לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


Avatarכינוי: 

בן: 50





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2007    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2007

סיכום "כוכב נולד 5", תוכנית סולואים, 4.8.2007


חזרנו למתכונת "כוכב", שזה אומר שמתחילים אצל ש. כהן. אחרי זה מותר לחזור לכאן.

 


התוכנית נפתחה עם ההדחה של אדיר, מה שהופך את שארית העונה למיותרת לחלוטין עבור תום. אדיר ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף את התקשורת על כך שקראו לו משתמט, כי הוא בסך הכל לא התגייס כי הוא היה שמן, וביקש ש"תבררו קודם". זה לא שיש לנו איזה עניין מיוחד להגן על התקשורת, אבל במדינה מתוקנת אף אחד לא היה יכול "לברר קודם" למה מישהו שוחרר מהצבא, כי מדובר במידע רפואי פרטי שאין בו שום עניין ציבורי כל עוד לא מדובר באדם שרוצה, נניח, להיות רמטכ"ל. היינו גם אומרים משהו על זה שכשירותו של מישהו להתמודד ב"כוכב נולד", או ערכו המוסרי של מישהו בכלל, נקבעים על פי השאלה אם הוא שירת בצבא, והיינו אפילו תוהים על רמתה המוסרית של מדינה שהפריזמה היחידה שדרכה היא מסוגלת לחשוב על תרומה לחברה היא הפריזמה המיליטריסטית, אבל כבר עברנו את זה עם ג'קו ובאמת קצת נמאס, אז נתמקד בעיקר, שהיה כרגיל תפל למדי.

אחרי שצביקה הבטיח לאדיר שהוא ישתלב בתעשיית המוסיקה, כמו שהוא מבטיח לכולם, עברנו לחלק המרכזי של הערב, מופע סגידה למתי כספי. צביקה נראה על סף אורגזמה מזה שסוף סוף יש לו זמר אמיתי ולא ג'ימי רימון שמסכים לבוא לתוכנית ולא רק ללכלך עליה בתקשורת, והתוצאה הייתה מפגן תשבחות ודביקוּת שהיה די מביך. להזכירכם, אחרי שהוא שימש כשופט בעונה הראשונה, כספי אמר כמה דברים על "כוכב נולד". כך, לדוגמה, באוקטובר 2005 הוא נשאל בפורום מוסיקה ישראלית של Ynet על "תרבות כוכב נולד", והשיב: "אני שימשתי כשופט בעונה הראשונה שהייתה, והחלטתי לצאת מזה מהר ככל שניתן, כי לא היה מדובר שם רק באמנות". הוא גם אמר שיש מקומות שבהם הרמה של התוכניות האלה גבוהה, בניגוד לישראל. כשנשאל במפורש לגבי נכונותם של הדברים שיוחסו לו, לפיהם גורמים בהפקה של "כוכב" אמרו לו את מי הם רוצים שהוא יעביר ואת מי לא, הבהיר כספי באופן חד-משמעי שכך בדיוק היו הדברים. ברור לגמרי למה "כוכב" רצו את כספי אצלם, כדי לתת להם אצטלה של מכובדות ואיכות בעונה שהתואר "עלובה" קטן עליה; הרבה פחות ברור למה כספי היה צריך את זה, אבל קרוב לוודאי שלחשבון הבנק יש קשר לעניין, ואנחנו בהחלט מקווים שהוא הצליח לסחוט כמה שיותר.

התוכנית התחילה עם ביצוע קבוצתי ל"שלום עליכם", שהיה מעניין בעיקר בזכות העובדה שהצליחו למצוא עבור מארינה את כיסא הבר הנמוך במזרח התיכון, שגרם לה להיראות יותר נמוכה מאליסה ומשלומי (ותודה לנוכלת). את מי שבחר לדניאל את מדי קצין הגסטפו ההומו, לעומת זאת, צריך לשלוח מהר לחינוך מחדש בסיביר.

