לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


Avatarכינוי: 

בן: 50





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2009

נאנסת? זה באשמתך


בדיוק כשנדמה שהרשויות המופקדות על ביטחוננו לא יצליחו יותר להפתיע אותנו לרעה, מפציעה באופק איזו תפלצת חדשה ששמה ללעג את האמונה האופטימית הזאת. זה בדיוק מה שקרה השבוע עם הקמפיין הפרסומי החדש והמדהים של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול והמשרד לביטחון פנים. "אלכוהול שותה לך ת'כבוד", מכריזה כותרת המודעות שפורסמו השבוע בעיתונים (וגירסאות דומות מופצות גם באמצעי תקשורת אחרים). למי בדיוק האלכוהול "שותה ת'כבוד"?  ובכן, למשרד הפרסום ערמוני Bates פתרונים: מתחת לתמונה מזעזעת של בחורה מאופרת בכבדות, מחוקה למראה ונוטפת משהו נוזל מגעיל שחור מתחת לעיניים, המחזיקה בידיה משקה לא ברור שנראה קצת כמו בקבוק דיאט ספרייט אבל אמור כנראה לסמל וודקה זולה, נכתב במפורש: "כשאת שותה, תיזהרי לא לטבוע. מצב של שכרות מוביל לחוסר שליטה ומשם הדרך לאלימות ואולי לאונס הבא, קצרה מאוד. את לא באמת רוצה להצטרף לסטטיסטיקה המכוערת הזאת עם הכּוֹסית הבאה... אז תחייכי יפה לברמן ותגידי תודה. אבל לי זה הספיק. אל תיתני לאלכוהול לשתות לך ת'כבוד". מתחת לכיתוב מופיע הסלוגן הקבוע של הקמפיין, "אלכוהול – שתי באחריות!".

 

 

תחייכי יפה לברמן ותגידי תודה (אילוסטרציה)

 

צריך לקרוא את הדברים בזהירות כדי להאמין שהם אכן נאמרים: המסר שהרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, בשיתוף עם המשרד לביטחון פנים, מעבירים לציבור הוא שזו אחריותה של אישה לא להיאנס. שתית יותר מדי? "משם הדרך לאלימות ואולי לאונס הבא, קצרה מאוד". הגעת למצב של "חוסר שליטה"? אל לך להתפלא אם גם הבחור שאיתך יאבד שליטה, יתקוף ויאנוס אותך, ובאותה הזדמנות, כבדרך אגב, "ישתה לך ת'כבוד" (וראוי, באותה הזדמנות, לומר משהו גם על הפרימיטיביות החשוכה המשתקפת בדברים אלה, לפיהם אישה שנאנסה איבדה את כבודה. בפקיסטן לא היו מנסחים זאת טוב יותר). שנים ארוכות של מאבק אמיץ וסיזיפי מצד ארגונים פמיניסטיים, רשויות מוסמכות וסתם בני אדם עם מעט אינטליגנציה ורגישות, להטמיע את ההבנה שאין מצב ש"מוביל" לאונס, ואין התנהגות כלשהי של אישה כלשהי שיש בה כדי לספק לאונס מניעים או סיבות לגיטימיים, יורדות כולן לטמיון במחי קמפיין מטומטם אחד. את שואפת לא להיאנס? אנא דאגי לכך בעצמך, והימנעי מכל פעולה שיש בה כדי להעלות את הסיכוי שתותקפי. נאנסת כבר? הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול והמשרד לביטחון פנים שמחים לבשר לך שזו אשמתך.

