לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Shlomo Shapira’s Blog

שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2008    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 




הוסף מסר

10/2008


 

   שלמה שפירא

 

הצביעו לציפור הלאומית

תגובה

 

שלמה שפירא (26/4/2008 08:00:17). סגור. 132. לא מומלץ להצביע לדוכיפת. עפר (26/4/ 2008 09:17:11). סגור. 133. כיין כיין לציפור! אור (27/4/2008 20:13:30) ... www.teva.org.il/?CategoryID=740&ArticleID=2178  - 132k - עותק שמור - דפים דומים

 

הצביעו לציפור הלאומית

Top of Form

60 שנה לישראל. 500,000,000 ציפורים נודדות בשנה. 206 מינים של ציפורים בוחרות לגדל בישראל את הדור הבא שלהן.

איזו ציפור ראויה להיות הציפור הלאומית של ישראל?

Bottom of Form

...

 

 

תגובות

...

130. 

הציפור האלופה

שלמה לראש (24/4/2008 09:10:49)

 

סגור

131. 

אטרקציה לא מתודית

שלמה שפירא (26/4/2008 08:00:17)

 

סגור

132. 

לא מומלץ להצביע לדוכיפת

עפר (26/4/2008 09:17:11)

 

 

אטרקציה לא מתודית

שלמה שפירא (26/4/2008 08:00:17)

 

ניכר הויֶה ויהיה, שעניין בחירת ציפור ארצנו, בציפור נפשנו היא , ולא כן הדבר. לא כך למדונו מורינו לטבע - שׂמאלי ומנדלסון ואחרים - לעשׂות מלאכה חפוזה לשרוני המזוין ולבכֵּר ציפור אחת על אחרת. הצפרים לא נשתנו ומורי הטבע שלנו משתנים, לא תכלית ה"השוואה" שנשתנית מציפור אחת על משנֶהָ ילמדונו "צפרות" וגם אם נאמץ ציפור מסוימת לכולנו, כל ציפור פועמת חיים בפני עצמה ורק מלך העולמים מפענח צפרים, ומה תגדנה הציפורים שאדם מרכיב אותן זוּ על גבי זוֹ ומשוון, ואם רוצים אנחנו לעורר בתוכנו יראה ואהבה ל"ציפור" נחזור לשרשינו ונלמֵד בני ישׂראל  "ציפור" ומה באמת ייחודה של כל ציפור וציפור באשר היא .

 

 

 

 

 

- שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר 

שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode=10114862 - דפים דומים 

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

הצביעו לציפור הלאומית. תגובה. שלמה שפירא (26/4/2008 08:00:17). סגור. 132. לא מומלץ להצביע לדוכיפת. עפר (26/4/ 2008 09:17:11). סגור. 133. כיין כיין לציפור! ... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694 - דפים דומים

 

הבלוג: שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר - Shlomo Shapira הקטע:  31/10/2008: ... שלמה שפירא הצביעו לציפור הלאומית תגובה שלמה שפירא (26/4/20...   

נכתב על ידי Shlomo Shapira , 31/10/2008 19:44  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




 

 שלמה שפירא

 

מהי הומניות  

 

 29.5.02

 

