6/2007
סיכום "כוכב נולד 5", תוכנית סולואים ראשונה, 15.6.2007
השבוע אנחנו ארוכים מתמיד, כי יש אין סוף שירים ואנחנו פטפטנים עוד יותר ממרגול. לשם שינוי מתחילים כאן וממשיכים אצל ש. כהן, שם. תבלו.
סוף סוף, אחרי קרוב לאלף ביצועי שופטים של "את מקנאה" ופה ושם איזה אודישן מזדמן, עברנו למנה העיקרית: ביצוע שופטים חדש של "את מקנאה" על הבמה הגדולה, מלווה בהפוגות קצרות כדי לאפשר ביצוע שירים מקוצצים על ידי המתמודדים. ועדיין, סיום שלב האודישנים המפרך הוא מבורך, ואפשר רק לקוות שמכאן ואילך הדברים ישתפרו. למרבה הצער, רוב המתמודדים השנה נראים מהוקצעים למדי, חדורי חדווה ומלאי ביטחון עצמי, וזה לא כל כך מפתיע בהתחשב בזה ש"כוכב נולד" זנחה כבר מזמן – או ליתר דיוק, אחרי העונה השלישית – את הניסיון לאתר נובודיז אמיתיים ומעדיפה כיום זמרים מקצועיים עם ניסיון בהופעות על במות כאלה ואחרות שפשוט לא הצליחו להפיל את תקרת הזכוכית של גלגל"צ עד היום. התוצאה העגומה מבחינתנו היא שלא סביר שנראה מופעי התעלפויות וקריסה מזדמנים בסגנון שלומי סבן, עמיר חדד וג'קו, אם כי תמיד אפשר להמשיך לקוות.
עד שנפטרנו כבר מפארסת 250 ההצבעות בכל מדיום שליוותה את "כוכב" עד רועי חיים זינר, וקיבלנו אשליה שמי שמתקדם הוא באמת מי שיש לו יותר תומכים ולא מי שהצליח לשריין יותר קרובי משפחה עם סלולריים ואצבע אוטומטית, החליטו ב"כוכב" שהפסד המזומנים אינו מצדיק זוטות כגון תחרות הוגנת. לפיכך אפשר להצביע מעכשיו עד עשר פעמים, שזה בדיוק פי חמישה שקלים לקופות הרלוונטיות (הצבעות באינטרנט לא עולות כסף, לפחות בינתיים). בוויקטור צ'נדלר כבר בודקים בדיוק מה זה אומר.
עם המעבר לפורמט הרגיל גם אנחנו חוזרים למתכונת המוכרת משנה שעברה, הכוללת סיכומים משותפים אבל גם ביקורות נפרדות על השירים של כל אחד מאיתנו, כי התסביכים הפדופיליים של ש. והתסביכים השמאלניים של תום לא מובילים בדיוק לאותו מקום, ואנחנו לא רוצים שתלכו לאיבוד.
סיון גוריאלשוילי, "השיר הזה" (שרונה ודניאלה פיק)
אחרי שבשנה שעברה כל המועמדים היו צריכים לקחת אותנו ל"מקום המיוחד" שלהם, השנה חשבו על רעיון חדשני ומקורי: כל המועמדים צריכים לקחת אותנו ל"מקום אישי שהם אוהבים במיוחד" (יש לנו הרגשה שבשבוע הבא נגיע לביקורי משפחות). סיון גוריאלשוילי לקחה אותנו למצודה באשדוד, "אחד מפלאי הטבע המדהימים שקיבלנו מאלוקים" – בהנחה ש"אלוקים" זו מילת קוד שמשמעותה "חבורה של ערבים שישבו על החוף במאה השביעית ובנו מצודה".
סיון לקחה את הקטע של "מקום אישי" באופן קצת מילולי מדי וחשפה שהמצודה היא המקום שבו "אני מרשה לעצמי לעשות הכל, בלי מסכות. אומרים שכשזמר מצליח לרגש את עצמו, רק אז הוא יכול לגעת באנשים אחרים, ושם אני מרגישה שאני הכי נוגעת בעצמי". את התמונות של סיון מרגשת את עצמה חסכו לנו, ובמקום זה קיבלנו אותה שרה. לא בטוח מה עדיף.
