לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


Avatarכינוי: 

בן: 50





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2006

כשערוץ 2 נלחם בשוביניזם (סיפור בתמונות ובמילים)


אקספוזיציה. היום יש לנו תוכנית מאוד מאוד מאוד חשובה, אנחנו נדבר על גברים שהם קצת שוביניסטים והם כאילו נאורים אבל הם לא נאורים. אז הגבר הזה בחיים לא ישטוף כלים, אין סיכוי שייתן לך ללכת עם מחשוף, וקריירה? תשכחי מזה. היום בתוכנית נצלוב על השולחן את הגבר השוביניסטי. בדיחות כמו למה אישה צריכה חלון במטבח? למה, למה, למה? השקפת עולם. (...) אז לא להתרגז, יש עוד אלף בדיחות כאלה. (שרון כידון) 

 



 

 

הומור. מה שלושת החיות שאישה אוהבת, לפי אתר שוביניסטי? אז ככה, יש לנו מינק על הצוואר, נכון? יגואר בחנייה, וחמור שישלם על כל זה (רבקה מיכאלי ושרון כידון)

 



 

ורסטיליות. אבל באמת, בעולם שבו באמת נשים עושות תפקידים של שרות, של מנהלות חברות כלכליות, מג"דיות, ווטאבר, למה יש עדיין גברים שחושבים שמקומן של נשים במטבח? (שרון כידון)

 



 

פילוסופיה

-         שירז, הגברים הישראלים יותר שוביניסטיים מהגברים שפגשת בחו"ל? בארצות הברית, באירופה?

-         אני לא יודעת אם הם יותר שוביניסטיים. הם פחות מתורבתים, אולי. לאו דווקא שוביניזם. הגברים באירופה יותר ג'נטלמנים, יש להם תרבות יותר של ככה לטפח את הנשים. אני לא יודעת אם זה בהכרח שוביניזם. (שרון כידון ושירז טל)

 



 

גבריות

-         גיא, אל תגיד לי שהחברים שלך לא הסתלבטו עליך כשלבשת את כל הצמודים ב"רוקדים עם כוכבים".

-         הסתלבטו, אז מה?

-         ומה, אמרו לך "לא גבר"?

-         לא, הם יודעים מה אני ומי אני. אבל זה לא קשור, את יודעת. זה לא, זה נראה לי...

-         בוא נראה קטע קטן שלך. (שרון כידון וגיא אריאלי) 

 



 

 

הערות שוביניסטיות. אותי זה משעשע. זה נראה לי, זה עובר לי ככה. זאת אומרת, אני חושבת שמישהו שמתרעם, זאת אולי מישהי שזה מפריע לה באיזשהו מקום, או שהיא באמת חסרת ביטחון לגבי ההערה. אם יש, אם אני נתקלת בהערה שוביניסטית אני פשוט לא מתייחסת לזה. (שירז טל)

 



 

פמיניזם

-         כמה פעמים שמעתם את המשפט "מי נתן לך רישיון?". בנות, זו ההזדמנות שלנו להחזיר להם. יצאנו לפגוש בחורה ששמה את הגברים במקום המתאים להם.

-         אהלן, אני אפרת הופמן, מדריכה לנהיגה מתקדמת בבית ספר "מסלולים". (...) עולם הנהיגה, ובכלל עולם המוטוריקה, כן שייך לגברים. זה תחום גברי. (שרון כידון ואפרת הופמן)

 

 



 

ביזאר (1)

-         איתנו איזי עירון, עקר בית. אתה מגדיר את עצמך ככזה? שלום לך.

-         שלום שלום.

-         כן, אתה עקר בית? איך נראה הסדר יום שלך?

-         אם זה היה עקרת בית היית יודעת?

-         לא, גם לא, אני חייבת להגיד שלא.

-         את כל עבודות הבית, עלי.

-         אתה משחרר את הילדות למוסדות ו...

-         אני משגר אותן לבית ספר ומתחיל בפעילות שקשורה לאחזקת הבית.

-         כן? וכמה שנים אתה עושה את זה?

-         אני סוגר עכשיו את השלוש וחצי שנים עכשיו.

(...)

-         אשתך שהיא פרסומאית, בעצם פיניתם את המשאבים של הבית לטובת הקריירה של אשתך. והיא מסוגלת לצאת מהמשבצת הזו של להסתכל באמת אם הפנלים נקיים או לא? (שרון כידון ואיזי עירון)

 



 

ביזאר (2). כשאתה בא לגנים ציבוריים, איך מקבלים אותך? (רבקה מיכאלי)

 



 

מדע (1). עוד מעט יהיה כאן אילון בן יוסף, שיבדוק אם אתם שוביניסטים. אז תכינו ציור של סכין וכף ואנחנו נדע באמת עד כמה אתם פתוחים ועד כמה אתם מקבלים את כל התפקידים של הנשים והגברים.

(...)

