לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

פתחים סמויים מהעין


אפסיותי המרהיבה
Avatarכינוי: 

בן: 50

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2004

סקירה על המשאב + כלים פיננסיים לסחור בו


 

מתוך "גלובס":

 








חיים ונציה, מנכ"ל פרוקסימה ניהול השקעות, בטיפים למשקיעים


חיים ונציה 14:04 15/6/04

 


הנפט מסוג "מערב טקסס מתוק", אשר נסחר בבורסת הסחורות בניו יורק, שבר לפני ימים ספורים את מחיר השיא של כל הזמנים (נומינלית). מחירו הגבוה של הנפט הפתיע רבים בעולם, שייאלצו עכשיו להיכנס לדיאטת נפט חריפה.


"מתיקותו" של הנפט הטקסני באה לו מהיותו דל בגופרית (ולכן קל יותר לזיקוק), בהשוואה לנפט מסוג ברנט מהים הצפוני, הנסחר באירופה במחיר הנמוך ב-2 דולר לחבית מאחיו המתוק.


מחירו של הנוזל השחור הגיע לאזור ה-40 דולר, לאחר שרק בתחילת העשור הוא ביקר באזור של 10-15 דולר. למען אלו הסבורים שמחיר הנפט בלתי נסבל, ננסה קצת לפשט. בחבית נפט יש 159 ליטרים. מכאן, שמחירו של ליטר נפט הנשאב מהקרקע הוא 25 סנט בלבד. מחירו של אותו ליטר, לאחר זיקוק ומיסוי במשאבות בארה"ב, הוא 50 סנט ואילו בישראל - 1.1 דולר. רק בשביל הפרופורציה, נוזל מתוק ושחור אחר, הנקרא קוקה קולה, נמכר בישראל ב-60 סנט לליטר.


האמת היא שמחירי הנפט אמנם גבוהים, אך גם הביקושים. הביקוש לנפט ומוצריו הוא הגורם המרכזי לעליית מחירי הנפט ולא בעיות, או חשש מבעיות, באספקה, כפי שהיה בעבר. צריכת נפט בלתי מתחשבת ובזבזנית, בעולם בכלל ובארה"ב בפרט, ביחד עם צמיחה מוגברת בסין ובהודו, מביאים את הצריכה היומית של נפט לשיא של 75 מיליון חביות ביום. מעריכים כי בעולם ישנם עתודות נפט של טריליון חביות ( 1000 מיליארדים), שיספיקו בקצב הזה ל-40 שנה בלבד.


מסבירים לנו, שאופ"ק אינו מעונין במחירי נפט גבוהים כל כך, כיוון שהם עלולים לפגוע בו לטווח הארוך. כנראה שזה נכון, אך לאופ"ק לא הייתה השפעה גדולה על חברותיו, גם כאשר מחירי הנפט היו בשפל. היום, חברות אופ"ק מספקות 40% מצריכת הנפט העולמית ויהיה זה תמים לחשוב שהן ירצו לפעול בכל הכוח למען הורדת מחירים, כאשר הביקוש לנפט ומוצריו קשיח ואף גדל. זה כמו להסביר למנכ"לים, שהשכר שלהם הוא גבוה וכדאי להם לפעול להורדה שלו, מיוזמתם, אחרת זה יפגע בכולם. על זה נאמר: כן , בטח!


במקרים קודמים בהם ראינו עליות חזקות בנכסים פיננסים (כמו באירו ובמניות תחום האבטחה), סברנו שהעליות חדות מדי ומוגזמות. הפעם, אנו בדעה שונה. אנו סבורים כי מחירי הנפט לא יירדו בקרוב בצורה משמעותית, כיוון שהטיפול בנושא מצטמצם לטיפול בצד ההיצע בלבד. נדרשת דיאטת נפט. רק לאחר שינקטו צעדים משמעותיים להורדת צריכת הנפט בעולם, נוכל לראות מחירים זולים יותר.


מניות

יש מספר מוגבל של אפשרויות לרכישת פוזיציה על הנפט. דרך אחת, היא לקנות חוזים או אופציות על חוזים בבורסת הסחורות בניו יורק; הבעיה היא, שאין הרבה בנקים המאפשרים סוג כזה של פעילות. אפשרות אחרת, היא לקנות סל של מניות מתחום האנרגיה (סימול XLE) או לפעול באופציות על מדד הנפט (סימול OIX). בכל מקרה, יש להגביל את חשיפת התיק לנפט, עקב התנודתיות הגבוהה שלו.

נכתב על ידי , 15/6/2004 20:15   בקטגוריות מקורות אנרגיה - נפט  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,997
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנעבור את החורף, ואחר כך נראה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נעבור את החורף, ואחר כך נראה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)