לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ביום בהיר אחד עזבתי תפקיד בכיר בחברה פיננסית ידועה וגם נפרדתי מכלבי האהוב לאחר 12 שנה - ההתמודדות עם משבר גיל הארבעים התחילה ברגע זה - וכך גם הבלוג...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2014

"חומות של תקווה" - ערב ראש השנה תשע"ה


ערב ראש השנה תשע"ה  

 

לכאורה , עוד שנה עומדת לפני סיום , ועוד שנה עומדת להתחיל - אך בניגוד למעברים קודמים שכאלה , אני סבור שאנו נמצאים בהחלט בנקודת מעבר הסטורית ברמה הלאומית והעולמית כאחד - וכדרכי גם אפרט:

 

לאומית:

 

  1. הון / שלטון - לא נביא אנוכי , אך השנה נראים סימנים מוחשיים להיחלשות הקבוצות החזקות מול החוק - בפסקי דין ובכתבי אישום ( הולילנד ) וברגולציה כאחד - אין לי ספק כי מדובר בתהליך ארוך , אך השנה ולהבא , תהיה האצה בתהליך הזה , לרוות כולנו , הגם שתהיה איטית.
  2. תהליך מדיני - מן המערכה בעזה , שאולי גם לא נמצאת מאחורינו , התובנה הנפוצה היא כי לעולם נחיה על חרבנו , מה גם שגם השכונה שלנו נראית רע יותר . אינני יודע עד כמה התובנה והייאוש נכונים , אך לדעתי גם אצלנו ועוד יותר בצד הפלסטינאי , ניאלץ להמתין עוד 2 דורות לשלום המיוחל.
  3. מחאה חברתית - רוחשת מתחת לפני השטח , ואולי תקבל השנה , עם כל הצרות הרבות המקיפות אותנו , את הניצוץ להתעורר בעוצמה שטרם נראתה - ברור לרובו המכריע של הציבור עד כמה , ובכל מובן , קשה לחיות כאן כאזרח מן השורה , ואני משער כי אם המעברים למדינות אחרות היו פשוטים יותר והאנטישמיות החדשה לא היתה קיימת , היינו רואים גם גדול של ירידה מהארץ , למרות כל האהבה והאיחוד שראינו במבצע "צוק איתן"
  4. ביטחון - נהיה מורכב יותר כל יום , מהבחינה הפנימית ובזירות החיצוניות הרבות , כך שהדימוי שטבעתי לפני כ 3 שנים , אוהל על אי בודד בצונאמי , נראה נכון יותר ויותר . אני מקווה שהלכידות הפנימית שלנו תחזיק מעמד בתקופות הלא פשוטות שעוד נכונו לנו בעתיד הקרוב והרחוק כאחד .
  5. כלכלה - לפי הרבה פרמטרים , אנו כבר במיתון , כאשר באווירה שציינתי כאן ולמטה , אנו עומדים לדשדש לדעתי זמן לא קצר , והשילוב עם כל ההיבטים הללו יעשה את חיינו למורכבים עוד יותר מכל הבחינות - כולי תקווה שהפרשנות שלי מוטעית.

 

 

 

 

עולמית:

 

  1. התעוררות הלאומיות - האצה בתהליך ההתפוררות של מדינות , לעיתים נכשל בטווח הקצר ( סקוטלנד הבוקר ) ולרוב מצליח ( המזה"ת ) או בתהליך ( קטלוניה ) , אך הכיוון ברור , ו"קץ ההיסטוריה" לא נראתה מאז רישומה ע"י פרופ' פרנסיס פוקויאמה , רחוקה כל כך.
  2. עולם רב מעצמתי - השנה , בניגוד לשנים קודמות , ברורה דעיכתה של ארה"ב וגם של האיחוד האירופי , לצד עלייתן של סין ורוסיה כמעצמות - אמנם אנו רק בתחילת התהליך , אבל ריבוי המעצמות משנה את חוקי המשחק והיציבות כאחד.
  3. האיסלם הרדיקלי - עולה ופורח בעולם כולו , מידת החדירה משתנה , אך ברור לכל בר בי רב , גם אם לא כולם יודו בכך בפומבי , כי האכסניה שניתנה ע"י מדינות רבות , בטוב לב וכוונות טובות , הביאה את הסכנה לחצרו הקדמית של העולם המערבי , ומדובר כבר בסכנה ברורה ומיידית.
  4. המזרח התיכון - נתפס כפתיל שיכול להדליק את העולם , אך מהשנה ברור כי הפתיל כבר בוער מזמן , וכי עם כל הביקורת , המצדקת או לא , על ישראל - הבעיה גדולה ומקיפה - וקשה לטיפול באמצעים מערביים / דמוקרטיים.
  5. כלכלה עולמית - נמצאת על כרעי תרנגולת , וזאת מאחר והכיוון אינו של יציבות - הוסיפו לכך אבטלה עולמית , ירידה בביקושים , חוסר יציבות פוליטית , התעוררות האימפריות החדשות ויחסי הון / שלטון שאינם תמיד סמויים - וקבלו את המשבר הבא 

 

 

שולח לכל תשעת קוראיי ( מוקדש ל CORALAYA באהבה חיבוק ) את הברכה הזו , שקיבלתי לפני מספר שנים , ואני מזדהה איתה עד מאד...