ש. כהן: אני מאוד מחבבת את האחיות פיק וסבורה שיום יבוא ויעריכו את האלבום היחידי שהן הוציאו, אבל לכבוד התוכנית הראשונה, סיון הייתה צריכה לבחור שיר שיותר מתאים לה, כלומר שיר שבו היא יכולה להפגין את היכולות הווקאליות שלה. ההופעה שלה הייתה לא מרשימה, מאומצת ומפוספסת.
מבחינת המראה, למרות שעדיין הייתה בסיון המגושמות הדובית שמזכירה את זו של זהבית פסי (ושחיבבנו כל כך אצל אחיה) וכנראה אופיינית לבני העדה הגיאורגית, היא נראתה נהדר: מאופרת, נשית ויפהפייה.
תום: בסיון יש משהו מעורר אמפתיה, ולמשהו הזה קוראים מישל. באודישנים סיון הפגינה יכולות מוסיקליות לא רעות, שלא באו לידי ביטוי הפעם. היא פתחה בזיוף מחריד והמשיכה לחפש את עצמה לאורך כל השיר, בניסיון לא מוצלח להבנות את עצמה כרוקרית. חוץ מזה משהו בבאלאנס לא עבד וגרם לביצוע להישמע כמו משהו שלקוח מערב קריוקי. לסיון מתאים יותר לשיר בלדות כוח מאשר רוק, וקרוב לוודאי שהיא תשתפר עם הזמן, בהנחה שלא יעיפו אותה קודם. בדיוק בשביל זה מישל שם.
גם השופטים לא התלהבו מסיון, אבל היה קצת קשה לשמוע מה הם אומרים כי הם היו הרבה יותר עסוקים בבדיחת "ערב טוב" המאוסה שעתידה הייתה לחזור על עצמה בתדירות של פעם בשתי שניות לאורך שני הערבים.

מימין: סיון גוריאלשוילי נוגעת בעצמה עם אלוקים.משמאל: סיון צווחת את עצמה למוות
עדי אולמנסקי, "איזו מין ילדה" (יהודית רביץ)
עדי לקחה אותנו לסיור באבו גוש, שזה מקום מאוד אישי ומיוחד כי מגישים בו חומוס. בין מנה למנה פגשנו את החבר החדש שלה ועוד 27 בחורים שאיתם היא מיודדת. עדי ניסתה לשנות את התדמית שבנו לה באודישנים וסיפרה שבעצם יש לה חבר שהיא מאוד אוהבת וגם מלא חברים בנים, או בקיצור: ניסתה לא לצאת כלבה ויצאה שרמוטה.
תום: עדי מזכירה לי נורא את י"ר, בחור חרשן שלמד איתי בשיעורי ספרות בתיכון. י"ר נהג להעלות טענות ואז לבסס אותן באמצעות משפטים זהים לחלוטין לטענות שאותן טען. אם השאלה הייתה "תאר את דמותו של ברונזה ב'כינורו של רוטשילד'", הוא היה משיב: "ברונזה היה אדם עיקש וקשה עורף, ויש לי ציטוט שממחיש זאת: 'ברונזה היה אדם עיקש וקשה עורף'".
השיטה של עדי זהה לחלוטין. היא חושבת על חוויות אישיות מהחיים – נניח, שבבית הספר היא הייתה ילדה לא כמו כולם, רחוקה מכל היתר, ואז היא מוצאת שיר שמבטא באופן מרומז וסובטילי את התחושות האלה, נניח: "איזו מין ילדה, את היית בבית הספר; לא כמו כולם, רחוקה מכל היתר". לזה כנראה צדי מתכוון כשהוא אומר שהוא רוצה שהזמרים יספרו סיפור.
התחכום הטקסטואלי הזה היה יותר נסלח אם עדי הייתה זמרת מעניינת יותר, אבל לפחות במקרה הזה עדי שרה באופן "רציני, בוגר, מקצועי" (הקרדיט לצביקה פיק), ובעברית: משעמם. צביקה גם הצליח איכשהו לקבוע שעדי מתקדמת משבוע לשבוע. חבל שזה היה השבוע הראשון של התוכנית.
