לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


Avatarכינוי: 

בן: 50





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2010    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2010

הסתבכות קלה בלב ים


עד שתקראו שורות אלה, קרוב לוודאי שהפרטים המלאים, או לפחות חלקם הגדול, מזעזעים ככל שיהיו, כבר יהיו ידועים. דווקא משום כך, אני מצטט את הדברים האלה עכשיו, לצד התמונות שהיו זמינות כבר בזמן אמיתי. סתם, שנחשוב קצת על המידע שמוסרים לנו ועל מידת הדיוק וההסתרה שלו, ובכלל על המקום שאנחנו חיים בו. ההדגשות שלי.

 

"שש ספינות המשט ממשיכות במסע לעזה, והבוקר כרזו אנשי אחת הספינות לחיל הים שיש נפגעים בקרבם. 'אל תתקפו אותנו, אנחנו אזרחים לא חמושים. יש נפגעים על הסיפון'. ח"כ חנין זועבי קראה לחיל הים בעברית. לא ברור עדיין מה נסיבות הפגיעה" (Ynet, 5:45; הדיווח הנ"ל נותר באוויר גם בעת כתיבת שורות אלה.)

 

 

"המשט לעזה הסתבך בלב ים. רשת אל-ג'זירה מדווחת כי מאות חיילי צה"ל פשטו בו-זמנית על שש ספינות המשט. לפי רשת NTV הטורקית, שני פעילים נהרגו ועשרות נפצעו. בתמונות נראו לוחמי קומנדו רעולי פנים. בתי חולים בישראל ערוכים" (Ynet, 6:40)

 

 

 

"לקראת חצות יצרו ספינות חיל הים מגע עם משט המחאה העושה דרכו לעזה. חיל הים קרא לספינות להזדהות ולהתרחק מהמים הטריטוריאליים של ישראל" (הארץ, 6:42)

 

 

 

"גורמים ביטחוניים מדווחים הבוקר (ב') על מספר הרוגים ופצועים במהלך ניסיון של כוחות צה"ל להשתלט על הספינה. לדברי אותם גורמים במהלך הניסיון של כוחות צה"ל להשתלט על הספינות הם נתקלו באלימות יוצאת דופן ונאלצו להשתמש בכוח. הפרטים המדויקים של האירוע עדיין לא נמסרו מאחר והתהליך טרם הסתיים" (Nrg, 6:47)

 

 

 

כמה נקי, כמה סטרילי, כמה עמום הוא כל זה. ב-Ynet, נסיבות הפגיעה לא ברורות, גם בשעה שהצילומים כבר מציפים את רשתות השידור בכל העולם. אולי מדובר בכלל בהרעלת מזון, אולי בהתאבדות המונית. אתם יודעים, קשה לדעת, המשט הסתבך בלב ים; פשוט הסתבכות תמימה כזאת, כמו ללכת לאיבוד ברחובות תל אביב. ב"הארץ", ספינות חיל הים יצרו מגע עם משט המחאה, מפגש לבבי וידידותי בלב השדרה האביבית. ב-Nrg, כוחות צה"ל נתקלו באלימות יוצאת דופן ונאלצו להשתמש בכוח. פשוט רחמים עליהם, בחיי. מעניין כמה יוצאת דופן הייתה האלימות מצד הפעילים ההומניטריים על הספינות לעומת האלימות של כוחות צה"ל, ואולי דווקא הם אלה שנאלצו להשתמש בכוח. ובכל מקרה, הפרטים עדיין לא ידועים כי התהליך – כן, כן, תהליך, פשוט פרוצדורה כירורגית קלה, כמו טיפול בציפורן חודרנית, התהליך שקצת הסתבך בלב יםטרם הסתיים. בינתיים הוא כנראה הסתיים. עוד תהליך קטן, בדרך אל האושר.

 

והנה כמה מהתמונות שפורסמו כבר בשלב הזה, ממש בזמן התהליך שהסתבך קלות. כל התמונות הללו היו זמינות בשעה שהדיווחים האלה התפרסמו, ולמעשה עוד קודם:

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 31/5/2010 07:20   בקטגוריות משט המחאה, flotilla, צבא וחברה, תקשורת ועיתונות, אקטואליה, אלימות, כיבוש, עזה  
2694 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של TzBumR ב-1/11/2014 23:18
 



לדף הבא
דפים:  

366,537

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לתום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על תום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)