לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של מיכאל

הבלוג עוסק בענייני חינוך, על מה שקורה למורים, לתלמידים בבית הספר, על מה שקורה ולא צריך לקרות, על החינוך הציבורי והאיזה מקום הוא ראוי להיות בו. מה צריך כדי להפוך את החינוך הציבורי בישראל למשובח יותר. ולפעמים גם בנושאים יותר רחוקים מהחינוך, כמו אקטואליה.

כינוי:  הבלוג של מיכאל- ענייני חינוך

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2013

נפתלי בנט הוא גם נפתליהו ?


האם נפתלי בנט הוא נפתליהו שיבוט נוסף של ביביהו, ברקיהו ומופזיהו ?

תסמונת המטכ"ל  | חלק ניכר מההנהגה של מדינת ישראל, בעיקר זו הפוליטית , מתברר יצאה מסיירת מטכ"ל. יחידה מהוללת רבת מעללים והישגים, יחידה שהפילה את חיתתה על אויבי ישראל ברחבי העולם.

על היחידה הזו יש המון מילים טובות, אפשר לומר רק מילים טובות.

השאלה הנשאלת לאור המציאות הזו, שיוצאי היחידה הזו מצאו את עצמם במשרות בכירות בשירות הפוליטי, צריכה לקבל התייחסות שונה.

 

האם ועד כמה מתאימים יוצאי היחידה הזו, המטכ"ל, לשרת את המדינה בהיבט הפוליטי?

 

מתוך סקירה קצרה של פעולותיהם של יוצאי היחידה בתחום הפוליטי, מתקבלת תמונה לא מחמיאה במיוחד. בתחום הפוליטי ניתן לראות בעיקר כישלונות.

הדמות הבכירה והמצליחה ביותר בהיבט הצבאי, אהוד ברק, התגלתה ככישלון מתמשך.
 

 

אהוד ברק היה רמטכ"ל מוערך ביותר,  דמותו המופלאה כלוחם במגוון תפקידיו זכתה לתהודה רבה בספר רב מכר. בזכות ההתייחסות אליו כאל גיבור מלחמה זכה להצטרף לפוליטיקה ולהתברג בראש המערכת הפוליטית שר בכמה תפקידם ואפילו ראש ממשלה לתקופה קצרה.

אם בוחנים את הפרק הראשון בחייו, בצבא, הכן הוא מצדיק את תואר גיבור המלחמה שזכה לקבל ביושר ובזכות, אבל כאשר בוחנים את הישגיו הפוליטיים, זקנתו מביישת את צעירותו, מרבית התפקידים שמילא הסתיימו בכישלון.
חוסר היכולת שלו לעבוד עם אנשים, תהליך קבלת ההחלטות שלו, שמירה וסיוע למי שהלכו איתו וסייעו לו קיבל משמעות מיוחדת של נטישה וחוסר אכפתיות, חוסר הצניעות שלו משקף ערכים מקולקלים, הנהנתנות המופגנת וחוסר ההבנה של הקשר בין המעשים לבין התוצאות ממש מצערות.

בתחום העיסקי, ברק יצא לגיחה קצרה והתגלה כרב מג, הוא הצליח להשתכר במספר שנים מועטות יותר מכל שכרו  במהלך השירות הצבאי והממלכתי שלו.

 

בנימין נתניהו, אמנם שירת תקופה קצרה יחסית, ועיקר חייו בילה בתחום האזרחי והפוליטי, לזכותו יאמר שהוא טיפס בכוחות עצמו לאן שהגיע, יכולתו לצעוד למרחקים , לדעת כישלונות ולהתגבר עליהם הוא די מרשים.

אם אסכם את פעילותו בתחום הפוליטי כנציג ישראל באו"ם, כשר חוץ, כשר הסברה וכראש ממשלה הוא הצליח לשכנע, לדבר, להציג את מטרותיו, ואת מדיניותו ואת מדיניות ממשלתו בצורה בהירה וברורה, אולי יותר מידי ברורה.

כאשר בוחנים את הביצוע של בנימין נתניהו, מתגלה כישלון או לפחות חוסר הצלחה, כישלון המחייב תיקון והבהרה מחודשת של מטרותיו, מדיניותו ופעולותיו.

נשאלות השאלות:
עד כמה נוכחותו ופעילותו מקדמות את שגשוגה וקיומה של ישראל כמדינה מודרנית, מפותחת וחלק ממשפחת המדינות ?
מנגד עד כמה פעולותיו, דבריו ומעשיו פוגעים במדינת ישראל, בהיבט הביטחוני, ביחסי החוץ, ביחסים בתוך החברה הישראלית ?
עד כמה בנימין נתניהו פועל ליצירת חברה ישראלית ועד כמה הוא פועל לפירוקה של החברה הישראלית?

