לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ביום בהיר אחד עזבתי תפקיד בכיר בחברה פיננסית ידועה וגם נפרדתי מכלבי האהוב לאחר 12 שנה - ההתמודדות עם משבר גיל הארבעים התחילה ברגע זה - וכך גם הבלוג...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2014

"חומות של תקווה" - אינטרנט וכבלים


באם מי מתשעת קוראיי סבור כי קשרתי בין אינטרנט לכבלים בהקשר של CABLES - למען הסר ספק , אני מציין את נושא זה בהקשר של CHAINS...

 

אינטרנט וטכנולוגיות נגזרות ממנו הן ה"מאיץ" של ההתקדמות המטאורית של החברה האנושית בהקשר תפוקות וביצועים החל מסוף המאה ה 20 ועד ימינו - יחשוב כל אחד מאיתנו , בהנחה שנמצא היום באתו תחום עיסוק , החל מתחילת שנות ה 90 של המאה הקודמת ( לכתוב זאת גורם לי להרגיש כבר כמו השכנים שהיו יוצאים לצעוק עלינו בתור ילדים , לשמור על השקט בין 1400-1600 ... קריצה ) - כיצד עבר שינוי אותו תחום עיסוק , וכיצד קשור שינוי זה לטכנולוגיות המידע הנסמכות במידה רבה על האינטרנט.

 

אין לי כל ספק כי התשובה של כל אחד ואחת מכם תהיה חיובית , אף לצעירים בחבורה , אשר גדלו מילדות על הקידמה הטכנולוגית.

 

השינויים הדרמטיים הללו הפכו את מדינות לחלק מכפר גלובאלי ( כמובן לא בהקשר החברתי והפוליטי כפי שאנו רואים בשנים האחרונות , במקביל להתרסקות תיאוריית "קץ ההסטוריה" של פרופ' פרנסיס פוקויאמה ) , להעלאת תפוקה של אנשים עובדים ומנהלים עקב קיצור מוטת השליטה , חיים נוחים יותר ( ביצוע פעולות ותקשורת דרך הרשת מכל מקום ובכל זמן ) , הפצת ידע ואינפורמציה מהירים ונגישים , ועוד הרבה יתרונות אחרים המשפיעים על חיינו לטובה בכל תחום חיים.

 

אך ישנם גם צדדים שליליים לא מעטים - זליגת נתונים אישיים בפרצות הקיימות או מובנות ברשת , גניבת זהויות , רמאויות , תפיסה מוטעית של "אם זה כתוב - זה כנראה נכון" ( הרלוונטית גם לסוגי תקשורת אחרים ) , מידע רב המקשה על קבלת החלטות מושכלות - ומניפולציות מובנות ויזומות המנצלות חסרונות אלו.

 

אם עד כאן אפשר להבין כי בגישה זהירה , חיינו נראים טובים הרבה יותר ביחס לעבר הלא רחוק , הרי שוק העבודה הוא לדעתי הגורם שאינו ממתן , אלא מקצין את ההשפעות השליליות - מבחירה , בלעדיה ועקב תנאי שוק תחרותיים.

 

בהמשך לגישת ה"עבדים המודרניים" שאני מדגיש בבלוג זה מיום הקמתו , אציין כי ללא מהפכת האינטרנט , תהליך זה לא היה מואץ כל כך , מאחר והתפתחה במקביל גם תחרות קשה בשווקים השונים אשר דורשת מהעובדים , בכל דרג , להיות מחוברים יותר ויותר למציאות - כך שהימים בהם הוריי היו חוזרים בילדותי של סוף שנות ה 60 ותחילת שנות ה 70 הביתה בידיעה שהטלפון לא יצלצל ( ולא רק בגלל שלא לכל אחד היה טלפון...) והתמסרו לביתם ( ולערוץ טלויזיה אחד או שניים , עיתון , ומספר תחנות רדיו ) - חלפו ללא שוב.