מהי הומניות

סאלם ג'ובראן, אינטלקטואל והוגה דעות ערבי-ישראלי, חבר בכיר במפלגה הקומוניסטית, ושימש בתפקידי עריכה של העיתון "אלתחאד", פנה מעל דפי העיתונות כדי "לשכנע את היהודים דווקא", ובמיוחד את אנשי הרוח בהם, לפעול למען הפסקת המסע האנטי-ערבי המסוכן. מה ההיתממות הזאת שלו בשעה הרת אסון לקיומנו? פתאום הוא פונה אל הצד ההומני שבנו. הומניות, ידידי ג'ובראן, שאנחנו היהודים ביקשנו לחוות במשך אלפיים שנה, גם מצד הערבים, ודווקא ההומניות לא נתקיימה בנו גם בשעה שהיתה אווירה של הומניזם. אנחנו מנסים לצאת, כבר 50 שנה, מעבדות של 2000 שנה אל החרות המתבקשת בפיסת אדמה קטנטנה זו שעל פני העולם הגדול והמרחב הענקי הערבי הזה, והכל עדיין תלוי על חודו של המאבק היהודי-פלשתיני. בהיסטוריה הארוכה שלנו למדנו שערך הומני מתבטא כאשר החזק מוותר מעט למען החלש. אלא שערביי ישראל לא נמצאים במעמד של חלשים, להיפך. מצבם במדינת ישראל שפר עליהם והוא טוב עשרת מונים ממצב אחיהם בארצות ערב. ערביי ישראל חיים בקרבנו כאזרחים שווים, ללא הרגשה של איום מצדנו על עתידם. ההומניזם שלנו מתבטא ברצון לעזור ולשפר עוד את מצבם. אך לערבים חייבת להיות הדינמיקה השפויה והרצון לתת לזמן לעשות את שלו. אל לערבים להתפתות לאשליות שווא, כאלו שערפאת למשל מנסה להחדיר בהם כדי להסית אותם נגד מדינת ישראל. מדינת ישראל איננה "פרעה" של מצרים, שלא היה בו שמץ של הומניזם. מדינתנו שוחרת לדו-קיום ולשוויון זכויות לכל מרכיבי אזרחיה. אל לערביי ישראל להתפתות ולקרוע את גורלם.

 

1.                     Fresh - מהי הומניות?

...... שלא היה בו שמץ של הומניזם. מדינתנו שוחרת לדו-קיום ולשוויון זכויות לכל מרכיבי אזרחיה. אל לערביי ישראל להתפתות ולקרוע את גורלם. שלמה שפירא ... www.fresh.co.il/dcforum/Scoops/15540.html - 21k - עותק שמור - דפים דומים

 



 

 

 - שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

 שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode=10114704 - דפים דומים

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

שלמה שפירא. מהי הומניות? 29.5.02. מהי הומניות. סאלם ג'ובראן, אינטלקטואל והוגה דעות ערבי-ישראלי, חבר בכיר במפלגה הקומוניסטית, ושימש בתפקידי עריכה של העיתון ... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694 - דפים דומים

 

 

נכתב על ידי Shlomo Shapira , 31/10/2008 19:17  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




 

 

 

Shlomo Shapira  הזכויות לתכנים בבלוג זה שייכות ל

אלא אם צויין אחרת 

Shlomo Shapira האחריות לתכנים בבלוג זה חלה על 

ועליו/ה בלבד 

© 2011 כל הזכויות שמורות 

שלמה שפירא 

עמותת ישראבלוג (ע"ר)

 

  

נכתב על ידי Shlomo Shapira , 31/10/2008 19:08  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




שלמה שפירא

 

 

מתי שמואלוף

 

 

 

 

סמיר נקאש ( 1938-2004)גדול הסופרים היהודים העיראקיים פרסם עשרות ספרים בערבית, אך בשל השפה היהודית העיראקית הבגדדית המורכבת שכתב בה וההתעקשות שלא לכתוב בעברית - כמעט ולא תורגם בעברית. בעצם בשל הלאומיות הערבית והציונית הוא נותר ללא קהל קוראים. בישראל כמעט ולא יקראו אותו בערבית. וגם במדינות ערב לא יקראו אותו. למרות יכולתו הפרוזאית הפנומנולוגית .

 

 

 שני ספרים של נקאש עם זאת זכו לתרגום ועליהם אני ממליץ בחום לב :

 

הבוסתן : קובץ סיפורים בעברית / סיגל שפירא ; תרגום לערבית מאת סמיר נקאש ; עריכה: שלמה שפירא ; [הקדמה - שמואל מורה], הרצליה : ש. שפירא, 2007.  

