לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


כי בכל יום רוקדים לצלילי החיים


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2006    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2006

הפרוייקט של איריס


בעקבות הרעיון לפרוייקט של איריס.... המכתב שלא נשלח, החלטתי להכניס את המכתב הזה שעדיין לא נשלח ...

30.11.2006

 

אני מכניסה את המכתב הזה לפוסט ישן... בגלל שזה קשור לתקופה תקופה הזו...

וגם בגלל שעברתי לתקופה קצת יותר אופטימית

 

להנהלת בית חולים לרופאים ולאחיות.

אני רוצה לכתוב תודה...אבל התודה היחידה שיש לי בפנים זה תודה שאמא בחיים....

אני יודעת שעשו את כל הבדיקות האפשריות לפני שהגיעו מס' רופאים להחלטה שהיא צריכה ניתוח.

 ניתוח בהחלט לא סימפטי, לא לאף בן אדם, כי צריך להיות שם כשמנתחים אותו, בהכרה מלאה.

אני חושבת שזה הולך להיות מכתב תלונה, אני לא אוהבת להתלונן אבל ככה אני מרגישה.

אין לי טענות לרופאים, הם פונים אולי למקרים דחופים אחרים, קשה לתפוס אותם במחלקה, לא תמיד נעים להטריד בשאלות, אנו מתגמדים. לידם אנחנו מרגישים שהם אלוהים ובידם אנו מפקידים את יקירנו וחייהם.

אמא שכבה בחדר התאוששות כל-כך הרבה זמן, תשע שעות. לא נתנו לנו לראות אותה, אמרו שמטפלים בה.

אמא הייתה כל הזמן בהכרה מלאה, ללא יכולת לדבר או לצעוק, הרגישה ששכחו אותה, פשוט כך, שכחו אותה שם.

אף אחות לא התקרבה לראות מה מצבה מה שלומה, היא שכבה כואבת ומיוסרת ושומעת אותן מארגנות מסיבות.

אמא שוכבת בחוסר אונים, לא יכולה לצעוק ולבקש עזרה, ואין מי שמגיב או פונה אליה, ואנחנו בחוץ מחכים ומתבשלים מבפנים כמה שעות היא צריכה להיות שם?, מה קורה?, אמנם הרופא ניגש וסיפר שהניתוח הצליח והכל בסדר ופנה לדרכו, אבל אחר כך היא נמצאה בחדר התאוששות תחת השגחת אחיות. והאחיות לא ממש התייחסו אליה,  בסוף אמא סיפרה שהגיע רופא וראה שהדם נשאר בפנים וצריך לנקז, הכניס מחט וניקז את הדם לבקבוקון.

כמה זמן היא ישבה כך עם דימום מבפנים?, את מי אני יכולה לשאול בבקשה?. איבדתי את תחושת הזמן, אמא גם.

כשכבר נתנו לי לגשת עליה, הדבר הראשון שהיא אמרה לי זה "שכחו אותי" בלחש. נקרעתי מבפנים.

למה היא הייתה  צריכה לחוש כך, איפה האחיות? למה לא ניגשו לשאול אותה לשלומה? או לבדוק.

למה היא הייתה צריכה להמתין כל כך הרבה זמן לרופא? למה אין נהלים שאחרי כך וכך זמן צריכות האחיות להזכיר לרופא לבוא!  

כשדרשתי לבדוק לשלומה, אמרו לי שאי אפשר להיכנס כי היא מתרגשת והלחץ דם עולה. אבל אח"כ היא אמרה לי שהלחץ דם שלה עלה בגלל שהיא התעצבנה שלא התייחסו עליה. נכון שנכנסנו לראותה... פעם אבי, מיד אחרי הניתוח. ופעמים אני לדקה או שתיים לראות אותה, פעם בזמן שישנה, ובפעם השנייה שנכנסתי כבר קראו לרופא.

והוא טיפל בשטף הדם... טוב שאמא קצת עשתה קצת רעש וסימנים של מצוקה, בכדי שהאחיות יביטו לכיוונה ויתייחסו עליה, ואז הן קראו לו לרופא.

באותו הלילה נשארתי איתה,  התחושה לא הייתה נעימה גם אחרי שהעבירו אותה למחלקה.