ש. כהן: עדי עלתה לשיר את "איזו מין ילדה" בשיער אדום בוהק ושליכטה של מייק אפ שהסוותה בהצלחה יחסית את עור הפנים הבעייתי שלה. היא נראתה קורנת וחתיכית. למרות שההופעה של עדי הייתה ממש לא רעה, לדעתי יש בה משהו פרווה כזה, מאופק וקר. לא נרשם בירווז.
השופטים, פרט לאוחובסקי, היו במצב רוח מפרגן מהרגיל. מרגול אפילו אמרה שעדי מחוזית, שזה נשמע לנו כמו הרבה דרגות מתחת ל"עולמית", אבל נתפס משום מה – כלומר, משום שזו מרגול – כמחמאה. אוחובסקי טען שהביצוע היה סתמי, ובתגובה מרגול דחפה לו שוקר לצלעות, כי אסור לא להסכים איתה.

מימין: עדי אולמנסקי עם 40 מחבריה הטובים ביותר. משמאל: עדי בוכה על כך שנשארה לבד
ארלין גולד, "אמור שלום" (שוקולד מנטה מסטיק)
רוב בוגרי "כוכב" הופכים ליוצרים מוערכים בתחום הלחנת הרינגטונים, וארלין הצליחה להשתחל לענף עוד לפני התחרות. בזמנה החופשי היא עושה סקרצ'טונים לטרוטונים, או מה שזה לא יהיה שהצעירים בימינו אוהבים לשמוע כשהם עסוקים בלפספס סרטים עם ג'יין פונדה בצעירותה. זה כמובן מעלה את ארלין רמה בסולם המעצבנות באופן אוטומטי, אם זה אפשרי בכלל.
ש. כהן: ארלין, כנראה בגלל שהיא חצי כושית, שובצה מיד בנישת הרגאיי, והבגדים שנתנו לה – שמלה איומה ונוראה עם שוז פליליות (ולא במובן המרגולי) – לא הותירו כמעט כלום משאריות הסימפטיה שעוד נותרו כלפיה, ולא נותרו. כשהיא פתחה את הפה והחלה לטנף את "אמור שלום" כבר בכלל ויתרתי. הביצוע שלה לא היה קשור לכלום, ואפילו אח שלי שלח לי אס-אם-אס עם התמיהה: "מה היא רוצה זאתי?".
תום: ארלין בחרה את השיר הזה כי "יש בו במקור המון קולות, שזה מאוד הקטע שלי". פעם המון קולות היה גם הקטע שלי, עד שהפסיכיאטר שלי נתן לי תרופות נגד זה. הביצוע של ארלין היה בעיקר משונה, והכי משונה היה הרגע בסוף שבו היא סיימה לשיר, חיכתה שהקהל ימחא כפיים, ואז התחילה פתאום לשיר עוד פעם. כנראה זה היה אחד מהקולות האחרים שהיא שומעת.
לשם שינוי, הביצוע הזה היה כל כך גרוע שאפילו השופטים לא הצליחו למצוא בו משהו חיובי. צביקה פיק הבטיח שהתגובה שלו תהיה "מורכבת", והמורכבות שלה באה לידי במשפט: "זה לא עשה לי את זה למרות ששרת מאוד יפה" (עדן אמזלג עד עכשיו מנסה להבין אם זה טוב או רע). מרגול ניסתה להאשים את המקצב וטענה שהפעם לא "חמדנו" את ארלין ושהיא "לא הביאה את הבייגלה הקטן", או כרגיל – הרבה מאוד מילים בשביל להגיד שהיה מסריח. בקצב הזה (וגם במקצב הזה), כולנו נוכל לומר לארלין שלום בקרוב מאוד.

