לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


כי בכל יום רוקדים לצלילי החיים


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2009

גלגולו של כלי נגינה


 

ראשית רציתי לומר תודה למי שהמליץ על הרשומה הקודמת

"גלגולו של חפץ" במסגרת תמונות בבלוגים בדף הראשי של ישרא...

לא הבנתי מהיכן הגיעו כניסות לא מוכרות...

עד שנפל ה"טלכרד" לקח לי זמן... אז תודה!...

 

נושא שורשים נגע ללבי מאוד...אפילו שזו עבודה של ילדי ואני רק עזרתי..לסדר לערוך לצלם...

אוייש...אני אקבל ציון? אני לא רוצה... מבחינתי זהו ערך מוסף גם בשבילי ואפילו שזו בפעם השניה...(כמובן שעזרתי גם לבכור בזמנו)

 


 

לפעמים מה שנותר מיקירנו הם החפצים בהם הם השתמשו

לסבא אברהם המוסיקה הייתה החלק הבילתי נפרד !





 

סבא רבא של ילדיי, מצד חמותי שולה שתזכה לחיים ארוכים, היה מנגן בעוד, בכינור ובדרבוקה ובכלי הקשה שונים.

ושם הבמה שלו במרקו היה אברהם אלפסי שזה אומר אברהם מפס.

הייתה לו גם חנות קטנה בה היה מייצר כלי נגינה שונים. כמו עוד, מנדולינה, כינור, תוף מרים, דרבוקות וכדומה.

מספרים שהתחיל ללמוד לנגן לבד בגיל 12 על כלי נגינה הנקרא

ג'מברי בעל שלושה מיתרים שאותו קנה בפרוטות.

תוף המרים  הזה אשר יצר וגילף במו ידיו, נשאר  כמזכרת אצל חמותי .

תוף זה שימש אותו ואת תזמורתו באירועים כגון: חתונות, בר מצוות, בריתות וחפלות שהיו נערכות כמעט מדי שבוע, וזו הייתה פרנסתו.

אני זוכרת כשהיינו מתכנסים בערב סוכות, בסוכתו הקטנה

 ... (מאוד) עם כיבוד קל. סבא אברהם היה מוציא את מחברתו שבה

היה כותב את שיריו וכן את המנדולינה והיה שר.

איש יקר היה סבא אברהם זכרונו לברכה...

היה קורא לי ח'מדה בח' גרונית..

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 26/4/2009 20:46  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של DAF ב-28/4/2009 16:25



Avatarכינוי: 

בת: 54




הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לGraphy-Dafi אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Graphy-Dafi ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)