לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


Avatarכינוי: 

בן: 51





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2006    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2006

סיכום כוכב נולד, תוכנית דואטים 17.8.2006


 

התגעגעתם? קצת באיחור השבוע, אבל דברים טובים באים למי שמוכן לחכות.

השבוע שוב מתחילים כאן. כשתסיימו, אתם מוזמנים לעבור מיד לשם.

 

***

 

לא קשה לזהות מתי הסוס נגמר ל"כוכב נולד". בכל שנה זה קורה בדיוק, אבל בדיוק, בשלב שבו אפילו אוצר בדיחות הקרש הבלתי מתכלה של צביקה הדר מתכלה, ואין לו ברירה אלא לעבור לבדיחות מיטלמן. השנה זה לא קרה עד השבוע, אז עכשיו קיבלנו את הכל במרוכז: תחילה עם גאג חוזר שבו מיטלמן בחיוך אידיוטי מתפקד כנערת הגלגל המגרילה את הכרטיסים עם שמות המתמודדים (ר' תמונה 1), ומאוחר יותר עם שיר אידיוטי לא פחות שגולת הכותרת ההורסת שלו הייתה השורה "להקה ברמה בינלאומיות". הטעות במקור, ולמי שלא הבין, זו גם הבדיחה.

 

 

תמונה 1: מיטלמן נערת הגלגל. הומור משובח 

 

למרבה המזל בזה הסתיים החלק המביך של תוכנית הדואטים (לא כולל הדואטים), ובצעד נבון עברו ללא שהיות לשירים, בלי ביקורי משפחות ובלי, אמממ, ביקורי משפחות. מאחר שגם אצלנו הסוס כבר מתלוצץ עם רופאיו, ננהג כך גם אנחנו ונעבור ישירות לביקורות:

 

מאיה רוטמן וג'קו אייזנברג, "זן נדיר" (קורין אלאל)

תום: כלל אצבע: אם את רוצה לתת בראש, תיתני בראש; אם את קוראת לזה "להביא בראש", כמו מאיה, עדיף שלא תיתני בראש. ואם את בכל זאת מתעקשת לתת בראש, אל תתפלאי אם אף אחד לא רוצה לקחת. מאיה התבוססה במגושמות בטריטוריה מוסיקלית שממנה מומלץ לה לשמור מרחק. כשהיא שרה היא זייפה, וכשהיא ניסתה להיראות כמו רוקיסטית, זה נראה כמו אוסף פרכוסים, עוויתות והנפות יד גרזניות משונות של מישהי שחושבת שלתת – סליחה, להביא – בראש זה אומר שצריך לעשות את זה פיזית, בראש של ג'קו (ר' תמונה 2; ותודה למוש). ג'קו היה מעט יותר סביר, אבל גם הוא נראה קצת אבוד ובעיקר מפוחד מתנועות הידיים של מאיה. התוצאה הייתה קקופוניה צורמת ואחד הביצועים הגרועים של הערב, אם כי למען ההגינות צריך לציין שראיתי את הביצוע הזה בתנאים לא אידיאליים: הטלוויזיה הייתה דלוקה.

 

 

תמונה 2: מאיה מביאה בראש. של ג'קו

 

ש. כהן: מאיה סוף סוף התלבשה יפה, ג'קו התלבש כמו סרסור, והביצוע היה סתמי. באופן פלאי זה משתלב עם הביקורת של השופטים, וממש אסור לי להרשות שזה יקרה, אבל באמת לא התלהבתי וזה לא קל בהתחשב בעובדה שמדובר בשני פייבוריטים שלי ושאובייקטיביות היא לא הצד החזק אצלי. בואו נאמר שעל משקל חלוץ, לפי הביצוע הזה הגיע הזמן להעיף את ההימורים שלי מהאתר של צ'נדלר.

מאיה התלהבה נואשות מהעובדה שהיא הולכת לעשות רוק (או כפי שצדי קורא לזה, "רוק אנד רול", הדגשת כל האותיות במקור) והחלה להניף את ידיה באופן מעצבן ואפילפטי. האווירה הרוקיסטית שבאה לג'קו טבעי ב"יקירתי" הפכה למלאכותית ומעצבנת. היה אפשר לעשות עם השיר הזה הרבה יותר, וחבל.

