינה מחקרית , אך אין לי כל ספק שהמעורבות הנמוכה המתבטאת בשיעור ההצבעה הנמוך , מהווה עוד נדבך של היאוש כתוצאה מהמצב הכלכלי , החברתי , הבטחוני שכולם יחד מביאים למעורבות נמוכה והולכת של האזרח אפילו ברשות המקומית שלו , ההופכת יותר ויותר א-פוליטית.

 

עצוב מאד לראות את התופעה , שבולטת מאד בשיחות שקיימתי בנושא וגם שמעתי אחרים - ההתרכזות בהשרדות היום-יומית, בקשיים השונים גורמים למתן תירוצים ברמה כזו או אחרת מדוע אנשים אינם משתתפים בבחירות - מעיסוקי במכירות , אני נוהג להזכיר לכל מי שמעלה תירוצים שכאלו, כי בכוננית הספרים במשרדי יש קלסר עבה הנקרא "קלסר התירוצים" בו תייקתי את כל התירוצים האפשריים, כך שאם אין להם מה לחדש בנושא זה , עדיף שיעשו ולא יזדקקו לתירוץ - אך עולם כמנהגו נוהג...

 

מעבר לשיעור ההשתתפות הנמוך, ראינו שתי תופעות מכוערות נוספות - האחת , של קומבינות מכוערות כדוגמת זו של אביגדור ליברמן ואריה דרעי שהריצו את משה ליאון לראשות עיריית ירושלים , שנכשלה , אך לא היתה רחוקה מהצלחה עקב שיעור הבוחרים הדל בציבור החילוני בעיר , והשניה היא זכייתם של 3 ראשי ערים המואשמים בפלילים ( כל אחד בהקשר אחר וברמת חומרה שונה ) שהושעו מתפקידם , הורשו להתמודד, וכמו שנאמר בתוכנית המיתולוגית "הישרדות" - השבט אמר את דברו - ובחר בהם שוב...

 

האם יש לי הצעה קונקרטית איך לשפר את המצב העגום ? חינוך , חינוך ועוד פעם חינוך.

 

אתן לכך שתי דוגמאות:

 

הראשונה היא מבית - התרנגול הצעיר , שנמצא בצבא בקד"צ ( ולכן לא יכול להצביע בקלפי בצבא , כמו חייל בשירות סדיר ) שוחרר ביום הבחירות בבוקר , נסע כשלוש שעות מהבסיס לבית , הצביע וחזר כעבור שעתיים לצבא בלוח זמנים דומה 

 

השניה היא דוגמת בחור ירושלמי שהתראיין בגלי צה"ל בבוקר הבחירות - נמצא בשליחות באוסטרליה , ובחודשים האחרונים , כאשר הבין כמה מתלהט הקרב בין ניר ברקת למשה ליאון , החליט לבוא במיוחד להצביע.

 

לסיכום - המצב לא טוב , אך כמו תמיד יש ( חומות של ) תקווה...קול

 

 



 

 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

"הוא איננו יודע דבר, אך משוכנע שהוא יודע הכל. זה מצביע בבירור על קריירה פוליטית" ( ג'ורג' ברנרד שו )

נכתב על ידי , 25/10/2013 05:30   בקטגוריות COACHING, משפחה, נוסטלגיה, פרוייקטים, פרצופה של המדינה, אופטימי, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת, שחרור קיטור  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-11/11/2013 07:33
 



"חומות של תקווה" - הבחירות לרשויות המקומיות 2013


"יש לי רק דבר אחד לומר לכם בשם כולם" - הוא חלק מהשיר "היה נחמד" של להקת "כוורת" , אך בחרתי אותו לפתיחת הפוסט , כי הוא מתייחס לכל שבעת קוראיי , בלא הבדל דת, מגדר , השקפה , גיל , דת וכיו"ב.


 


                                         לכו להצביע !


 


בארצנו הלא פשוטה לוקחים מאיתנו כל כך הרבה , ולא רק במובן החומרי , ולצד זאת , נותנים כל כך מעט - והבחירות הללו לרשויות המקומיות , הולכות ומתרחקות מהפוליטיקה הארצית , אחרי שהאזרח הפשוט הבין כי הקשר המפלגתי , גם אם קיים , אינו רלוונטי לאיכות חייו ולסביבה בה הוא ומשפחתו מתגוררים.