-         הגברים של היום מסתירים את השוביניזם. הרבה מהם כאילו מתקדמים. ויש לנו דרך לגלות אם הם באמת שוביניסטים, או שהם עושים את עצמם. אילון?

-         ערב טוב.

-         מה? איך אנחנו עושים את הבדיקה הזאת? אמרנו לצייר סכין וכף, נכון?

(...)

- הסכין מלמד על הזכר הנוקשה, החד, התקיף, ואילו הכף, הזאת שהיא יותר הריונית, נכון, קו זה... היא מצליחה להרים עליה, ולכן גודל הכף מראה עד כמה האישה פה דומיננטית לעומת הסכין. (...) את בלי עין רואה, את אוהבת את המקום הנשי, את גם יודעת שיש בו (...), את כאילו מסתכלת על הברק, יודעת שהאישה נושאת יותר את החן (...) את כאילו יותר מרימה את המשפחה, מה שנקרא. (שרון כידון ואילון בן יוסף)

 



 

אלטרנטיבה

-         מכנסיים התחילו בתור פריט שלובשים אותו יותר לספורט בשנות העשרים וקצת הלאה. ואז הנשים שהתחילו באמת ללכת עם מכנסיים לעבודה או לאירועים חברתיים כבר נחשבו לסביות או בוהמייניות, מאוד יוצאות דופן. (...) כיום זאת ממש מגמה אופנתית חזקה מאוד וגם מאוד מאוד סקסית ונשית כמו שאת רואה. יש באמת את כל האלמנטים מהעולם הגברי.

-         יש אופנות בחליפות או שחליפה זה תמיד באופנה לנשים?

-         החליפה מאז שהיא נכנסה באמת בשנות השבעים, שהיא נכנסה עם הכתפיים הרחבים, מה שרצו לשוות לאישה מראה גברי.

-         הכריות.

-         הכריות, שבאמת זה הפמיניסטיות הכניסו בשביל להידמות יותר לגברים. אז אני חושבת שמאז שנרגעו עם העניין הזה של הכריות הגדולות כבר החליפה מאז תמיד הייתה באופנה. (סנדרה רינגלר ושרון כידון) 

 



 

נשיות. תכף אנחנו נראה את הדוגמניות שלנו. (...) פה אנחנו רואים חליפה שלושה חלקים עם חולצת כותנה (...) זה מראה שהוא מאוד מאוד סגור וכביכול מאופק, אבל יש בו משהו מאוד סקסי. בעיניי זה מקסים. שוב, יש את הווסט, שזה חלק מהחליפה הגברית שאימצנו לתוך הטרנדים באופנה הנשית, ושוב, את רואה, אפשר להיראות מאוד נשית גם בחליפה. (סנדרה רינגלר)

 






 

 

קלי קלות

-         שגב, איך מכניסים את הגבר השוביניסט למטבח?

-         אני אגיד לך איך מכניסים, פשוט אומרים לו שזה קל. יש באמת דברים מאוד קלים, במיוחד היום. (...) מה שאנחנו נכין היום זה סביצ'ה. (שרון כידון ושגב משה)




נס. כל הדיבורים על שוביניזם עשו לי כאב ראש. וכבמטה קסמים הגיע אלינו רפי פרחי, רוקח סופר פארם, לדבר איתנו על כאבי ראש ומיגרנות. (שרון כידון) 

 




זכות התגובה. אנחנו הנשים כבר שנים נאבקות להכרה בזכויות שלנו, אבל יש גברים שחושבים שדווקא לנו יש זכויות יתר ושהגברים הם המקופחים. איתנו יעקב שלוסר, ממקימי התנועה לזכויות הגבר במשפחה. (...) נשים מקטרות סתם? למה אתם חושבים שאתם מקופחים? (שרון כידון)

 



 

אתנחתא קומית. מעבר חד לחזה הנשי, שהיה וימשיך להיות מקור להרבה בדיחות שוביניסטיות. (שרון כידון)

 



 

 

מדע (2)

-         כדי לדעת האם אתם הגברים מחוברים לצד הנשי שלכם, אילון יודע לעשות את זה ולדעת האם הגברים מחוברים, ויש לי כאן את כתב היד של הבעל של רבקה'לה והבעל של שירז.

-         "דן קפץ לגן" זה מראה בכלל איך אתה תופס, מה אתה שם דגש. על הצד הרגשי, האם אתה שם על הרגש, על ההיגיון, או על היצר. (שרון כידון ואילון בן יוסף)

 




וטיזר לסיום. הסתיימה התוכנית. מחר, לכולנו ברור שהיא קיימת, כולנו מחפשים אותה, אבל אף אחד לא יכול להסביר אותה, האהבה. כדאי לראות. (שרון כידון)

 




("מומחים עם סגנון", ערוץ 2, יום שני, 30 באוקטובר 2006)

נכתב על ידי , 3/11/2006 09:20   בקטגוריות טלוויזיה  
122 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תום ב-12/11/2006 10:23



366,537

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לתום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על תום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)