לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Shlomo Shapira’s Blog

שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 




הוסף מסר

11/2012

איציק שלנו איך חיים ומה מקור-החיים שם וזמירי צפרי-נפשך יעלוהו מעלה


 חל איסור להעתקת קטעים מבלוג זה - הבלוג של שלמה שפירא, משורר

 

איציק שלנו

איך חיים ומה מקור-החיים שם

ואיך מחייכים צוחקים שם

ואיך מחבקים מנשקים שם

ואיך מהרהרים חושבים וחולמים שם

ואיך שומרים על תפילת-הלב שם

ואיך מכריעים הרוע שמסביב שם

האם גם שם, האהבה תמיד מנצחת?

ובאובדן לנו, כאן ועכשיו, הר

מי לא דואב על אובדן היקיר הטוב ממהות הנביעה בחיים...

הזמנים ממשיכים וימשיכו 

וחייבים להיבזק בנו רגע רגע מצווי הקדושה לחיים 

כי נָעָלִים המה החיים, צווי בנו לשמרם ולהמשיכם

ולא בפחד

כי אם בגבורת-הנפש ובכתר-זכרון לנעלֶה באדם שהיה בינינו ואיננו עוד. 

אמי אדמה,

הָעֵנוּת של כאב-בנך כה גדול

אך צליליִך וזמירי צפרי-נפשך יעלוהו מעלה מעלה מעלה

למעלת קדושים וטהורים.

יהי זכרו ברוך!

  

  

 

איציק שלנו איך חיים ומה מקור-החיים שם וזמירי צפרי-נפשך יעלוהו מעלה - שלמה ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...
 ובאובדן לנו, כאן ועכשיו, הר. מי לא דואב על אובדן היקיר הטוב שלי ממהות הנביעה בחיים... הזמנים ממשיכים וימשיכו. וחייבים להיבזק בנו רגע רגע מצווי הקדושה לחיים ...

 

 

נכתב על ידי , 29/11/2012 18:33  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דברי החוקרת ענבל גולדשטיין-שפירא על מחקרה בנושא : "יהודה ופיניקיה בתקופה הסלבקית – מחקר היסטורי


שלמה שפירא

 

הענקת מילגות ופרסים

למצטיינים בעבודות גמר ועבודות מחקר בהיסטוריה

והענקת 'פרס שזר לחקר תולדות ישראל' לשנת תש"ע

באזכרה השנתית לציון שלושים ושש שנים לפטירתו

של שניאור זלמן שזר ז"ל

האירוע התקיים ב"מרכז זלמן שזר" בתלפיות, ירושלים ביום שלישי, 5.10.2010

ועדת השופטים:

 פרופ' ישראל יובל, פרופ' מוטי זלקין, פרופ' מרגלית שילה, מר צבי יקותיאל

(לפני חלוקת כל פרס ומילגה שמענו את נימוקי ועדת השופטים לזוכים)

הנחה: מר צבי יקותיאל, מנכ"ל מרכז זלמן שזר

דברים: מר אפרים הלוי, יו"ר הוועד המנהל של מרכז זלמן שזר

קטעי נגינה: רותי איצקוביץ

אביא כאן כדוגמא את דברי החוקרת ענבל גולדשטיין-שפירא בנושא חשוב ומרתק:

"יהודה ופיניקיה בתקופה הסלבקית – מחקר היסטורי משווה"

 

 

חלוקת 'פרס שזר' לשמונה תלמידים על עבודות גמר מצטיינות :

הדר אלבוחר, רות אפלבוים, נגה בן ארצי, שירה טליתמן, טל כהן, יסמין קרמר,

סער רוזנבאום, יואב רותם

(יסמין קרמר דברה על עבודת הגמר שלה כנציגה מן התלמידים)

חלוקת 'פרס החברה ההיסטורית הישראלית' לחמשה תלמידים על עבודות גמר מצטיינות :

דן לימונצ'יק, תמר לנדאו, נתנאל שמחה נחשון, דניאלה קוגן, טל שטיקר

(תמר לנדאו דברה על עבודת הגמר שלה כנציגה מן התלמידים) 

 

חלוקת מילגת מחקר לדוקטורט

על שם פרופ' יעקב כץ ז"ל ל- אביטל דוידוביץ'-אשד

מאוניברסיטת תל אביב

חלוקת מילגת מחקר לדוקטורט

על שם פנחס ושיינדיל ולד ז"ל ל- ענבל גולדשטיין-שפירא

מאוניברסיטת חיפה

חלוקת מילגת מחקר לדוקטורט,

מילגת הפרופ' אריה גרטנר ל- נתי קנטורוביץ'