ארלין גולד מתחילה עם האודישנים לערוץ הילדים. היא לא תצטרך לחכות הרבה
דורון רוקח, "הלב יודע" (דוד ד'אור ושלומי שבת)
דורון לקח אותנו ל"אולפן הקטן שיש לו בחדר", שזה יופמיזם בת-ימי למחשב משנות השמונים, אוזניות ואורגנית. אחרי זה הוא השמיע קלטת מגיל שלוש, כי "זה החזיר אותי מאוד לימים של הילדות". לפחות הוא לא סיפר עוד פעם שבלי אמא שלו הוא לא היה כאן בכלל, אבל זה לא מנע מאיתנו לראות אותה נוזלת שוב, בניסיון נואש להמשיך לדרוך לנו על בלוטות הרגש, ובמקרה שלו דריכה זו דריכה. לא ברור כמה זמן הבדיחה הזאת עוד תחזיק, אבל העיקר שאת צביקה הדר זה "מאוד מרגש".
תום: משום מה, ההקלטה שלי התחילה לרוץ במהירות כפולה באמצע השיר של דורון, מה שמוכיח שלפעמים גם לווידאוטייפים יש אינטליגנציה. דורון נראה כמו בחור די נחמד, אבל השירה שלו חסרת עניין לחלוטין, חוץ מהמקרים שבהם הוא מנסה להכניס בה קצת עניין עם איזה זיוף חינני, מה שקורה בכל משפט שני. יש לדורון המון רצון טוב, אבל רצון טוב היה גם לאינסטלטור שלי שהיה שר בזמן שהוא פותח סתימות בביוב, וזה היה מוסיקלי בדיוק באותה מידה. קישטה.
ש. כהן: גם לדעתי הביצוע של דורון היה סתמי למדי, וגם החתך בגבה אה-לה הנערים החדשים בשיכון לא מצא חן בעיניי. אז מה אם הוא שמן, לא יכלו להסתפק באיזה דגמ"ח נחמד?
דורון לא זמר משהו, אבל אני מקווה שייתנו לו להישאר בתוכנית עוד כמה שבועות, כדי שלפחות הוא יוכל לזיין מעריצה. עכשיו הוא רק צריך למצוא אחת כזו.
השופטים כרגיל נשפכו מדורון, ומרגול אפילו טענה שאם שלומי שבת רואה את התוכנית, הוא מחבק את הטלוויזיה. זה לא נקרא "לחבק", מרגול, זה נקרא "לחנוק", וזה לא את הטלוויזיה, זה אותך.

מימין: "אולפן ההקלטות" של דורון רוקח. משמאל: מבטיח שזה יהיה האולפן היחיד שיראה בחייו
חן אהרוני, "עושה לי את זה" (אייל שחר)
חן ממשיך להזכיר את ההורים הנכים בכל משפט, והפעם הוא גם ביקש מהם להתגרש כדי להעלות את מפלס הקיטש עוד יותר, כאילו שבכלל הייתה אופציה כזו. לא נורא, העיקר שהנפש בריאה וגו'.
ש. כהן: חן הודיע שמאחר שזו הפעם הראשונה שלו על הבמה המרכזית, הוא רצה לבחור שיר ש"יהיה כזה וואו". זה כמובן מסביר למה הוא בחר את הנאמבר העלום של אייל שחר. גם ככה חן ממוצב בנישת הבויז בנד, אבל לבחור שיר של פליט היי פייב שאף אחד לא מכיר זה כבר מעט מוגזם. המקצב היה גנוב לגמרי מג'אמירוקוואי, והבגדים, השיער, התנועות והשירה היו, אם להשתמש במילותיו של צדי על לימור עמר, על גבול הפארודי.
תום: על בחירת השיר כהן כבר אמרה הכל. מי שיש לו אפשרות לבחור כל שיר מההיסטוריה של המוסיקה העברית ובוחר ב"עושה לי את זה" של אייל שחר צריך להיות מועף מהתוכנית על סעיף נפשי, אפילו אם הוא לא שומע קולות כמו ארלין גולד. וכאילו שהשיר הזה לא מספיק גרוע בזכות עצמו, הבינלאומיות נתנו לו עיבוד מעליות טראשי כל כך שאפילו ב"ספינת האהבה" היו מתביישים להשמיע אותו. ובאשר לחליפה של חן – נו, יש רגעים שאדם חכם לא צריך להוסיף דברים.