 

יום שתבל הרתה והפילה בו : סיפורים עיראקיים / סמיר נקאש

  מערבית-רות נקאש, תל אביב : ספרית פועלים, 1985

 

 

פורסם ב 15 באוקטובר 2007 01:43 - באתר האישי של מתי שמואלוף - במדור ספרים

 

 

 

 - שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

 שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode=10114586 - דפים דומים

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

שלמה שפירא. מתי שמואלוף. סמיר נקאש ( 1938-2004)גדול הסופרים היהודים העיראקיים פרסם עשרות ספרים בערבית, אך בשל השפה היהודית העיראקית הבגדדית המורכבת שכתב בה ... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694 - דפים דומים

 

 

נכתב על ידי Shlomo Shapira , 31/10/2008 18:58  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




 

מעמד האישה אינו מובן מאליו /

שלמה שפירא

   

פורסם בעתון "הצופה    " ב   -14/03/2007

 היום אין עוברים לסדר היום במקרים של הטרדות מיניות ואלימות כלפי נשים. אלא שלולא החוק, הגברים לא היו מודעים לשינויים המהותיים שעוברים על האישה בקשר למעמדה וזכויותיה  

 

בעימות הבין-מיני, כאשר העולם עדיין מוכתב מעשית על ידי הגברים, ניצול הנשים ממשיך לחגוג, והגם שהוא משנה צורה ורמת תיחכום, עדיין לא משנה מהות. הנשים מנסות לרתום לצדן את גלגלי החוק, מול המכונה הגברית המשומנת בת אלפי השנים. הניסיון לעמת בין השניים מניב הרבה גיצים ודמעות וחתכים וקורבנות. פה ושם מורגשות מוטציות חיוביות המצביעות על שיפור מעמד האישה, מבחינה חברתית, כלכלית ותעסוקתית, אבל אלה לא מורגשות מספיק במסה המרכזית של האוכלוסייה. במציאות התרחבו הפיכחון והמודעות מצד האישה לשיפור מעמדה, והצעדים לביעור תופעות שליליות כלפי הנשים מתרחבים יותר ויותר, אבל עדיין אין השתיל השתול הופך לעץ מתנוסס על פלגי דעת, והחלק הארי באוכלוסייה הגברית עדיין לא הפנים דיו את המסר המשודר. לכאורה, מה יותר ברור מכך שאין להטריד מינית את האישה, ובכל זאת יש צורך בחוק כדי להפנים את זה בקרב האוכלוסייה הגברית. הנשים ברוב המקרים עדיין צריכות, במקרים פרטניים, להיעזר בשיני החוק. הנורמה שהיתה קיימת בעבר כלפי הטרדות מיניות השתנתה עם השנים, והיום אין עוברים לסדר היום במקרים של הטרדות מיניות ואלימות כלפי נשים. אלא שלולא החוק, הגברים לא היו מודעים לשינויים המהותיים שעוברים על האישה בקשר למעמדה וזכויותיה. יש הטוענים (ובעיקר גברים) שדווקא העולם של היום הפך יותר אלים כלפי האישה ומכבד פחות את האישה, כי בעבר היתה יותר מודעות לשמירת התא המשפחתי וכבוד האישה פנימה. היום במאה העשרים ואחת המלחמה על מעמד האשה וזכויותיה הופכת למלחמת חוצות, גם כקולקטיב, והעולם שידרג עצמו לגבי השינויים החברתיים והמעמדיים הנדרשים. מאבק הנשים לסגור פערים בכל תחומי החיים ולדחוס את כל השינויים במעמד האישה בזמן כל כך קצר, ובמצב המתירני של היום, מוליד גם תופעות שליליות, פרי "סיר לחץ", ועל כולנו לדעת לכלכל צעדים נכון כדי שלא להקדיח את התבשיל, אותו אנו מייחלים לטובת מעמד האישה.

