לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Shlomo Shapira’s Blog

שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




הוסף מסר

1/2009


שלמה שפירא

 

חנוכיות וגלויתו של ק.א. ברתיני שנשלחה

                    לְ ש. שפירא ב- 21.4.1954

 

 

בשנים עברו שבוי הייתי בחיפושׂ אחרי חנוכיות ובין השאר הייתי נדהם

לראות איך יוצרים חנוכיות לא כשרות כמו למשל אותה חנוכיה שקָניה

יוצאים מקשת של צנור ברזל שלו היו מציבים בהם את הנרות היו כולם

פונים אחד אל השני והיתה מתקבלת להבת אש גדולה אחת . את החנוכיה

הזאת ראיתי באחת החנויות ב"שוק הפשפשים" ביפו . כששאלתי מה מחירה ,

השיב לי המוכר הערבי – 40 שקל – ואני מחזיק בחנוכיה ושואל אותו

אם ניסה להציב נרות בה ומיד נזכר שיש בעיה . לאותו מוכר "הרבצתי"

שיעור בחנוכיות כשרות . פתאום הוא הציע לי אותה ב- 10 שקל - .

הודיתי לו ולא קניתי ופניתי לערמת ספרים ישנים שהיתה פזורה לפני

החנות . אלו היו ספרים ישנים מלפני קום המדינה ואחריה .

ולתדהמתי אני מוצא בין הספרים גלויה דהויה עם "כתמי חלודה"

ומרופשת . נתתי למוכר חמשה שקלים ושמח .

 

הגלויה נשלחה מ- ק.א. ברתיני הגר מרחוב אבן גבירול 182 תל-אביב

ל- ש. שפירא מרחוב הקליר 12 תל-אביב ונושאת חתימת דואר 22.4.1954

על בול בערך 30 מבולי "מלחמת בר-כוכבא" ובה כתוב :

 

21.4.1954

 

   לח' ש. שפירא שלום רב .

מכתבך הרשום הגיעני לפני ימים מספר .

אין הצעתך מתקבלת על דעתי , שכן עצם הבירור

עלול רק להוסיף כיעור על כיעור . ובכלל , שיתוף

אנשים כעֵדים בעניין המבוסס על דיבורים =

לא = דיבורים יעורר בי גועל נפש .

כל מה שסוּפר לי בשעתו אינו אלא אפיזודה

שהכאיבה לי אמנם , אבל אני מתייחס אליה כאל

מה שחלף ונשכח .

 

                            בברכה

                                   -חתימה- (של א. ברתיני)     

 ד"ש לליזה .

 

 

 

 

 

 

 

 

 - שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

 29 ינואר 2009 ... שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode=10471511 - לפני 13 שעות - דפים דומים

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

29 ינואר 2009 ... שלמה שפירא. חנוכיות וגלויתו של ק.א. ברתיני שנשלחה. לְ ש. שפירא ב- 21.4.1954. בשנים עברו שבוי הייתי בחיפושׂ אחרי חנוכיות ובין השאר הייתי ... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694 - לפני 12 שעות - דפים דומים

 עוד תוצאות מתוך israblog.co.il »

 

נכתב על ידי , 29/1/2009 09:15  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 85

תמונה




קוראים אותי
59,362
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לShlomo Shapira אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Shlomo Shapira ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)