אילו הייתי משאירה אותה שם לבד, מי היה ניגש בכלל? היא הרגישה רע ולחוצה בגלל כל מה שעבר עליה שמשך היום. (הרופא הבטיח שיבוא לראות אותה במשך הלילה). עד שלא ביקשתי, אף רופא לא הגיע..."שוב שכחו אותה?"  כל הלילה האחיות שבמחלקה ישבו וצחקקו בקול, זה  כל-כך הפריע.  מילא לי, אבל לחולים....

כששחררו את אמא, זה הפתיע אותי בדיקת הדם עדיין לא הייתה תקינה..ובכל זאת שיחררו אותה...אחרי יומיים אמא חזרה משום שהתעלפה במקלחת...אחרי בדיקות נוספות היו צריכים לסדר לה את ה-PT (יחסים הקשורים לדילול הדם) כשהיינו במיון שאלתי את הרופאה התורנית שם למה היא לא מודיעה לרופא המנתח שאמא כאן.

אז היא ענתה שלא צריך... בבוקר הרופא עשה סבב במיון וראה את אמא והיה מופתע שלא הודיעו לו, הוא כל-כך כעס על הרופאה האחראית של משמרת בוקר במיון ... וזו בכלל הייתה בלילה....מה זה אומר?

נהלים דפוקים!!!

 

אנחנו אנשים קטנים, שלא רוצים לפגוע באחיות וברופאים שלנו, שלא יכעסו. הלא הם המושיעים שלנו, בזכותם יקירנו חיים, אבל אנחנו גם בני אדם עם תחושות ורגשות. התחושה שהייתה לי בביה"ח היא תחושה של מוסך אנושי.

קשה לי להוציא את התחושות האלו במילים. אני אבכה...אני אצעק...אני אהיה חצופה....אני אהיה אמוציונאלית....

אני אהיה לא תרבותית... אני אהיה אנושית!

 

 

עד עכשיו דברתי באופן אישי על היחס והתחושות שלי, אבל כשהמתנתי ליד חדר הניתוח הוציאו אדון

מבוגר שהיה ערירי, לבדו, בגפו, משפחתו לא הייתה איתו. הוא צעק וקרא בשם. משפחתו כנראה לא הייתה שם. והסניטר הסתובב איתו במסדרונות והשאיר אותו שם לבד לחכות....זה היה מראה כואב!

 

יש דברים שאפשר לשנות...יש דברים שחייבים לשנות...נהלים חדשים...כשאין מי שיתלווה למישהו חייבים לשלוח איתו אחות, אבל שתהיה רחמנייה שתרגיע, תדבר. שתהיה שם כשצריך ולא תעשה את הדברים מכאנית, אנחנו בני אדם!

אני כותבת מכאב...ואני רוצה להיות תרבותית...אבל אני מצפה ממקום כזה לאנושיות, ופגשתי סוג של מכאניות!

 

אנא עשו משהו לבאות!

 

 

_______________________________________

אמא לא רצתה שאתלונן, אפילו שידעה שאני כועסת ושכתבתי מכתב...

היא ביקשה שלא אתן אותו....שמרתי אותו

אולי עוד אשלח את המכתב הזה...זה לא קשור רק באימי זה קשור בכל מטופל בבי"ח.

 


30.10.06

תודה לכם על תמיכה....אתמול אפילו לא יכלתי לקרוא בבלוגים אחרים...חזרתי כלכך רצוצה...ועם עניים שורפות מדמעות...רק היום אחרי שאמא דיברה איתי וראיתי שהיא קצת יותר בסדר...התעודדתי...אבל עדיין מחכים לתשובות.... ובאמת באמת הייתי מסובבת את הדלת!

נכתב על ידי , 31/10/2006 17:26  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של shakti g ב-3/12/2006 17:55
 



דלתות מסתובבות


(אמא שלי....)

 

ביום שבת נסענו לבקר את אמא בבית החולים...יום חורפי ורטוב...

לא ישנתי בלילה חשבתי אך היא ישנה עם כל הרעמים והברקים במיטת הברזל, שמיכת צמר ישנה, מעל סדין בי"ח...

אמא התאשפזה משום שלא הרגישה בטוב, היא צריכה לעבור כמה בדיקות,  לבחון את הלב מכל זווית אפשרית,

בכדי לאשר שהמערכת מתפקדת ומקבלת עוד קצת תרופות, על כל אלו שכבר נוטלת.