 

 

מימין: נפלאות הגובה האנושי. משמאל: דניאל באופנת ברלין 1939

 

אחרי זה עברנו לסולואים, ולאור הפיאסקו הצרפתי מאמש ערב מתי כספי נשמע מבטיח. זה כמובן לא מנע מכל אחד מהמתמודדים להפר את ההבטחה בדרך ייחודית משלו.

 

דורון רוקח, "עוד תראי את הדרך"

דורון התגלגל לבמה לשיחה קצרה עם צביקה הדר והותיר את הרושם שלפני התוכנית לא היה לו שמץ של מושג מי זה מתי כספי, כי בכל זאת, זה לא דקלון. הטיפ של מתי לדורון היה "תרקוד מבפנים". הטיפ שלנו לדורון: הרבה מים ופעילות גופנית.

 

ש. כהן: ביצוע חלש. השיר לא התאים לדורון והוא די נבלע, עד כמה שזה נשמע בלתי אפשרי. אני לא יודעת אם דורון מימש את הטיפ של מתי, אבל אם הוא רקד מבפנים זה היה למבדה.

 

תום: אני יודע שהתמונה למטה לא הכי ברורה, אז אני רוצה שתסתכלו עליה ותעכלו לאט לאט מה אתם רואים: במרכז הבמה עומד האדם המתקרא דורון רוקח ושר, ומאחורה מלווה אותו מתי כספי בקונגס, שהתחלפו בשלב מסוים בתוף מרים. יש רגעים שבהם אני לא יודע אם לצחוק או לבכות.

 

 

מתי כספי מלווה את דורון רוקח. לראות ולא להאמין

 

גל אמר שדורון קפץ ליגה, וגם פינטז על זה שעכשיו "גם שלום ושלמה וברי יבואו". שיגיד תודה אם הוא יקבל את מוטי פליישר. מרגול וצביקה פיק התחנפו למתי עד מוות, אם כי צביקה לא ממש הצליח להשתחרר מהמשפטים הקבועים שלו ואמר גם על מתי ש"הוא אחד הכותבים הטובים ביותר שיש לנו". מיד לאחר מכן הוא אמר שגם דורון הוא "אחד הטובים ביותר בעונה הזאת". רק צדי נחר בבוז ואמר שלא נראה לו שדורון רקד מבפנים, ושהוא עשה רושם קצת כבד. יפ.

 

חן אהרוני, "סליחה"

הטיפ של מתי לחן היה לא להתרחק מהמיקרופון. הטיפ שלנו: המיקרופון כבר יברח לבד.

 

ש. כהן: האודישן המפורסם של סשה גרישקוב שוסע באכזריות על ידי חן. למעשה דורון וחן היו צריכים להתחלף בשירים, כי לחן הולך יותר טוב בקצביים ודורון צריך את העצבוביות. למרות שבאמת היה נראה שחן מנסה להוציא מעצמו כמה שיותר רגש, זה פשוט לא ישב עליו כמו שצריך. לסיום הוא ביקש מאיתנו סליחה, ובצדק.

 

תום: הקול המתכתי של חן מתאים לשיר שירים מרגשים כמו שלדוריס דיי מתאים לשיר דת' מטאל, ובאופן כללי כשחן מנסה לשכנע שהוא עצוב הוא נראה כמו שחקנים ילדים שמבקשים מהם לדמיין שהכלב שלהם מת כדי שהם יצליחו לבכות. אבל מתי ניגן יפה מאוד בפסנתר, וזה כמעט הציל את השיר. כמעט.

 

צדי התרגש, ואוחובסקי אמר שזה היה הכי טוב של חן אי פעם, אבל צביקה פיק אמר שזה לא חדר אליו, מהסיבה הקבועה שלו, "מאיזושהי סיבה". גם מרגול ציפתה ליותר, אלוהים יודע למה.