מאוניברסיטת תל אביב

(כל הדוקטורנטים הציגו קווים ומטרות עבודה למחקריהם)

 

הענקת 'פרס שזר לחקר תולדות ישראל' לשנת תש"ע

לפרופ' שמואל פיינר על ספרו "שורשי החילון"

(פרופ' פיינר הרצה ארוכות על עבודותיו ועל ספריו)

 

אביא כאן את דברי החוקרת ענבל גולדשטיין-שפירא על מחקרה בנושא : 

"יהודה ופיניקיה בתקופה הסלבקית – מחקר היסטורי משווה" 

 

ערב טוב לכולם ושנה טובה,

תודה רבה לכם,

אני רוצה להודות לחבר ועדת השופטים לפרס שזר על שהחלטתם להאמין בי ולהעניק לי מלגה זו, ואני מקווה שהמחקר שלי יעמוד בציפיות

ואוכיח את עצמי ראויה לכבוד.

כן תודה לשני המנחים שלי, פרופ' ישראל שצמן מהאוניברסיטה העברית ופרופ' גדעון פוקס מאוניברסיטת חיפה, על ההכוונה שמאפשרת לי לשמור על מחקר איכותי ברמה גבוהה.

 

נתבקשתי לספר במספר מילים על מחקרי.

 

שם העבודה – "יהודה ופיניקיה בתקופה הסלבקית – מחקר היסטורי משווה".

תחום העניין שלי הוא יהודה בתקופת הבית השני, ובפרט – התקופה ההלניסטית, תקופת שלטון בית סלבקוס ובית חשמונאי.

בתזה שלי אני מתמקדת בתהליכים הפוליטיים שהתרחשו ביהודה בהנהגת החשמונאים, ובעיקר – בתהליך שחרורה של יהודה החשמונאית מהשלטון הסלבקי והפיכתה לאוטונומית.

על מנת להעמיק את הידע שלי בתקופה זו ולצורך חידוד הבנתי בפוליטיקה החשמונאית, החלטתי לצאת מראיית המבט המקומית–נקודתית ולבדוק את המתרחש אצל הפיניקים – עם שכן וקרוב ליהודים בתרבותו ובשפתו.

 

תחת שלטון בית סלבקוס חוו הערים הפיניקיות תהליכים פוליטיים שהיו מאוד דומים לתהליכים שהתרחשו ביהודה החשמונאית, באופן שהפכו מעם התלוי פוליטית בשלטון הסלבקי לעם אוטונומי ועצמאי.

ביהודה החשמונאית ובפיניקיה התרחש תהליך ההשתחררות מהשלטון הסלבקי בד בבד לאימוץ דפוסים פוליטיים המאפיינים את העולם ההלניסטי. באמצעות דפוסים אלה, לדעתי, הושגה האוטונומיה השלטונית בשני המקומות.

מחקר זה הוא מחקר משווה. ההיסטוריה המשווה מבקשת להעמיק את הידע שלנו בתחום מסויים על ידי בחינת הדומה והשונה בין שתיים או יותר ישויות כמו מדינות, מוסדות, גופים, חברות, תרבויות, באופן שהתמקדות פרטנית נקודתית לרוב אינה מאפשרת לנו.

ההשוואה של יהודה החשמונאית עם פיניקיה ההלניסטית תעמיק את הבנתנו בתהליך השגת האוטונומיה ביהודה, תהליך אשר את סיבותיו מחפשים החוקרים, לרוב, בתוך היהדות וחוקיה, ברגשי הלאומיות המקומית המתעוררת ובמאבקי פנים קשים.

בחינת הדומה והשונה בין שתי ישויות פוליטיות כמו יהודה ופיניקיה, תעניק לנו נקודת מבט רחבה יותר, רעננה יותר ומאתגרת יותר על שתיהן יחד ועל כל אחת לחוד, כך שבכל הנוגע לחבל ארץ יהודה יוצא מחקר זה מנקודת הנחה שהכוחות המניעים את יהודה החשמונאית בדרכה לאוטונומיה הינם לא רק כוחות פנימיים, אלא גם, ובעיקר, כוחות חיצוניים – השואבים והמושפעים מהמרחב הפוליטי הסובב.

