לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


כי בכל יום רוקדים לצלילי החיים


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2007    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2007

שירי אהבה ילדותיים


בפוסט של הילדות החבויות  ללי  ו איריס 

עשו לי חשק להוציא קלסר שירים

ולזכור את הילדה החבוייה בי 

וכך כתבתי לבן שאהבתי בכיתה ....

 

 

 

לפלוני אלמוני

 

אני אוהבת אותך

כשאתה שקט בכיתה

אני אוהבת אותך

שאתה גיזעי בח'ברה

אני אוהבת אותך

ברגע של מסיבה ושימחה

אני אוהבת אותך

ברגע של שלווה ואהבה

אבל מתי תגיע

אתה ש-לו אני מחכה?

 

(בערך בגיל 10)

 

מחק את המיותר

 

רציתי להגיד לך שאני -  אוהבת / שונאת / מחבבת אותך

חשבתי -  שתשמח / תצטער

רציתי - שתברח / תשאר

קיוותי שהקשר ביננו יהיה - רפוף / הדוק יותר

קיוותי שאתה מרגיש כלפיי את אותה הרגשה -

חיבה / שינאה ואולי / אהבה

 

בעצם עדיף שתשאיר את הכל בסימן שאלה

זו שיטה מיותרת....כי הרגשה מגלים בדרך שונה ואחרת

 

שלך ב - חביבות / שינאה / אהבה

 

דפי

 

(לחבר של אחי בגיל 12)

 

לסבא וסבתא שלי

 

להיות מאוהבים בגיל זקנה

תאמינו לי זו לא בושה

השער אמנם אפור

ואולי אפילו לבן

אבל אהבה לעולם אינה מוגבלת בזמן

 

(בערך בגיל 9)

 

נחמד היה לפתוח את הקלסר ולהזכר

 

 

נכתב על ידי , 31/5/2007 20:38  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של shakti g ב-1/6/2007 21:39
 



החיים


החיים הם....

 

החיים הם מזל  אל תאבדו אותם

החיים הם תאווה לעניים עצרו רגע והביטו

החיים הם אושר תיהנו מהם

החיים הם חלום  הגשימו אותם

החיים הם התגרות  שימרו עליהם

החיים הם התחייבות  תתחייבו אליהם

החיים הם משחק השתדלו לשחק בהנאה ובחכמה

החיים הם יהלום  תנצרו אותם  

החיים הם עושר  השתמשו בהם בתבונה

החיים הם אהבה  תשיבו להם אהבה

החיים הם מסתוריים  תפענחו אותם

החיים הם הבטחה  תקיימו אותם

החיים הם המנון  תשירו אותם בגאווה

החיים הם מלחמה  הילחמו עליהם

החיים הם טרגדיה  היו חזקים בנפשכם

החיים הם הרפתקה  עברו בזהירות את המכשולים

החיים הם עונג  התענגו עליהם

 

החיים הם עצם מהותכם קיימים

אז אמצו אותם אל ליבכם

והגנו עליהם ככל יכולתכם!

 

אמא  הקריאה לי את זה בטלפון

אבא העתיק את זה על דף ממשהו שקרא על צלחת נוי בחו"ל שנכתב ע"י האם תרזה

ותרגמתי את זה סימולתנית

זוכרים שספרתי בפוסט הזה שאבא נסע לבקר את אחותו כי הרגיש שזו ההזדמנות האחרונה,

ביום שבת בבוקר אבא קיבל הודעה...אחותו נפטרה בלילה.

 

לא כלכך הכרתי את דודתי אני יודעת רק שהיא הייתה מורה למתמטיקה לכיתות גבוהות

ושלא רצתה לעזוב את עבודתה כמורה לכן לא עלתה ארצה.

אפילו את גילה המדוייק לא ידעתי. היא הייתה בת-77, 

ללי הזכיר לי שהיא הייתה כאן פעם אחת כשבני הבכור היה בן שנה בערך

...איך שכחתי?

 

יהי זכרה של דודה תייאה (תמר) ברוך!

