לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


Avatarכינוי: 

בן: 50





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2007

סיכום "כוכב נולד 5", תוכנית סולואים, 7.7.2007


ראשון ראשון ואחרון אחרון.

 


פצחנו בשלב ההדחה שתמיד מעודד, כי לא משנה מי מהם ילך, העיקר שמישהו ילך ושנהיה שבוע אחד קרובים יותר לגמר החלומות עם חן אהרוני, מארינה ולימור עמר אחרי שתזכה בגלגל הצלה. צדי אמר שיש לו חרטות גדולות. מעניין למה, אולי בגלל שבמו ידיו הוא סיכן את מיקה ומארינה אהובותיו? ככה זה עם שיטת החסינויות המטופשת: אתה מסלק את הטובים ונשאר עוד שבוע עם ארלין גולד.

מה שכן, עכשיו שמיקה הודחה, "כוכב נולד 5" הפכה רשמית לעונה המכוערת ביותר בתולדות התוכנית. אבל ככה זה בחיים, צריך לאסוף את השברים ולהמשיך הלאה, כמו שהאקסית של אדיר אוחיון מנסה להסביר לו כשהוא מחכה לה ליד הבית באמצע הלילה. גם במקרה שלנו הדרך עוד ארוכה. 13 סולואים שלמים, כושילי.

 

אליסה שפרגה, "לא עובדת בשביל אף אחד" (סי היימן)

ש. כהן: אליסה לא רק נראית נהדר, היא גם יודעת לבחור שירים. הביצוע שלה היה כיפי, עסיסי ושפרגי כהרגלה. עם הגרדרובה החדשה בכלל נראה שאליסה מתאפסת על אור הזרקורים, ואבק הכוכבים כבר לא נושר ממנה כמו פרווה מחתול חולה גזזת.

 

תום: משום מה רוקנרול בעולם של "כוכב נולד" זה או דנה ברגר או עיבודי ג'רי לי לואיס ארכאיים שאולי מתאימים לדיינר של "האפי דייז" אבל פחות משכנעים בשנות האלפיים, כשכבר קרה דבר או שניים בעולם המוסיקה מאז ימי הפוֹנז. אין שום דבר רע במיוחד להגיד על ההופעה של אליסה, והיא טובה יותר בהופעות מהסוג הזה מאשר בבלדות שמוציאות אותה חיוורת להפליא, אבל אפשר בכל זאת לקוות שהיא תמצא דברים קצת יותר מעניינים ומקוריים לנעוץ בהם את שיניה.  

 

השופטים כנראה הרגישו לא נעים מזה שהם קטלו את הסולו על האבא הבר מינן של אליסה, כי הפעם הם יצאו מגדרם כולל קומפלימנטים מעופשים ממרגול שמצאה שם "אחלה רוקנרול סיקסטיז שבעולם!". לצדי היה כיף גדול, וצביקה פיק הכריז שאליסה עושה מה שבא לה. חבל שלא בא לה להעיף למארינה סטירה.  

 

 

אליסה שפרגה עם אחלה רוקנרול שבעולם. גרייט בולז אוף פייר

 

דורון  רוקח, "לא אני הוא האיש" (צביקה פיק)

בראיון המקדים קיווינו שהסולו של דורון יתבטל אחרי שהוא לא יצליח להוציא את הלשון שלו מהתחת של צביקה פיק. הוא אמר בערך שמונה פעמים בדקה את המילה "המאסטרו" (יכול להיות שהוא חושב שזה השם האמיתי שלו) ובאופן כללי נראה שהבין שהדרך ללבו של נרקיסיסט עוברת דרך האגו.

 

תום: דורון קנה את אחד המכשירים האלה שמזהירים זמר בכל פעם שהוא מתקרב להפגין רגש כלשהו. לזכותו ייאמר שהוא מפיק מהמכשיר הזה את המקסימום: כבר חודשיים הוא מזמר מעל בימת "כוכב", ואני עדיין לא מצליח לזכור אפילו שורה אחת שהוא שר. עיבוד הבוסה נובה המשמים לא הועיל, כמובן, וזה היה מזעזע כמו תמיד.