 

 

טדי מגלה את נפלאות הפוטו מונטאז'. הדמיון בין צד ימין לשמאל קצת מפחיד

 

אליסה שפרגה, "הנה פתחתי חלון"

הטיפ של מתי: לכעוס. הטיפ שלנו: חסינות זה שוס.

 

תום: מתי איים שאליסה "תעשה כל מיני דברים נעימים", הוא רק לא אמר למי. על הבמה אליסה נתנה את חיקוי ריקי גל השגרתי שלה, וזה היה מרתק בערך כמו לצפות באודישנים של כל מי שלא התקבל ל"קברט". שגרתי ומשמים. 

 

ש. כהן: במהלך הביצוע עצמתי עיניים ואליסה נשמעה לי בול כמו ריקי גל. זו לא פעם ראשונה שאליסה נשאבת לתוך ביצועים מוכרים ומאבדת את הקול שלה, ולכן עדיף לה להתמקד בזמרות פחות דומיננטיות. חוץ מזה ומהעובדה שהליפסטיק שלה נמרח לה על כל הפרצוף כי היא אוכלת את המיקרופון, זה לא ביצוע שמגיע לעוף עליו, בטח שלא לפני דניאל, דורון וחן.

 

צביקה פיק אמר שהיה מהמם, מרגול אמרה שהיה נבזי, צדי אמר שאליסה פרפורמרית אדירה, וגל אמר שהיא לקחה את השיר של ריקי והפכה אותו לשלה. כמו מרים טוקאן, גם הוא כנראה לא שומע כל כך טוב.

 

 

אליסה צועקת כרגיל. ניצלה בנס, עד לשבוע הבא

 

בועז מעודה, "ילדותי השנייה"

בועז התמוטט מהתרגשות כשהוא פגש את מתי, ולכן הטיפ של מתי היה שהוא ישתחרר מהמועקה. הטיפ שלנו: בלי חולצה יותר קל לנשום.  

 

תום: בועז שמע שהקסם של מתי נובע מהאדישות שלו, והחליט לנסות לחקות אותו. האמת היא שבשלב הזה של הקריירה של שניהם – בהנחה שאת מה שבועז עושה אפשר לכנות קריירה – מי שצריך לקחת שיעורים הוא דווקא מתי מבועז. בועז ושלומי הם כרגע שני המתמודדים הכי מעוררי אמפתיה שנותרו בתוכנית, אבל זה רק מצביע על המצב האנוש שלה, כששני אנשים שלא היו מצליחים לגרום לגאולה כהן להתרגש אם הם היו שרים לה את "בילאדי בילאדי" בערב יום הזיכרון הם כרגע המועמדים המועדפים עלי ב"כוכב". רק עוד ארבעה שבועות, השם ירחם.

 

ש. כהן: זה היה ביצוע שהזכיר את ימיו של בועז בתחילת העונה: נעים, טוב, אבל חסר רגש. הטענה כרגע היא שהגמר יהיה בין דניאל, מארינה ובועז. במקרה כזה אני מקבלת אותו בזרועות פתוחות (וגם רגליים), אבל זה עדיין תסריט שחור משחור.

 

גל וצדי אמרו שהם נורא מתגעגעים לאהוד מנור. יש לנו הרגשה שמבחינת אהוד עדיף להשאיר את זה ככה. צדי הרגיש שבועז לא מתכוון באמת, וצביקה פיק הסביר למה בועז שר רע, כדי לסיים במשפט ההגיוני "כנראה שזה כן יפה בסופו של דבר". מה נאמר, השתכנענו. מרגול דיברה על אקורדים והולכות, הודיעה שהיא התפלצה וגם חשה אחוזת קנאה. עייפנו מלנסות ולהבין.

