לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Shlomo Shapira’s Blog

שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  




הוסף מסר

1/2013

ביהדות ליטא של טרום-שואה הצטיינה קהילה זו ב"מחלוקת לשם שמים"."שלמה קודש מספר סיפורים


חל איסור להעתקת קטעים מבלוג זה - הבלוג של שלמה שפירא, משורר

 

שלמה שפירא

  

  

ביהדות ליטא של טרום-שואה הצטיינה קהילה זו ב"מחלוקת לשם שמים".

המתנגדים הקיצוניים לעברית כינו את השפה המתחדשת, דהיינו העברית, "דער געפייגערטער לשון" (פגר של לשון).

"שלמה קודש מספר סיפורים מבית אבא", עורכת: כרמלה רעם-לכיש, הפקה: פרסום דרור אשדוד, כל הזכויות שמורות למחבר, תשנ"ג

  

...תמו ימי ליטא, בשנה השלושים לחיי.

 

...בספר זה, שהוא ספרו ה-מי מנה מספרם של שלמה קודש...

  

באין הדרכה ופיקוח עלינו בהוראה ובחינוך, השתדלתי לשמור על כבודי ומעמדי בכל הכיתות, השונים ממה שידעתי בימי ילדותי, שמרתי על עיקרים בחינוך ובהוראה, מורשת אבי ז"ל. אף כיבדתי את תלמידי, ושמרתי על כלל מן התלמוד לפתוח שיעור באווירה מבודחת ולהמשיך באווירה רצינית. לא ויתרתי לתלמידי, גם לא הצקתי להם, ואפילו לא לקלי הדעת שבהם. במקרים קשים הזמנתי תלמידים משתמטים לחדרי, לשיחת בית. לעיתים קרובות מאוד יצפו הנזופים מביתי בהכרת תודה למורה, המזמן להם "פתח תשובה" במקל נועם. אכן, באו לי ימים רבי עניין ורבי מעש. מעמדי בבית הספר היה איתן ומכובד. לשיעורי בספרות ובתנ"ך יצא שם טוב, ולא חסרו בעיר משכילים, חובבי לשון ותרבות ישראל.

הגימנסיה העברית היתה למרכז רוחני-ציוני בווילקומיר. הדר' עציוני המסתורי היה מדושן עונג מהישגי המוסד ומהתרחבותו...

...וילקומיר היתה עיר ואם בליטא, והיתה עיר מחוז. ביהדות ליטא של טרום-שואה הצטיינה קהילה זו ב"מחלוקת לשם שמים" שבה, מלחמת אמונות ודעות. פעלה התנועה הציונית, היו הזרמים הדתיים השונים, היו מתנגדי הציונות. על אלה האחרונים נמנו אנשי השמאל האנטי ציוני והאנטי-דתי, המתפלג לכמה מפלגות, שהצד השווה ביניהן היה ההתנגדות ל"שליטת הציונות", בקהילות היהודיות בליטא המרחיקה את פתרון שאלת היהודים עד ל"שם", לארץישראל. בלשון יידיש, ראו אנשי השמאל את שפת היהודים לעתיד, כונו היהודים "די דארטיגע" (אנשי ה"שם")...המתנגדים הקיצוניים לעברית כינו את השפה המתחדשת, דהיינו העברית, "דער געפייגערטער לשון" (פגר של לשון). באשר לפתרונות של בעיות חברתיות, נחלקו ביניהם מתנגדי הציונות: מבעלי גישה ליברלית-אזרחית או זעיר-בורגנית, עד לדוגלים בקומוניזם אדוק ונלהב... 

 

 

 

ביהדות ליטא של טרום-שואה הצטיינה קהילה זו ב"מחלוקת לשם שמים"."שלמה ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...שלמה שפירא ביהדות ליטא של טרום-שואה הצטיינה קהילה זו ב"מחלוקת לשם שמים". ... "שלמה קודש מספר סיפורים מבית אבא", עורכת: כרמלה רעם-לכיש, הפקה: ... 