 

ש. כהן: לא יודעת מה זה בוסה נובה, אבל העיבוד המעט פופי לא הצליח להציל את השיר משממונו. אני ודורון לא מתחברים ברמת הסלסולים, ההמהומים והמעוולים. מבחינתי הוא מודח עד שיוכח אחרת.

 

בשלב הזה של העונה אין לנו אלא להניח שהשופטים נרדמים בכל פעם שדורון שר, וכשהם מתעוררים בפתאומיות לשמע הצווחות של צביקה הדר, לא נעים להם להודות שאין להם מושג מה הוא שר, אז הם מרעיפים עליו מחמאות חסרות פשר. צביקה פיק קרא לו "זמר ענק", צדי העז לייחס את השיר לאלכסנדר פן, נזכר מי יושב לצדו, תיקן בבהלה והודיע שהוא כמובן כתב אותו "יחד עם צביקה פיק", כנראה במהלך סיאנס. למרגול דורון גרם "דכדוך נוגה וטעים", שאחריו היא הודיעה ש"בא לי לבכות ובסבבה כזה, אבל בצחוקים". לנו מרגול גורמת להקיא, אבל בסבבה כזה.

 

 

דורון רוקח. לא ברור למה, אבל הוא נראה בדיוק אותו דבר בכל התמונות

 

ארלין גולד, "אם זו אהבה" (מזי כהן)

ש. כהן: התחלתי לחבב את ארלין בתוכניות האחרונות כי הדואטים מיטיבים איתה. הבעיה היא שכשהיא מביאה רק את ארלין, בא לי לשלוח אותה בחזרה לדארפור. היא התחילה יפה ונגררה למניירות הכושיות המעצבנות שלה. אני מתנחמת בזה שאלא אם כן אני אתקל בה במקרה בהופעה של לורין היל ברעננה, זו הפעם האחרונה שנתראה. צביקה חד לנו חידה: בעונה הראשונה שרו את השיר הזה שלוש בנות, אחת מהן הייתה נינט. מי השתיים האחרות? לתום פתרונים.

 

תום: הפתרונים הם כמובן טל לופסקו ומאיה ממן, והבעיה היא שארלין נשמעה יותר כמו ממן ופחות כמו נינט. בשבועות האחרונים נכבו לארלין האנרגיות הקופצניות שהציקו כל כך בתחילת העונה, ובאופן אירוני זה דווקא הפך אותה להרבה יותר מעוררת אמפתיה. הבעיה היא שכמו הפנדה, ברגע שהתגלה שהיא בעצם די חמודה, היא הפכה לחיה בסכנת הכחדה. לפני כן היא הסתירה את המוגבלות שלה כזמרת עם הרבה רעש וצלצולים, אבל בשבועות האחרונים לא נשאר לה יותר מדי מה לתת בסולואים. הביצוע שלה השבוע לא היה רע במיוחד, אבל הוא גם לא היה מספיק טוב כדי לשנות את המומנטום השלילי שהיא צברה.

 

השופטים כנראה הבינו שארלין כבר לא תהיה איתנו זמן רב, ולכן כתשו אותה ללא רחם, כי הם תמיד חכמים על חלשים. צדי אמר שהיא לא סחבה, צביקה פיק אמר שהיא הלכה לאיבוד, ומרגול הסבירה שבסראונדינג שהיא קיבלה היא לא סיפקה את הסחורה (כך במקור). אחרי זה היא גם קראה לאוחובסקי (שדווקא אהב) "יקירי הגאה". אאוץ'.

 

 

ארלין גולד. פעם הייתה לה שמחת חיים, ואז היא הגיעה ל"כוכב". ממש כמונו

 

אדיר אוחיון, "הדפוק הזה" (ירמי קפלן)

תום: כרגיל, אדיר ניפק בלי יותר מדי מאמץ את הביצוע הטוב ביותר של הערב, והראה שגם כשהוא מעלה מעט את הדציבלים הוא לא מאבד את הטאץ' הייחודי שלו. בליגה אחרת מכל השאר.

 

ש. כהן: אדיר הבכיין הביא ביצוע רוק לא רע לירמי. הפעם הוא לא בירווז אותי, כי הוא תפס אותי בערב חסר סבלנות לפוזת העצבוביות ופרצוף העמלץ הלבן שלו, אבל היה בסדר.