"יש לי עוד שניי בר-מיצוות להיות"... אמא יש לך שלושה נכדים... "עד גיל 81 ניראה לך?"  "כן אמא ואל תדברי כך יותר"....

היום היא חשה כלכך רע אחרי בדיקה פולשנית דרך הושט... ליטפתי אותה נישקתי אותה והיא כלכך שקטה ולא מתלוננת....

אני מקווה שמחר תרגיש טוב יותר...ותשוב הבייתה במהרה!

 

ביום שבת בנזוגי אמר "אני נזכר שבאתי לכאן להוציא אותך וערסל קטן ובו עוללנו, ממש ביום חורפי כמו זה."

 


 

היום הייתי מסובבת את הדלת ויוצאת  מבית החולים עם ערסל ובו עולל קטן ואמא תבוא ותעזור לי לעשות לו אמבטיה ראשונה! 

 

אמא אוהבת אותך,צריכה אותך, תבריאי!....

 

 

 

(לא ממש תכננתי אבל יצא בגלל המצב!)

 

נכתב על ידי , 30/10/2006 21:15  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של daf ב-31/10/2006 23:08
 



ההמשך...וחתול חייזרי


את ירושלים שאפתי לראותי אויר הרים צלול כיין...הבתים המכוסים באבן הירושלמית...החורשות...ההרים...הנוף האנושי המגוון...

לראות שוטרת מבוגרת עם חצאית ארוכה ומטפחת על הראש, זה לא משהו שאני רואה כל יום....וכשיצאנו ממנהרות הכותל בלווי צבאי מלפנים ומאחור, (כי יוצאים דרך הרובע המוסלמי). ולראות את הזבנים הערבים המבוגרים, יושבים ולפניהם מרכולתם, כמהים לימים בהם היהודים הסתובבו וקנו...צעירים דתיים יושבים ומוכרים תהילים קטנים וסרוכים אדומים...נשים זקנות יושבות בפתח הכניסה לכותל ומקבצות נדבות...האבנים הענקיות שנמצאות בתוככי המנהרות, איך הרימו אותם בכלל בזמנים ההם, (יש אבן כזו בתמונה).

היינו במוזיאון המדע...ובטחנת הקמח בימין משה (ע"ש משה מונטיפיורי) בלילה וקיבלנו שם הרצאה מאלפת מנערה מחברון ומתושב העיר שהסביר לנו בתצפית, איך היו מעבירים מזון בזמן המצור לעיר העתיקה. נסענו דרך מאה שערים וראינו את הנוף האנושי השונה...

ההינו ברחוב עמק רפאים, רחוב שעיקרו בנייה טמפלרית. ובגן החיות התנ"כי.

.ולא ניצלנו עשירית מימה שיש לעיר הזו להציע.    מאוד רוצה לשוב ופקוד את ירושלים!

(שמעתי שיש אוטובוס 99 סובב ירושלים ואתריה המומלץ למטיילים).יש קישור למעוניינים לדעת!

 

ההרפתקה בירושלים נסתיימה ביום חמישי. כמובן שדאגנו לבאות....התקשרנו למכרים שאמרו "אם יש לכם לאן ללכת, לכו אין לכם מה לעשות כאן". אז בנזוגי התקשר לאימו, (אישה מיוחדת בפני עצמה).

 

חמותי, כנערה שעלתה ארצה במסגרת עליית נוער ממרוקו לבד והגיעה לקיבוץ שדות ים, שירתה בצבא והכירה את חמי ז"ל בקיבוץ. נער בהיר שיער ותכול עניים שעלה ארצה בעקבות מלחמת העולם ה-2 הוא איבד את הוריו בצרפת (סיפור בפני עצמו ייכתב בפוסט בנפרד). חמי נפטר (מסרטן) שנה לפני שבני הבכור נולד. עשור חלף וחמותי התמזל מזלה והכירה אדם שגדל בעיר שבו נלדה במרוקו ואפילו הכיר את אביה. הם התחתנו....הוא דימונאי. לכן כיום היא גרה גם בדימונה!

 

- "אמא יש מקום? אנחנו באים לסופ"ש."

- "תבואו לכמה זמן שצריך!"

 

שבנו הביתה ללילה החלפנו מלתחה שוב, ונסענו למדבר!

 

 

 

ההמשך יבוא!

