לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

פתחים סמויים מהעין


אפסיותי המרהיבה
Avatarכינוי: 

בן: 50

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

וזאת הברכה, נשל הנחש


 

רוץ בן סוסי, רוץ ודהר! רוץ בביקעה, טוס בהר! רוצה, טוסה, יום וליל - פרש אני ובן חיל!

 

נכתב על ידי , 17/10/2008 22:53   בקטגוריות אבני דרך, ביום הזה ממש, אוויר בכיסים, בית הזיקוק, דברים בלחש, הייתי&catdesc= כתבתי, הנפש היא אפריקה, התקרה עפה, התקרה עפה פינת סולל-בונה, וואלה&catdesc= יופי, זכרונות מתוקים, זערוריים, חה!, חילופי דברים, חלום על לחם, חרש ביבבה, חשקומיצין, טה טה טהטם, יאללה ביי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"השתקעות חייכנית שלמה וטרופה למחצה"


 

 

כל דבר שנזרע, מתישהו נובט ופורח, לפעמים גם באיחור רב(אבל אין באמת איחורים בעולם, כשמושגת האחדות). זרעים הם לא רק חומר, הם מימד, כמו הזמן.

והזמן הוא כמו גלגל ענק, שרו את זה כבר.

כל דבר הוא משהו בדרך למשהו, צריך רק זמן.

והזמן תמיד נכון, להתחבר לזמן שלך, בזמנך החופשי.

 

 

טוב נו, די.

לא יודע מה קורה איתי, אבל יש בי תאווה עצומה לריקוד. וזה סוף סוף התפרק בחוץ. התפרק בצורה כזו מטורפת, שלא מרפה ממני. אני רוצה עוד ועוד ועוד. סוג של אהבה מתממשת ומתייסרת מגעגוע, שלא חוויתי בעוצמה כזו עוד.

אקסטטי לגמרי, טרוף למחצה, הולך לזרוע לילה ליום.

 

 

 

נכתב על ידי , 16/7/2007 08:34   בקטגוריות אבני דרך, הנפש היא אפריקה, התקרה עפה, התקרה עפה פינת סולל-בונה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טון ברזל על גב אחד


 

 

איפה אבד הלב איפה?!

נכתב על ידי , 10/12/2006 17:21   בקטגוריות הנפש היא אפריקה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




 

 

לשחרורו של החטוף-גלעד שליט

  שיר למעלות, אשא עיני אל ההרים, מאין יבוא עזרי
עזרי מעם ה' עושה שמים וארץ, אל ייתן למוט רגלך
אל ינום שומרך. הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל
ה' שומרך, ה' צילך על יד ימינך.
יומם השמש לא יככה וירח בלילה
ה' ישמרך מכל רע, ישמור את נפשך
ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם
(מזמור קכ"א בתהילים)

נכתב על ידי , 26/6/2006 18:51   בקטגוריות הנפש היא אפריקה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משאללה משאללה


 

 

היא רוצה, מאד רוצה

 

היא מוכנה להקריב הרבה

 

המטרה מקדשת

 

היא תנשא

 

אנוכיות, זילות ורשע

 

יכו שורש

 

 




 

וכששמעתי שם

ליד משאית חרוכה

ועולל מנופץ

בין מאות

מאות לימוני שמיטה

ואחת ? תמהה ? הלנו?

משאללה ? משאללה.

אם

במר לה צווחת

ואחת

משאללה ? משאללה

בצומת גולני

תשע ושלושים

על-פי שעון האדם

קברתי אותו

את אלוהי העולם

עמוק

במקשת אבטיחים

אדומים.

 

עמנואל בן-סבו - ח'מיס טוטנג'י-סילואן

נכתב על ידי , 16/4/2006 00:27   בקטגוריות הנפש היא אפריקה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התשמע קולי


 

 

ספריית בית הכלא

אני קוטף פרח

ממגדיר הצמחים

 


 

כוכב קופא

עף אל השמיים

קור העכביש בסורגים

 


 

שנת חורף

ניחוח הפרח

הולך ונמוג אך

 

הניחוח של אשתי

עדיין חזק

 


 

באור החמים של האביב

מאחורי חומות הכלא

האם יש חטאים לפרפר?

 


 

זוהי דרך

שאין ממנה חזרה

עד יום מותי

 

לא אוכל למחוק את

הקעקועים שעל גופי

 


 

(משירי בית הסוהר

של אוסאקה טומויאסו,

איש יאקוזה)

 

 

 

מתוך "אחי, היאקוזה", יעקב רז.