 

מרגול התלוננה שהביצוע של אדיר היה "רוק סופטי" מדי, כי מבחינתה לרוק יש רק גוון אחד, של סאונדגאנדר. אוחובסקי התלהב ואמר שהיה מקסים, והמאסטרו שכח שזה בכלל לא שיר של אדיר. על הפלנטה שבה הוא חי אולי הוא חשב שזה בכלל שיר שהוא כתב, יחד עם אלכסנדר פן. צדי אמר שאדיר בנה לו פרצוף חדש (רק חבל שגם החדש נראה כמו ערפד). צדי גם המשיך לתחזק את מינויו העצמי לשומר הסף של עולם המוסיקה כשחזר על המנטרה הקבועה "אתה שייך למקצוע". כרטיסי חבר ניתן להשיג בבית משפחת צרפתי. אם הוא לא בבית, אפשר להשאיר הודעה אצל השכנה סיון אברבוך.

 

 

אדיר אוחיון בפוזה אופיינית. גם תמונות מהסוג הזה לא ממש קשה למצוא

 

מרים טוקאן, "עץ השדה" (שלום חנוך)

ש. כהן:  מרים כרגיל הלכה על קלאסיקה מלפני 200 שנה. אין לי מושג ברבעי טונים – לטעמי היא שרה מחורבן כהרגלה, ואפילו מפחיד בחלקים שבהם היא פערה את לועה. אני מוכרחה לציין שהסלסולים בסוף היו יפים אפילו לאוזן הגזענית שלי, אבל מעבר לזה, הביתה.

 

תום: גם אני לא מבין ברבעי טונים וגם לא במעוולים, ואפילו בפרייזינג אני לא שפיץ, אבל בעיניי מרים שרה נפלא. השיר היפהפה הזה עשה חסד עימה, והיא עימו. שכהן תלך הביתה (בלי הוופלים לימון, בבקשה), את מרים אני רוצה בגמר.

 

השופטים כרגיל נטרפו, מה שאולי גורם למרים יותר נזק מתועלת. אוחובסקי טען שזה אחד הביצועים הכי יפים בתולדות "כוכב נולד" (כהן עדיין בעד "זודיאק" של גיא שרפי; לתום יש חיבה ל"קשה בלעדיך" של שירי אלקבץ), צדי אמר שזה היה כמו תפילה, ומרגול טענה שנופלים על מרים השירים הכי טובים. בעיקר אלה שנכתבו לפני שמרגול הגיעה לגיל 50 ואיבדה את השמיעה. לשבוע הבא מרגול ממליצה על "חומות חמר".

 

 

מרים טוקאן זוהרת. אם כבר קדושה, אז עד הסוף

 

חן אהרוני, "שובי אל ביתי" (עידן רייכל)

ש. כהן: חן הוא ממש האקסטרים מייק אובר של המוסיקה. הוא לוקח שירים יפים והופך אותם למכוערים בחינם. בניגוד למארינה, שאני לא סובלת אבל אצטער קצת אם תלך, את חן אני לא סובלת ואשמח מאוד אם הוא ילך. עידן רייכל הוא אולי לא שיא התחכום המוסיקלי והטקסטואלי, אבל עדיין הוא הנפיק שיר עם מילים יפות, וחן לא הבין אף אחת מהן. היה עצוב.

 

תום: לחן הייתה חולצה יפה.

 

מרגול הכניסה את חן לרשימת המנוולים, שזה אומר שהוא גם לא מוסרי וגם מביא לה סנוקרות. צדי היה היחיד שטען שהיה מאוד טכני ושחסר משהו. כן, לב.

 

 

חן אהרוני עושה משהו לא ברור. כרגיל

 

סיון גוריאלשוילי, "עינייך" (מזי כהן)

תום: לסיון לא היה שותף לדואט לנבוח עליו, אז היא נבחה על הצופים במקום. השבוע מספיק השתכנעו כדי להשאיר אותה איתנו עד שישי הבא, אבל בסופו של דבר רובם יעלו על זה שהדרך הבטוחה לגרום לה להפסיק להפחיד אותנו היא פשוט להצביע למישהו אחר. על פי הנפקדות שמישל דופק, אפילו הוא כבר מתנער ממנה. בשבוע הבא יצטרף אליו שאר עם ישראל.