 

 



 

 

 

 

אסיים באימרת החג:

 

"על אחד מענפי התאנה הצומחת בחצר תלויה כל השנים קערית מוחלדת. אולי דייר אשר נפטר מזמן השליך אותה אי-פעם מחלון הקומה הגבוהה ובתוך נפילתה נתפסה בענפים. כאשר נכנסנו לגור כאן, כבר מכוסה חלודה היתה הקערית מבעד לחלון המטבח. ארבע, חמש שנים. גם רוחות-החורף החזקות לא הטיחוה ארצה. ובכן, בבוקר חג ראש השנה עמדתי אני ליד כיור המטבח ובמו עיני ראיתי איך נשרה הקערית מן העץ. רוח לא נשבה בה, חתול או צפור לא זיעזעו את הענפים. רק חוקים חזקים שאינני יודעת אותם הבשילו אותו רגע. המתכת התפוררה והכלי נחבט ארצה. רוצה אני לכתוב זאת כך: כל אותן השנים ראיתי אני מנוחה שלמה בדבר אשר איזו זרימה פנימית סמויה התרחשה בו כל אותן השנים" ( עמוס עוז ) 

נכתב על ידי , 19/9/2014 07:37   בקטגוריות COACHING, בריאות, ברכות, הומור, יצירתיות, משבר פיננסי, משפחה, נוסטלגיה, פרוייקטים, פרצופה של המדינה, אהבה ויחסים, אופטימי, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת, עבודה  
הקטע משוייך לנושא החם: בקרוב: ראש השנה
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-6/10/2014 18:49
 



"חומות של תקווה" - כלכלה בשחור


מאמר מרתק התפרסם היום בעיתון THEMARKER ודן בהשפעת ההון השחור על שוק הנדל"נ בישראל.

 

הרשו לי הפעם לקחת את הדיון האמור לסביבת המאקרו , הרבה מעבר להשפעה על ענף הנדל"נ , אל אף מרכזיותו בכלכלה הישראלית.

 

רבות כתבתי בעבר על הכשלים הרבים הנמצאים בכלכלה הישראלית בצורה מובנית ( ועדים חזקים וכוחניים , מונופולים , אכיפה בעייתית וכיו"ב ) , אך גם על ההון השחור נכתב לא מעט.

 

אינני מתכוון דווקא לכל העוסקים הזעירים , או אפילו לחלק מן העצמאים שעובדים בשחור - אינני מצדיק אותם כמובן , אבל מ"חוק פרטו" הידוע , אני מניח שגם כאן עוגת ההעלמות מחולקת כך - 80% ל"כרישים" ו 20% ל"סרדינים" מבחינת הדיווח למס.

 

דהיינו , לשחקנים הכבדים , ה"כרישים" , אני מייחס , באם החלק המוערך של ההון השחור מהתל"ג הישראלי (סכום שמהווה 80% מתוך 25% מ 400 מיליארד שקלים השנה שהם 100 מיליארד ש"ח = 80 מיליארד ש"ח -  כך שמיסוי / שיפוט / ענישה בהקשר זה , בהנחת מס מינימלי של 10% בלבד , היה יכול להביא למדינה המשוועת לתקציבים , כ 8 מיליארד ש"ח .

 

הסברתי בעבר  מדוע איני רואה את הדבר קורה , או עומד לקרות בישראל - אך התשובה היא , בגדול , שלכולם נוח עם המצב הקיים - הממשלה מצהירה הצהרות לוחמניות ומקדמת לכאורה צעדים בנושא ( קמפיינים של רשות המיסים , לרבות הגדלה לכאורה בכח האדם ) , העיתונות הכלכלית מקדמת , הציבור נרגע - והחגיגה נמשכת באין מפריע.

 

אלא שכולנו משלמים את המחיר , ובעיקר העשירונים הנמוכים המתקשים לשרוד - ומכיוון שתמיד קל לקצץ בתקציבי החינוך והרווחה בציבורים שאין להם לובי מאורגן , הם גם אלו שישלמו את המחיר , לרבות בהתגברות אי היציבות בשוק העבודה , ולירידה בשכר הריאלי לאורך שנים.

 

הייתי שמח מאד לראות ממשלה חדשה בישראל , שבעיקר כאשר מסביב יהום הסער , הקשר נוסף בו אני עוסק לאורך השנים , וה"וילה בג'ונגל" הפכה מזמן להיות אוהל על אי בודד באוקיינוס בעת צונאמי , עוסקת בו כסדר יום חדש מבחינה כלכלית בדגש על מיסוי חברות והון שחור בעוצמה בלתי מתפשרת  - השילוב הקטלני חו"ח של מדינה המתנכרת לאזרחיה כלכלית , בתקופה בטחונית קשה , ללא תקציבים מספקים ומאוזנים , יכולה לגרור תהליכים חברתיים שכל מי שעיניו בראשו יכול לתאר - ולא אוסיף.

 

מאחל לכל שבעת קוראיי שבת קסומה ושקטה...

 

 

 



 

 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

"למדתי מאוחר מדי שהרבה יותר קל ומשתלם לגנוב כסף מהציבור בדרכים חוקיות מאשר בדרכים לא חוקיות" ( מאיר לנסקי )

נכתב על ידי , 5/9/2014 07:37   בקטגוריות COACHING, יצירתיות, משבר פיננסי, משפחה, נוסטלגיה, פרוייקטים, פרצופה של המדינה, תחביבים, אהבה ויחסים, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת, עבודה, שחרור קיטור, צבא  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-30/9/2014 04:11
 





Avatarכינוי: 

בן: 58

תמונה




50,347
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Shawshank Redemption אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Shawshank Redemption ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)