מתן תשומת לב להשפעה הרבה שהיתה למרחב ההלניסטי הסלבקי על הפוליטיקה החשמונאית מחייבת אותי להתבונן על חבל ארץ יהודה ממעוף הציפור פנימה ולשם כך אני מחפשת תהליכים דומים בפיניקיה שהיא, כאמור, עם שכן, קרוב בזמן ובמרחב, עם שחווה תהליכים זהים ואשר גם עליו העולם ההלניסטי והסלבקי השפיעו רבות.

המחקר המשווה מבקש, בין השאר, לענות על שאלות שאין להן מענה במקורות או שהמקורות אינם נוגעים בהן.

בעיית מיעוט המקורות העוסקים ביהודה החשמונאית מעודדת אותי להרחיק אל עבר מחוזות אחרים על מנת שאלה יאפשרו לי לענות על השאלות שעליהן עד כה לא מצאתי תשובה הולמת.

אני מקווה שמסקנות ההשוואה בין יהודה ופיניקיה יעמיקו את הידע שלנו על אודות יהודה החשמונאית, התפחתותה, התרחבותה והתנהלותה ויחדדו לנו את ההבנה שחבל ארץ זה לא היה מנותק כלל מהמרחב הפוליטי הסובב אותו.

להיפך – הוא פעל בתוכו, השפיע עליו והושפע ממנו רבות.

 

שוב תודה רבה על הכבוד וערב טוב לכולם.

 

 

 

דברי החוקרת ענבל גולדשטיין-שפירא על מחקרה בנושא : "יהודה ופיניקיה ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...
 דברי החוקרת ענבל גולדשטיין-שפירא על מחקרה בנושא : "יהודה ופיניקיה בתקופה הסלבקיתמחקר היסטורי. שלמה שפירא. הענקת מילגות ופרסים. למצטיינים בעבודות ...

 

 

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר נכתב ע"י: Shlomo Shapira
כותרת הקטע: דברי החוקרת ענבל גולדשטיין-שפירא על מחקרה בנושא : "יהודה ופיניקיה בתקופה הסלבקית – מחקר היסטורי.
טקסט מהקטע: ... ענבל גולדשטיין-שפירא בנושא חשוב ומרתק: "יהודה ופיניקיה בתקופה הסלבקית – מחקר היסטורי משווה"...

עודכן ב: 29/11/2012
נכתב על ידי , 29/11/2012 11:41  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"אבא שלמה" - שיר ממשורר ערבי ישראלי מ"ביר אל מכסור" - רביע גדיר - ששלח לי ב- 22.


שלמה שפירא

  

  

"אבא שלמה" - שיר ממשורר ערבי ישראלי מ"ביר אל מכסור" - רביע גדיר - ששלח לי ב- 22.9.2012

  

 

החיים סיפור של סבלנות

וסיפור של סבלנות אתה

לא ראו עיני אבא

מקסים יותר וחם-לב יותר ממך

את כל הקשיים ניצחתָ

מלך על ממלכת האבהות הוכתרתָ

שלמה היה נביא ומלך

שמך ממנו לקחתָ

שבח שמך בהדר אל-על

הוי, גבר אמיץ אתה, השתבחתָ ובעיניך התקווה

אלף סיפורים על מצחך כתבת:

על החיים הלא-נדיבים שבהם התעייפת

על הגשם הנדיב

על המוזיקה והאהובה

על בנךָ שׁמְאד אהבתָ

שאלוהים יהיה איתך ויתן הרבה בריאות טובה לךָ

ויגשים את כל אשר שרציתָ...

החיים עוברים:

עלומים, כסף, בריאות טובה

ולבסוף הכל עובר, אך

לעולם לא יעברו מעשׂייךָ וכל מה שזרעתָ...

 

 

"אבא שלמה" - שיר ממשורר ערבי ישראלי מ"ביר אל מכסור" - רביע גדיר - ששלח ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...
 "אבא שלמה" - שיר ממשורר ערבי ישראלי מ"ביר אל מכסור" - רביע גדיר - ששלח לי ב- 22. שלמה שפירא. "אבא שלמה" - שיר ממשורר ערבי ישראלי מ"ביר אל מכסור" ...

 

 

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר נכתב ע"י: Shlomo Shapira
כותרת הקטע: "אבא שלמה" - שיר ממשורר ערבי ישראלי מ"ביר אל מכסור" - רביע גדיר - ששלח לי ב- 22..
טקסט מהקטע: ... רביע גדיר - ששלח לי ב- 22.9.2012 החיים סיפור של סבלנות וסיפור של סבלנות אתה לא ראו עיני אבא ...