 

כל מצביע יצטרך לברור לעצמו ולנסות לקבל תשובה, בהתייחס למצע הפוליטי שלו ושל מפלגתו, למעשיו בעבר, הצלחותיו או כישלונותיו ולעתיד, עד כמה הוא מאמין ביכולתו של בנימין נתניהו לבסס ולפתח את החברה ואת מדינת ישראל.

 

שאול מופז, יוצא היחידה המטכלי"ת המהוללת, גם הוא טיפס בשלבי התפקיד עד לראש הצבא, הוא שירת כרמטכ"ל , עם פרישתו הצטרף לפוליטיקה. קשה מאוד לראות הצלחה מסוימת באיזה מתפקידיו הפוליטיים כשר תחבורה תקופתו נעדרת כל ייחוד. החלטותיו הפוליטיות לעזוב את הליכוד, לעבור לקדימה להיבחר לראש המפלגה ולמוטט אותה עד להעלמותה, ככל הנראה בבחירות הבאות.

ניתן לסכם את הרושם ששאול מופז יצר לעצמו, אין לו הבנה בסיסית בתהליכים פוליטיים. הוא לא מתאים לתפקיד. פוליטיקה היא מקצוע והוא אינו כשיר למקצוע.

אלו כמובן שלושה נציגים של אותה יחידה צבאית מהוללת, בשירות המדינה בתחום הצבאי, תרומתם משמעותית מאוד. שם הם זכאים למירב התהילה, אפילו בתחום העיסקי יוצאי "היחידה" עשו חיל. מרביתם הצליחו להרוויח הון אישי נאה ביותר, אבל הפוליטיקה אינה התחום החזק שלהם.

 

 

עד כה עסקנו בדמויות מהוללות בוגרות, שניתן לעקוב ולבחון את התנהלותם בקשת רחבה של תפקידים וביצועים.

ישנה דמות חדשה מתעוררת לתוך הפוליטיקה המקומים, בעלת מאפיינים דומים, נפתלי בנט.

 

נפתלי בנט הוא יוצא יחידה מיוחדת, קצת אחרת, מגלן. בתפקידו הצבאי טיפס לדרגות בכירות וככל הנראה הצליח די טוב ביחידה ובמסגרת הצבאית.

נפתלי בנט, הצליח בתחום העיסקי, טוב עד מצוין, הוא הקים ופיתח חברת טכנולוגיה עילית, מכר אותה באקזיט נאה מאוד וחיפש את דרכו הפוליטית.

נפתלי בנט בדומה לדמויות האחרות חיפש לעצמו לא רק בית פוליטי, אלא בעיקר בית שבו הוא יוכל לממש את רצונותיו וכישוריו, הצטרף לליכוד סייע לראש המפלגה וראש הממשלה – נתניהו, הסתכסך או שלא עם שרה, הרעיה הנאמנה ופרש תוך כדי מחשבה המזכירה את דרך הפעולה של אותם יוצאי "יחידות", קומבינטורית, טקטית.

נפתלי בנט זיהה את מפלגת המפד"ל לשעבר. מפלגה דתית מסורתית שהלכה והתחרדלה עם הזמן. מפלגה די מנומנמת, בדיוק "הקורבן" האולטימטיבי. בנט השתלט על המפלגה, סילק, טוב לא ממש סילק הוא גרם למנהיגי המפלגה פשוט לצאת לפנסיה. ועכשיו בכל העוצמה והתרגילים מהסיירת הוא תוקף, הוא מסווה, הוא מכחיש, הוא מפזר ספינים, בקיצור מגלה טפח ומסתיר טפחיים.

אם אחזור לסקירת  הטריומווירט: ביביהו, ברקיהו ומופזיהו, אפשר לצרף גם את נפתליהו ולהקים קוורטה.
דפוסי הפעולה שלהם דומים להפליא: שגשוג והצלחה צבאי, פריחה כלכלית וכישלון מהדהד או אולי הצלחה חלקית ביותר ברמה האישית וכישלון חרוץ ומבייש ברמה הלאומית.

 

אמנם הבחירות הן ממש בפתח, אבל כדאי לקרוא, לבחון ולהחליט. האם ישראל זקוקה לעוד מנהיג שקר. אולי זאת אקסטרפולציה, אבל בעיניי בנט הוא המשך ישיר של כישלון פוליטי מתבקש.

ראו הוזהרתם !!! 

נכתב על ידי הבלוג של מיכאל- ענייני חינוך , 19/1/2013 20:14  
הקטע משוייך לנושא החם: מרכיבים קואליציה
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





16,704
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להבלוג של מיכאל- ענייני חינוך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הבלוג של מיכאל- ענייני חינוך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)