 

 

בועז ממשיך להתעלל בש. המספריים בדרך

 

שלומי בראל, "ילד אסור ילד מותר"

שלומי התכוון לקחת את "היא חזרה בתשובה" היפה, אבל החליט להחליף למשהו שלכולם כבר נמאס ממנו כדי להשתלב. הטיפ של מתי: תתחבר לשיר. הטיפ שלנו: תתחבר לשטקר. 

 

ש. כהן: בשקט בשקט שלומי מטפס בנבחרת, לא מספיק טוב, אבל גם לא גרוע מספיק כדי לעוף וכמעט בלי ביצועים מפילים. אם אליסה או דורון יעופו בשבוע הבא, אנחנו נקבל אותו בחצי הגמר. עם הנבחרת של העונה זה באמת לא סוף העולם. את השיר הוא לקח לכיוון רוקיסטי שיושב עליו די טוב והביא ביצוע נחמד שכזה.

 

תום: למגינת לבו של שלומי, השמיעו בתחילת התוכנית את הביצוע של נינט מהאודישנים של העונה הראשונה, וזו כנראה הסיבה שהוא זינק על הבמה כאילו הוא נורה מלוע של תותח, אבל עם הבעת פנים שרמזה שהוא היה מעדיף להיות בצד השני של הלוע. הביצוע היה טקסטבוק שלומי, על כל הטוב והרע – ובעיקר הבינוני – שבכך.

 

צדי אמר שהיה נפלא, חזק ומפתיע. צביקה פיק אמר שלא סתם שלומי בחר את השיר הזה (ברור שלא, הוא בחר אותו כי הכריחו אותו), כי זה "שיר רוקיסטי כזה" (מרגול-המפריעה-תמיד התפרצה בצעקה "בלוזי אפילו"). אחרי זה מרגול אמרה שהיא אהבה עם הסתייגות, כי שלומי צריך לתקוף גם את הבית הראשון, אבל "בפזמונים הוא פשוט אקסל רוז". באמת שהגיע הזמן שהאישה הזו תעדכן את השכלתה המוסיקלית למילניום הנוכחי. אוחובסקי קינח באבחנה ששלומי הוא ריקי גל ממין זכר. אמא'לה.

 

 

שלומי ממשיך לנסות להפנט. הצלחה לא משהו

 

מארינה מקסימיליאן בלומין, "מערבה מכאן"

הטיפ של מתי: נסי לסנן דרך השיניים, כי אז ייצא כוח. הטיפ שלנו: ציאניד.

 

תום: הסגנון הסקסי-מעושן יושב על מארינה טוב כמו פיל אפריקני שנוסע על סקטים בהארודס. רטיטות, פזילות, גניחות, הצקות, ובעיקר המון קפיצות משונות, מה לא היה שם. באמת שנגמרו לי המילים. אם לזה ייקרא מוסיקה, אני חתן חידון התנ"ך העולמי.

 

ש. כהן: מארינה לקחת את צמד המילים "טו מאץ'" וחנקה אותן. בעקבות ההעפה של אדיר התפנה תפקיד הערפד והיא התיישבה עליו בגדול, עם כל הגרדרובה הנלווית. דה מארינה הורור פיקצ'ר שואו. מה שהיא עשתה למתי על הבמה היה הטרדה מינית מפורשת, למרות שנראה היה שגם הוא די חם עליה. היה ביזאר. מבחינת השיר עצמו אני מניחה שהיה בסדר, אבל מי הקשיב בכלל עם כל מה שהלך על הבמה.