עודכן ב: 29/11/2012

נכתב על ידי , 29/11/2012 08:20  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"דעת הזיקנה - נושא הזיקנה בלימודי סוציו-אנתרופולוגיה" ל- חיים חזן,1988בספר מערך תוכניות המ


שלמה שפירא

 

 

"דעת הזיקנה - נושא הזיקנה בלימודי סוציו-אנתרופולוגיה" ל- חיים חזן, הוצאת אקדמון בשיתוף "אשל" (אגודה לתכנון ופיתוח שרותים למען הזקן בישראל), 1988

בספר מערך תוכניות המיועד לספק בסיס ללימוד ולמחקר הגרונטולוגיה החברתית

 

תחומי מחקר ועיון בנושא הזיקנה:

זיקנה והזדקנות כסוגיה סוציולוגית וכבעיה חברתית - עומדת הבחנה בין העיסוק בזיקנה כבעיה חברתית המצריכה פתרונות מעשייםוהנובעת ממערכות ערכיות , סמליות, חברתיות, כלכליות ופוליטיות ידועות; לבין העיון בזיקנה כנושא למחקר סוציולוגי שאינו מותנה בגורמים חברתיים, אלא מבקש להבינם, לנתחם, למצוא קשרים והקשרים בין תופעות ולהפרות את תחום הסוציולוגיה במושגים, טעונים ותאוריות המופקים ממחקר זה. תפיסת הזיקנה כבעיה באה לידי ביטוי בהיבטים שונים כגון: הקצאת משאבי-ציבור, בריאות, מצב כלכלי של זקנים, אלימות נגד קשישים, משבר הפרישה וניצול הפנאי,...

 

אוניברסליות לעומת "ייחודיות" בחקר הזיקנה: באיזו מידה ניתן לייחס לתהליך ההזדקנות תכונות ואיפיונים יחודיים המשותפים לכל העוברים אותו באשר הם...

 

גיל ומחזור חיים - מדובר בשני עקרונות של ארגון חברתי אשר שילובם והדיאלקטיקה שביניהם קובעים את מקומו של הקשיש בחברה...

  

ועוד...

  

"דעת הזיקנה - נושא הזיקנה בלימודי סוציו-אנתרופולוגיה" ל- חיים חזן ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...
 "דעת הזיקנה - נושא הזיקנה בלימודי סוציו-אנתרופולוגיה" ל- חיים חזן,1988בספר מערך תוכניות המ. שלמה שפירא. "דעת הזיקנה - נושא הזיקנה בלימודי ...
 

 

 

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר נכתב ע"י: Shlomo Shapira
כותרת הקטע: "דעת הזיקנה - נושא הזיקנה בלימודי סוציו-אנתרופולוגיה" ל- חיים חזן,1988בספר מערך תוכניות המ.
טקסט מהקטע: ... הזיקנה - נושא הזיקנה בלימודי סוציו-אנתרופולוגיה" ל- חיים חזן, הוצאת אקדמון בשיתוף "אשל" (אגודה לתכנ...

 

עודכן ב: 20/11/2012
נכתב על ידי , 20/11/2012 18:55  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



למה חפרו למה חופרים והדְגֵש היונה-"אבל לילה לילה אני-שירים" ל- רן עדי, ספרית פועלים,1968


שלמה שפירא

 

 

למה חפרו למה חופרים והדְגֵש היונה בשיר "יהודים חופרים חפירות-מגן בארץ-ישראל". השיר נכתב לזכר אמנון וחנן שנפלו בקרב על שחרור ירושלים.

"אבל לילה לילה אני - שירים" ל- רן עדי, ספרית פועלים, 1968

הספר מוקדש:

לרבקה

 

א

יהודי מִדָּמו כוסף. בא ערגוני עם נוגֶה-עינים

במחלות עפר-אבותיו וכבר

גילת-גואל מְהמֶה בלב.

 

יונים . יונים צחורות-כנפים

שהפרחנו.

 

התחוש?

ריח אדמה מֱעֹמֶק שאליו באים

שרשים.

קְרַב, קרב אלי.

יהודי דבק ביהודי

וכל הדורות כופים עצמם עליו

כהר-סיני.

 

נטפי דם של יונים צחרות-כנפים

שהפרחנו.

 

ב

חפרו חפרו. למה חפרו? כדי למות. למה חפרו?