 


אפשר להתלונן , לקטר , להביע דעה , לכעוס ולהתווכח - אבל קודם לכל , להצביע ולהשפיע.


 


 


 






 


 


 


אסיים באימרת הבחירות:


 


"ההבדל בין דמוקרטיה לדיקטטורה הוא שבדמוקרטיה אתה קודם בוחר, ואחר כך ממלא פקודות. בדיקטטורה אתה לא חייב לבזבז את זמנך על בחירות" ( צ'רלס בוקובסקי )

נכתב על ידי , 22/10/2013 06:33   בקטגוריות COACHING, ברכות, משפחה, נוסטלגיה, פרוייקטים, פרצופה של המדינה, אקטואליה, אינטרנט, ביקורת  
הקטע משוייך לנושא החם: הבחירות המקומיות
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-1/11/2013 09:05
 



"חומות של תקווה" - היאוש נעשה יותר נוח ?


פוסט זה מוקדש לנושא הירידה מהארץ, ונכתב עקב ההתבטאויות של עוזי דיין ויאיר לפיד ונוספים לאחרונה בנושא זה , והדיון הציבורי בתופעה הנמשך כבר שנים רבות , עם עליות ומורדות בעניין התקשורתי.

 

המקרה הראשון בחיי המקושר עם נושא הירידה , אירע בגיל 10 לערך , עת דודתי ומשפחתה , לרבות בת דודתי האהובה , שהיתה לי כאחות , ירדו לקנדה אחרי שאב המשפחה , מהנדס ברפא"ל , החליט שמיצה כאן את אפשרויות התעסוקה והחליט לבדוק את האפשרויות שם.

 

היתה זו תקופה לא פשוטה - בסמוך לירידה הזו , טבע יצחק רבין ז"ל את הביטוי "נפולת של נמושות" שרק חיזק אצלי כילד , וכמובן אצל אחרים את הסלידה מהצעד הזה , שנתפס על סף הבגידה במדינה , שרק מס' שנים מועט לפני כן , עמדה לכאורה על סף חורבן בית שלישי.

 

בת דודתי האהובה , אגב , חזרה לארץ לבדה ללימודים אקדמאים בסוף שנות ה 80 , הקימה בית בישראל , ולמרות שנמצאת היום ברילוקיישן בקליפורניה , תחזור לארץ עוד כשנה - אך גם עליה נדבר בהמשך.

 

כאשר אני חושב על מצב החברה והכלכלה הישראלית בשנות ה 70-80 לעומת היום - אין כל ספק שהמצב הכלכלי הוא טוב הרבה יותר , וכי המצב החברתי גרוע הרבה יותר - התשוקה להצלחה כלכלית עיוורה רבים , מאחר וחלוקת העושר הפכה , כפי שתיארתי לא אחת בבלוג זה , לא שיוויונית בצורה קיצונית , ולצד יציאת הממשלה ממדיניות רווחה הולמת מסיבות רבות , חי כל אדם לעצמו.

 

אם בשנות ה 70-80 יכלה משפחה להסתדר בצורה סבירה עם משכורת של מפרנס ראשי , היום אנו נמצאים במצב בו שתי משכורות לא תמיד מספיקות , ואם נוסיף לכך את חוסר הבטחון התעסוקתי הנושא הקיים בישראל , לצד העובדה כי בענפים רבים במשק , לבטח המשתלמים יחסית כלכלית , בני ה 45 ומעלה נחשבים כ"זקנים" במונחי שוק העבודה , ובנוסף גם מצבה הביטחוני והדמוגרפי של ישראל עם שוק העבודה הלא משוכלל ( אי השתתפות בכוח העבודה של ערבים וחרדים , לצד עובדים מסודרים בעלי קביעות - לעומת עובדים בשוק הפרטי ) - אנו חיים במדינה בה גם המסודרים כלכלית , לכאורה , יכולים למצוא את עצמם בבעיה קשה בכל רגע של מירוץ העכברים הישראלי , וחיים מיום ליום בתקווה להגיע אל רגע הפרישה המיוחל , אליו קיוו להגיע תמיד , רק בשביל לגלות שגם כפנסיונר לא תהיה לרובם פנסיה הולמת , וגם כי המדינה יוצאת גם שם ממחוייבותה.