 

 

בני אדם עם מעט אינטליגנטציה ורגישות (אילוסטרציה)

 

ובעצם, למה להסתפק בצריכה מצומצמת יותר של אלכוהול? גם הליכה ברחוב בשעת לילה, כך שמעתי, מגדילה את הסיכוי להיאנס, אז על מנת "לא להצטרף לסטטיסטיקה המכוערת הזאת", למה שלא תפסיקי לצאת מהבית בארבע אחר הצהריים? וגם עבודה במחיצתם של גברים שטופי הורמונים, כך נודע לי, מגבירה את הסיכוי להיות מוטרדת מינית, אז למה שלא תישארי בבית ותעשי רק את מה שאת אמורה, כביסה וניקיון וגידול ילדים? ואפילו יציאה לדייטים, כך גונב לאוזניי מכמה מכרות יודעות דבר, מעלה את הסיכוי שאיזה גברבר לא נחמד "ישתה לך ת'כבוד", אז למה שלא תפסיקי לחפש בעצמך אהבה (או סקס, אם לא אכפת לך שישתו לך ת'כבוד), ואנחנו כבר נמצא לך מישהו מתאים על פי בחירתנו?

 

אפילו יציאה לדייטים מעלה את הסיכוי שגברבר לא נחמד
"ישתה לך ת'כבוד" (אילוסטרציה)

 

ואולי הדבר המדהים מכל הוא שהקמפיין הזה לא צץ יש מאין, לא נוצר במוחו הקודח של פרסומאי טיפש בשעת לילה מאוחרת, אחרי קצת יותר מדי אלכוהול ובלי שאיש ישים לב או יעיר. באתר הרשמי של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, מתועד תהליך ארוך של חשיבה שהוביל לתוצר המבעית הזה, שכלל הקמת "ועדה בראשות מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול ובהשתתפות נציגים בכירים ממשרדי הממשלה הרלבנטיים: ביטחון הפנים, החינוך, הרווחה, הבריאות, קליטת עלייה, משפטים, ומשטרת ישראל". על פי הרשות, "הוועדה התבקשה להציע אסטרטגיה לאומית להתמודדות עם נגע האלכוהול אשר תובא לאישורה של הממשלה. אסטרטגיה המיועדת  להוביל לבניית חברה בריאה ובטוחה יותר על ידי הפחתה למינימום של הנזקים הנגרמים מצריכת אלכוהול ליחיד, למשפחה ולחברה". יושבים להם כל האנשים המכובדים הללו, וזה מה שהם מצליחים להסכים עליו? זאת ועוד, באתר של הוועדה מופיעות המודעות הראשונות שנבחרו להוביל את הקמפיין, ששונות מעט מאלה שהופצו השבוע בעיתונים. במודעות האלה, "אלכוהול שותה לך ת'כבוד" יועד דווקא לציבור הגברים השותים, בעוד שלנשים יועד מסר אחר (מלווה אמנם באותה תמונה), לפיו "כשאת שותה את לא יפה". הא לכם פמיניזם! נותר רק לתהות מה הביא את מובילי הקמפיין לשנות את המסר השוביניסטי הראשון ולהחליפו ביחיד שאולי גרוע ממנו.

 

 

הא לכם פמיניזם! (אילוסטרציה)

 

ובמחשבה שנייה, אולי כדאי פשוט להציע לרשות לשלב בין שתי המודעות. עמלתי על כך אתמול בשעת לילה מאוחרת, עם כוס בירה ביד, והנה לכם רעיון ראשוני לקמפיין: "כשאת שותה את לא יפה, את מכוערת!  אם לא תהיי יפה, אף אחד לא ירצה לאנוס אותך, כי גברים אונסים רק נשים יפות! אז מה את מעדיפה, להיות יפה ולהיאנס, או להיות מכוערת ולא להצטרף לסטטיסטיקה המכוערת הזאת בתור הכּוּסית הבאה? אז תחייכי יפה לברמן ותגידי תודה, תביא לי עוד אחת! אל תיתני למעט מדי אלכוהול לשתות לך ת'כבוד!". את התמלוגים נא לשלוח לאלון חילו.

נכתב על ידי , 23/11/2009 17:11  
2107 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של CHDkXyZRKh ב-6/5/2013 18:07



366,546

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לתום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על תום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)