 

ש. כהן: קודם כל ח"ח למלבישה על כיסוי הזרועות של סיון. שנים של היאבקות עם מישל לא עושות טוב לפיגורה נשית. סיון בחרה הפעם שיר שמתאים לה, בלדה לקול גדול נשי ועוצמתי. לצערי הרב גם הפעם לא צלחה לה הדרך. למרות שהכל היה במקום, זה לא תפס. סיון צריכה ללכת.

 

השופטים היו חלוקים בדעתם. גל וצדי אמרו שהיה חלש, מרגול אמרה שלסיון הייתה פוזה של רוק, ורק אחרי זה התגלה שמדובר במחמאה (לא שהיינו ממש מופתעים), וצביקה פיק השווה את סיון לבלדות של הסקורפיונז ובון ז'ובי (כך במקור, אתם יודעים).  

 

 

סיון גוריאלשוילי שוקלת התאבדות. יכולה להקים מרכז תמיכה עם אדיר

 

דניאל בן חיים, "תני לו ללכת" (חיים אוליאל)

ש. כהן: דניאל הפתיע אותי בעוד בחירה מוצלחת של שיר שאני מאוד אוהבת. בסוף השבוע הזה כמעט כבר הצלחתי לחבב אותו, כי גם הביצוע הזה התחיל מבטיח, אבל אחרי זה הוא נפל. דניאל כנראה מאוד מתרגש וזה פוגע לו בביצועים. העיניים שלו נכבות ונראה שהוא רק מנסה לגמור את השיר בכבוד ולרדת מהבמה. בינתיים דניאל בהולד בגלל הביצוע של שישי. עוד הזדמנות אחת ודי.

 

תום: יחסית לדניאל זה היה ביצוע טוב, כלומר כזה שהיה סתם אנמי ולא קטטוני לחלוטין כמו בדרך כלל. הקצב הכריח את דניאל לזוז קצת יותר מהרגיל, אבל אולי הגיע הזמן לוותר על הריטאלין ולעבור לאמפטמינים.

 

השופטים לא התלהבו מדניאל. לצביקה הביצוע לא עשה משהו, לצדי היה חסר משהו, ולמרגול לא היו שפיץ וסערה. אוחובסקי החמיא: "זה לא היה כל כך גרוע כמו שהם אמרו".

 

 

פסל של דניאל בן חיים במוזיאון השעווה

 

שלומי בראל, "אהבה בוערת" (מני בגר)

תום: אחרי שצלח בשלום יחסי את הקליפסו של הבית הראשון, שלומי חזר לנישה האהובה עליו: לצרוח בקול גדול שירי רוק איומים של אמצע הדרך. הוא עושה את זה לגמרי לא רע, וניכר שהסגנון הזה באמת אהוב עליו, אבל לא ברור למה הוא לא יכול למצוא שירים קצת יותר נורמליים לבצע בהם את זממו. "חומות חמר", נניח.

 

ש. כהן: אוף עם שלומי. התחיל מעצבן ואז השתפר לביצוע רוק זועם, שעדיין מותיר אותי אדישה. כנראה נהייתי לסבית כי אני לא מבינה למה העיניים הכחולות שלו לא עובדות עליי יותר, ולמה אני מעדיפה לצפות בדדיים של עדן מאשר בשריריו המשורגים. כן, שלומי מתמודד לא רע, אבל משום מה הוא נכנס לפוזיציית הדניאל בן חיים של לפני שתי תוכניות – לא מעניין אותי.

 

מרגול אמרה ששלומי נכנס לקריזה, ואחרי זה הכניסה את כולנו לקריזה כשלא נתנה לאף שופט אחר לדבר בלי להתערב לו בדברים. גל המסכן ניסה לומר שככה צריך לשיר רוק כבד, אז מרגול היכתה אותו אגב צרחות "בוקר טוב אליהו!" (וזה עוד כשהיא מסכימה איתו). אחרי זה צביקה פיק אמר ששלומי שר מצוין, אז מרגול הציקה לו כהרגלה ושאלה איך לדעתו שלומי שר. הצילו.