נכתב על ידי , 14/4/2006 19:45   בקטגוריות הנפש היא אפריקה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



I'm Slim Shady, yes, I'm the real Shady


 

 

היואיל העצמי האמיתי לקום, בבקשה?

 

מאת: יוסי טריאסט

 

 

נכתב על ידי , 5/3/2006 15:49   בקטגוריות הנפש היא אפריקה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פרשת "ואירא"


 

 

הפגישה האחרונה שלי עם המטפלת ע. היתה בין המרתקות והקשות שהיו לי. התחלתי לדבר על זה שאני מכיר בזה שאני אדם חרדתי, שמתחת לפסאדה הרגועה והאדישה מסתתר פחד. אמרתי לה שהגעתי להכרה הזו תוך כדי צפיה בסופראנוס, בעיקר בסצינות של טוני סופראנו מול הפסיכיאטרית שלו. שלושה F'ים יש לתופעת החרדה: fight freeze flight - אנשים חרדתיים מגיבים בשלושת הFים לאותן הסיטואציות, ובכל פעם אחרת - אין בהכרח תגובה אחת קבועה.

ע. שאלה אותי מה לדעתי הופך את טוני לאדם חרדתי, למה הוא לא מסוגל לקבל את ההחלטה הנכונה עבורו הכרוכה בויתור, ומה הייתי מייעץ לו על מנת להפסיק לחיות ולהגיב מתוך חרדה. היא ניתחה בצורה מבריקה ומאירת עיניים את הדמות הראשית, ובעצם דיברה עלי.

אני כביכול חי בשני מימדים אבל זו אשליה רגשית. כולנו זקוקים לשני המימדים הרוחני והייצרי, ואני התרגלתי לחיות בצורה מעשית רק את המימד הייצרי-וירטואלי. הבלבול אצלי הוא שהמימד הייצרי-יצירתי מתקיים רק ברמה השכלית-וירטואלית - לכן אני טועה לחשוב שאני מחזיק בו זמנית בשני המימדים של הרוח והיצירה. הגעתי הכי רחוק שיכולתי בעשייה ייצרית-שכלית-וירטואלית והתנפצתי כי ריחפתי כמו בלון, כי לא היתה לי אחיזה עם הקרקע - הקרקע היא המימד שאני תמיד מתנתק ממנו, שאני חרד מלהתקע בו.

ככל שאני משקיע פחות זמן בעבודה השכלית שלי - כך אני מצליח יותר לאורך זמן, ואילו ככל שאני משקיע בה יותר ומנסה למקסם בלי סוף את עצמי - שם אני טובע ומאבד את השלווה הכל-כך נחוצה להצלחה, המיקסום האובססיבי שלי הוא חומר הבעירה של החרדות שלי.

אז למה אני תוקע את עצמי רק במימד אחד, למה אני מתקשה לאורך זמן להחזיק בשני מימדים ביום-יום שלי?

על זה אנחנו עובדים עכשיו, ומזה אנחנו מנסים להיחלץ בצורה איטית.

 

 

 

לך חפש את השמחה
בין הכר והשמיכה.
בי או בה, אולי בך -
אולי על שפת הים.

נחלים זורמים הימה,
ובים כל דרך תמה,
גם השמש נמה שמה -
אל תגיד לי למה.

לך חפש את הכיוון
בצליליו של הניגון,
בזנבו של התמנון -
אולי על שפת הים.

...

נכתב על ידי , 2/3/2006 09:03   בקטגוריות הנפש היא אפריקה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מזוכיזם במיטבו (משחק מילים שכזה)


 

 

 

"את אלה שמזיינים אותי אני לא רוצה לראות או להביט בהם. אני רוצה להיות חור, בור. ככל שזה פעור, ככל שזה מגונה, כך זה יותר אני, וכך אני מוותרת. זה מטפיזי. אני נעלמת בהתאם לגודל הכלי שחודר אלי. אני מתרוקנת. כך אני מיטהרת."

 

 

מזוכיזם זה סדיזם עצמי.

 

 

 

נכתב על ידי , 28/2/2006 08:50   בקטגוריות הנפש היא אפריקה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
17,997
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנעבור את החורף, ואחר כך נראה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נעבור את החורף, ואחר כך נראה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)