כרגיל, המתאם בין הביצוע לבין ביקורת השופטים היה שלילי ומוחלט. מרגול לא רצתה להחמיא לחן יותר מדי כדי שהשתן לא יעלה לו לראש, אז היא כמובן החמיאה לו יותר מדי. אוחובסקי הכריז בפעם הראשונה מתוך אלף "'כוכב נולד '5 התחילה עכשיו!", ואילו צדי הודיע שהוא לא דמיין את חן שר שיר כזה. מה הוא חשב שהוא ישיר, פוליקר? צביקה פיק אמר שחן הזכיר לו את ג'ורג' מייקל, אבל זה כנראה רק כי לפני ההופעה הוא מצא אותו מצליח לרגש את עצמו בשירותים.
 מימין: משפחת אהרוני, כולל אמא אלופה ואבא דברים כאלה. משמאל: חן בלבוש אופנתי
מיקה הרי, "ימים לבנים" (שלמה יידוב)
לא ברור איך הצליחו כבר עכשיו לנתח בפעם המיליון את מערכת היחסים המורכבת בין מרגול למיקה (זו מורכבות בסגנון צביקה פיק: מרגול שונאת אותה למרות שהיא מתה עליה, ולהפך), אבל יש לנו הרגשה שעוד לא ראינו את הסוף של הסיפור המשעמם הזה, כי מיקה לא הולכת לעזוב כל כך מהר.
תום: טושטוש בעד מיקה כי היא אוהבת להתפנק עם חתולים (ואתם כבר יודעים לבד מה עדן אמזלג מוסיפה בנקודה הזאת).
אותי מיקה הרשימה מאוד באודישן הראשון עם "ירח", ומאז היא קצת חוזרת על עצמה. הפעם היא הרוויחה נקודות בעיקר בזכות בחירת השיר, אבל הביצוע עצמו היה מתפנק מדי ולא השאיר רושם מיוחד. מיקה היא עדיין מהיותר מוצלחות שבמתמודדים השנה, אבל מעבר לליטוש הטכני עדיין חסר לה משהו. חן אהרוני היה קורא לזה "וואו" (ואז הולך לשיר מאסטרפיס של מייקל הרפז).
ש. כהן: מיקה יפה ומתוקה, וחוץ מזה זו מצווה לאהוב כל אחת שמרגול שונאת. הבחירה שלה ב"ימים לבנים" יצאה לא רע בהתחשב בכך שזה שיר לא פשוט. השמלה שלה התאימה לעיניים, שיער האפרוח המרוט שלה היה מסודר מקסים, ובאופן כללי כל הלוק וההופעה גורמים לי (אם להיתלות באילנות גבוהים) להשתטח מרוב הערכה.
השופטים החמיאו למיקה אבל באופן קצת מסויג. מרגול חזרה למחמאות המפוקפקות שלה על זה שמיקה בחורה איכותית שיוצקת לשיר תוכן אינטליגנטי, אבל לפחות היא לא קראה לה תרבותית, כנראה כי היא לא גרוזינית. צביקה פיק רוצה שמיקה תשיר דברים יותר קופצניים. אנחנו רוצים שהוא יבין שיש מוסיקה גם מחוץ לאירוויזיון, אבל יש לנו הרגשה שהוא יקבל את מבוקשו לפנינו.

מימין: ג'יין פונדה בצעירותה. משמאל: חווה'לה בתחילת דרכה
איריס שטרנברג, "קליפה" (איה כורם)
איריס לקחה את הצוות לחזרות של להקת "צליל ים" – "להקה ייצוגית צעירה של בת ים שאני הכוריאוגרפית שלהם מדי פעם" ("מדי פעם" = בכל פעם שבה "כוכב נולד" צריכים לצלם אותי איפשהו ואין לי מושג לאן לקחת אותם; ובמילים אחרות: היום). כל הילדים כמובן התנדבו מיד לספר כמה איריס מקסימה, נחמדה ומוכשרת, וזה כל כך נשמע כמו הספד שהיה ברור מלכתחילה איך זה הולך להיגמר.
