למרות שהקאונטר לא דופק, בינתיים, אני די בטוחה שזה יתוקן מהר.
לעומת זאת, עד כמה שהבנתי, "זה שהבלוג שלכם לא מתעדכן ברגע שפרסמתם בלוג חדש - זו לא תקלה!" (הנה, כאן).
עכשיו, חייבים לומר, יריב הוא תותח, ישראבלוג עד היום היה אתר שמתוכנת כמו שצריך, ומתוחזק כמו שצריך, ויש בו הרבה תכונות טובות, וזה חלק גדול מהסיבה שהוא הצליח לצבור פופולריות וגולשים ולעמוד בעומס. זה לא שלא היו פאשלות פה ושם, אבל זה רק טבעי.
אלא שכאן נכנסים לתמונה המתכנתים של נענע, שאני לא יודעת מה הם שווים עדיין, וזה קצת מטריד. (זוכרים, כשנענע קנו אותנו, יריב אמר שזה דבר חיובי ולטובה, ושנתאזר בסבלנות? הרי שעת המבחן). כי בינתיים, בין שלשום להיום, לעומת המצב הקודם של מעט מאוד תקלות ובעיות, כרגע יש הרבה, ולא כולן זמניות. ואחת המרכזיות שבהן, כמו שאני רואה את זה, היא זמן התגובה האיטי של האתר. זה שכשמעדכנים את הבלוג הוא לא ממש מתעדכן, זה שאי אפשר לנהל שיחות רציניות בתגובות בזמן אמת, כי לא ממש רואים אותן אלא אחרי דיליי די רציני, ובסך הכל, נדפק כאן משהו מאוד מאוד בסיסי. הרבה יותר מהקאונטר. (כן, יש דבר כזה).
ומה יריב אומר בקשר לזה? עד כמה שהבנתי, "זה לא באג, זה feature". כלומר, זה אמור להשאר ככה. שדרגנו אתכם לאחור, מה, איך אתם לא מרוצים?
אז אני מבינה שהוא עסוק כרגע בלנסות לתפעל כמה דברים דחופים, ואין לו זמן לענות לילדים מפגרים ומציקים ששואלים אותו בדיוק את אותן שאלות שחברים שלהם כבר שאלו. (אולי צריך איש שירות לקוחות כאן, במקום לעשות הכל לבד?) אבל לטווח הקצת יותר ארוך, כשהוא יתפנה מהלחץ של התגובות ושל בהלת הקאונטר, הבעיה הבסיסית הזו תמשיך. ומישהו שיודע לתכנת, ולא סתם אלא לתכנת יעיל, ולא משנה באיזה אתר הוא עובד, יצטרך לפתור אותה, במקום לכתוב מחדש גרוע את הקוד של דף שקודם עבד דווקא לא רע בכלל.
איך שכחתי לומר, חוק מספר 1 של כל מתכנת: "אם זה עובד, אל תגע"
עדכון: לשמחתי הבעיה הזו נפתרה מהר יותר מהקאונטר. אני רוצה להודות ליריב ולברך אותו בברכת "לשנה הבאה שדרוג עם טסטים שמתכנתי נענע יכתבו לך".
(ועכשיו אולי אפשר בכל זאת להפעיל מונה כי אני כבר מטפסת על הקירות).