נכתב על ידי , 27/5/2007 19:29  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Daf ב-30/5/2007 23:33
 



נבצרות זמנית


המחשב שלי הכריז שביתה

עד לבואו של הטכנאי הגואל

 

לבנתיים חג שבועות שמח

 

 

 

 

 

*(דאפי - מבייתה של גיסתי החביבה)

נכתב על ידי , 23/5/2007 13:12  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של lalii ב-26/5/2007 08:28
 



אמא בבית... אבא ואחי גם!


לכל אילו שתמכו תודה מקרב לב

 

אמא מרגישה הרבה יותר טוב

ואני  מודה לאל על כל יום שהיא איתי!

 

אמא סובלת ממום מולד בלב ודופק לא סדיר מאז ומעולם

גילו את זה כאשר רצתה להכנס להריון ולא יכלה... (כי הפילה כל הזמן)

ואז  בהריון עם אחי עשתה בעצם את הניתוח הראשון שלה בלב 

פעם כבר סיפרתי על אמא  בפוסט הזה...

 

ואני חוזרת על דברים עיקריים משם:

 

אם יש על כדור הארץ מלאכים, אמא שלי היא אחת מהם. אמא שלי מסיימת כל שיחה ב- יהיה טוב ... הטומן בחובו הרבה דאגות.

אעפ"י שבקשותיה מהחיים צנועות. (כי כשהייתה קטנה במלחמה אמא שלה אמרה לה "אם את רעבה לכי לישון" והיא הלכה לקרוא ספרים).

אמא שלי לימדה אותי הרבה דברים, ורק מניסיון החיים שלה שלא היה קל בכלל.

בלימודים היא לא יכלה לעזור לי בגלל השפה, אבל ישרה לי כל הזמן את הפינות המתקמטות במחברת.

אמא שלי בגיל הבגרות לא הציקה לי הרבה, היא סמכה עליי ועל אחי שישמור עליי.

היא רק אמרה לי שיהיו לך הרבה חברים אבל רק גבר אחד (בלי להיכנס לפרטים).

אמא שלי מאוד מציקה לי היום על איך ש"גדלתי" ואני יודעת שזו מדאגה.

אמא עזרה לי בגידול ילדיי, וגם היום משגדלו היא נותנת עצות וקצת נודניקית.

אמא שלי דואגת שלא נשכח את ימי ההולדת אחד של השני ומתקשרת להזכיר.....

ואומרת "תתקשרי לאחיך... גיסתך... דודך... יש לו היום יומולדת".

ואני שכחתי את שלה איזו בושה!

אמא שלי ילדה אותי בגיל 34 אחרי שעברה ניתוח לב פתוח בזמן ההריון עם אחי ואמרו לה

"גברת אם את רוצה לחיות אל תיכנסי להריון", אבל היא רצתה עוד ילד אחד. ועשתה אותי... ת ו ד ה !

אמא שלי אעפ"י שלפעמים לא היה, אף פעם לא הרגשנו, ותמיד הסתדרנו, והיא מעולם לא היתה מרירה

וגם היום היא תמיד רואה את חצי הכוס המלאה.

אחרי כמה שנים  היא עשתה שוב ניתוח והחליפו לה שסתום בלב. וכשאני הולכת לידה היא נשמעת כמו שעון מתקתק.

אבל אמא הולכת לטיולים ואמא עושה התעמלות ואמא הולכת איתי לתאטרון ולסרט...וכאני צריכה היא באה,

וכשאני עצובה היא דואגת. וגם היום אני הכי אוהבת ללכת רק עם אמא לקנות בגדים, (כי לפעמים היא גם משלמת...)

ואמא היא החברה הכי טובה שלי! (והיא לא מקפחת את אחי).  

 

אם יש משהו שהוא הכי קרוב לאלוהים זה אמא שלי כי

היא בראה אותי... הנחתה אותי בדרכי... ואני לומדת ומעבירה את תורתה...

והלוואי שאוכל להיות חזקה נפשית כמותה. 

 

 ואני מאחלת לה אושר והרבה בריאות ונחת מאיתנו!

אמא אני אוהבת אותך!

 

 

ביום רביעי היא עברה מה שנקרא  קריסת המערכת

ומזל גדול שהיא כאן ועימנו כעת היא עדיין בבי"ח  

עוברת בדיקות לאיזון הגוף ע"י בדיקת מינון התרופות שהיא לוקחת

 

אמא שמה לה כיעד עוד שני בר-מצוות של בני בן ה-10 ושל אחייני בן ה-9

אבל אמא יש לך עוד נכד והוא כעת בן שנתיים וחצי

שתזכי להיות גם בבר מצווה שלו  אמן

 

 

 

אמא בבית

אבא ואחי גם! 