 

את המושג "עבדים מודרניים" טבעתי בבלוג זה בשנת 2006 , וזהו מושג שהתפתח , עוצב ואף הקצין ב 7 השנים שעברו מאז מבחינת עוצמתו.

 

בניגוד לתחושתי כפי שתיארתי כאן שהיתה בשנות ה 70 - 80 , בנסיבות של תמונת ישראל 2013 , ובהבנה העובדתית של המצב כאן חברתית / כלכלית / פוליטית / ביטחונית , אני יכול להבין ולקבל את הרצון של אנשים לירידה זמנית מהמדינה שהם אוהבים מחד , ומתעבים מאידך - למרות שאני , כישראלי ערכי , כקצין המשרת במילואים ואדם - לא אעשה את הצעד הזה לעולם , ולא בגלל שישאר מי לסגור את האור בסוף...

 

התחושה שלי היא שקשה פה מאד , וההתמודדויות האישיות ובתא המשפחתי עם המצב נעשות בלתי נסבלות , כאשר הן משליכות גם על הלכידות החברתית בצורה חסרת תקדים - אינני מדבר כאן על העשירונים התחתונים , אלא גם אל גבוה הרבה יותר - ע"פ פירמידת הצרכים של מאסלו , יותר ויותר עשירונים ( להערכתי הבלתי מלומדת ובדוקה - עד עשירון 3 , כאשר העשרירון 10 הוא הנמוך ביותר ) עסוקים ברמה השניה , ההשרדותית , של הצרכים - וההשלכות ברורות - המוטיבציה והיכולת לבוא למען החברה והמדינה , יורדות משמעותית גם ללא שעת מבחן קיומית כגון מלחמה.

 

 

 

 

אני מעריך , ולבטח יש מחקרים בנושא , כי מיצובנו , כחברה , בשנות ה 70 - 80 היה כי פחות אנשים עסקו בהשרדות , וכי רבים הרבה יותר עסקו בהגשמה הקשורה לחברה במדרגות הגבוהות של הפירמידה.

 

סטיסטית , אגב , מנתונים של הלמ"ס , דווקא מגמת הירידה מהארץ נבלמה - אך אני מניח כי מאחורי המספר היורד מסתתרים פחד משינוי , לצד המצב הכלכלי הקשה ( יחסית ) באירופה ובאמריקה , ולא החיים הנהיים קשים יותר מיום ליום בארץ המולדת שלנו , וגם אובדן התקווה הנאיבית כי לאחר המחאה החברתית , והבחירות האחרונות , יהיה כאן יותר טוב.

 

בהקשר הפוליטי , לי לא היה לי קמצוץ תקווה שכזו , אך לתקוף את היורדים ( הזמניים ברובם להערכתי ) כפי שביצעו מספר פוליטיקאים , לרבות יאיר לפיד , נראה לי שגוי לחלוטין - תפקידכם הוא לייצר להם עתיד - אם יש עתיד , שאינו לוט בערפל , עם אופק כלכלי / חברתי / בטחוני שלא יתרחק כדרכו של אופק ככל שמתקרבים אליו , יש עוד סיכוי שיהיה פה טוב.

 

אני , בכל אופן , ולא מעט אחרים , נעמוד על המשמר , ונשמיע את קולנו עד שהקברניטים ינווטו את המדינה אל העתיד הזה.

 

 





 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

 

"אין בכוחו של אדם לעקור מתוך ליבו את התקווה לעתיד טוב יותר" ( זאב ז'בוטינסקי )
נכתב על ידי , 11/10/2013 07:30   בקטגוריות COACHING, משבר פיננסי, משפחה, נוסטלגיה, פרוייקטים, פרצופה של המדינה, אהבה ויחסים, אקטואליה, ביקורת, עבודה, שחרור קיטור  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-21/10/2013 06:49
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 58

תמונה




50,347
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Shawshank Redemption אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Shawshank Redemption ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)