 

מחקר שנערך לפני שנה בארה"ב הראה כי ברמת הציפיות , אדם השולח מייל לחברה / ארגון מצפה לקבל התייחסות ראשונית תוך...שעתיים ( דבר המסביר את מייל AUTUREPLAY הנשלח מחברות וארגונים ) , ואם נצרף זאת גם למהפכת הסלולאר ( שהינה חלק ממהפכת האינטרנט ) נבין כיצד הפכו חיי העבודה , ברמות רבות , לבלתי נסבלות , מה גם שהתארכו כמעט בכל דרג , בכ 25% ביחס לשנות ה 80 .

 

אציין מקרה שקרה לי - החברה בה אני מועסק היתה בין הראשונות לתת אייפון במקום מכשיר נייד סטנדרטי למנהליה - הנסיון שלי להסביר לעמיתיי ומנהליי כי מכשיר נוצץ זה הינו למעשה "כבלי זהב" לשיעבודם בהקשר חיי עבודה - לא צלח , ובסופו של דבר גם הוכרחתי לקחת אותו , יל יתרונותיו וחסרונותיו כאחד.

 

קיים אגב פתרון בהקשר זה - חקיקה במספר מדינות אירופאיות בהם שרתי המייל "אוצרות" מיילים בין 1700 עד 0700 בבוקר למחרת וחוסמות את הגישה למערכות תפעוליות - הגישה הזו נדירה בקרב מדינות ,וכך גם בארגונים וחברות - ואינני רואה כיצד מגיעה לארצנו הקטנטונת.

 

לסיום - הרשת - אי אפשר איתה , אבל גם אי אפשר בלעדיה...

 

מאחל לכל 9 קוראיי שבת שלום , ומקושרת - למשפחה ולחברים , לא דרך כבלים...

 

 



 

 

 

אסיים באימרת היום:

 

"בעבר נאמר שאם תשים כמות אין-סופית של קופים ותתן לכל אחד מהם מכונת כתיבה, אחד מהם יכתוב בסוף יצירת מופת. עכשיו, בעזרת האינטרנט זה הוכח כלא-נכון" ( רוברט וילנסקי )

נכתב על ידי , 31/10/2014 08:54   בקטגוריות COACHING, בריאות, יצירתיות, משבר פיננסי, משפחה, נוסטלגיה, פרצופה של המדינה, אהבה ויחסים, אופטימי, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת, שחרור קיטור  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-14/11/2014 08:27
 



"חומות של תקווה" - מחאת המילקי ?


במהלך 9 שנות פעילות הבלוג אני מציג בצורה ברורה את תהליך מעבר החברה הישראלית לחברה שרובה היא "עבדים מודרניים" - ולא משנה מהו שכרם ( הנמוך בד"כ ) אלא הסממנים של אותה "עבדות" - שעות עבודה ארוכות , פריון נמוך, שוק השייך למעסיקים , בטחון תעסוקתי וסוציאלי נמוך , קושי לרכוש דיור והשכלה - ובכלל, להחזיק את הראש מעל המים , בכל עת.

 

יקיר הבלוג , גיא רולניק , עורך THEMARKER , עושה אף הוא את האבחנה בצורה דומה , וברזולציה גדולה עוד יותר , ומחלק את האוכלוסיה ל"מחוברים" ו"לא מחוברים" בסידרת כתבות , שלו ושל עיתונאי העיתון - אני מצרף כאן קישור לאחת הכתבות המסבירות היטב את הנושא למי שזמנו בידו - "זה לא המילקי , זאת בטח לא ברלין"

 

כמו שנאמר פעם בפרסומת - "המילקי הוא רק תירוץ" - ובהקשר שלנו , מעדן , שהפך להיות חלק מחיינו , אך שולי לחלוטין מבחינת מהות , המצביע על סדרה של כשלי שוק , רגולציה לא אפקטיבית , מדיניות יבוא , הגבלים עסקיים וגם הרגלים צרכניים - הקיימים  להם בשפע ובשלל דוגמאות שונות כפי שאפרט בקצרה כאן - 

 