ובקשר למרגול – מעניין אותי אם כשהיא מכנה את קורין אלאל "חברתי הטובה", זה מקובל על קורין.

 

מורן אהרוני ורפאל מירילא, "מה זאת אהבה" (מתי כספי וריקי גל)

ש. כהן: נו, הזוג השנוא עלי התאחד לדואט לשיר של הזמרת המאוסה והצווחנית ההיסטרית ריקי גל. לזה ייקרא שילוש טמא.

גם עם השיר הזה, לא במפתיע, רפאל ומורן הצליחו לשעמם. מורן משתפרת, מה שהגיע לשיא בחלק של הסולואים ובהעפה שלה (עוד נגיע לחלק הטרגי שבו סוף סוף היא שרה טוב ואז הולכת).

רפאל הגיע לשלב הדואטים עטור בהרפס מתורבת, מכנסיים לבנים וז'קט שחור. מורן לבשה שמלה שחורה עם קשירת סאטן לבן (עדיין מתעקשת להבליט את כל הדברים הרעים בגזרה שלה). כמה מתאים (ר' תמונה 3).

מורן משתפרת, גם בשירה וגם במראה, אין ספק. כמובן שהיא איחרה את המועד והקריירה שלה נגדעה ללא שוב, אבל אנחנו נתמודד עם מכות קטנות שכאלה בכנף. 

 

תמונה 3: מורן מאחור. הזווית הטובה שלה

 

תום: מורן הגיעה בתלבושת של חוואית בווארית עסיסית וניסתה לשדר שילוב מתוחכם של תמימות ומיניות, שהלך לגמרי לאיבוד מול חומת הברזל האנדרוגינית והא-מינית לבית מירילא. לא עזרו כל ההתחנחנויות, תנועות השפתיים החושניות והמבטים המצועפים ששיגרה לעבר רפאל – הוא נותר קר כקרח וסירב להיעזר במכונת ההנשמה המלאכותית של מורן. מירילא תמיד שר מתי כספי ותמיד עושה את זה רע, ולא הייתה לו שום סיבה לשנות ממנהגו גם הפעם. נוסף לכישוריו כזמר הוא מבסס את עצמו לאחרונה גם כבדרן, מה שמתבטא בהעוויות פנים ובתנועות יד מוזרות בכל פעם שבה הוא שם לב שהמצלמה מתמקדת בו (ר' תמונה 4). למורן דווקא מתאים לשיר ריקי גל והיא עשתה את זה סביר לגמרי, אבל השיר הנוראי הזה לא יישמע טוב בשום מצב. להחזיר לפריזר ומהר.

 

 

תמונה 4: מירילא מבדר. מפחיד ביותר  

 

 

ג'קו אייזנברג וזהבית פסי, "עד מתי" (אתי אנקרי)

ש. כהן: הדואט המנצח של הערב, איזה יופי. אני ואתי אנקרי מחבבות זו את זו מימים ימימה. הביצוע היה יפה בזכות זהבית יותר מבזכות ג'קו, מה שכמובן לא מנע ממני להצביע לו בשלב הסחטני, החצוף והמקומם של "לבחור מי מהם מקבל חסינות ולהרוויח עליכם עוד שקל, סאקרס!".

זהבית מוכיחה שוב ושוב עד כמה היא ראויה לגמר. היא מרגשת כל כך. אבל שוב – העניין עם העניבות קצת מטריד אותי. היא מזכירה לי את אחי בבר מצווה שלו, כולל הוואנס והחצ'קונים. אבל השיר, הו, יפה ועדין ושקט ומלא בצניעות הרגילה של זהבית ולא בפוזה הרוקיסטית של ג'קו. מקסים. וזה שהשופטים עלו על זה? שוק.

 

תום: אני חייב להודות שהתלהבתי פחות מכולם, כולל כהן, למרות שזה עדיין היה הביצוע הכי טוב של הערב. השיר עצמו כל כך יפה, שנדמה לי שקצת פספסו את זה שהביצוע היה די פושר. ג'קו היה קצת יותר מגוון מהרגיל והצליח לרגש, אבל דווקא זהבית – שהבוסריות שלה בדרך כלל עובדת מצוין בשירים כאלה – קצת נעלמה, ולמעשה בקושי היו לה רגעים שבהם היא שרה לבד.