ש. כהן: כשנגמרו השירים, ניחשתי שאיריס או עדי עפות, גם משום ששתיהן דומות בחוסר העניין שהן מעוררות, וגם כי לימור עמר ומארינה מקסימיליאן בלומין היו בתוכנית השנייה (מה שהתברר כטעות, אויה). הבחירה בשיר של איה כורם הייתה דבילית למדי, אם כי הביצוע עצמו לא היה מחריד, וגם לא טוב. הוא היה סתם, כמוה. לאף אחד לא אכפת בכלל (חוץ מלקוקסטא, כנראה בגלל הטיה עדתית, ולתום, כי הוא אידיוט).
ביי איריס, היה נחמד. ד"ש לאמא.
פוף.
תום: גם מבחינתי איריס הייתה עד לתוכנית בעיקר הבחורה עם האמא המשונה, אבל דווקא בשיר הדי מאוס של איה כורם התגלה שמדובר בזמרת לגמרי לא רעה. לאיריס יש (או שמא צריך לומר: היה) קול קצת מחוספס, סדוק, שונה מאוד מהצליל הנקי שמאפיין את רוב הזמרות ב"כוכב", ומהבחינה הזאת נדמה שהיה בה יותר פוטנציאל מלרובן, גם אם היא לא הצטיינה במחלקת הכריזמה. בעולם ההפוך של "כוכב נולד", היה ברור שהזמרת שנתנה את את הביצוע השני הכי טוב של הערב תעוף, וכך אכן היה.
השופטים כנראה חזו את הנולד גם הם והחליטו לא להתלהב מאיריס, חוץ מצביקה פיק שהמחשוף והנצנצים כנראה דיברו אל לבו. בסופו של דבר איריס תיכנס לקטגוריית גילה זילבר של מתמודדים רומנים שאיש לא יזכור בעוד שבועיים. חוץ מתום, כמובן.

מימין: איריס שטרנברג בחולצת מאסטרו. משמאל: מחייכת בפעם האחרונה
נדב קדמון, "ככלות הכל והתמונה" (דני בסן)
מתברר שלכל המתמודדים העונה יש אולפן ביתי, או לפחות משהו שהם קוראים לו ככה. זה של נדב נמצא במקלט, ועל פי השיער והמשקל של נדב, נראה שלא רק שהוא לא יצא משם כמה שנים, אלא שכדאי להזמין לו בדחיפות בדיקת גז ראדון. זה עשוי להסביר גם את העובדה שכשנדב מדבר, יש מספיק זמן ללכת להכין כוס קפה וסנדביץ' והוא עדיין לא יסיים את המשפט, שבכל מקרה יהיה משהו מבריק כמו "בסך הכל אתה בן אדם, ואני באמת מרגיש ככה". טוב לדעת, כי לא היינו לגמרי בטוחים.
תום: לי, בניגוד לכמה אחרים, לא היו שום ציפיות מנדב, ולכן הוא הפתיע לטובה. הישיבה על הפסנתר בחצי הראשון לא הועילה לו, כי היא מדגישה את העובדה שקשה לו להסתכל על המצלמה ושיש לו כריזמה של גמל שלמה, אבל בחצי השני של השיר, כשנדב נעמד מול המיקרופון ושר, בהחלט אפשר היה לחשוב שמדובר בזמר בעל כישרון מסוים, גם אם לא ברמות שהשופטים מייחסים לו. מול מיקרופון, בלוק השחיפי של נדב יש אפילו משהו בריט פופי, אם כי יש לי הרגשה שבמקרה שלו זה נובע ממשהו פחות מגניב מתצרוכת קבועה של הרואין. תולעי מעיים, נניח.
ש. כהן: נדב הסביר את הבחירה ב"ככלות הכל והתמונה" בכך שהוא צריך להישאר בן אדם למרות התהילה. כנראה שאור הזרקורים באמת בלבל את נדב וגרם לו להאמין שמישהו יזכור אותו שנייה אחרי שהאס-אם-אסים יכזיבו והוא יתפוגג למחשכי מקלטו.
