שלמה שפירא
"ילדך - חוויה ואינטליגנציה - שלוש השנים הראשונות" ל- אנט קרמילוף-סמית', מאנגלית: שרה ביברינג, הקדמה וייעוץ מדעי: אריקה לנדאו. דניאלה די-נור, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1998
תוכן העניינים:
החוויה היא אדריכל של המוח, ללימודים נולד, סיגול ניידות, עולם של כלים, עולם המילים, איך חושבים? איך מדברים?, נולד לחברות, טכניקות ניסוי המיושמות על תינוקות רכים, יומן ההתפתחות שלי, אינדקס מושגים ושמות.
האם שפת הילד מובנית מלכתחילה? (עמוד 157)
אחד הנושאים היותר שנויים כרגע במחלוקת בקרב חוקרים מתייחס לטבעם של החוקים עליהם מסתמכים צרופי המילים המוקדמים ביותר של הילד. יש הטוענים, כי המשפטים הבסיסיים הראשונים האלה מבוססים על מערכת חוקים ייחודית ללשון הילדים, שילדים המציאו אותה לצורכיהם. אחרים מצייניפ כי ניתן, למעשה, להשתית משפטים ראשונים אלה על חוקי הדקדוק הבוגר - אבל מכיוון שמספר המילים שתינוק מסוגל לומר בפועל בבת-אחת מוגבל, הם רק נראים "ילדותיים". למעשה נסב הוויכוח על השאלה האם השפה מובנית מלכתחילה, או שמא יש ללמוד אותה כולה במהלך שנות החיים הראשונות. איש אינו מכחיש שההתנסות - שמיעה של שפה מסוימת ולמידה על אודות העולם - הכרחית כדי שילד יציח בלמידה. ככלות הכל, ברור שהילדים בצרפת בדרך-כלל דוברים צרפתית, בעוד שהילדים בשבדיה דוברים שבדית. אין ספק שהקלט מן הסביבה חשוב. המחלוקת מתרכזת בשאלה איך התינוק משתמש בהתנסותו הפרטית כדי להפיק את הדקדוק של שפתו. בעיני חוקרים...
israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode=13830982
"ילדך - חוויה ואינטליגנציה - שלוש השנים הראשונות" ל- אנט קרמילוף-סמית',1998/האם שפת הילד. שלמה שפירא. "ילדך - חוויה ואינטליגנציה - שלוש השנים הראשונות" ...