לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ביום בהיר אחד עזבתי תפקיד בכיר בחברה פיננסית ידועה וגם נפרדתי מכלבי האהוב לאחר 12 שנה - ההתמודדות עם משבר גיל הארבעים התחילה ברגע זה - וכך גם הבלוג...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2015    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2015

"חומות של תקווה" - הכנת בירה ביתית


חלק מאלמנט של החיים הטובים  מבחינתי הינו שתיה של משקאות אלהוליים , בדגש על בירה - האהובה עלי במיוחד.

 

לפני כ 3 שנים הכניס אותי חבר לעולם הקסום של הכנת בירה בבית. להפתעתי , אין זה מסובך כל כך , ואפילו לא יקר באופן יחסי - ערכה להכנת כמות של 20 ליטר בבית עולה כ 600 ש"ח , ועלות שוטפת של חומרים להכנת אותם 20 ליטר בירה ביא כ 200 ש"ח - דהיינו , עלות שוטפת של ליטר בירה מייצור ביתי , היא כ 11 ש"ח - כאשר עלות במסעדה / פאב של חצי ליטר של בירה מקבילה הוא בארץ , עם המיסוי המטורף , היא כ 30 ש"ח - וזאת , מבלי שהזכרנו את הטעם העשיר ( אני מעדיף בירות חיטה לא מסוננות ) והכייף האדיר בהכנה , במעקב , בביקבוק - ובכייף עם החברים...

 

הבוקר סיימתי בישול של תירוש ( זהו השם ) בירת חיטה ( "ויינשטפן" ו"הוגרדן" הינם מותגים ותיקים וידועים בתחום הזה , ואליהם אני מנסה להידמות בהיותם אילן גבוה מאד...) - תהליך מורכב הנמשך כשעה וחצי , שלאחריו מוכנס התירוש לתסיסה לחבית התסיסה האטומה ( פח צבע שעבר הסבה... ) למשך כ 7-10 ימים ( קצר יותר בקיץ בשל הטמפרטורה הגבוהה ) ומעקב יום יומי אחרי נתוני התירוש , עד אשר טעמו והנתונים הנוספים ( צפיפות הבירה כנוזל צריכה להגיע לפרמטרים מסויימים המשקפים את רמת האלכוהול ) - ואחרי שתבשיל כנדרש , תבוקבק בבית בבקבוקים מיוחדים.

 

כייף בעשייה - ועוד יותר כייף בשתייה...

 

מאחל לכל 9 קוראיי שבת שלום ושבוע מלא אור...

 

 

 



 

 

אסיים באימרת השבוע

 

"בירה היא ההמצאה הגדולה ביותר של האדם, בלי צל של ספק. כן, גם הגלגל הוא המצאה לא רעה בכלל, אבל הגלגל לא הולך עם פיצה טוב כמו בירה" ( דייב בארי ) 

 

נכתב על ידי , 20/6/2015 10:06   בקטגוריות COACHING, בריאות, הומור, טיולים וחוויות מהחופש!, יצירתיות, לימודים, משפחה, נוסטלגיה, פרוייקטים, תחביבים, אהבה ויחסים, אופטימי  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-23/6/2015 04:19
 



"חומות של תקווה" - כנס מחזור 1979 של ביה"ס היסודי


זה כחצי שנה , למעשה מסיפון ספינת הצלילה ARI QUEEN באיים המלדיביים , אני מתפקד כחלק מצוות הקמה של כנס מחזור 1979 של ביה"ס היסודי בו למדתי בירושלים , שהתארגן בצורה ספונטנית לקראת הגיענו לגיל 50.

 

התנליך התחיל למעשה כשנה קודם לכן , דרך קבוצת פייסבוק שנפתחה בנושא , אך בפועל לא עוררה עניין מיוחד בקרב כ 10 אנשים שהיו חברים בה.

 

עד שהגיעה ה'...

 

ה' היא בחורה אנרגטית וחרוצה , שהצטרפה לקבוצה ע"י אחד החברים במהלך ינואר 2015 , ועל סיפון ספינת הצלילה , קיבלתי ממנה , כמו מספר חבר'ה טובים , מסרונים ווטסאפים , כך שבין הצלילות , בצד השני של כדור הארץ , התחלנו , ביחד , מסע בלשי מרתק למצוא את החבר'ה.

 

עד כאן , נשמע סיפור מעניין , אך כל התהליך הזה הפיח בי המון אנרגיות חיוביות , שהוקרנו כמובן לסביבה הקרובה - למשפחה , לחברים ובעבודה - וזאת בתקופה שהיתה אובייקטיבית לא פשוטה בעיקר עקב מצבו הבריאותי של אבי , הצרות הידועות עם חמותי , והעבודה ההולכת ונעשית מאתגרת מיום ליום - ואני , בחיוך תמידי ואנרגיות מתפרצות...