 

 

 

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר נכתב ע"י: Shlomo Shapira
כותרת הקטע: ביהדות ליטא של טרום-שואה הצטיינה קהילה זו ב"מחלוקת לשם שמים"."שלמה קודש מספר סיפורים.
טקסט מהקטע: ... ליטא של טרום-שואה הצטיינה קהילה זו ב"מחלוקת לשם שמים". המתנגדים הקיצוניים לעברית כינו את השפה המתח...

עודכן ב: 31/01/2013
נכתב על ידי , 31/1/2013 08:49  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



וגנר היה איש מגעיל אך כתב מוסיקה אלוהית/כתבה ל- יונתן לבני,"זכותי לשמוע וגנר בקונצרט ציבורי


שלמה שפירא

  

  

וגנר היה איש מגעיל אך כתב מוסיקה אלוהית.

אז מה נשאר מהחרם על גרמניה? וגנר!

היטלר אהב את בטהובן, אז מה?

 זכותי לשמוע וגנר בקונצרט ציבורי.

 

מתוך כתבה ל- יונתן לבני, "זכותי לשמוע וגנר בקונצרט ציבורי" במסגרת שׂיח "צאצאים מדברים", "יקינתון" גליון 255, חשון תשע"ג, נובמבר 2012.

 

את אהבתי למוסיקה של ריכרד וגנר ינקתי עם חלב אבי, ארנסט לבנשטין, שברח מגרמניה עם פרוץ מלחמת העולם השנייה. הוא עלה ארצה עם אלבומי תמונות משפחתיים, עם מסמכים ותעודות רשמיות (איך לא) ועם תקליטי 78 סיבובים ובהם יצירות של וגנר. הייתי ילד קטן ואבא הושיב אותי על ברכיו (בחיפה), השמיע לי את המוסיקה - אז בעל כורחי - ואמר "אר ואר איין וידרלישר מאן אבר העט גוטלישה מוסיק געשריבן", קרי - הוא היה איש מגעיל אך כתב מוסיקה אלוהית...

אני סבור כי הסיבה האמיתית לחרם היא שונה במהותה. וגנר נתפס כשריד אחרון לחרם על

  MADE IN GERMANY.

"מרצדס"..."פולקבווגן"...קרונות רכבת הדאבל-דקר...הייתי יכול להמשיך ולהביא עוד אין-ספור דוגמאות, אז מה נשאר מהחרם על גרמניה? וגנר!

...איני מבקש להשמיעה ברמקולים בציבור. איני כופה על הרוכשים כרטיסי-מנוי שהוא ממילא ציבור מדולדל, לצערי, לשמוע את היצירות של מי שהטיף לשנאת יהודים.אך אני עומד על זכותו של הציבור שרוצה בכך לרכוש כרטיסים ולשמוע את המוסיקה...

 

 

 

וגנר היה איש מגעיל אך כתב מוסיקה אלוהית/כתבה ל- יונתן לבני,"זכותי לשמוע ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...
שלמה שפירא וגנר היה איש מגעיל אך כתב מוסיקה אלוהית. אז מה נשאר מהחרם על גרמניה? וגנר!

 

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר נכתב ע"י: Shlomo Shapira
כותרת הקטע: וגנר היה איש מגעיל אך כתב מוסיקה אלוהית/כתבה ל- יונתן לבני,"זכותי לשמוע וגנר בקונצרט ציבורי.
טקסט מהקטע: ... וגנר היה איש מגעיל אך כתב מוסיקה אלוהית. אז מה נשאר מהחרם על גרמניה? וגנר! היטלר אהב את בטהובן, א...

עודכן ב: 30/01/2013

 

נכתב על ידי , 30/1/2013 20:53  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ההתקרבות ברובד האנושי,החברתי,או זה המכונה תרבותי ואמנותי,היא הצריכה לעורר עיקר ההתנגדות-נתן אלתרמן


שלמה שפירא

 

 

מתוך חילופי מכתבים בין נתן אלתרמן ו- ד. בן-גוריון

אגרת מ- נתן אלתרמן ל- ד. בן-גוריון / לא "פגישה היסטורית"!!!!!

ההתקרבות ברובד "האנושי", החברתי, או זה המכונה תרבותי ואמנותי, היא הצריכה לעורר את עיקר ההתנגדות.

