לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

פתחים סמויים מהעין


אפסיותי המרהיבה
Avatarכינוי: 

בן: 50

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

קריעה


 

 

סיימתי הבוקר את "קריעה" של יהודית רותם. הצוהר שהיא פתחה ריתק אותי.

חיפשתי אחריה בגוגל, ומצאתי מונולוג מרגש שלה על הדרך שהיא עשתה, על הפחדים, הקשיים, הקריעה וההיחלצות. 

בא לי לקרוא עוד ממנה.

נכתב על ידי , 23/1/2007 07:41   בקטגוריות לא אוצר באובססיה \ אנשים  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"החוטיני הוא רק גשר לאלוהים"


 

 

כתבה מעניינת בערוץ ניו-אייג' באנרג'י.

 

נשמע כמו רציונליזציה מתוחכמת שיכולה לקסום ללא מעט אנשים.

 

גילוי נאות שממש בא לי להכריז אותו: אני לא אוהב חוטיני, לא מבין אנשים שאוהבים חוטיני.

נכתב על ידי , 21/1/2007 16:05   בקטגוריות לא אוצר באובססיה \ אנשים  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"כיצד ניתן להיפגש עם אחר?"


 

 

אתמול איזכרתי בפוסט את הרב והוגה הדיעות האמריקאי.

ובכן, שמו הוא אברהם יהושע השל, ודרור בונדי מגיש רשימה מרתקת ומעוררת מחשבה אודות האיש.

 

להלן טעימון:

 

נראה כי השאלה, "כיצד ניתן להיפגש עם אחר?", היא השאלה שהטרידה את השל יותר מכל. אם אני סובייקט בעל מעמד ראשוני, לא אוכל להיפגש עם אחר. לסובייקט החושב אין אלא "תופעות", לסובייקט החווה אין אלא חוויותיו, ולסובייקט קורא הטקסט אין אלא פרשנותו. אם אני אינני אלא "סובייקט", לא ייתכן דיאלוג אמת. נימה זו מזכירה את ביקורת החשיבה המערבית של מרטין בובר ושל עמנואל לוינס, אך האלטרנטיווה שהציע השל ייחודית היא. בשורות הספורות שלהלן אנסה להצביע על מגמתו העקרונית.

נכתב על ידי , 15/1/2007 05:37   בקטגוריות החיים הם טיוטה, לא אוצר באובססיה\ מוסף ספרים, לא אוצר באובססיה \ אנשים  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חיילת בודדה


 

 

טעימון:

 

"יש לי עיבוד נתונים אטי, זה עדיין כל הזמן כואב. לפרק זה איום ונורא, למרות שזה קלישאה מהסוג שאומרים בטלוויזיה. אני ורונן בשום דבר מסודר. לא התגרשנו, חיים בנפרד. הצד המוצלח של המצב העמום הזה שיכולתי להתעסק בקומות הגבוהות, בתחושות המזוקקות. חלק מהחיים שלך אתה טייס אוטומטי ואז קורה משהו, נחיתת אונס, ואתה צריך להסתכל מחדש על דברים שראית אותם כמובן מאליו. לבחון מכל הזוויות, לחלל בכל כלי".

 


 

עוד מעט את חוגגת 50. אין חשש מהתבלות? "ככל שעוברות השנים אתה פחות מתאמץ. הדבר המוצלח בבגרות שאתה יכול להביא את עצמך בלי התסביכים. היום אני בקשר מעולה עם אמא שלי, שגרה לידנו. זוהי תוספת משמעותית לחיים שלי ושל הבת. אותו דבר עם הגוף. היום אני לא מופעלת על ידי השטויות, מה אומרים עלי, איך אני נראית, האם העלבתי מישהו. אני מבסיסי מאוד מחונכת, נעימת הליכות, מאירת פנים, כמעט לא מרימה את הקול. זה נראה לי נורא אינטימי לכעוס בטירוף. עם הגיל וההיסטוריה המסובכת שלי המאמץ לרצות התמזער".

 

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=788375&contrassID=2&subContrassID=13&sbSubContrassID=0

נכתב על ידי , 17/11/2006 15:21   בקטגוריות לא אוצר באובססיה \ אנשים  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הדוקטור עם המזוודות


 

טעימון:

 

"קשה לי, אני מודה. אני לא בן אדם אומלל ואני אפילו סוציאל דמוקרט אופטימי, אבל ההיסטוריה מוכיחה שרוב הזמן הרעים מנצחים. איפה בכל זאת אני מוצא נחמה? בדברים האישיים, במשפחה הרחבה שלי, אבל בעיקר בידיעה שיש עולם טוב יותר. שמדי פעם בכל זאת הטוב מנצח, וגם אם לא, המאבק לא פחות חשוב ולפעמים הוא עוזר אחר כך, לדורות הבאים".

 

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/785555.html

נכתב על ידי , 17/11/2006 15:03   בקטגוריות לא אוצר באובססיה \ אנשים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



17,997
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנעבור את החורף, ואחר כך נראה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נעבור את החורף, ואחר כך נראה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)