לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


כי בכל יום רוקדים לצלילי החיים


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2007

מסע בזמן!


 

 

האמת כבר לא יכולתי להתאפק ורציתי להמשיך את הסיפור....

אז מי שלא קרא...אז ההתחלה בעצם בפוסט הקודם

 

 ראשית קצת רקע על המקום בקישור הזה "נוה אילן"

 

ובכן היום הראשון עבר חביב, את ארוחת הערב העברנו במלון במלון....(סטנדרטי)

את "ארוחת הלילה" בחדר  (תותים שוקולד שמפניה ו....)  השקמנו קום

החלון צופה לצד מזרח...ישבתי וחיכיתי לזריחה....ומאחורי ההרים השמש החלה לעלות במלוא הדרה

ציוץ הציפורים של הבוקר...והיונים שהתדפקו על חלוננו.....בוקר עלה מעל הרי ירושלים

 

חוויה לכשעצמה מיוחדת....אחרי שכבר החלה לסנוור אותי סגרתי את הוילון וחזרתי לעוד תנומה....

 

 

קמנו בבוקר לקפה וארוחת הבוקר של המלון....מיד אמרתי  ל-ללי  שלי  יקירי לא ניסע לטיול "יאצק"

אבל בדרך ראיתי שלט של קק"ל נוה אילן ההיסטורית אז בוא נעלה קצת ונראה עתיקות, נצפה בנוף

ונגיד שעשינו טיול קצר....

הגענו למקום ראינו את השלט המתאר בקצרה על המקום

 

 

והתחלנו קצת לצעוד והגענו לתצפית...צילמתי את הנוף...ואת השלט הזה

 

 

ולפתע אנו שומעים מאחורינו קול חביב  "שלום לזוג הצעיר"

הבטנו לאחור אדם מבוגר מסביר פנים וחייכן מתקרב אלינו....ענינו לו בנימוס " שלום שלום"

הוא ניגש ושאל "רוצים לשמוע סיפור" ובכן "בשמחה למה לא" מי אתה?

"אני סבא אליעזר...כמו הסבא מ"אליעזר והגזר" שמי אליעזר לב ציון ואני הסבא של היישוב."

עניתי " יש לנו זמן...ואני אשמח לשמוע."

(ובטח הסבא החביב הזה יספר לנו משהו בקצרה וימשיך בדרכו ואנחנו נטייל קצת וזהו) ...

ובכן סבא אליעזר זה ענה לי...במילים אלו "יותר מימה שהעגלה רוצה לינוק הפרה רוצה להניק".

והוא גם סיפר שהוא נמצא כאן כל שבועים ומשמר ומתחזק את המקום.

 

ומכאן החל סיפורו של סבא אליעזר שהגיע ליישוב בשנת 1946 עם העלייה מצרפת

ובפקודתו של דויד בן גוריון החזיקו את המקום 31 צעירים וצעירות שהגיעו ממחוזות אירופה

אחרי מלחמת העולם השניה.

ואת חשיבות המקום והאנשים שהגיעו כמותו לנוה אילן לשם שמירת ירושלים.

 

והוא חיקה לנו את בן גוריון באומרו:

"כל אחד מימכם הוא החלק ה-31 של ירושלים,

וכוונתו הייתה לומר שבלעדיהם ירושלים לא הייתה משוחררת!

 

 

 

הוא הראה לנו את ה"וילה" שבה התגורר עם זוגתו ותיאר לנו בפרוט רב את סיפור חייו הקשור למקום  

איך תלה וילנות ואיך נראה החדר, הוא גרם לנו לחוש את האווירה ועשה לנו מסע מדהים בזמן.

הוא שר לנו, הוא חיקה את קולו של בן גוריון, הוא הצחיק אותנו, הוא גרם לנו להחסיר פעימה מבלב,

כאשר סיפר את סיפור המאבק על הרי ירושלים והקרבות.  איך חייו שם, מה אכלו, מה שמעו, איך חשו.

הוא העביר לי את התחושות שהם חשו בעת ששהו שם.

הכאב, הרעב, השימחה והאהבה הרגשתי שאני נשאבת בסיפורו לזמן אחר.

לתקופה, לחדר האוכל, לבאר המים, לחדר החולים, למלבושם של האנשים, ליחסם לסביבה, לחיים.