"בין המשורר למדינאי - נתן אלתרמן ד. בן-גוריון", הקיבוץ המאוחד, תשל"ב

 

"...הדעה, כי המגע הרשמי בין ישראל והמדינה הגרמנית, לא זו בלבד שאינו המגע הפסול ביותר, אלא שהוא אולי היחידי הצריך להיות מותר ומתקבל על הדעת...עשוי לצרוב את החושים וההגיון פחות מאשר הדברים "הקלים" הכרוכים בכך,...ההתקרבות ברובד "האנושי", החברתי, או זה המכונה תרבותי ואמנותי, היא הצריכה לעורר את עיקר ההתנגדות. דווקא במגע הרשמי אפשר לשמור על מידה של סטריליות רוחנית שאינה מעל לגבול כוחה ויכולתה של אומה בריאה, אם רפלכסים שלה, שביצר ושבהגיון, פועלים כהלכה...יש הרושם כי ראש-הממשלה אמר מה שאמר לאו דווקא כדי לתת הכשר לעם הגרמני, אלא בעיקר כדי לתת הסבר וצידוק לעצמו ולעמו, לגבי פגיגה זו (פגישת בן-גוריון עם קאנצלר גרמניה... ( ב-14למרץ 1960 נפגשו בניו יורק קנצלר מערב גרמניה קונראד אדנאואר וראש ממשלת ישראל דויד בן גוריון).

 

 

ההתקרבות ברובד האנושי,החברתי,או זה המכונה תרבותי ואמנותי,היא הצריכה ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...
ההתקרבות ברובד האנושי,החברתי,או זה המכונה תרבותי ואמנותי,היא הצריכה לעורר עיקר ההתנגדות-נתן אלתרמן. שלמה שפירא. מתוך חילופי מכתבים בין נתן אלתרמן ...

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 30/1/2013 10:35  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



the year: 1918/a peace of justice/honour of the German nation


שלמה שפירא - shlomo shapira

 

the year: 1918

a peace of justice

honour of the German nation

 

 

Name of Book : Armistice and Germany's Food Supply 1918-19
(A Study of Conditional Surrender)
Author : Bernhard Menne (1944)
Foreword by Charles Jarman
Publisher : Hutchinson & Co Ltd.
 
 
To  this the American State Department answered on October 14, 1918 :
" .... that no arrangements can be accepted by the Government of the United States of America which do not provide absolutely satisfactory safeguards and guarantees for the maintenance of the present military supremacy of the armies of the U.S.A. and the Allies in the field."
 
Germany's answer on October 20, 1918 was :
"..... the present relative strength on the fronts must be made the basis of arrangements which will safeguard and guarantee it......
It trusts that the President of the United States will approve of no demand that will be irreconcilable with the honour of the German nation and with paving the way to a peace of justice ....."
  
  
נכתב על ידי , 30/1/2013 10:22  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יהודי מצרים צרכו ונהנו ממגוון עשיר ורב-תרבותי,נחשפו לתרבות מזרחית ומערבית/טנגו באחד במאי/עדה אהרוני,


שלמה שפירא

 

 

...יהודי מצרים צרכו ונהנו ממגוון עשיר ורב-תרבותי, הם נחשפו לתרבות מזרחית ומערבית...

מתוך כתבה ל- עדה אהרוני, ב-אפיריון 122 (2012) עמוד 45: הגיבור מרק רומנו ב"טנגו באחד במאי", ל- אירית קופר, הוצאת כרמל, 2011

 

...בספר רומנטי זה מנציחה אירית ר' קופר את זכר בעלה האהוב מרק רומנו, והיא כותבת מיד לאחר שהכירה אותו: "חיוכו כבש את לבי הרגשתי כאילו אני מרחפת...הוא הביט בי מבעד למשקפיים מוזהבים. כמה שונה נראה משאר הבחורים...באלכסנדריה הצעירים אינם יוצאים למסיבות ערב בלי חליפה ועניבה".