למפיקים של "כוכב נולד" יש רפרטואר מצומצם של שלוש העמדות אפשריות לדואטים. השכיחה ביותר: שני הזמרים עומדים זה לצד זה ומחזיקים ידיים בסוף השיר. השנייה הכי נפוצה (שמורה לבלדות נוגות על חבֵרוֹת): הזמרות יושבות על כיסאות זו מול זו ומישירות מבט. השלישית, והנדירה ביותר (ספיישל בלדות קורעות לב במיוחד): הזמרים עומדים במרחק ומתקרבים פיזית זה לזה ככל שהשיר מתקדם כדי לסמל את התקרבותם הנפשית (ע"ע: "כמו צמח בר") . זו רמת המחזה שמתאימה לג'קו כמו כפפה ליד, ולכן נבחרה באופן טבעי לשיר הזה. על השופטים זה עבד מצוין, עלי פחות. דווקא הביצוע השני בסוף התוכנית היה לדעתי טוב יותר.   

 

מישל גוריאלשוילי ומאור פיניה, "פחות אבל כואב" (יהודה פוליקר)

ש. כהן: אני חולה על פוליקר. "פחות אבל כואב" הוא אחד השירים היפים שלו, ו"כוכב נולד" העניקו לו עיבוד פצצה. חבל שהם גם העניקו לו את מישל ומאור, שצווחו את השיר למוות. השיר, כמו שהשופטים אמרו, לא התאים לדואט ולא התאים למאור. פיניה הדוחה היה כמעט בלתי מורגש בביצוע, אם כי לעתים המצלמה התמקדה בו וגרמה לי לבחילה קלה. את מישל ושירת החתונות המעצבנת שלו הייתי מעיפה לקיבינימט כבר מזמן, אבל הקהל כולל פוסיקאט משום מה אוהב אותו. אין לי בעיה עם זה כרגע, כי יותר דחוף לי להיפטר מפיניה וממירילא (מורן ואסגו בוצע, תודה לאל), אבל לא ירחק היום והוא יהפוך לבעיה.

 

תום: מאיפה מגיעים האנשים שמצביעים למאור פיניה? אני לא רואה אותם ברחוב, אולי כי הם מסתובבים ברחובות שאני משתדל להימנע מהם כדי לתרום את שלי לפרויקט "אין מצב לאלימות". את מה שפיניה עשה לשיר הזה אין דרך לתאר, ולכן אסתפק במילותיו האלמותיות של שניצר: בשתי מילים, אין מילים. מישל היה גרוע פחות, אבל עוד כואב.

 

זהבית פסי ומורן אהרוני, "חברה" (ריטה)

תום: הביצוע הטוב יותר של זהבית בערב הזה, הופעה מלאת חום ועדינות שהתבזבזה על שיר קיטשי ומעצבן על חברות שזכה לפיכך כמובן להעמדה מסוג 2. מורן שוב הפתיעה לטובה ונראה שהיא לקחה איתה משבוע שעבר את המסרים הנכונים, חבל שמאוחר מדי עבור העונה הזאת. בסיום השיר מרגול קשקשה משהו על זה שהביצוע היה כמו שמן ארומטי על גופה, ומהמבט של זהבית אפשר היה להבין שהיא שוקלת מחדש את אופציית הסטרייטיות. למורן נמאס לחלוטין מהשופטים, ובמשך כל הזמן שהם דיברו עליה היא נעצה באוויר מבטים מלאי בוז. משתפרת כבר אמרנו?

 

ש. כהן: מורן שוב הייתה בסדר. לא ייאמן. נראה שכל מי שמופיע עם זהבית מקבל סוג של הילה. אני לא מתה על השיר ככה שלא היה לי כוח להקשיב לו שוב והעדפתי לראות קטעים נבחרים מ"פאמילי גאי" באינטרנט, אז אני רק אציין שזה סתם שיר משעמם והביצוע כנ"ל. אחרי זה נשאתי תפילה קטנה להעפתה של מורן וגם דקרתי בובת וודו קטנה שלה. זה כנראה עבד.

"ריבונו של פתח תקוה" אמרה מרגול והוסיפה עוד מחמאה לא ברורה לביצוע. די מרגול, די.

