לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


כי בכל יום רוקדים לצלילי החיים


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2007

עדיף מאוחר מאשר לעולם לא


 

ביום שני הייתי בהצגה חתונה מושלמת...היה נחמד ומצחיק

אתמול ראיתי את גלובוס הזהב...וגם היה חביב לראות קצת כוכבים

וטוב ...גם לנו יש נציג איכותי....סשה ברון כהן.... וואווה וואי וואה...

 

 


 

 

עדיף מאוחר מאשר לעולם לא....

 

 

אני מעדיפה אותך ללי שלי

אני מעדיפה אתכם ילדיי

אני מעדיפה אותך אמא

אני מעדיפה  את כל משפחתי!

אני מעדיפה כמובן לטייל

אני מעדיפה יום אביבי שטוף שמש ופרחוני

אני מעדיפה לרקוד

אני מעדיפה מוסיקה

אני מעדיפה לצחוק בקול גדול

אני מעדיפה לבכות ולא להישאר אדישה

אני מעדיפה להישאר עוד דקה במיטה

אני מעדיפה להישאר עוד שעה במקלחת...(נגמרו לי המים)

אני מעדיפה שיש לי כסף בארנק

אני מעדיפה לקנות עוד תיק אחד,ממממ זוג נעליים... חולצה... מכנס... חצאית

חזייה... ואולי עוד תכשיט...(בכל זאת אישה!)

אני מעדיפה ריח בושם מתקתק

אני מעדיפה כמובן שוקולד

אני מעדיפה לצאת לצימר איתך לבד

אני מעדיפה לצאת לנופש עם הילדים

אני מעדיפה לצאת לכוס קפה עם חברות

אני מעדיפה להיות רגועה

אני מעדיפה להיות בריאה

אני מעדיפה להיות ולא לחדול.

 

אני מעדיפה אותי!

 


 

סיפורי סבתא, וסבא גם 

 

כשאני חושבת על אהבה מושלמת אני חושבת על סבא וסבתא שלי

אני זוכרת שהייתי נפעמת כל פעם מחדש כשהייתי רואה איך סבא מנשק

את סבתא כל-כך הרבה פעמים, ולפעמים הייתי תופסת אותו עם היד בתוך חולצתה...

והייתי חושבת איזו אהבה!

 

אני זוכרת כשהייתי קטנה הייתי נשארת לישון אצלם בדירת העמידר הקטנה

שהייתה להם בנהריה...קומה אחרונה...

קיץ יושבת במרפסת  בקומה השלישית והאחרונה.

ומהמרפסת באופק רואים את הים הרחוק...

סבתא הייתה מביאה למרפסת אבטיח מתוק וגבינה בולגרית

הייתי יושבת על הכיסא הנוח שהיה במרפסת בוהה לכיוון הים

וחולמת לי חלומות. וכותבת שירים.

 

 

בספריה בחדר של סבא וסבתא היו ספרים בכל השפות.

סבא שלי ידע הרבה שפות, צרפתית אנגלית, גרמנית, רומנית, רוסית, יידיש כמובן

אני לא יודעת מאיפה הוא למד את כל השפות הללו אני יודעת רק שאת רב המלחמה

הוא עשה במחנות עבודה מחוץ למדינה, והוא עזב כשסבתי הייתה בהריון עם דודי וחזר אחרי שלוש שנים.

 

ביתם היה מרוהט בסגנון ישן, שולחן האוכל הגדול היה באמצע הסלון הקטן, מזנון ישן על שטיח ישן.

קירות הבית  היו מעוטרים בציורים בשבלונה כמו של פעם, במרפסת ארון כלים של סבא,

כשהיה בפנסיה אהב לטפח את הגינה של הבלוק בשושנים ופרחים, האהילים בסלון היו בצורת נטיפים וחרסינות על המזנון,

סוכריות בצלחת, ותמונות רקומות וצילומים שלנו על המזנון.

 

בחדר שהייתי ישנה בו. היה רדיו ישן כזה גדול, כזה שבהחלט מתאים למוזיאון, כמו שרואים בסרטים הישנים,

והוא היה עובד, והייתי לוחצת על הכפתורים והיה נדלק אור באמצע הרדיו, אהבתי אותו מאוד...

מעניין מה קרה לכל החפצים הללו אף פעם לא שאלתי את אמא....

אני יודעת שאת רובם נתנה לשכנה שדאגה לסבתא עד יומה האחרון.

וספרים נתנה לסיפרייה, את אלבומי התמונות הטמינה אצלה.

 

כשסבא וסבתא הגיעו ארצה. סבא עבד כמלצר, אז בזמנו מלצר בעיר תיירותית כמו נהריה היה צריך לדעת שפות

וסבא ידע... ורכש הרבה חברים מכל העולם, ששלחו לו מכתבים, והעריכו אותו מאוד.

סבתא לא עבדה, בעצם מעולם לא הצליחה ללמוד את השפה, סבא שלט בכל-כך הרבה שפות

כך שעברית הייתה שפה שלא היה לו קשה להתמודד איתה.

 

אמא שלי קיבלה את המבט הנוקשה של סבא, אך בפנים ליבם רך, סבתא הייתה אישה נאה בהירת שיער ותכולת עיניים,

ופנייה העדינות היו מעוטרים בקמטים דקים, המספרים סיפור חיים. והיא תמיד  נראתה לי שברירית כל-כך.

 

אני זוכרת גם אחרי שנישאתי והבאתי את נכדיי לסבא וסבתא, נשמתי את הזיכרונות והרגעים שהיו לי שם

וגם היום אני זוכרת כל פינה בבית כמעט נוגעת.  אני יודעת שאמי מתגעגעת עליהם...

אני גם!

 

 

 

אהבה בגיל הזהב

שיר שכתבתי בגיל 12 בערך

לסבא וסבתא

 

להיות מאוהבים בגיל זקנה,

תאמינו לי זו לא בושה.

השיער אמנם אפור,

ואולי אפילו לבן.

אך האהבה לעולם

אינה מוגבלת בזמן.

 

 

מוקדש לזכרם

של סבא מרדכי וסבתא פרלה

זכרונם לברכה.

 

זה לצד זה

בחייהם ובמותם.

 

 

 

נכתב על ידי , 17/1/2007 17:58  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של daf ב-19/1/2007 21:23



Avatarכינוי: 

בת: 54




הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לGraphy-Dafi אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Graphy-Dafi ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)