 

...יהודי מצרים צרכו ונהנו ממגוון עשיר ורב-תרבותי. הם נחשפו לתרבות מזרחית ומערבית. בבית האופרה המפואר שבו נהגו היהודים לבקר הציגו קונצרטים, אופרות, הצגות ומופעים מן הרפרטואר העומי העשיר. מ"לה סקאלה דה מילנו" ועד התזמורת הפילהרמונית הפלשתינית מתל אביב, בניצוחו של טוסקניני הדגול. מיצירות ורדי, שופן, שטראוס. מופעי בלט של הבלט המלכותי מפסטיבל לונדון ומהקומדי דל ארט מנפולי. מופעים בהשתתפותן של הזמרות המצריות הידועות אום כולתום ולילה מורד היהודייה. הצגות של הקומדי פרנסז מפריז. התיאטרון השייקספירי מסטרטפורד-און אייבון, הרויאל פסטיבל בלט של לונדון. הצגות ממיטב המחזאים והסופרים, שייקספיר, סארטר, מולייר ועוד... 

 

 

 

יהודי מצרים צרכו ונהנו ממגוון עשיר ורב-תרבותי,נחשפו לתרבות מזרחית ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...
 יהודי מצרים צרכו ונהנו ממגוון עשיר ורב-תרבותי, הם נחשפו לתרבות מזרחית ומערבית. ... ורב- תרבותי,נחשפו לתרבות מזרחית ומערבית/טנגו באחד במאי/עדה אהרוני, ...
 
 
נכתב על ידי , 30/1/2013 09:52  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קול קורא ליטול חלק בדיון ולהעלות על הכתב את המחויבות למורשת הערכית שהותירו לנו אבותינו...-יקינתון255


שלמה שפירא

 

 

קול קורא ליטול חלק בדיון ולהעלות על הכתב את המחויבות למורשת הערכית שהותירו לנו אבותינו המייסדים!

 

חברי ארגון יוצאי מרכז-אירופה ושאינם חברים מוזמנים להביע דעתם בנושא.

מתוך הדף "חדשות הארגון" וקריאתה של דבורה הברפלד להירתם להזמנה החשובה הזו, המופיע ב- "יקינתון מס' 255, חשון תשע,ג 2012

 

 

קול קורא ליטול חלק בדיון ולהעלות על הכתב את המחויבות למורשת הערכית ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...
שלמה שפירא קול קורא ליטול חלק בדיון ולהעלות על הכתב את המחויבות למורשת הערכית שהותירו לנו אבותינו המייסדים! חברי ארגון יוצאי מרכ.

 

 

נכתב על ידי , 30/1/2013 06:58  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"תשעים ושנים ימי מעצר וצום-יומן אסיר ציון" ל-ד"ר פון-וייזל,טברסקי,1947/סיפורו של ייקה


שלמה שפירא

 

ישנו רק "'איזם' אחד המתאים לד"ר פון-וייזל: "פון-וייזליזם".

שביתת רעב ומנהיגות!

"האיש בעל עט הזהב"!

סיפורו של ייקה רוויזיוניסט"!

 

"תשעים ושנים ימי מעצר וצום - יומן אסיר ציון" ל- ד"ר פון-וייזל, הוצאת טברסקי, תש"ז 1947

בספר הקדשה:

לאשתי

 

תוכן הענינים:

הדרך ללטרון...

"עצור עד להודעה חדשה"

לא על הלחם לבדו...

בחפשה מלטרון

 

עמוד 203

מוצאי שבת, 31 באבגוסט 1946

אכלתי את ארוחתי האחרונה, התפללתי תפילת מעריב, הבדלתי בבית-הכנסת - והתחלתי בצומי. נדרתי לעצמי שאצום ארבעה שבועות, 28 יום, בגימטריה -כח! יהי רצון שיספיק לי הכוח לעמוד בצום ולא למות בו.

לא נועצתי בחברי מחדש.  מחר אשלח מכתב רק דרך להמציא בהקדם האפשרי את העתק המכתב לעתונות.

* רדיו לונדון מודיע, כי ערביי ארץ ישראל החליטו שלא ישתתפו בועידת-לונדון, משום שהאנגלים מסרבים להרשות למופתי לבוא לועידה. מקוה אני, כי סרוב זה של הערבים יניע גם את היהודים שיחרימו את הועידה - אבל כמה מן ה"מנהיגים" סבורים, שיהודים ילכו על אף הכל, וכי העדרם של הנציגים הערבים ישפר אפילו במידה מסוימת את סיכויינו.