 

מאיה ומישל, "התמונות שבאלבום" (חיים משה)

ש. כהן: "התמונות שבאלבום", מאיה? מכל האנשים בעולם ששרים שירים של חיים משה, לא ציפיתי שזו תהיה מאיה. מישל כן, מאיה לא. השיר מספר על אם ואב דואגים. לפי מה שידוע לי, למישל ולמאיה אין בן בלבנון. אולי אם היה להם זה היה יותר אמין.

מישל – תפסיק להחזיק את הידיים של הפרטנריות שלך לשירה. אולי אתה חושב שזה מעיד על חיבה, אבל זה נראה רצחני. מאיה אמנם שרה לא רע הפעם, אבל הבחירה המעפנה והמיזוג עם מישל, שלא לדבר על הכישלון עם ג'קו, כל אלה הובילו אותי למסקנה שזה לא היה מהערבים החזקים של מאיה. לא נורא מאמי, קורה.

 

תום: עוד שיר מיליטריסטי ש"כוכב נולד" גירדו מהתחתית של סיר מלא סחי, הפעם תוך שימוש בתירוץ האקטואליה, אבל האמת היא ששום תירוץ לא מכשיר את השרץ הזה, והפעם לשם שינוי אני לא מתכוון לפיניה. צביקה הדר הקדיש את השיר לכל החיילים בלבנון (כולל אחד מצוות ההפקה; אכן, חבורת פייטרים רצינית). אחרי שהם הקשיבו לשיר הם בטח החליטו שעדיף להישאר שם בינתיים, יותר בטוח ופחות רועש בבעל בק. מאיה איבדה את הביטחון אחרי הביקורות שקיבלה על השיר הראשון ובמחאה עצמה את העיניים (ר' תמונה 5), אבל תגובה הולמת יותר הייתה לסתום את הפה. מישל לא ידע בכלל שיש שירים ששרים באוקטבה הזאת, וככה בדיוק זה נשמע. לקראת סוף השיר מאיה ניסתה לברוח מהבמה, ובצדק, אבל מישל בתגובה תפס אותה ביד באלימות (ר' תמונה 5) והכריח אותה להישאר איתו עד הסוף המר.

בפינת השופטים אוחובסקי ניסה להעלות קצת את רמת הביקורת עם ציטוט משלונסקי שעבר כמה קילומטרים טובים מעל לראש של צביקה הדר. איפה אסף אשתר כשצריכים אותו?

 

 

תמונה 5: מישל ומאיה. אין מצב לאלימות?

 

 

רפאל מירילא ומאור פיניה, "מחשבות" (רפאל מירילא)

ש. כהן: לא מספיק שרפאל מתעקש לשיר, הוא גם מעז לכתוב ולהלחין (על מה שלכולנו היה בגיל 12 וכונה "אורגנית"), והוא עושה את זה באותה רמה. מי שאוהב את ההגשות המשעממות, הסכריניות, הרדודות, המעצבנות וה"מתורבתות" של רפאל יאהב גם את השירים שלו. פיניה ממשיך לחשוף אברי גוף. בשבועיים האחרונים, במקום את החזה והבטן התחתונה הוא מגיש לנו את זרועותיו השזופות והמסוקסות שמתחשק לי לשבור. אני חושבת שזה אחד מהדואטים המאוסים ביותר שהיו אי פעם בתוכנית. אני מניחה שאין סיכוי שמאור ורפאל יועפו בחצאי הגמר, אבל כמו שכתב רפאל, "לחלום זה אפשרי".

 

תום: ביום שבו מירילא נולד שרפו את גופתה של אינדירה גנדי, וזה מסביר סוף סוף מאיפה התגלגל אליו הכישרון המוסיקלי הנדיר שלו, שילוב מנצח של קול הפעמונים של פראן דרשר והאוזן המוסיקלית של ואן גוך. השיר המקורי שלו, "מחשבות", הוא אולי הגרוע ביותר שהושמע בתולדות "כוכב נולד": שיר שהדבר היחיד שיותר מזעזע מהמנגינה המתקתקה והמבחילה שלו הוא המילים הנרקיסיסטיות והקיטשיות, ולהפך. צריך לקרות הרבה כדי שאני ארחם על מאור פיניה, אבל הפעם זה קרה, בשלב שבו הוא ניסה לשיר ובדיוק אז רפאל החליט להפגין את הווירטואוזיות שלו בנגינה על אורגנית צעצוע. הפזמון של הנחזה-לשיר הזה ("לחלום זה אפשרי/ הנה אני, מציאותי/ לנסות זה אפשרי/ הנה אני, כמה אמיתי") ראוי לציון מיוחד, בזכות העושר הלשוני (תשע מילים שונות!) ובעיקר החריזה המפתיעה ("אפשרי/אפשרי"), שמאז "יונתן סע הביתה" ("קח רכבת, קח אווירון/ קח מתנה קטנה לילד, אווירון") לא נשמעה כמותה במוסיקה העברית.