הלוואי ויכולתי להעביר לכם את אשר חשתי כאשר הקשבתי לו.

הוא סיפר איך ישבו בחדר האוכל והאזינו ברדיו בעת הצבעת האומות על קום מדינת ישראל ותאר לנו את השמחה שחשו.

כמעט יכולתי גם אני לשמוע!

 

 

- "ביד הזו קיבלתי מכה מאלתו של נאצי - וביד השנייה הרמתי את הפטיש ועבדתי"

 

סיפור קצר הקשור לתמונה.....את האבן שאתם רואים ליד השלט הוא הזיז בעצמו

מאחוריו נמצא צינור אשר שימש כ"סליק" להחבאת נשק, כאשר האנגלים היו באים לחפש נשק

הנערה הכי יפה הייתה עוברת במכנסיים הקצרות של פעם ובקבוק ויסקי ותה ביידה.

והם במקום לשים לב שמתחת לרגלם מוחבא נשק, הם היו בוחנים את רגליה היפות והיו הולכים אחריה

לשבת תחת העץ ולרוות את צמאונם.

 

הוא סיפר לנו איך היו צריכים להסתדר עם בקבוק מים ביום, שאיתו היו צריכים להתקלח, לשתות, ולכבס את ביגדיהם.

 

הרגשתי שאני יושבת ליד אישיות שאין כדוגמתה.

 

ואני אומרת לכם אחת לשבועיים הוא נמצא שם בכדי לספר סיפור...סעו לשם ושבו איתו,

האזינו לסיפורו כי הוא שם זאת למטרתו בחיים.

יותר משעתיים הסתובבנו איתו והיינו כעגלים, היינו כילדים, היינו צמאים לשמוע ממנו עוד לחוש ולדעת!

זו חוויה שאין כדוגמתה! חובה!

 

הרגשתי שהייתה לי זכות גדולה לפגוש בסבא- אליעזר לב ציון ! (קישור לעוד סיפור עליו)

 

וגם אצל שילגיה שמכירה אותו באופן אישי

 

וגם החלה פריחת הרקפות...והשקדיה

 

 

ועוד תמונות על המקום כמובן ב- "גן עדן זה כאן" (קישור גם ברשימות)


סיימנו את הסופ"ש הקצר עם חוויות של מסע בזמן.....

וארוחת צהריים במסעדה הלבנונית בשורש.

נכתב על ידי , 30/1/2007 05:25  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של daf ב-1/2/2007 23:57
 



סופ"ש קצר...עם סיפור קצת ארוך...


האמת כשחשבתי שאצא לסופ"ש הזה, לא חשבתי שיהיה לי כלכך הרבה מה לספר....

יום שישי כשיצאנו  בנזוגי אמר לי שאין לו ממש חשק לעשות טיולים ולהיות "חיזקי" או  "יאצק" אלא לנוח...

ובכן הסכמתי בכל זאת סופ"ש... ננוח! ...נסענו...הכיוון מטה יהודה...איזור פאתי ירושלים.

(לעיר הבירה הפעם לא הגענו).

 

 

...המצלמה שלי (להבדיל) לא נחה לרגע... יותר מ- 100 תמונות צילמתי... אפילו אני לא האמנתי, היד פשוט לא נחה...

צילמתי בדרך..צילמתי כשהגענו, צילמתי במסעדה, צילמתי את הנוף, העץ, הציפור, צילמתי כל מה שראיתי....

 

טוב... בכל מיקרה בחרתי בנבחרים ו...(רב התמונות, באלבום התמונות שלי) "גן עדן זה כאן"

וכמובן גם כאן....קצת.

 

 

את החלק המיוחד בסיפור הסופ"ש הזה אשמור לפוסט הבא....

פשוט לא יכולה להעמיס הכל בפוסט אחד...

ובאמת שבשבת קרה לנו משהו מיוחד!

בכל אופן כך הרגשנו ....

 

משהו שמגיע לו פוסט המוגדש לו!

 

סיקרנתי?.....

 


 

הגענו למלון בנווה אילן...החדר עדיין לא היה פנוי אז נכנסנו לבריכה המקורה ושחינו כמה בריכות

אח"כ קיבלנו את החדר...הנוף של הרי מטה יהודה מדהים, החדר חביב ומשודרג לחדר עם ג'קוזי....

(המלון היה יחסית מלא...ובעיקר במשפחות דתיות שהגיעו לארוע משפחתי).