כדי לא להיות. עֲזוּבִי כמותם עמד אלהים ביניהם ודִמַּע בדבקות

פסוקי ודוי ולפת בפחדים ידי אמהות וחפר וחפר.

ואחר כֻּסּוּ עצי-מערכה רעננים שהדיפו ריח יערות יפים

כחֻלִּים ועלו בעשן סורֵח לֵאֶה אך אף לרגע לא סטו מן

הדרך המטפסת טַפֵּס וְעָלֹה לַזְּבולים-של-מעלה:

הוא כבר חכה להם שם, בַּעַלבַּיִת שקדן, בזהַר שפרירי-

שמיו לצְבֹּר כלם בממגורות שבעת הרקיעים ומאז שנה שנה על

חֲריש-בשׂרנו אותם ירעיף

(נצה נוצית רכובה על צפרירי אביב)

להזריעם בדמנו.

 

חופרים חופרים. למה חופרים? כדי להיות. למה חופרים?

כדי לא למות. יהודים שחפרו חופרים עמנו. אלהים שחפר

חופר חופר עמנו.

 

נצנוצי כנפי-כסף כמו קשׂקשׂי-דגי פלאים. זה אורם מזדהר

שם בְּזֹהַר שפרירֵי-שָׁמַי לָשִׂיח עמנו בְּעַל-קול.

 

קְרַב, קרב אלי.

יהודי דבֵק ביהודי

בא עקש עם נוגֵה-עינים

במחלות עפר-אבותיו

וכל הדורות הולכים לפניו

כעמוד-אש.

 

יונים, יונים צחורות-כנפים

שנפריח.

  

  

מן הויקיפדיה:

עזריאל אוכמני (19071978) היה מתרגם ועורך עברי, בעל המונחון "תכנים וצורות" לספרות כללית ועברית, וכן משורר עברי, שפרסם את שיריו תחת שם העט רן עדי.

 

 

 

למה חפרו למה חופרים והדְגֵש היונה-"אבל לילה לילה אני-שירים" ל- רן עדי ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode... 
למה חפרו למה חופרים והדְגֵש היונה-"אבל לילה לילה אני-שירים" ל- רן עדי, ספרית פועלים, 1968. שלמה שפירא. למה חפרו למה חופרים והדְגֵש היונה בשיר "יהודים ...
 

 

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר נכתב ע"י: Shlomo Shapira
כותרת הקטע: למה חפרו למה חופרים והדְגֵש היונה-"אבל לילה לילה אני-שירים" ל- רן עדי, ספרית פועלים,1968.
טקסט מהקטע: ... למה חפרו למה חופריםוהדְגֵש היונה בשיר "יהודים חופרים חפירות-מגן בארץ-ישראל". השיר נכתב לזכר אמנון ו...

עודכן ב: 19/11/2012
נכתב על ידי , 19/11/2012 03:44  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אנשי דרך חור הבקבוק והניקוטין ולחלום-"ציפור העופרת" ל- ראובן מירן, ספרי סימן קריאה בעריכת


שלמה שפירא

  

  

אנשי דרך חור הבקבוק והניקוטין ולחלום

  

אנחנו אנשי הכל או לא כלום

הבט, אין לנו הרבה אפשרויות. אנחנו מוכרחים לעשות את זה. אם לא היום, בעוד שנה. אם לא בעוד שנה - בעוד עשר. ועד אז? למות מדי יום ביומו, עם כל זריחה, עם כל שקיעה...

"...אני בן עשרים ואחת, ונדמה לי שזה הגיל היפה ביותר. לא איכפת לי למות עכשיו. אבל לא לפני שאני מניח במזוודה הזו את כל השטרות המצויים בכספת שדיברנו עליה."  שורות מתוך הסיפור "מונולוג בן-זמננו: שירבוט דיוקן".

"ציפור העופרת" ל- ראובן מירן, ספרי סימן קריאה בעריכת מנחם פרי, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1978

  

...הכל אבוד בשבילנו, הכל. בסופו של דבר, אין אנו כהורינו, שעבדו ארבעים שנה כדי להיות עייפים. האנשים הלכו ארבעים שנה במדבר ולאן הגיעו? אני שואל אותך, לאן הגיעו אביך ואבי, פקידי מדינה בדרגה בינונית?