שיחררו את אמא היום אחה"צ מביה"ח

הגענו חצי שעה לפני שאבא ואחי נכנסו הבייתה

מייד לאחר מכן הגיעה גיסתי עם הילדים שקפצו על אבא (אחי)

וגם יילדי באו לראות את סבתא וסבא

אמא שמחה לראות את כל המשפחה בבית

ואני הרבה יותר רגועה!



ושוב...רק רציתי לומר...

 

נכתב על ידי , 20/5/2007 21:23  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סופיה. ב-24/5/2007 07:19
 



שבוע לא קל


 


 

השבוע התחיל כרגיל אך הסתבר כשבוע לא קל...

בשבוע שעבר אבי ואחי נסעו לטיול שורשים ברומניה כפי שסיפרתי לאבי יש עדיין אחות שגרה שם וכיום היא אישה מבוגרת מאוד עברה את גיל ה-80  אני ראיתי אותה רק פעם אחת כשהייתי בת שבע בערך אבי הרגיש שהוא חייב לנסוע ולבקרה כי אולי זו תהיה הפעם האחרונה.

אימי מכיוון שעברה את הניתוח לפני חצי שנה פחדה לנסוע אז אחי הצטרף אליו והם כעת שם.

הם כבר היו בקשר והכל בסדר וביקרו משפחה ונופים מעברם של הוריי.

אימי משום שלא רצתה להיות לבד בבית נסעה להיות עם גיסתי ולשהות במחיצת נכדים.

אצלי השבוע התחיל דיי קשה, עבודה מרובה ולחוצה, ואפשר לומר שדברים נעשו בלוח זמנים צפוף,

ואני מרוצה.!

שלישי אחה"צ בביה"ס של בן-10 עשו ערב קהילתי עם ההורים כל שכבה הציגה תוצרים בנושא שלמדו, שכבת כיתות ה' הציגו עבודות של משחקים מתמטיים, עבודה במדעים על מערכת העיכול ויומן ירושלים והם גם ערכו את הטקס לאחר התערוכה, מסכת לכבוד 40 שנה לאיחודה של ירושלים. המסכת הייתה מרגשת ומרשימה. ובני אמר את תפקידו בקול ובביטחון. ואני הייתי אמא גאה!

רביעי בבוקר קמתי לעבודה כרגיל הילדים יצאו ללימודים, הבעל לעבודה וגם אני התכוננתי לצאת.

בדיוק לפני שעמדתי לצאת קבלתי שיחת טלפון מגיסתי כשהיא בוכייה ומודיעה לי שאמא לא מרגישה טוב הבוקר ומשר"פ  מפנים אותה לבית חולים.

(איזה מזל שגיסתי עוד לא יצאה לעבודה ושאימי לא הייתה לבד).

מיד התקשרתי לבעלי ונסענו לבי"ח, אמא הייתה במיון ולא במצב טוב - לחץ דם גבוה ודופק משתנה, והגיעה למצב של דופק נמוך מידיי (פעמיים היא הקפיצה שם את המיון ופעם אחת היו צרכים להחזיר לה את הדופק בשיטה של מכה בחזה) ראיתי את זו שקפצה מעלייה וזה מפחיד, הידיעה שהיא בין לבין... רק לאחר מס' שעות הצליחו לייצב את מצבה. כשהיא קמה זכרה הכל והיא בסדר ועדיין שם תחת השגחה. אמא לא רוצה שנספר לאבא ואחי, אז כשאחי התקשר גיסתי אמרה לו שאמא במקלחת. ואתמול היא אמרה לו שאמא יצאה לקנות גלידה לילד יותר מאוחר הוא התקשר ושאל שוב (לא נשמע לו שאמא קונה גלידה) אז היא כבר סיפרה לו וביקשה שלא יספר לאבא.

אתמול הייתי עם אמא בבוקר בבית חולים ואחה"צ היה טיול שכבתי עם בן- 10 משולב עם הורים במוזיאון העפלה בעתלית

ומכוון שאמא התאוששה והעבירו אתה כבר למחלקה פנימית והיא בסדר.