 

***

 

עם תום הדואטים הופיע על הבמה ניר קדמי, או לחלופין הראפר "קאן דוג", שֵם שהיה אולי אמין יותר על מישהו קצת פחות חנאן. קדמי זכה בשלב האודישנים בפרס השיר המקורי הטוב ביותר (הישג לא מרשים במיוחד אם לוקחים בחשבון שהתחרות שלו הייתה עם "מחשבות" של מירילא), והפעם הוכיח שאפשר לעשות ב"כוכב נולד" מוסיקה סבירה שמתאימה למאה הנוכחית. ביצוע ההיפ-הופ שלו ל"חלומות מתגשמים" היה מקפיץ ומהנה, הוכיח שליטה מרשימה ברזי התוכנית והחזיר את שאר המתמודדים למקום שבו רובם צפויים לבלות את השנים הקרובות בחייהם: מעמד של זמרי ליווי זוטרים בהפקות של אנשים מוכשרים מהם. בערב הזה קדמי היה היחיד שהיה באמת ראוי לעבור שלב, אולי חוץ מזהבית. ג'קו ניצל את ההזדמנות כדי להמחיז את השיר האחד שטרם יצא לו, "נרדם על החולות" שלו עצמו. ההמחזה הייתה מלאת השראה כרגיל: ג'קו עשה עצמו נרדם על החולות (ר' תמונה 6).

 

 

תמונה 6: ג'קו ממחיז שוב. רב השראה

 

אחרי זה איימו להקרין למחרת את הקליפ המלא נגד האלימות, איום שמומש בערב הסולואים. גם ההצקה השגרתית של הסוכנות היהודית הגיעה, הפעם מאוקראינה, ממנה מסרו ד"שים חמים אוסף נשים מפוקפקות שכנראה לא התירו להן להיכנס לארץ, מסיבות מובנות (ר' תמונה 7). הן אמנם מסרו שהן אוהבות את ישראל, אבל תודה, נסתדר לבד.

 

 

תמונה 7: מאוקראינה באהבה. האימה, האימה

 

בשלב האחרון הפגינו השופטים תמימות דעים לא מפתיעה והעניקו לג'קו ולזהבית את המקום הראשון, רק שאז צץ משום מקום צביקה הדר ומימש את האיום המוקדם יותר מהערב, זה שהבטיח "הפתעה" כל 15 שניות. כולם ציפו שישראלה אסגו תוחזר לתוכנית, אבל זה קרה רק לילה אחר כך, בעוד שההפתעה הפעם התגלתה בדמות ניסיון סחטנות ציני וגס רוח להוציא מהצופים עוד כמה שקלקלים. זהבית וג'קו למדו כי העובדה שנבחרו פה אחד על ידי השופטים לא תעניק להם הפעם חסינות, ובמקום זאת נדרשו לבצע שוב את הדואט המנצח, שלאחריו הצופים יוכלו לבחור מביניהם את האחד שיעפיל אוטומטית לחצי הגמר. המצוקה התקציבית של "כוכב נולד" כנראה באמת הגיעה למחוזות לא נעימים אם זו הרמה שאליה הם יורדים. הערב הסתיים, לפיכך, בתחושה לא נעימה בגרון ובלי שמישהו יוכל ללכת לישון בשקט, חוץ ממורן שנראתה לאורך כל התוכנית כמי שיודעת שזה הלילה האחרון שבו תיכנס למיטה בתור מתמודדת ב"כוכב נולד".

וכדי לקרוא על הלילה הבאמת אחרון של "כוכב נולד" עד כה, תצטרכו לדלג בחדווה לכאן.   

 

נכתב על ידי , 20/8/2006 20:11   בקטגוריות כוכב נולד, טלוויזיה  
113 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תום ב-8/9/2006 04:08



366,679

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לתום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על תום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)