  1.  מזון - חוסר בתחרות אמיתית בשוק , בהקשר של יבוא , וגם בהקשר של כניסת יצרנים קטנים לשוק עקב שליטה של 5 קבוצות מזון גדולות בכ 50% מהשוק => יכול להפתר ע"י רגולציה 
  2. בנקאות ופיננסים - חוסר בתחרות אמיתית בשוק , עקב שני בנקים התופסים נתק שוק של  כ 70% , 5 קבוצות ביטוח גדולות => יכול להפתר ע"י רגולציה
  3. תחבורה - חוסר בתחרות אמיתית בשוק עקב ריכוז יבוא רכבים ע"י 5 קבוצות וסגירת אפשרות יבוא מקביל , ובמקביל, מיסוי יוצא דופן על רכבים , דלק וחלפים כאשר אין אלטרנטיבת תחבורה ציבורית כמו בארצות העולם הנוקטות במדיניות דומה , ובכך הופכת למס ישיר נוסף => יכול להיפתר ע"י רגולציה וחקיקה 
  4. מיסוי - חקיקה מורכבת מאד בנושא , המפלה לרעה בצורה קיצונית הכנסה מהון על הכנסה מעבודה , ובכך מאפשרת את גידול הפערים החברתיים / כלכליים לאחת הרמות הגבוהות בעולם , לצד "החזר" מיסים בשיעור נמוך מאד בשירותים לאזרחי המדינה ביחס לעולם => יכול להיפתר ע"י חקיקה.
  5. דיור - פער אדיר בין ביקוש להיצע עקב הגידול באוכלוסיה + שינוי בהרכבי המשפחה המודרנית ( גירושים , התארכות החיים , משפחות חדשות וכיו"ב ) לצד אי התאמת התכנון והבניה למצב זה במשך שנים => יכול להיפתר ע"י חקיקה ורגולציה.

 

צריך לשים לב באיזה געגוע נזכרים האנשים ברפורמת הסלולר של משה כחלון , שהחליט פשוט לעשות מעשה , לא פופולרי בגזרת "המחוברים" , ובאווחת עט הוריד דרמטית את העלות למשק בית בהוצאה ההכרחית בימינו של תקשורת בכ 70% - ועד היום זוכרים לו את ההישג , גם תומכיו , וגם מתנגדיו.

 

אפשר לעשות מעשה - צריך לכך פוליטיקאים חדשים , עם אומץ , יושרה , חזון ויצירתיות - ללא פחד להתעמת במישרין או בהסתר עם כל קבוצות האינטרס שאת חלקן ציינתי כאן - וברור לי כי קשה יהיה לעשות זאת ללא בסיס אמיתי של מחאה ציבורית אותנטית שתזעק - "עד כאן".

 

איננו חיים במדינה רגילה מבחינת אוכולוסיה , בטחון וחברה - דווקא משום כך , כאשר החוזקות של המדינה באחדותה , מתנגשות מדי כמה שנים ב"מבצע" ( לא ברשתות השיווק ) או בבעיות אסטרטגיות כדוגמת איראן או התחזקות האיסלאם הרדיקאלי אני שואל את עצמי אם גם בפעם הבאה יעמדו איתן אותם אזרחים , שהמדינה יכלה לעשות הרבה יותר למען רווחתם גם בנסיבות הלא פשוטות , ויחרפו נפשם למען הארץ המובטחת , אליה לא יגיעו לעולם.

 

אני מאחל לכל תשעת קוראיי שבת שלווה , רגועה ובטוחה.

 

 



 

 

 

אסיים באימרת היום:

 

 

"צחקי והעולם כולו יצחק איתך, תבכי ורק החברות יבכו איתך" ( לורלי קולנסקי )

 

נכתב על ידי , 24/10/2014 07:44   בקטגוריות COACHING, השתתפות בצער, הומור, משבר פיננסי, משפחה, פרוייקטים, פרצופה של המדינה, נוסטלגיה, אהבה ויחסים, אקטואליה, ביקורת, עבודה, שחרור קיטור  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-14/11/2014 08:29
 





Avatarכינוי: 

בן: 58

תמונה




50,347
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Shawshank Redemption אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Shawshank Redemption ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)