 

 

מימין: מארינה בפוזה אופיינית. משמאל: מטרידה את מתי כספי

 

את הביקורת של השופטים צריך להקליט ולשמור, לאור מה שקרה אחר כך. אוחובסקי אמר ש"היה טיפה יותר מדי וירטואוזיות לטעמי, זאת אומרת יותר מדי ניסיון, היה יותר מדי מאמץ, אבל חוץ מזה היה יחסית בסדר. יחסית". מרגול אמרה ש"אני חייבת לומר שהביצוע הזה שהיא הביאה פה, אני לא נפלתי מזה. זה היה חינני, חמוד, זה היה. עכשיו זה היה שחקנית ששרה. זה לא עף. היא לא העיפה את זה כמו שהיא רגילה לעשות את זה. ממך ציפיתי, פייר, ליותר". צביקה פיק אמר ש"אני לא בטוח שככה צריך לשיר [את השיר הזה]. אני חושב שדווקא בשיר הזה היה אפשר לעשות יותר ויותר ויותר, ולא להסתפק. אני חושב שאפשר לעשות יותר", ורק צדי אמר ש"כן, היא קצת שחקנית, מה רע בזה? זה דבר נפלא", אבל צדי כל החיים שלו באירוויזיון, אצלו זה נופל על נישת הסולידי. אחרי זה הם כמובן נתנו לה חסינות.

 

דניאל בן חיים, "ואותך"

טיפ ממתי: תסלסל כמה שבא לך, אני רוצה את האישיות שלך. טיפ מאיתנו: קודם תמצא אישיות.

 

ש. כהן: אם דורון רוקח הוא כדור שינה, דניאל הוא נבוט למוח. שניהם גורמים לאיבוד הכרה, אבל עם דניאל כואב הראש אחרי זה. דניאל היה כנראה על סף התקף לב: הוא זייף ונראה המום במשך כל השיר. איום.

 

תום: יש משהו חינוכי בהתקדמות של דניאל בתוכנית. אחרי עונה 4, שבה היה מתאם כלשהו בין האיכות של הזמרים לבין מידת הצלחתם, ושבה נדמה היה ש"כוכב" מתאוששת ממגמת הירידה שסומנה על ידי העונה השלישית בזכות המעבר למספר הצבעות מצומצם, הגיעה העונה הנוכחית. תאוות הבצע של ההפקה עלתה על גדותיה ומספר ההצבעות הוגדל, וראה זה פלא: אחד המועמדים המובילים לניצחון הוא אדם שאינו מסוגל לשיר תו אחד הנכון, חוץ מכמה פעמים בודדות שבהן זה קורה לו במקרה, כמו שעון מקולקל. הביצוע של דניאל השבוע היה הגרוע מכולם, אבל בשלב הנוכחי יש בי חלק שמעדיף שהוא יגיע לגמר וגם יזכה, ולו רק כדי שנזכה לראות את העונה הזו מגיעה לשיאה הפתטי הראוי.   

 

אוחובסקי אמר שדניאל התרכז יותר בשיר מאשר בבחורה שלה הוא שר. צדי אמר שזה הלך ונעלם, צביקה ביקש את הז'קט של דניאל, ומרגול הייתה עדינה ואמרה שהוא "הלחין את השיר מחדש", כי "רצח את השיר בזיופים" עלול להתפרש אצלה כמשהו חיובי.

 

 

דניאל ממשיך לסרב להסתכל על העולם. בינתיים זה עובד

 

עם סיום הסולואים קיבלנו פלאשבק לאיזו אחת מהעונה השנייה, הילה זיתון, שאולי לא התקבלה לנבחרת ואפילו התעלפה באודישנים, אבל הצליחה בכוחות עצמה להוציא שירים גרועים לרדיו. אחרי הופעה טלוויזיונית שהראתה שהיא למדה משהו מעדן אמזלג, נראה שהעתיד שלה מובטח.

 

 

הילה זיתון נותרת עומדת על הרגליים

 

בעכו ביקרנו בעוד מקלט שסלקום מממנת ופגשנו את להקת "שחור בהיר", לבטח הלהקה היחידה בעולם שאחד מחבריה נושא בתפקיד "אחראי על האלקטרוניקה" (צדי בתגובה: "אתה מה שנקרא זמר וחשמלאי").