 

 

 

 

 

 

 

מעמד האישה אינו מובן מאליו / שלמה שפירא The status of women is not obvious / Shlomo Shapira

היום אין עוברים לסדר היום במקרים של הטרדות מיניות ואלימות כלפי נשים. No embryos agenda in the sexual harassment and violence against women. אלא שלולא החוק, הגברים לא היו מודעים לשינויים המהותיים שעוברים על האישה בקשר למעמדה וזכויותיה But Slolla law, the men were not aware of the fundamental change in who the

woman in connection with the status and rights

 

 

פורסם בעתון "הצופה" ב- 14/03/2007 Published message "viewer" in - 14/03/2007

 היום אין עוברים לסדר היום במקרים של הטרדות מיניות ואלימות כלפי נשים. No embryos agenda in the sexual harassment and violence against women. אלא שלולא החוק, הגברים לא היו מודעים לשינויים המהותיים שעוברים על האישה בקשר למעמדה וזכויותיה But Slolla law, the men were not aware of the fundamental change in who the woman in connection with the status and rights

 

בעימות הבין-מיני, כאשר העולם עדיין מוכתב מעשית על ידי הגברים, ניצול הנשים ממשיך לחגוג, והגם שהוא משנה צורה ורמת תיחכום, עדיין לא משנה מהות. A conflict - Mini, when the world is still Mocatev by practical men, exploitation of women continues to celebrate, even if it changes shape and the level of תיחכום, still not the essence of matter. הנשים מנסות לרתום לצדן את גלגלי החוק, מול המכונה הגברית המשומנת בת אלפי השנים. The women try to curb לצדן the wheels of law, called the front Hagbrit Mshumnat Bat thousands of years. הניסיון לעמת בין השניים מניב הרבה גיצים ודמעות וחתכים וקורבנות. Trying to compare the two is getting a lot of tears גיצים cuts and victims. פה ושם מורגשות מוטציות חיוביות המצביעות על שיפור מעמד האישה, מבחינה חברתית, כלכלית ותעסוקתית, אבל אלה לא מורגשות מספיק במסה המרכזית של האוכלוסייה. Here and there felt positive mutations are pointing to the improved status of women, socially, economically Otaosoaktiat, but these are felt not enough of the population Essay Central. במציאות התרחבו הפיכחון והמודעות מצד האישה לשיפור מעמדה, והצעדים לביעור תופעות שליליות כלפי הנשים מתרחבים יותר ויותר, אבל עדיין אין השתיל השתול הופך לעץ מתנוסס על פלגי דעת, והחלק הארי באוכלוסייה הגברית עדיין לא הפנים דיו את המסר המשודר. In reality הפיכחון and expanded by improving the status of women, and the steps Lbiwer negative effects against women מתרחבים more and more, but still no Hastie plant becomes a tree on Mtanusse Pelgy Eoat, and Harry Hagbrit population was still not enough to face the message Mshudre. לכאורה, מה יותר ברור מכך שאין להטריד מינית את האישה, ובכל זאת יש צורך בחוק כדי להפנים את זה בקרב האוכלוסייה הגברית. Ostensibly, what more it is clear that there is no sexual bother the woman, and yet there is a need to internalize the law is among the population Hagbrit. הנשים ברוב המקרים עדיין צריכות, במקרים פרטניים, להיעזר בשיני החוק. In most cases, women still have, in individual, use Evshini law. הנורמה שהיתה קיימת בעבר כלפי הטרדות מיניות השתנתה עם השנים, והיום אין עוברים לסדר היום במקרים של הטרדות מיניות ואלימות כלפי נשים. There is a norm that was previously against sexual harassment has changed over the years, and today there is no pass agenda in the sexual harassment and violence against women. אלא שלולא החוק, הגברים לא היו מודעים לשינויים המהותיים שעוברים על האישה בקשר למעמדה וזכויותיה. But Slolla law, the men were not aware of the fundamental change in who the woman in connection with the status and rights. יש הטוענים (ובעיקר גברים) שדווקא העולם של היום הפך יותר אלים כלפי האישה ומכבד פחות את האישה, כי בעבר היתה יותר מודעות לשמירת התא המשפחתי וכבוד האישה פנימה. There are those who argue (and especially males) is in fact the world of today has become more violent toward women honored as the woman, because in the past was more ads to keep the family unit and respect the woman inside. היום במאה העשרים ואחת המלחמה על מעמד האשה וזכויותיה הופכת למלחמת חוצות, גם כקולקטיב, והעולם שידרג עצמו לגבי השינויים החברתיים והמעמדיים הנדרשים. Today the war in the twentieth century and one woman on the status and rights becomes War, outdoor, and collectively, and the world itself Shidreeg about social changes והמעמדיים required. מאבק הנשים לסגור פערים בכל תחומי החיים ולדחוס את כל השינויים במעמד האישה בזמן כל כך קצר, ובמצב המתירני של היום, מוליד גם תופעות שליליות, פרי "סיר לחץ", ועל כולנו לדעת לכלכל צעדים נכון כדי שלא להקדיח את התבשיל, אותו אנו מייחלים לטובת מעמד האישה. The women struggle to close gaps in all areas of life Oldhus any changes to the status of women is so short on time, Obmzv Mtirni of the day, sire also negative effects, Perry "pressure cooker", and we all know as to provide for measures that Lekedeh stews, that we favor מייחלים The status of women.