הקדמתי לצאת בכדיי לא לאכזב את בן-10 והיה מאוד נחמד לטייל איתו. זהו טיול חוויתי במחנה העפלה משוחזר ובו מסבירים לילדים בצורה מוחשית את תקופת העפלה ואח"כ גם ממחישים להם מסע, בו הלכנו מהים כמו פלמ"חניקים ומעפילים אל מחנה העפלה. היה מאוד נחמד וזה גם קצת שיחרר אותי מהלחץ בו הייתי שרויה!

כנראה שעל פניו של אחי אבי קרא את הדאגה והוא התקשר היום אליי הבייתה, אני הייתי אצל אמא, אז ללי כבר סיפר לו והרגיע אותו שהכל בסדר.

 

אבי ואחי חוזרים ביום שני ואני מקווה שעד אז אמא תשוחרר ותהייה בבית.!

 

* כששואלים אותי מימה אמא סובלת אני עונה מלב רחב ומלא דאגה, וזה נכון !

 

ובינתיים ...

 

 

שימרו על עצמכם בדרכים

שימרו על ארצנו הקטנטונת

והכי חשוב בריאות!

 

 

ומכיוון שדפנה (הכל חדש ונוצץ)  שירבטה אותי לשאלון הזה אז....

 

 

·         מה המילה הכי אהובה עליך בעולם? אמא

·         מה המילה הכי שנואה עליך בעולם? שנאה

·         מה מדליק אותך מבחינה יצירתית, רוחנית, רגשית? מוסיקה, נוף, שלווה

·         מה דוחה אותך? רוע, אטימות.

·         מה הקללה האהובה עלייך בעולם? "אינאל דין בבור דה ז'בק" (במרוקאית) אינאל הספינה שהביאה אותך. (מצחיקה אותי)

·         מה הצליל האהוב עלייך בעולם ציוץ ציפורים? (מקפיץ אותי תמיד)   

·         מה הצליל הכי שנוא עלייך אזעקה של מלחמה? (מקפיץ אותי) 

·        באיזה מקצוע היית רוצה לעבוד (חוץ מאשר במה שאת עובדת בו היום)?  צילום.

·         באיזה מקצוע לא היית רוצה לעסוק בשום פנים ואופן? התחום הרפואי לא מתאים לי צריך שיהיו מחסומים ואין לי

·         אם גן עדן קיים, מה היית רוצה לשמוע את אלוהים אומר לך, כשתיכנסי דרך שערי גן עדן?  עשית כמיטב יכולתך

 

אני משרבטת...את מי שעוד לא ענה...

נכתב על ידי , 18/5/2007 19:27  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של daf ב-20/5/2007 21:00
 



אני אמא


 


 

חלפה תקופה של שנה ועוד קצת ו....הנה (בהחלטה מחושבת להרחיב את המשפחה)

אני נהייתי לאם.

 

1. כשגיליתי שאני בהריון הייתי המאושרת באדם, אהבתי את תקופת ההריון, אהבתי להרגיש את החיים בתוכי, הרגשתי שאני עולם!

 

2. כשחשתי שהיום הגיע ואני צריכה ללדת הוא לא ממש רצה לצאת... אז ילדתי בניתוח קיסרי את הנסיך הקטן.

 

3. ילד קטן וחייכן הגיח לעולם, תינוק מדהים, הייתי יושבת איתו שעות מריחה אותו, שרה לו, צוחקת, מחייכת,

בוכה ומתפללת שיגדל למדינה בלי מלחמות....

 

(באותם השנים היו הרבה פיגועי התאבדות בארץ הייתי מוצאת את עצמי יושבת מול הטלויזיה ובוכה).

 

אף פעם לא חשבתי כך רק שהפכתי לאם הבנתי עד כמה אני השתנתי!

פתאום הכל היה ברור פתאום הבנתי את אמא שלי.

 

 

 

 

 

כשבני קיבל את ה"אבעבועות " נוצר לו פצע בצד הראש מגירוד כשהמחלה נגמרה

וקיבלתי אישור להחזירו למעון עדיין נותרה נקודה עגולה מהפצע.