 

 

שלומי בראל נכנס לקריזה. מני בגר וסטלה מאריס מודים לו בחום על העלאתם מהאוב

 

עדן אמזלג, "כמו בלדה" (האחים והאחיות)

עדן בחרה את השיר כי "אם אני ישיר את השיר כי השיר ירגיע אותי ואני ירגש קצת יותר את הקהל וגם את עצמי, וזה הכי חשוב מבחינתי". גם תום ישמח לראות את עדן מרגשת את עצמה, והוא אפילו מוכן לשלם על כך סכום סמלי (פתוח למשא ומתן).

 

ש. כהן: אם אני לא טועה, ציפי משהיד שרה פעם את השיר הזה ב"כוכב", ואפילו הנעל הזאת הצליחה לתת יחס קצת יותר רציני לטקסט וללחן. עדן הייתה קרה יותר מהמיטה של אדיר אוחיון ויבשה באותה המידה.

 

תום: במסגרת פינתנו "עדן מנסה לרגש" הלבישו אותה באופן צנוע יחסית, היא עטתה על פניה ארשת רצינית ומכובדת, ואז רצחה בדם קר את אחד השירים היפים ביותר שנכתבו בשפה העברית. אני מקווה שהיא הצליחה לרגש את עצמה, כי אותי היא השאירה לא מסופק.

 

גם השופטים לא אהבו. אוחובסקי אמר שהיה סביר, מרגול אמרה משהו על סופרלטיבים, צביקה פיק אמר שעדן היא "בין הטובים כאן" (לא שמענו את זה ממנו עד היום), וצדי השתמש בהרבה מילים יפות כדי לומר שעדן אהבלה. דההה.

 

 

עדן אמזלג מרגשת את עצמה

 

בועז מעודה, "ערב של יום בהיר" (כוורת)

בועז בחר את השיר כי "זה שיר שאתה בא, שר אותו ומלטף את הקהל עם השיר". כהן מוכנה שבועז ילטף אותה גם בלי השיר, אבל היא לא משלמת על דברים כאלה.

 

תום: את מה שחן אהרוני עושה להיי פייב, בועז עושה לכוורת ופליטיה, ולפחות אצלו זה מוביל לבחירת שירים פחות כואבת לאוזן. לאט לאט נדמה שהוא גם מתחיל לפתח אישיות ואפילו ליהנות מדי פעם, אבל מאחר שהוא מתחמם יותר לאט מכדור הארץ, כל המזרח התיכון ישקע מתחת לים לפני שנבין מי הוא באמת.

 

ש. כהן: הזרועות של בועז החתיך נראו היום טוב במיוחד. אני מאוד שמחה שמראים אותן בכל תוכנית אבל מעדיפה אותו עם גופיות צמודות מאשר וסטים, כי ככה רואים גם חזה וכתפיים. העובדה שהוא שחום היא פלוס רציני לטעמי ואפילו העובדה שהוא תימני לא נוראית, כי ככה הוא לפחות לא שעיר.

 

צדי אמר שבועז עשה עוד צעד קדימה, צביקה פיק נותר אדיש (זה קורה לו הרבה כשעדן לא בסביבה), לאוחובסקי היה נעים לשמוע, ומרגול הבריקה כשהודיעה שהקסם של בועז נמצא בפשטות, בזה שאין לו מניירות ואין לו חארטות. ממש כמוה.

 

 

בועז מעודה. ממשיך לחפור בכוורת

 

נדב קדמון, "לאונרדו" (עברי לידר)

ש. כהן: אני מוכרחה להודות שיש לי קצת בעיה עם עברי לידר. הוא נעים מדי, והוא יענו עמוק אבל בעצם לא אומר שום דבר, שזה באופן כללי מה שאני חושבת על נדב קדמון. בכל זאת, הביצוע היה בסדר גמור, נדב הביא את האדג' ויצא לו סבבה.