בשבילנו נוצר המשחק הגדול בלבד. אנחנו אנשי הכל או לא כלום. זאת בעצם הצרה שלנו, שאין מסוגלים ללכת בשביל-הביניים. אינני מאמין שאפשר לשנות משהו. דבר אינו ניתן לשינוי. אני הולך בדרך שנקבעה לי מראש. גם אתה לא תצליח להימלט. איש לא יצליח להימלט. לכן אני צועד לקראת הסוף, למרות שאני מפחד...

 

 

 

אנשי דרך חור הבקבוק והניקוטין ולחלום-"ציפור העופרת" ל- ראובן מירן, ספרי ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...
אנשי דרך חור הבקבוק והניקוטין ולחלום-"ציפור העופרת" ל- ראובן מירן, ספרי סימן קריאה בעריכת. שלמה שפירא. אנשי דרך חור הבקבוק והניקוטין ולחלום. אנחנו אנשי ...

  

 

נכתב על ידי , 18/11/2012 02:19  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איך מקצוע האזרחות קושר את העולים מארצות האיסלאם למדיניות הרווחה בישראל?"ישראל מדינת רווחה"


שלמה שפירא

 

 

איך מקצוע ה"אזרחות" קושר את העולים מארצות האיסלאם למדיניות הרווחה בישראל?

"ישראל - מדינת רווחה" ל- דוד שחר, הוצאת ספרים יסוד, 1987. ספר לימוד באזרחות לתלמידי החטיבה העליונה של בתי הספר העל-יסודיים.

מדובר בספר על: פערים, עוני, מצוקה ומדיניות רווחה בישראל:מושגים ובעיות יסוד

 

...לפני בואם ארצה היו רוב העולים מארצות האיסלאם רגילים לחיי חברה בתוך "משפחה מורחבת סגורה" עם מבנה משפחתי פטריארכלי על כל המשתמע ממנו (מרות אב מחמירה, צייתנות האישה והילדים ללא ערעור כמעט, סייגים ביחסים עם הזולת, שמירה קפדנית על הבת ממגע חברתי מחוץ למשפחה). משבר העלייה והמפגש עם החברה הישראלית גרמו להתערערות המסגרת המשפחתית המסורתית, ופיזור העולים על פני כל הארץ הביא לניתוק מהדפוסים הקהילתיים שהיוו מסגרת חברתית תומכת ומייצבת.

המעבר לחברה החדשה במדינת ישראל, שהיא בעיקרה חברה תחרותית-טכנולוגית הממוקדת על הישגים אישיים, הבליט בעיקר לעולה מארצות האיסלאם קשיים בשטחים אלה: תעסוקה, דיור, שינוי המשפחה, דפוסי התנהגות של ילדים, מאכלים, לבוש וכו'...

על קשיים מיוחדים אלה יש להוסיף את קשיי ההסתגלות הטבעיים של הגירה כשלעצמה, ואת קשייה האובייקטיביים של המדינה הצעירה הנאבקת בבעיות בטחון, כלכלה, אספקת מזון, פיתוח וכו'...

...ניתן לומר שהושם דגש מיוחד על טובת הכלל והחברה והיתה פחות תשומת לב לצורכי הפרט, רווחתו והתפתחותו האופטימלית... 

מן האינטרנט:

ד"ר דוד שחר, מורה בתיכון דה-שליט ברחובות, מרצה במכללה האקדמית אחוה ומחבר ספרי לימוד בהיסטוריה,...

 

 

 

איך מקצוע האזרחות קושר את העולים מארצות האיסלאם למדיניות הרווחה ...

israblog.co.il/blogread.asp?blog=292694&blogcode...
שלמה שפירא. איך מקצוע ה"אזרחות" קושר את העולים מארצות האיסלאם למדיניות הרווחה בישראל? "ישראל - מדינת רווחה" ל- דוד שחר, הוצאת ספרים יסוד, 1987.

 

 

שלמה שפירא (1938) - בלוג של משורר נכתב ע"י: Shlomo Shapira
כותרת הקטע: איך מקצוע האזרחות קושר את העולים מארצות האיסלאם למדיניות הרווחה בישראל?"ישראל מדינת רווחה".
טקסט מהקטע: ... דוד שחר, הוצאת ספרים יסוד, 1987. ספר לימוד באזרחות לתלמידי החטיבה העליונה של בתי הספר העל-יסודיים. ...

עודכן ב: 17/11/2012
נכתב על ידי , 17/11/2012 19:35  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

בן: 87

תמונה




קוראים אותי
59,461
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לShlomo Shapira אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Shlomo Shapira ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)