לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Shlomo Shapira’s Blog

שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930




הוסף מסר

9/2006


יש חיים אחרי הפוליטיקה
10/10/2005
ח"כ בייגה שוחט הודיע בתחילת השבוע על פרישתו מן החיים הפוליטיים והשתלבותו בסקטור העסקי. בייגה אמר שחש שמיצה את עצמו בדרכו הפוליטית ומאס במערכת הפוליטית במבנה הנוכחי.
בייגה שוחט הוא היום חבר כנסת מטעם "העבודה-מימד-עם אחד". היה חבר כנסת במפלגת העבודה משנת 1988 והיה שר אוצר בממשלתו האחרונה של רבין ושל שמעון פרס(1992-1996) ושר אוצר וגם שר במשרד התשתיות הלאומיות בממשלת ברק(1999-2001). בקדנציה הנוכחית הוא חבר בוועדת הכספים בכנסת ואחד מממלאי המקום בוועדת חוץ ובטחון ובעברו כיהן כראש המועצה המקומית של ערד.
כיום הולך כוחו הפוליטי של בייגה ונחלש. ברק, פטרונו האחרון ויתר על התמודדות על ההנהגה. הוא לא מהכוחות הצעירים העולים, לא מהמובילים בפריימריס, ולא ממשיך להכות בליכוד באג'נדה שלו שהליכוד הוא האחראי לעליה בממדי העוני בגלל המדיניות הכלכלית-החברתית הכושלת. עם כינון ממשלת האחדות עם המערך הוא נדחק הצידה ואין סיכוי לשדרוגו בזירה הפוליטית בזמן הקרוב.
בסך הכל שפר מזלו הפוליטי. תל אביבי, נחלאי בצבא, מהנדס בנין שהתחיל בערד והפך לחותנו של לוי אשכול. היה לראש מועצה ופתאום עלה בצורה מטאורית בפוליטיקה הישראלית והפך לשר.
כשראינו אותו בטלוויזיה שידר נחמדות של איש טוב. שכירים אהבו אותו (עניים מאד לא אהבו אותו כי טיפל רק טיפול קוסמטי בעוני, וגם הנכים נאבקו בו. עובדי הייטק אהבו אותו, ההון המצטבר בעשירון העליון התחיל לחבב אותו והוא היה פורץ הדרך למשכורות השמנות במשק.
כשר אוצר ייזכר כמי שהביא רפורמה מקיפה במיסוי הישיר שנתקלה בהתנגדויות רבות. היה בעד קידום והאצת עבודות תשתית במשק, בעיקר בנגב ובגליל, אימץ תכנית להקמת איים מלאכותיים מול חופי הארץ, תמך בשינוי יעדה של הקרקע החקלאית בישראל, היה בעד תוספת עובדים זרים, וכמעט ולא הדגיש באמצעי התקשורת את הנעשה ביש"ע וברצועת עזה.
אומרים שבסך הכל היה שר אוצר טוב לפעמים יעיל ולפעמים יצירתי, ובכהונתו הראשונה נרשמה במשק צמיחה כלכלית וירידה באבטלה.
כפעיל ציבור ידע ליצור קשרים טובים, אבל היה בקשר של חתול-עכבר עם הנגיד פרנקל. מלחמתו במנויים כמו של הנגיד קליין והשר יעקב נאמן, אומרים שהוכתבו בגלל נאמנותו חסרת הפשרות לראשי מפלגתו.
איך ישתלב בייגה, שר ואיש מפתח לשעבר, בסקטור העסקי? היו מקרים שאנשי ציבור ניצלו את מעמדם הקודם לעשית הון, ולפעמים לא כל כך כשר, ל"ביתו"?
אחד הג'ובים לפורשים מהפוליטיקה לעסקים הוא פעילות דירקטוריונית. מינוי לדירקטור בכמה חברות יכול להתאים מאוד לרקע ולנסיון של בייגה שוחט, ויכול להניב פירות חיוביים גם לחברות שבהן יהיה מעורב.
נכתב על ידי , 8/9/2006 14:36  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 85

תמונה




קוראים אותי
59,362
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לShlomo Shapira אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Shlomo Shapira ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)