 

לקחתי על עצמי , אחרי החזרה לארץ , תפקיד מטה של איתור נעדרי המחזור , ומצאתי בו הנאה צרופה וסיפוק רב - לדוגמה , אתאר שני סיפורים מתוך רבים שהיו

 

הראשון , על אחת הבוגרות שלא נמצא לה כל תיעוד , אבל עם שם משפחתה המיוחד , הצלחתי להגיע לאחיה הבכור , שמסר לי שהיא מתגוררת בלוס אנג'לס כבר 25 שנה . יצרתי איתה קשר וההמשך הוא הסטוריה , לרבות שני ביקורים שלה בארץ מאז שהותאמו למפגשי המחזור .

 

השני , על בוגרת נוספת שקיבלתי רמז על מקום מגוריה לידי , כך שאחרי מספר דקות שוחחתי עם בעלה בטלפון , שהופתע מהשיחה מגבר זר לאשתו , אך ששמע את קולי , זיהה אותי מפגישות ברחוב בטיול עם הכלב שלו ושלי... גם כאן , החיבור נוצר מיידית , וממשיך עד היום.

 

במהלך ההכנה גם נודע לנו כי 3 מבוגרי המחזור אינם עוד בין החיים - כולם ממחלות , דאגנו להנציחם בדף "יזכור" מיוחד שהוכן לאירוע , לצד "דפי היכרות" של הבוגרים שהוצגו במעין תערוכה.

 

היו גם אנשים שנוצר איתם קשר , על ידי ועל ידי אחרים , שהמפגש המתוכנן די גרם להעלאת זכרונות או תחושות נעימיות פחות , שהחליטו כי המפגש הזה לא מתאים להם - אציין שהיו גם כמה שהתחרטו ובאו להשתתף , וגם על כך אפרט בהמשך.

 

לסיכום , היה כנס הכנה של הצוות המארגן בסוף ינואר 2015 , שהיה מרגש בצורה בלתי רגילה וקסום בנאיביות ובחיבור המדהים שהיה בין כולם , ולאחריו קיימנו עוד 3 מפגשים - הראשון והסמלי , שהתחיל בחצר ביה"ס ( שהפך מאז לתיכון האומנויות של ירושלים ) והמשיך לביתו של אחד הבוגרים באיזור , השני בבית מיוחד במינו של בוגר נוסף במושב בשפלה , והאחרון התקיים ביום ה' האחרון , 4.6.2015 , בקיבוצה של ה' ובארגונה המופתי , שהתחיל בבריכת השחיה והסתיים במועדון של הקיבוץ ב 0230 לערך עם המון טעם של עוד...

 

מה אוכל לספר לכם ? קסם של מפגש בו השתתפו למעלה מ 40 איש ( מתוך כ 70 בשתי הכיתות בהן למדנו ) , אהבה וקסם ללא תנאי , נפילת מחסומים אחרי 36 שנה , בעיקר של החבר'ה שהתלבטו והחליטו להגיע , סיפורים על אהבות וחוויות ישנות - והכל , מפי ילדים נאיביים בני כ 50 שהוסיפו מאז הרבה חוויות ונסיון חיים.

 

אינני מעלה כמובן תמונות מהאירוע , שכפי שלבטח אתם מניחים , צילמתי באהבה רבה - אך התחושות של הביחד , האחווה והכייף , אחרי שנים רבות , עולות מכל תמונה ותמונה שצולמה.

 

לא שכחנו ריקודים והפעלות , "אמת או חובה" , אוכל ושתיה משובחים - אבל היתה חווייה עצומה , שלי היתה מדהימה , וכשזכרתי את המפגש הראשון שלי וכיצד לא יכולתי לישון אח"כ במה שנותר מהלילה , אני יודע שכך היה גם עם אלו שהגיעו בפעם הראשונה למפגש.

 

אקח מהמפגש הזה את מה שאמר לי ר' , אחד הבוגרים שהתלבט וזיגזג לגבי הגעתו , מסיבות שונות , עד הדקה ה 90 - וכשחזרנו יחד לירושלים , אמר לי בדרך : "אריאל , זה היה אחד הימים היפים בחיי"...

 

מומלץ - בחום ובאהבה - אצלנו , למשל , ברור , אחרי המפגש הרביעי ( ומפגשים אישיים אחרים שכבר היו ויהיו ) כי יהיה המשך.

 

מאחל לכל תשעת קוראיי שבוע נפלא מלא באנרגיות טובות...

 

 

 





 

 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

"הזכרונות הם גן העדן היחיד שאי אפשר לגרשנו מתוכו" ( ז'אן פול ריכטר )

נכתב על ידי , 6/6/2015 17:58   בקטגוריות COACHING, בריאות, ברכות, השתתפות בצער, יצירתיות, משפחה, נוסטלגיה, פרוייקטים, פרצופה של המדינה, שכול, תחביבים, אהבה ויחסים, אופטימי, אינטרנט, בית ספר, סיפרותי  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-20/6/2015 10:30
 





Avatarכינוי: 

בן: 58

תמונה




50,347
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Shawshank Redemption אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Shawshank Redemption ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)