 

 

ים בן אדיבה, אחראי על האלקטרוניקה. עוד תשמעו עליו בדפי זהב

 

חברי הלהקה הסבירו את מקור השם במשפט התמוה "'שחור בהיר' זה בא מקטע של משמעות", ואחרי זה הסבירו למה עכו לא הפכה למרכז מוסיקה ארצי במשפט התמוה עוד יותר, "יש הרבה מוסיקאים בעכו, פשוט לא כולם יוצאים מהבית" (הם כנראה פוחדים מהמצורעים). אחרי זה הלהקה ביצעה את השיר הנפלא "אנחנו רק מושכים זמן עד לתוצאות". מילים: מירית-שמרית-אור-שם-אור, לחן: צביקה פיק.

 

 

אנשים בעכו לא כל כך יוצאים מהבית. חבל שאלה של מגדל העמק יוצאים ומגיעים עד הרצליה

 

בשלב הזה הגיע הרגע המביך של הערב, כשלשופטים ניתנה הזדמנות להעניק חסינויות, וכולם החלו להתפתל ולגמגם בניסיון להסביר למה הם מחסנים את אליסה ומארינה, אחרי ששלושה מהם כתשו את האחרונה ללא רחם. היה יותר פשוט ומכובד אם מישהו היה קם ואומר שבהפקה החליטו שחייבים שתי בנות בחצי הגמר כדי שהעונה לא תיראה כמו פארסה מוחלטת, אז החליטו לתת לאליסה ולמארינה כרטיס חופשי. בפעם הראשונה מאז טלי מיכאלי בעונה 3 החסינות גם הועילה למישהו, כי בלעדיה אליסה הייתה מקבלת כלבת, וככה חן הורדם במקומה. אחרי זה צביקה הדר לא הפסיק להגיד שהשופטים לא יודעים את התוצאות מראש ושזה היה אקראי לגמרי. זיבי.

 

לאור המתמודדים שנשארו, כמעט בלתי אפשרי לא לצאת מרוצים משלב ההדחה, והפעם נפטרנו מחן, שהצליח לראשונה העונה לבטא רגש כלשהו, בהנחה שכרכום פנים מבטא רגש. אבל אל תשמחו יותר מדי, כי ההפתעה המשמחת של צביקה (יש אחת בכל תוכנית) הייתה שיש גלגל הצלה – רעיון אווילי שנזנח בשנה שעברה בלי כוונה לחזור, עד שמרים טוקאן הודחה מוקדם מדי. כדי לוודא שאיש לא יצטרך לשמוע יותר את לימור עמר או להיזכר מיהן לכל הרוחות איריס שטרנברג ומורן קשרו, החליטו להגביל את שלב הגלגל לחמישה מתמודדים: שני האחרונים שהודחו (אדיר וחן), שניים שנבחרו על ידי השופטים (נדב קדמון ומרים, בניסיון נואש להציל את כבוד העונה), ואחד שייבחר על ידי הקהל (תום ישב מול האינטרנט 24 שעות ברציפות והצליח לגרום לכך שזו תהיה עדן אמזלג).

 

 

מימין: חן מכורכם ברגע ההדחה. משמאל: עם אדיר, המודח שיודע לשיר

 

לשלב הגלגל אין כמובן שום משמעות מעשית, כי בכל מקרה מי שכבר עף יעוף שוב בקרוב מאוד, אבל זו הזדמנות נאותה לסחוט עוד קצת כסף מהצופים הטיפשים, אז אין סיבה להימנע ממנו. במקום לטפח תקוות שווא בקרב מישהו ראוי באמת, עדיף להצביע עבור המועמד הגרוע ביותר, או במילים אחרות לחן אהרוני.

 

ובינתיים, שיהיה לכם שבוע נפלא. תרקדו מבפנים.

נכתב על ידי , 7/8/2007 13:28   בקטגוריות כוכב נולד, טלוויזיה  
154 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שצה ב-14/8/2007 18:32



366,537

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לתום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על תום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)