גם לטעמי הביצוע היה לא רע, אם כי בהחלט לא מברווז. לפיכך אני ממשיכה במגמת האדישות כלפיו.
בפינת השופטים צביקה הדר שאל את אוחובסקי מתי בפעם האחרונה הוא עשה משהו טוב למישהו, וגל חייך בשובבות במחשבה על חן אהרוני והשירותים. אחרי זה הוא אמר שוב ש"'כוכב נולד 5' מתחילה עכשיו", כי הוא לא אמר את זה כבר שני שירים. מרגול לעומתו קראה לנדב נכס, ונראה שהיא חומדת אותו ואת הבייגלה הקטן שלו. צדי התעצבן על צביקה פיק המסכן שניסה להכניס קצת הומור (עבש, אבל בכל זאת הומור) והתחיל לצרוח עליו אגב תנועות ידיים היסטריות ומבט מפחיד בעיניים. יום אחד זה ייגמר ברצח, תזכרו שאמרנו, ואז לא נוכל אפילו להגיד שהם נראו כמו זוג לגמרי רגיל ורק מדי פעם שמענו קצת צעקות.

מימין: נדב קדמון בלוק רועי חיים זינר. משמאל: צדי מתעצבן, כרגיל
שלומי בראל, "צלו של יום קיץ" (יזהר אשדות)
שלומי לקח אותנו לראות את אוסף הגיטרות שלו, שזו הגדרה מעניינת ל"מקום", אבל לפחות הוא לא טען שאלוקים נתן לו אותן. אבא של שלומי סיכם את היחס שלו לנגינה של הבן במשפט המעודד "סובלים את זה", ובזאת הסתכמה התרומה שלו לתוכנית עד לחצי הגמר, כשיזמינו אותו ואת משפחת גוריאלשוילי לשיר בגרוזינית.
ש. כהן: הבחירה המבאסת בשיר החופר "צלו של יום קיץ" הפתיעה לטובה עם סולו חשמלית מרענן של שלומי. אני חמה על שלומי החתיך ומקווה שימשיך בדרכו הרוקיסטית.
תום: במשך 90 אחוז מהשיר שלומי הסתובב עם הגיטרה כמו סקיוריטי בלנקט, כשהיא תלויה לו על הגב בלי סיבה נראית לעין חוץ מזה שהוא לא יכול להשאיר אותה לבד. אבל אז בשניות האחרונות הוא הביא סולו יפה שהצדיק את כל השיר, שעד אז היה די בינוני ונהנה בעיקר מעיבוד מצוין. בסך הכל גם בשלומי יש משהו מעורר אמפתיה, והוא נראה כמו מישהו שהמוסיקה באמת זורמת בדמו, גם אם הוא לא הזמר המדהים ביותר בעולם.
באופן מפתיע, מרגול הצליחה להתלהב מביצוע רוקיסטי בלי להזכיר שום רד הוט צ'ילי פפר, אבל אנחנו בטוחים שזה עמד לה על קצה הלשון. במקום היא הודיעה ששלומי הוא "זמר פלילי", תואר קצת בעייתי ב"כוכב" של השבוע. שאר השופטים התחרו ביניהם בפינת המחמאה המשונה, כשצדי מנצח עם "הבחור התברך בגרון". עמוק.

מימין: שלומי בראל שר ונראה קצת אבוד. משמאל: שלומי מנגן ונראה לגמרי בבית
מרים טוקאן, "הכניסיני תחת כנפך" (מיקי גבריאלוב ואריק איינשטיין)
מרים טוקאן לקחה אותנו לכפר אעבלין, שם היא עצרה ליד המדרגות של הכנסייה כי היא הייתה חייבת להראות לנו המון "משפטים עם מסר, משפטים על שלום, על אהבה". הורגש בחסרונו "כוח של אנשים זה דבר כל כך חזק". אחרי זה היא הסבירה לנו ש"בכנסייה זה לא סתם שירה... זה להתפלל ונכנס פה את העניין של אלוהים". מזל, כי עד שהיא הגיעה היינו בטוחים שכנסייה זה המקום הזה שיש בו הופעות של הרולינג סטונז.