 

תום: השבוע המצוין של נדב נמשך עם הביצוע הטוב ביותר שלו עד היום, והפעם הראשונה שבה היה נדמה שהוא באמת מתחבר למה שהוא שר עליו ולא מפחד לצאת קצת מהקונכייה. אם הוא ימשיך ככה, אולי סוף סוף יהיה מועמד שלישי ראוי לגמר.

 

בשלב הזה לצביקה הדר קצת נמאס, אז הוא קטע את השופטים אחרי משפט סמלי אחד. צדי הספיק להגיד שנדב זמר מצוין, צביקה פיק אמר שהיה פיצוץ של דבר, מרגול הוקסמה, ואוחובסקי זרח.

 

 

נדב קדמון נחשף. למד משהו מאדיר אוחיון

 

מארינה מקסימיליאן בלומין, "בלוז כנעני" (אהוד בנאי)

ש. כהן: מארינה התגברה על מיקה מהר מהצפוי וחזרה למניירות הרגילות שלה שמעצבנות אותי, אבל בחן. לפעמים אני שונאת את מארינה, לפעמים אני מחבבת אותה, אבל לפחות היא אף פעם לא משעממת אותי, שזה אחלה. ועדיין – אם היא מגיעה לגמר אני שובתת.

 

תום: האמת היא שאין לי יותר מה לומר על מארינה. מי שחושב שזו הדרך לשיר שיר קינה על מאיר אריאל, או לשיר בכלל, יכול להמשיך להעריץ אותה. לי לא נותרו מילים בארסנל כדי לתאר את התופעה הזאת.

 

השופטים טענו שזו הייתה ההופעה הכי טובה של מארינה עד היום. ומרגול אמרה משהו על האליפות שלה וגם דחפה עוד שיבוש של "אינטרפטציה". אוחובסקי עוד הספיק להכניס לה קטנה על הביצוע המזעזע של אתמול, לפני שהערב הארוך מאוד – אבל עם אוסף השירים הכי מוצלח של העונה – נכנס לישורת האחרונה.

 

 

מארינה מקסימיליאן בלומין מתאבלת

 

בפעם המיליון השנה קיבלנו תזכורת לפרס שיקבל המצביע הראשון, כרטיס נסיעה במנהרת הזמן להופעה של פוליס בסבנטיז. "הנה אתם רואים את ההופעה המשובחת הזו", התפייט צביקה הדר אגב תמונות קשות של סטינג מחופש לדנה אינטרנשיונל. גרובי.

 

 

האם זה ציפור? האם זה מטוס? לא, זה סטינג בכתונת הפסים המשוגעת

 

בביקור השבועי שלנו במרכז ווליום הגענו לעוד חור נחשל, בית שמש, שבו הכרנו את להקת "מחכים למרסל", המורכבת מנוער שמנת שכמו רבים וטובים לפניהם באו לנצל את המשאבים של העולם השלישי. חברי הלהקה נחתו על העיר מקיבוץ נתיב הל"ה, מירושלים, ממבשרת, מגבעת עזר ומכפר אוריה. האמת היא שאין לנו מושג מה זה כפר אוריה, אבל הילדה החמודה משם נראתה צפונית לאללה. "שמענו שפתחו מרכז ווליום בבית שמש, באנו לראות, מצא חן בעינינו", סיכם אחד מחברי הלהקה את תמצית המשנה הקולוניאליסטית. הלהקה עשתה רושם מבטיח, אבל כרגיל זכינו לשמוע בעיקר יחצנות על מרכז ווליום וסלקום ומעט מאוד חומר מקורי. נחיה ונראה.

 

  

 

החסינות ניתנה לאליסה, מה שהותיר את ש. מרוצה ורק קצת מבואסת על בזבוז שני שקלים לשווא, אבל לפחות היא חושבת שהשופטים קיבלו שכל.

אחרונות חביבות בטקס ההדחה נותרו סיון וארלין, ווין ווין סיטואיישן לכל הדעות. ארלין עפה, שבוע הבא סיון. להתראות בשמחות.

 

ארלין נפרדת מסיון. בשבוע הבא הן ייפגשו מחדש

 

נכתב על ידי , 11/7/2007 08:13   בקטגוריות כוכב נולד, טלוויזיה  
203 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חסוי ב-16/2/2008 21:40



366,537

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לתום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על תום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)