לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


כי בכל יום רוקדים לצלילי החיים


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2007

סוכות


 

 

אני זוכרת בילדותי האבות של ילדי השכונה היו מביאים קרשים, פטיש ומסמר ובונים בסיס מעט רעוע.

אמא הייתה נותנת שמיכה והיינו קושרים שמיכה לשמיכה, ומביאים ענפים מהגזם של העירייה.

מישהו היה מביא שטיח ישן ומשיהו שולחן, כסאות שונים מכל בית...

שרשראות שהיינו מכינים ממגזרות עיתונים, מנורות  שהיינו מכינים מנייר צבעוני.

הברכות של ראש הנה היו גם מהווים חלק מקישוטיי הסוכה הסגנוניים. הסוכה הייתה צבעונית

וססגונית. הכל בא מהלב וכילדים כל אחד היה מביא את ארוחתו לסוכה היינו ישובים וצוחקים

ומשחקים עד שהגשם בא....ותמיד היה עצוב לעזוב את הסוכה ...לא רצינו  שסוכות כלל יגמר

היום הכל מוכן...הסוכות הקישוטים כיסאות הפלסטיק, בעצם חדר שנבנה בשנייה...אין לזה את הטעם של פעם...חבל.

 


 פוסט האושפיזין שלי

 

בעקבות הפרויקט של ח.ש.ת. חשבתי לתומי מי הייתי רוצה שיהיו איתי בסוכה הדמיונית לגמרי שלי....

ואני חושבת בעיקר על אנשים יקרים שהיו ואינם עוד ואני מתגעגעת לשבת עימם ולשוחח כמו פעם.

 

א.      חמי יעקב זכרונו לברכה שהיה שב מהים ומביא עימו מטעמים היינו מסיבים לשולחן

     צוחקים משוחחים כמו פעם.

 

ב.       סבו של בעלי  זכרונו לברכה שהיה מכין סוכה קטנה ליד ביתו ובערב חג היינו האושפיזין בסוכתו הקטנה יושבים ושרים לצלילי המנדולינה של סבא אברהם שהיה מברך את אורחיו במילות חיבה גרוניות של ח'מד...וח'מדה.

 

 

ג.         לסבי היקר מרדכי זכרונו לברכה שהייתי גומעת את סיפוריו המרתקים היה איש חם לב ויקר אני מתגעגעת

       אליו מאוד.

 

 

ד.       לצידו של סבי הייתי רוצה לארח את סבתי היקרה בעלת עניי התכלת הרכות שהייתה אישה חמה ומחבקת ואני יודעת שגם אמי מתגעגעת אליה מאוד.

 

 

ה.      את דודו של בעלי ראובן ז"ל שהיה איש מקסים וחייכן וטוב ליבו היה קורן בחיוכו אילו יכולתי הייתי רוצה לשמוע שוב את צחוקו.

 

ואילו יקריי שיבדלו לחיים ארוכים שהייתי בשמחה מארחת אותם אילו היו כאן...

 

ו.        בן דודי היקר שעושה את החג באנגליה הייתי שמחה לשבת עימו והמשפחה ולשוחח

 

 

ז.        וכמובן עם בני דודיו של בעלי העושים את החג בביתם שבאוסטרליה הרחוקה אך כשהם באים הם מביאים חיוך על פניהם שלי ושל יקרי המתגעגעים.

 

 

זו אמנם סוכה דמיונית, אך כל סובבי ומשפחתי היקרה כאשר אנו מסובין בחג

אני מביטה בפניהם ולצידם אני רואה את רוחם הטובה של אילו שאינם. 

 


 והינכם בחג מוזמנים בבלוגי

לסוכה הוירטואלית של נענע...רוצים תה?

 

 

 

בברכת מועדים לשמחה

וחג סוכות שמח.

 

 

נכתב על ידי , 26/9/2007 13:41  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Daf ב-1/10/2007 00:00



Avatarכינוי: 

בת: 54




הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לGraphy-Dafi אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Graphy-Dafi ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)