על כל פנים, מרבית חברי הסוכנות מצפים להכרעה בימים הקרובים. נראה כי אני הפסדתי, בנדר שנדרתי, כל תקוה לשחרור עם האחרים. ומאושר אני על כך. איני רוצה לזכות בחופש - תמורת כניעתו של הישוב.

 

יום ראשון, 1 בספטמבר 1946

אחרי ארבעה ימים, בוטל המצור על רוחמה ועל דורות - שתי הנקודות סבלו מאד. חבל על העצים שנעקרו משרשם. הרי כל עץ ועץ טופל באהבה רבה כל כך...

המפקד קלואו נסע - מספרים, כי עומדים להעלותו בדרגה ולהעבירו לעכו, וודאי צריך לסדר את עניניו. בינתים, איני יכול לשלוח את מכתבי למזכיר הראשי. טרם דיברתי עם חברי על החלטתי לצום 28 יום. אמנם, רואים הם כי בישבי אתם לשולחן איני אוכל ואיני שותה כי אם תה בלי סוכר - אבל כבר צמתי כמה פעמים זמן קצר, ואין בכך משום חידוש.

את כל היום בליתי בעריכת המכתב למזכיר הראשי.

...

והרי הנוסח העברי של המכתב:

ד"ר וולפגנג פון-וייזל

"וילה וייזל", גדרה.

כתובת נוכחית: מחנה המעצר בלאטרון         1 בספטמבר 1946

 

המזכיר הראשי, ממשלת ארץ-ישראל.

 

אדוני,

יש לי הכבוד להודיעך, כי אמנע מקבל כל מזון במשך תקופה של 28 יום, החל משקיעת החמה במוצאי שבת 31 באבגוסט.

יש להבין צום זה כאות התמרמרותי העזה ולמחאתי הנמרצת על מאסרי ועל מאסר מאות יהודים, ללא צדק והצדקה. מחזיקים אותנו במעצר ללא חשד קל שבקלים לקשר כלשהו בינינו לכל פעולה בלתי חוקית בארץ-ישראל.

מכיר אני היטב כי צומי שלי, וכן צומו של כל אדם אחר, לא ישםיע על עמדתכם או החלטותיהם של האנשים השולטים כיום בארץ-ישראל והרואים, כנראה, את תפקידם במניעת שיבת ישראל לארצו בכל האמצעים. אולם בזמנים ובתנאים טרגיים אלה, ובשעה גורלית זו בתולדות עמי, אין ביכלתי לעשות מאומה לעזור לו ולעודדו בסרובו להכנע, ולכן קבלתי על עצמי לפחות קרבן-מרצון ואסרב לקבל כל מזון, פרט למים ולמשקאות בלתי-מזינים אחרים, במשך ארבעה שבועות.

מי יתן והאלוקים בחסדו יקבל צומי ברצון, כתפילה לעזרתו בשעה זו, שעת צרה ורעה לישראל, ויצילנו מיד אויבינו.

הנני אדוני,

בכל הכבוד,

ד"ר וולפגנג פון-וייזל

את המכתב הזה מסרתי לבקר ובקשתיו למסרו למפקד ולהוסיף בעל-פה, כי מובן שנכון אני לעבור ל"זינזאנה", אבל אתנגד בכל האמצעים שלרשותי, לכל נסיון להאכילני על כרחי.

...

 

עמוד 192

לאחר חצי-שעה צריך הייתי לחזור למחנה. הילדות נפנפו לי בידיהן עד שנעלמתי מעיניהן. השוטר הביאני חזרה לצריפי. חזרתי ופשטתי את בגדי החג. חזר החול ללאטרון.

ועכשיו יושב אני אל שולחני ומנסה לכתוב שיר. שיר על ביקורן של אשתי ושל בנותי. אבל אינו עולה בידי, ואיני יכול לכתוב כי אם את השורות הבאות:

היה היה לי זוג זמירים מיטיבי-שיר  -

שׂמתים בכלוב, אשר תליתי על הקיר.

ימים רבים כה טפחתים ברב-יקר

אך אף אחד משני זמירי לא שר.

אז קמתי והפרד הפרדתי בינם.

