לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


תודה ולהתראות
כינוי: 

בת: 45





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2004

מבחן בתיאולוגיה


מבחן


הוראות:


משך המבחן שעתיים. אסור שימוש בחומר עזר כלשהו.* יש להקפיד על ניסוחים  תמציתיים והוכחות מתמטיות מדוייקות. לא תינתן הארכת זמן.


 


בראשית היו 3 אלים: אלוהי הזמן, אלוהי המקום ודיוניסס.


א) לכל אחד מן האלים, הוכח את קיומו. (15 נקודות)


ב) אליס קמה בשעה 7. לכל אחד מן המקרים הבאים, ציין את ההיבטים התיאולוגיים ואת התוצאה:


            1. אליס קמה כדי לעבוד את השטן.


            2. אליס קמה כדי לכתוב מבחן בטכניון.


(20 נקודות)


ג) הצע דרך לפתור את הבעיה שתיארת בסעיף ב.


(65 נקודות)


 


תשובות


א)


אלוהי הזמן: הבחור שנותן לך עוד 10 דקות שינה בבוקר. אחראי בין השאר גם על החלפת רמזורים אדומים, על תורים במשרדי ממשלה והפסקת פרסומות בערוץ 2. אם מישהו עדיין רוצה לומר שהוא לא קיים, שיקום עכשיו. מש"ל.


אלוהי המקום: הוכחה תלויית-מקום נמצאת בדרך לאילת, עם ההרים המדהימים, ובעוד כמה מקומות בנגב (ותסלח לי תל אביב). מש"ל.


דיוניסס: מתישהו** אני אכתוב פוסט על ליל הסדר ואלנקק אותו כאן. לחסרי הסבלנות שביניכם – ניתן למצוא הוכחות אלטרנטיבית בבית המרזח הקרוב למקום מגוריכם.


 


ב)


בשני המקרים, אליס חוטאת כלפי אלוהי הזמן.***


1. השטן מעוניין בכך שאליס תעבוד אותו. השטן הוא חזק באופן פרופורציונלי לאלוהי הזמן, ולכן שקול הכוחות הפועלים על אליס הוא 0. התוצאה: לא יקרה כלום.


2. אל הטכניון הוא פקיד זוטר במשרדו של אלוהי המקום. כוחו קטן מאוד ביחס לכוחו של אלוהי הזמן, ושקול הכוחות הפועלים על אליס הוא זעם של אל הזמן. התוצאה: אליס ניגשת למועד ב'.


 


ג)


אין לי מושג. בפעם הבאה תתנו הארכת זמן.


 



לאחר מעשה, אחי הקטן מנסה את כוחו בסעיף ג':


- כשאת קמה בבוקר, תאכלי צ'יפס, ואז יוצא שאת סוגדת לאלוהי הצ'יפס, ואז...


- אבל אין אלוהי צ'יפס!


- תשמעי, תפיסת העולם שלך מעוותת.


- אולי. אבל אני לא כזה אוהבת צ'יפס. אתה יודע שבמקדונלדס' אין טבעות בצל.


- באמת?!


- מזעזע, נכון? (פאוזה קצרה)


- טוב, אז אולי תשתי קצת יין וזו תהיה סגידה לדיוניסס.


- המממ... כן, אבל אם אני אשתכר אין הרבה טעם לגשת למבחן.


- הממ.. טוב, אני לא יודע, אני אחזור ללמוד פיזיקה קוונטית, זה יותר קל.


  


---------------------------------------------------------------------------------------------------


 


* מלבד גראס.


 


** כשאני אהיה גדולה או אפילו קודם.


 


*** כשאלוהי הזמן ברא את השעות הללו, הוא לא התכוון שנקום בהן.


 

נכתב על ידי , 24/2/2004 15:42   בקטגוריות אין לי קטגוריה. מה תעשו לי?  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקצה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קצה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)