 

 

 

 

 

 

 

 - שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

 שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode=10114408 - דפים דומים

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

מעמד האישה אינו מובן מאליו / שלמה שפירא The status of women is not obvious / Shlomo Shapira. היום אין עוברים לסדר היום במקרים של הטרדות מיניות ואלימות כלפי ... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694 - דפים דומים 

 

 

נכתב על ידי Shlomo Shapira , 31/10/2008 18:23  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




ש י ר     ב ר ג ע   408 

 

שלמה שפירא

 

אין נוגעים במשיחי אל

 

 

בתחנה המרכזית בתל-אביב

איש סומַא חזק לב

כסומָא בארובה נצל ממוות

איש רע לב ופתלתול

הנחה אותו בשוד ושֶבר

שזר לו מקלט מוות ...

לו אלוהים

היה מנדב לו טיפ-טפה של אור

ועם חודי קולו היה

מנחה אותו גם להצלה ופדות ...

אותו איש רע

השמים היו נהפכים עליו

אפילו עורבים דואגים וחכמים 

היו מנחיתים על ראשו שׂריטות פחד

לבל יגע במשיח אל

אין נוגעים במשיחי אל . 

 

 

 

 

 

 

 

 - שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

 שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode=10109175 - דפים דומים

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

שלמה שפירא. אין נוגעים במשיחי אל. בתחנה המרכזית בתל-אביב. איש סומַא חזק לב. כסומָא בארובה נצל ממוות. איש רע לב ופתלתול. הנחה אותו בשוד ושֶבר ... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694 - דפים דומים

 

 

   

נכתב על ידי Shlomo Shapira , 30/10/2008 15:31  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




ש י ר     ב ר ג ע   407 

 

שלמה שפירא

 

אין חיים במאדים

 

אין חיים במאדים

כי חיים הם בגרגיר חטה בתוך אדמה

ואיך נובט וצומח

איך חביונו עולה ומוריק

איך ריחו ניחוח נרד

איך מתעדן לפרח

איך יְהורֶה פרי

ואיך ניתן עולם ומלואו בתוך לבו .

 

 

 

 

 

 

 

 - שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

 שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode=10108912 - דפים דומים

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר

שלמה שפירא. אין חיים במאדים. אין חיים במאדים. כי חיים הם בגרגיר חטה בתוך אדמה. ואיך נובט וצומח. איך חביונו עולה ומוריק. איך ריחו ניחוח נרד. איך מתעדן לפרח ... israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694 - דפים דומים

 

 

נכתב על ידי Shlomo Shapira , 30/10/2008 14:29  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:   1 2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  

החודש הקודם (9/2008)  החודש הבא (11/2008)  
כינוי:  Shlomo Shapira

בן: 86

תמונה




קוראים אותי
59,413
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לShlomo Shapira אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Shlomo Shapira ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)