סבבה....

האוירה חביבה, מזג אויר מעולה, אחרי שהתארגנו...נהיינו רעבים...אז נסענו קצת עד לכניסה ליישוב

צומת קרית יערים, בכניסה לנווה אילן... רובם כבר יודעים... שם נמצאים האולפנים של גלובוס, ערוץ הקניות  וחדשות 2

באולפנים אמנם לא ביקרתי...

 

 

 

אבל במסעדה המפורסמת שבצומת כן!

 

גן עדן למעריצי אלויס פרסלי

 

את התמונות של המסעדה וקישור לאתר תראו באלבום (קישור)

 

בתפריט מפורטת ההיסטוריה של המסעדה

שכמובן שייכת למעריץ של אלויס, ששם בתחילה שתי תמונות של אלויס בכניסה,

ומיד נדבק השם..."הפונדק של אלויס" ע"י נהגי משאיות שעצרו במקום

הזמן עשה את שלו והמקום התמלא בתמונות, פסלים, מבקרים וכמובן מעריצים.

הפסל של אלויס שנמצא בחזית המסעדה הוא הגדול בעולם, גובהו כ-5 מטרים.

 

עוד בתפריט, מסופר בקצרה על חייו ומותו של אלויס

וכן אם מזמינים קפה הפוך...מקבלים ספל עם תמונתו אלויס.

 

המקום לא היה עמוס...לכן האוירה הייתה נעימה

ויכלתי לצלם כמעט מכל זוית!

וגם האוכל היה נחמד...

 

אח"כ חזרנו למלון...

וזה הנוף מהחדר ובעצם גם מהג'קוזי

שהיה ליד החלון...חביב לא?

 

וההמשך בפוסט הבא....

 

 

 

נכתב על ידי , 28/1/2007 21:30  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעלה@ ב-30/1/2007 22:13
 



ים של ברכות


התרגשתי לראות את כל הברכות והאיחולים לקראת הסופ"ש הקצר והאמת...היה מקסים!

לאוירה הרומנטית, דאגנו לקחת תותים ושוקולד וכמובן שמפניה ותאמינו לי כדאי

את הפרטים האינטימים אשמור לעצמי....רק אומר שהיה ג'קוזי בחדר....

והאוירה הייתה רומנטית ומקסימה וכמובן האויר צלול כיין!

יש תמונות מדהימות, ובנוסף עוד הייתה לנו חוויה אחרת וחביבה שכמובן עלייה עוד אספר!

אבל אני עייפה...

כי כשחזרנו עוד הלכנו ליומולדת של אחיינו של בנזוגי בן ה-7

 

אז אני רוצה לאחל לו...

 

 

ים - ילד מקסים שכמותך

מכיוון שגדלת והינך כבר בן-7

וכמובן כבר בכיתה א'

נאחל ברכות מכל הלב

ולפי סדר הא"ב :

 

אריכות ימים

בריאות

גדלות נפש

דבקות במטרותיך

הצלחה

ותרנות במידת הצורך

זכות לב

חכמה

טוב לב

ידידים רבים

כנות

למידה מעשירה

מזל

נדיבות

סקרנות

עושר

פיקחות

צבירת ידע

קבלת החיים בחיוך

רדיפת צדק

שלווה

תמורה לעמלך

 

וכמובן כל אשר שתבקש לעצמך.....

 

נכתב על ידי , 27/1/2007 23:57  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אור הנר ב-28/1/2007 22:04
 



סופשבוע רגוע......


 

אחרי שבוע עמוס בעבודה

 

יוצאת לסופ"ש קצר עם בנזוגי

 

קבלתי מאין מתנה מהעבודה

 

 

אז סיימתי לנקות...

והילדים מסודרים...

סבא וסבתא בסביבה

ו.....

מצפה לי שבת חמימה ונעימה

 

אז מה לוקחים ללילה אחד?

 

 

ומלאה באהבה!

 

 

נכתב על ידי , 26/1/2007 00:09  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של tzira ב-27/1/2007 18:27
 



אסירת תודה אני!


כשפתחתי את הבלוג לא ידעתי לאן דברים יובילו,

מי יגיע לבקר?, אך יקבלו אותי?,

את מי אני אקרא? מי יתחבר אליי?, למי אני אתחבר?,

ואני בטוחה שיש עוד הרבה בלוגרים ואנשים מעניינים שאני לא יצא לי להגיע אליהם....