תום: על ביאליק העלילו שהוא אמר פעם שהוא לא אוהב ערבים כי הם מזכירים לו מזרחים, אבל אפילו הוא בטח לא דמיין שיום יבוא ויבצעו את השירים שלו ערבים של ממש. יש משהו כל כך מבריק בבחירה באחד השירים האיקוניים ביותר של המשורר הלאומי כדי לחתור תחת הלאומנות הלטנטית של "כוכב נולד" שקשה להאמין שזה נעשה במכוון, אבל אם כן, מגיע למישהו שאפו גדול.
הביצוע עצמו היה נפלא. מרים קצת פחות מלוטשת טכנית מכמה זמרים אחרים בתוכנית, ופה ושם היא מסתמכת יותר מדי על הוויברטו המסולסל שלה, אבל יש לה קול כל כך שברירי ופגיע ואמיתי שזה לא משנה בכלל, בדיוק כפי שזה לא שינה עם זהבית פסי בשנה שעברה.

מימין: מרים טוקאן מלמדת אותנו מהי כנסייה. משמאל: מלמדת איך לשיר
ש. כהן: תום, כרגיל, מדבר שטויות. מרים ביקשה שייקחו בחשבון את אופן השירה שלה ולא מאיפה היא באה. גם אני מקווה, כדי שיעיפו אותה כבר. הביצוע של "הכניסיני" היה לא משהו גם בביצוע של זהבית, ומרים עשתה אותו ממש רע ומעצבן. טרנספר עכשיו.
השופטים כרגיל גססו על מרים. גל הנאור פתח עם "יש לי שבעה בני דודים", והיינו בטוחים שהוא יגיד "את השמינית", אבל במקום הוא התחיל ללהג על איזו חתונה שהוא מפספס. לא ברור לנו מי בדיוק מתחתן בשישי בערב, אבל נו, בני דודים.
מרגול אמרה משהו לא ברור על "פריווילגיה מדולדלת", ואז היא וצביקה שוב קמו וסחפו גם את צדי איתם. כנראה זה הולך להפוך להרגל.

מימין: מרגול וצביקה פיק קמים. משמאל: גם צדי נשבר
אחרי ביצוע קבוצתי מתיש ל"גורל אחד" שנועד למשוך זמן כדי להרוויח כסף ובאותה הזדמנות להזכיר למרים איפה בדיוק היא חיה, השופטים חילקו את החסינויות חסרות המשמעות שלהם, כרגיל בלי יותר מדי קשר למציאות כלשהי. צדי ואוחובסקי הודיעו שהם סומכים על הקהל שיעביר את מרים ולכן הם לא ייתנו לה חסינות. לא ברור איפה הם חושבים שהם חיים, אבל אם הם ימשיכו לסמוך על הקהל מרים לא תישאר איתנו עוד הרבה. צדי נתן משום מה חסינות לנדב ולעדי, מרגול העדיפה את מרים ואת דורון רוקח (למה?), אוחובסקי הלך על נדב וחן אהרוני (?), וצביקה פיק בחר במיקה ובמרים, מה שהוביל את צביקה הדר לבדיחה משובחת שהוא כרגיל חזר עליה שמונה פעמים: "מיקה ומרים. צמד המ"מיות. אוקיי. צמד המ"מיות. מ"ם. יפה". באמת יפה מאוד.
אחרי שהעלו לנו לרגע את התקוות כשארלין גולד נשארה בין שתי האחרונות המועמדות להדחה, ניפצו אותן עם ההדחה של איריס, שלבטח לא הייתה הכי גרועה בערב. "את הדרך שלך את תעשי גם בלעדינו", הבטיח צביקה ושלח את איריס להמשיך את הקריירה המבטיחה שלה באימון ילדות בת-ימיות להזיז את הידיים לצלילי "לפעמים אני משתגע". יהיה טוב, כן.
איריס שטרנברג אומרת שלום. תצטרף לאגודת שוחרי גילה זילבר
ואם שרדתם עד כאן, אתם יכולים להמשיך אצל ש. כהן. וזה כדאי מאוד, יש הפתעה גדולה בסוף.
|