אחת הגננות במעון העירה לי שזה נראה כאילו כיבו עליו סיגריה. "איך היא בכלל מעיזה לומר כזה דבר".

 כל-כך נפגעתי!

 

(יש לו עדיין צלקת קטנה)

 

 

 

(נכון בן חייזר שלי שאתה אומר שאני מביכה אותך אבל יקירי אני אוהבת אותך ואתה היית תינוק משגע !)

 

* הח'ברה שלו קוראים אותי לפעמים 

 

 

נכתב על ידי , 14/5/2007 19:18  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של daf ב-18/5/2007 22:34
 



פוסט ג'וסי


 

 

הגיסים והגיסות שנכנסו לחיי מאז שנשאתי, הם חלק בלתי נפרד מחיי

והתחושה שלי אלייהם היא כקשר דם ממש אחים ואחיות!

 

גיסתי  הבכירה (המכונה אתי) אחותו של בעלי

היא גדולה מבעלי ב 10 שנים צעירה בנפשה יפיפייה

חתיכה ובעלת נפש עדינה היא המארחת האולטימטיבית

אנחנו מאוד אוהבים להתארח אצלה היא מבשלת נהדר

ללקק את האצבעות!  וחברת נפש לכל דבר כשאני צריכה כתף

יש לי אותה!

(ואני גם אוהבת את בנותייה המקסימות והכישרוניות שצמחו לנגד עניי והפכו לנשים כשרוניות ועצמאיות!)

 

גיסי בעלה (המכונה דדה)

גבר נאה, איש כפיים העושה פלאים בעץ

תמיד כשהמשפחה נפגשת הוא מסמר הערב.

מצחיק אותנו עד דמעות, הוא גם צייר נהדר

ואיש מאמין ובעל כבוד לזולת!

 

גיסי (המכונה גו') אחיו של בעלי

החבר הכי טוב שלי הרבה פעמים אנחנו יוצאים לבד אני והוא

כוס קפה ומסעדה איש שיחה ממש נעים לשבת ולדבר איתו

לא תמיד אנחנו מסכימים אבל בהחלט מכבדים אחד את דבריו של השני מקשיבים.

ואני אוהבת אותו אהבת נפש!

 

גיסתי (המכונה ז'קי) אשת אחי

אישה מקסימה וחמה היא חברה טובה ותמיד נעים לדבר איתה

והיא הביאה לי את אחייני (בנה השני) הקטן והמתוק ממש ביום ההולדת שלי! ממש בשבילי...(כאילו)

חבל לי רק שהם גרים קצת רחוק.

 

וגיסתי (המכונה שיר לי) אישתו של ג'ו

היא הגיעה למשפחה בזכות חמותי שהביאה אותה לבייתה בעודה נערה ואפילו העניקה לה את השם העיברי.

זהו סיפור רומנטי מלבב -  היא הייתה נערה עולה חדשה שהגיעה ארצה בתחילה ללא הורייה ושהתה בבית דודתה בכדיי לחסוך כסף ללימודים היא ניקתה מדרגות בבלוק של חמותי. חמותי הכניסה אותה לבייתה והכירה אותה לבנה והאהבה שם החלה לפרוח.

ממנה אני לומדת הרבה דברים ומכיוון שהיא עסוקת בתחום החינוך אני מתייעצת איתה והיא מעשירה אותי.

בחורה כשרונית חכמה ומייצרת דברים יפים. צובעת, מציירת, עושה תכשיטים ומנגנת בפסנתר.

ממש נעים להיות בחברתה,  (וכמובן שאני מתה על ילדייה המתוקים).

 

 

אתמול חגגנו לה ימולדת

 

מזל טוב לך גיסתי החביבה הבאת שיר לחיינו אוהבים אותך המון!

 

 


 

זהו ציור שגיסי דדה צייר במרפסת ביתו בליל יום העצמאות ה- 59

 

וזוהי תמונה שצילמתי בטיול שבת שבוע שעבר בנחל צלמון

מוזמנים לראות ב"גן עדן זה כאן"

מוזמנים

 

  

שהשבת תהייה נעימה ונינוחה!

אמרו שירד גשם

נכתב על ידי , 11/5/2007 12:57  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של daf ב-14/5/2007 19:59
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 54




הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לGraphy-Dafi אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Graphy-Dafi ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)