מה שרציתי לומר זה שהתעשרתי!

התעשרתי בחברים, התעשרתי בידע, התעשרתי בלהכיר אתכם, התעשרתי בזה שאני כאן!

כותבת... יוצרת...ומקבלת את עידודכם...

 

התעשרתי בתודעה, שאליי לומר תודה!

 

 

אמנם קיבלתי במייל...אהבתי והתחברתי לרעיון!


 

אסיר/ת תודה - אני

 

למיסים שאני משלם,

כי זה אומר שיש לי עבודה.

לבלאגן שצריך לסדר אחרי המסיבה,

כי זה אומר שהייתי מוקף בחברים.

לבגדים שהם קצת הדוקים מידי,

כי זה אומר שיש לי מספיק לאכול.

לצל שלי שצופה בי כשאני עובד,

כי זה אומר שאני בחוץ, באור השמש.

לדשא שצריך לכסח,

לחלונות שצריך לנקות

ולמרזבים שצריך לתקן,

כי זה אומר שיש לי בית.

לכל התלונות שאני שומע על הממשלה,

כי זה אומר שיש לנו את חופש הביטוי.

לחנייה שאני מוצא

בקצה המרוחק של מגרש החנייה,

כי זה אומר שאני מסוגל ללכת

ושבורכתי באמצעי תחבורה.

לחשבון הענק שאני צריך לשלם על החימום,

כי זה אומר שחם ונעים לי.

לגברת מאחוריי

ששרה בזיוף נוראי,

כי זה אומר שאני יכול לשמוע.

לערימת הבגדים שדורשים כביסה וגיהוץ,

כי זה אומר שיש לי מה ללבוש.

לעייפות ולשרירים הכואבים

בסוף היום,

כי זה אומר שהייתי מסוגל לעבוד קשה.

לצלצול של השעון המעורר

בשעות המוקדמות של הבוקר,

כי זה אומר שאני חי.

ולבסוף, ליותר מידי מיילים שאני מקבל,

כי זה אומר שיש לי חברים שחושבים עלי.

שלח את זה למישהו שאכפת לך ממנו.

זה מה שבדיוק עשיתי.

הבאתי את אליכם! 

 

חיה כמו שצריך,

צחק לעיתים קרובות,

ואהוב מכל ליבך!


ותודה לכם!


נכתב על ידי , 23/1/2007 19:26  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבא של עמר ב-28/1/2007 00:23
 



הפסקת חשמל בשבת


 

כמה דקות של שקט
שעה של מנוחה
רק הרוח החזקה משמיעה את שריקתה
והגשם דופק על חלוני
ואני מציצה מהחלון  ורואה אותו

 

 

 


 

ואז החשמל חזר....

 

וגם ההמולה

טלויזיה

מחשב

סוני פלייסטיישן

רדיו

  

טוב לי לפעמים קצת הפסקת חשמל

 



או השקט של מתחת למים ....

טוב... תמונות של מתחת למים אין לי

רק את זכרון של השקט והשלווה

 

(או תמונות של הדגים מהמצפה התת ימי)

אבל זו לא אותה חוויה.

 


 


נכתב על ידי , 22/1/2007 00:26  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של daf ב-23/1/2007 21:27
 



מי אמר שאסור לצייר על מדרכה


 

 

כמובן כבכל שבת

אני אוהבת לאחל לכם

 

שבת שלום

 

להביא משהו נחמד לפוסט

 

וגם עדכנתי תמונות ב"גן עדן זה כאן"

 

 

אז הפעם קיבלתי במייל משהו מדהים...לדעתי...תהנו גם

 

ועוד משהו קטן

אני גם שמה אתרים חביבים ברשימות

ומדיי פעם מוסיפה עוד....

כך שיהיה נחמד, אז תבדקו ותהנו.

 

 

ומישהו יכול תרגם לי את השיר החדש של שלמה ארצי?

"האמיתי"

 

 

ורציתי לאחל גם נסיעה טובה והצלחה למלאכית שבורת כנפיים

שקיבלה כנפיים ועפה...אז שתצליח!

 

 

נכתב על ידי , 19/1/2007 19:04  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של shakti g ב-22/1/2007 13:30
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 54




הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לGraphy-Dafi אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Graphy-Dafi ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)