 

את ירושלים עשינו עם גיסי...הם נסעו לחברה שגרה בישוב בין ירושלים לת"א, אשר יצאה לחופשה והפקידה בידיהם את מחמדיה יש לה הרבה חתולים....זה אחד מהם !

 

 

           תאמינו או לא הדבר הזה אמיתי (מצילומו של גיסי). 

 

זה חייזרי לחלוטין!     (חתול מצרי הנקרא ספינקס)

בד"כ סוג כזה של חתולים צריך להיות רזה...אבל זה שמן...או שמנה... לא יודעת. 

 

 

 

נכתב על ידי , 28/10/2006 20:44  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של daf ב-1/12/2006 09:04
 



המשך....יולי 2006


 התחלתי את הסיפור על היום הראשון של המלחמה והפסקתי את הסיפור בזה ששבנו הבייתה לשבת,

א. בכדי לראות מה נשמע...

ב. בכדי להחליף מלתחה...

ג. זה מספיק...

 

 גילנו חמישה חללים באקווריום של דגי הזהב שלנו...מסכנים הדגים, שבוע לא אכלו... 

 

גם באותו לילה לא היה ממש שקט. אני הכנתי תיק קטן ליד הדלת ובו:

פנס, רדיו קטן עם אזניות, עזרה ראשונה מצומצמת, מים, ומשהו מתוק...

 

עם זה ירדתי למקלט והחזקתי את זה צמוד...מים היה תמיד במקלט...אפילו שכנה דאגה לטלויזיה...

המקלט היה די מסודר...עוד ביום הראשון פנינו את כל הדברים שאיפסנו שם השכנים, חוץ מספה וכסאות.

אבל בהחלט לא רצינו להשאר!

כבר למחרת יום ראשון....נסענו...התבדחנו בדרך שצריך לנסוע בזיגזגים עד היציאה מחיפה...בכדי שהקטיושה טפספס.

אבל שום דבר לא היה ממש מצחיק...באותו שבוע נפגעו שני רכבים בפגיעה ישירה ברכב!

 

הגענו לירושלים, למלון המלא בתושבי צפון, קיבלנו חדרים צדדיים, אין לי תלונות, זה לא היה ממש משנה,

כבר כשנכנסו לחדר שמענו על חיילים שנפגעו...ועוד פגיעות ונפילות שאני לא זוכרת... רק אני יודעת  שהתקשרתי

לוודא שכולם בסדר.

לא תכננו השנה לנסוע לחופשה, חשבנו קצת לחסוך...בדיוק בנזוגי נכנס לעבודה חדשה, לאחר שנה קצת קשה....

אז אמרנו שהשנה לא ניסע....אז בכל זאת המצב שינה את התוכניות...קצת שמחתי שבן -10 יזכה לראות את הבירה

עם הגדול הייתי כשהיה בן- 6 בערך והוא היה גם בטיול מביה"ס, אז..טיילנו וכשנכנסו למערות הכותל והגענו לקיר המרכזי....

נגעתי בקיר ואמרתי "וישובו בנים לגבולם" זה מה שעלה לי בראש...שדי למלחמה הזו....אני לא כאן מתוך בחירה

כאב לי על החיילים האלו...על המשפחות שלהם...זה לא עזב אותי זה צבט לי בפנים!

חייכתי בשביל הילדים...וטיילנו...בעיר הבירה  תמונות:("גן עדן זה כאן").

 

 

נכתב על ידי , 26/10/2006 23:27  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שלגיה מהבית ב-28/10/2006 17:05
 



מה היה לנו השבוע.....


אוי איזה כיף החזירו לי את המחשב.... נגמרו החגים...והחורף הגיע....גשם...וחם...חורף? כן... לא... כן... לא... לא משנה....

אולי החגים נגמרו אבל החגיגות לא! כמו שאומרים רק בשמחות!

 

אז חתונה היתה לנו... ושבת חתן גם... בבית כנסת מיוחד במראהו כuלו מעוטר בפסיפס מרצפה ועד תקרה

מאוד מיוחד...לא יכלתי לצלם...שבת...

 

בערב יום הולדת לאחייני...בבאולינג עם עוד כמה ילדים זבי חוטם...אבל היה נחמד...

לא נורא הילדים נהנו ואני מתכוונת גם לילדים המגודלים אחי, אבי, בעלי, ובני הגדול הלכו על משחק משותף...