ולמחרת בקרא שׂכויבקולו הרם  -

הקיץ זמירי, הכה כנף, בשיר פתח,

על יקרתו שנעלמה מר התיפח...

גם לי גרם כך מזלי - שירי עלה

עליךְ, כי אבדתְ לי; יֵמַר יקרא*.  (*תרגם ש. סקולסקי)

 

בחוברת של "יקינתון", גיליון מס' 234 אלול תשס"ט, אוגוסט 2009, הופיעה כתבה ובה ידיעה:

"איך נשכח וולפגנג פון-וייזל או: סיפורו של ייקה רוויזיוניסט" מאת ניבה פון-וייזל שהיא נכדתו של וולפגנג בנימין זאב פון-וייזל, מתגוררת בתל-אביב ופועלת במסגרת עמותה לחקר שימור מורשתו של פון וייזל.

לפני כמה שנים יצר איתי קשר הסופר טום רייס מניו יורק, ושואל על שיתוף הפעולה בין סבי, ד"ר וולפגנג פון-וייזל לבין לב נוסבאום הוא אסד ביי הוא קורבן סאייד - יהודי שהתאסלם, סופר ידוע וסלבריטי באירופה של תחילת המאה ה-20, שזכה לתהילת עולם בזכות הרומן "עלי ונינו". שיתוף הפעולה בין השנים הוליד את הספר,

Allah is great: The Decline and Rise of the Islamic World

שיצא לאור בווינה בשנת 1936. שמות שני הסופרים מתנוססים על הכריכה זה בצד זה. אבל כשהספר יצא לאור במהדורה מחודשת בברלין, שמו של סבי הושמט מהכריכה. המו"ל טען שקיבל חוות דעת, שקבעה כי תרומתו של פון-וייזל הייתה מזערית. חוות הדעת התעלמה כמובן משלושת הספרים ומאות כתבות הגדושות ניתוחים הרואים את הנולד בקשר למאבקי הכוח במזרח הקרוב, שפרסם פון-וייזל (באותו נושא) קודם לשיתוף הפעולה עם אסד ביי. (אגב, מבין שני הסופרים, רק לפון-וייזל יש יורשים.) אסד ביי שהיה לסופר פופולארי ושקרן, זכה שהביוגרפיה שלו "האוריינטליסט" תהיה רב-מכר. פון-וייזל, לא רק סופר שהשאיר אחריו מורשת עשירה בת אלפי מאמרים אלא מנהיג שכתב שורות בהיסטוריה של עם ישראל, נשכח.

פרקי הכתבה:

צלב הברזל בצבא האימפריה

בן-בית בארמונות ערב

הגנרל משקר, העיתונאי צודק.

מגילת אסתר בכדור פורח

שביתת רעב ומנהיגות

דון-קישוט, גאון, פשיסט ושרלטן (פון-וייזל, קצין תותחנים בצה"ל)

 

...בתחומים מגוונים: פוליטיקה, צבא, רפואה, דת, פילוסופיה, פסיכולוגיה, מסעות...ואפילו אסטרולוגיה. "אחת הדמויות המעניינות והציוריות ביותר", "עלילות חייו יכולות למלא כרכים שלמים", "האיש בעל עט הזהב", "גאון", ו"נביא" אך גם "שרלטן", "דון קישוט", "הרפתקן" ו"פשיסט"...

ב-1979 סיכם השבועון "העולם הזה" את שלל שמות התואר: ,ישנו רק "'איזם' אחד המתאים לד"ר פון-וייזל: "פון-וייזליזם".

 

 

 

"תשעים ושנים ימי מעצר וצום-יומן אסיר ציון" ל-ד"ר פון-וייזל,טברסקי,1947/סיפורו ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...
 שביתת רעב ומנהיגות! "האיש בעל עט הזהב"! סיפורו של ייקה רוויזיוניסט"! "תשעים ושנים ימי מעצר וצום - יומן אסיר ציון" ל- ד"ר פון-וייזל, הוצאת טברסקי, תש"ז 1947 ...

 

 

 

נכתב על ידי , 29/1/2013 08:10  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

בן: 86

תמונה




קוראים אותי
59,448
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לShlomo Shapira אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Shlomo Shapira ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)