כל אחד ניסה את מזלו להפיל "סטרייק" כך זה נקרא לא?....ובכן מי ניצח???

הפלא ופלא...דווקא אבי...זה שאולי שיחק פעמים שלוש בחייו, הצליח! כל הכבוד אבא!

ילדים מגודלים.........!

 

ביום ראשון לקחו לי את המחשב.... ביום שני חגגתי את יום הנישואין ה-16 שלי.

את בנזוגי אני מכירה מגיל 15 חבר נעוריי! הכרנו על חוף הים, בחור נאה, אפשר לומר שאני הייתי היוזמת,

אך ששמעתי שהוא פנוי, שלפתי מספר טלפון ונתתי לו. והוא חזר אליי....ומשם כבר התבגרנו יחד...

בשלב מסויים בסיום קורס צבאי שלו, אחרי בילוי בבית קפה חזרנו בשעת לילה מאוחרת ורכב נכנס בנו מהצד...

הרכב של בנזוגי (יותר נכון הרכב החדש של אביו) נפגע אנושות, הסתובבנו...התגלגלנו...התהפכנו...

לא יודעת איך אבל גם יצאנו...ממש בפציעות קלות נימשנו מחלון הרכב...כמה דקות עברו... והרכב נדלק.

כשהגיעו רכבי המשטרה והאמבולנס, יעצו לנו בכל זאת לגשת לבי"ח, (לא רצינו כי הכל היה בסדר למראית עין).

נגשנו, עשינו צילומים, הכל היה בסדר, וחזרנו הבייתה.

התאונה הזאת כאילו קשרה אותנו לנצח כך הרגשנו בזמנו! והיום אנחנו יחד 16 שנה!

אני אוהבת את בנזוגי מאוד...על אף שלא תמיד אנחנו מסכימים...וכן אנחנו גם רבים...

ולא תמיד הוא מרוצה מזה שאני זונחת אותו לטובת התחביב החדש שלי...

אבל תמיד...תמיד...בסופו של ויכוח יש פיוס...ולא הולכים לישון בכעס!

 

אז חגגנו... בני הדודים (אלו מאוסטרליה) באו להפרד, אז נפגשנו כולם על המרפסת אצל גיסתי,

כל המשפחה, אישי היקר הביא עוגה, לכבוד יום הנישואין.... והיה מאוד נחמד....

 

 

אז בהרבה אהבה לבנזוגי , שתומך...מפנק...דואג....ואוהב!

מזל טוב לנו! ונזכה לעוד שנים ארוכות יחד ובאושר!

 

והוספתי שיר במתנה ליקירי ... (שמעתי היום והתאים לי!)

The Power Of Love - Jennifer Rush

 

נכתב על ידי , 25/10/2006 23:53  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שלגיה מהבית ב-27/10/2006 00:55
 



ריקוד מושחת המשמעות


 

תודה!

 

ריקוד מושחת

קישור לשיר הנושא!

 

אך שסיימתי להעלות כמה שירים בא טכנאי המחשבים ולקח את המחשב לתיקון...רק אז הבנתי כמה נקשרתי לנושא הבלוגיה....

לא אוכל לקרוא...לא אוכל לכתוב...איזה ביעוס...אצתי רצתי לגיסתי... וביקשתי כמה דקות במחשב...בכדי שאוכל להתעדכן..ולעדכן...ולמספר הימים שלא אכתוב...יש בצד רשימת שירים נוסטלגיים מהסרט...

המחשב ישוב מתיקון כנראה ביום רביעי...ועד אז...כנסו כל יום לשיר אחר...ותהנו...

 

 

נכתב על ידי , 22/10/2006 19:05  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קלאופטרה ב-24/10/2006 20:31
 



שוב יורד הגשם


 

שיר של חורף!

 

....סתם נזכרתי בשיר הזה.....

 

 

http://youtube.com/watch?v=bEJHtpXTOLM

 

It's Raining Again  / Supertramp

 

הכי אני אוהבת את הסקסופון....

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=MC4vb97umvE

 

 והקשת בענן, אפשר כמעט לגלוש..............

 

 

נכתב על ידי , 20/10/2006 21:49  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-23/10/2006 06:49
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 54




הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לGraphy-Dafi אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Graphy-Dafi ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)