לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Shlomo Shapira’s Blog

שלום רב, שמי שלמה שפירא. אני משורר, ותוכלו למצוא בבלוג שירים שלי ,כתבות שלי...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2019    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

7/2019

שלמה שפירא: הנחתת פתע / הבעת דעה


שלמה שפירא
                      
חל איסור להעתקת קטעים מבלוג זה - הבלוג של שלמה שפירא, משורר
אל תבואו בטענות קשות לרב רפי פרץ בהבעת דעתו

התופעה הלהט"בית המוצהרת קשה מאד לעיכול לאדם הדתי וגם לאדם שאינו דתי.
הלהט"בים מבקשים ב- זבנג וגמרנו לשרֵש כל התנגדות לאורח חייהם.
גם לי וגם להרבה אחרים בסביבתי מתקשים לעכל את התופעה שהונחתה לפתע בציבור כולו.
מאות שנים ומאות ספרים ב-"דרוש" עצום ורב חיזקו את מבנה המשפחה בין גבר לאישה.
לא נשמעה בפומבי שום מילה בנושא הלהט"ביות ודובר עליה בהחבא בחדרי חדרים.
ספר דק לתלמיד ולאיש הפשוט מבין אלפי ספרים קלים וכבדים ממחיש זאת.
הספר הוא "אישות ומשפחה" מאת יהודה איזנברג מטעם אוניברסיטת בר-אילן, פרויקט תושבע"פ ממ"ד הוצאת מעלות תשנ"ה ממחיש זאת. הייעוץ לכתיבת הספר זוכה לכמה רבנים חשובים ואנשי אקדמיה. תוכן הספר הוא מה שאפיין את החברה הכללית שלנו ולא רק החברה הדתית שלנו.
ניסיתי למצוא משהו ולו ברמז לתופעה הלהט"בית בספר. ואין. אבל מספר שורות עניינו אותי ואולי הן קשורות לנושא:
"...ויש בני אדם אשר לא יחפצו בנישואין. אלה הם האנשים אשר לא יוכלו להיפרד מכוח הנטילה אשר יחזק עליהם: אינם יכולים לתת לזולתם, ורק מבקשים המה לקבל עוד ועוד. וגם יד הטבע לא תוכל לעשותם ל"נותנים", ואפילו לשעה אחת.
ב- "כתובות" כתוב: חייב אב לבנו להשׂיאו לאישה." זאת חובה הקשורה לאב. ואני בשכונתי הייתי עד לשני אבות שפשוט הלכו ברחוב נמסים, לגמרי, כמעט אבדו צלם אנוש בהיוודע שבניהם הצהירו בפומבי על נטייתם. גם את זה צריך לחקור.
אישית - הייתי רוצה לעכל את הלהט"ביות לאט לאט ולא בזבנג וגמרנו. שנים רבות ומושרשות אי אפשר למחוק בשני עשורים. הייתי מצפה לראות שהתופעה תהיה מוצנעת יותר ולא כהתפרצות שֵד לתוך חיינו.
תנו לזמן לעכל לאט לאט את שלו ואנא אל תבואו בטענות קשות לרב רפי פרץ בהבעת דעתו. אני לא ממפלגתו ולא מחסידיו.

21.07.2019
נכתב על ידי , 22/7/2019 06:26  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שלמה שפירא: הופכים לתמונות / שיר


שלמה שפירא
                         
חל איסור להעתקת קטעים מבלוג זה - הבלוג של שלמה שפירא, משורר
הופכים לתמונות

הופכים לתמונות.
התמונה נעשׂית מבוקשת.
מרוב תמונות חיים בסרט.
אנחנו מתחילים לחיות בגומחות של תמונות
אפליקציה ועוד אפליקציה הן גומחות.
גומחות הופכות לצאן ללא רועה
תשנה תמונתך תשנה זהותך ועולמך
מרוב תמונות תטבענה הנשמות
שׂמוני בתמונה והשליכוני.

19.07.2019

נכתב על ידי , 21/7/2019 05:19  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שלמה שפירא: טול את העתיד מפי הילדים / שיר


שלמה שפירא
                       
חל איסור להעתקת קטעים מבלוג זה - הבלוג של שלמה שפירא, משורר
טול את העתיד מפי הילדים


בריאותם וחינוכם של ילדים מן הגן.
ילדי הגן שליד ביתי
צעקו בצהרים חזק חזק "שלום שלמה"
עניתי להם:
הגננת לא לימדה אתכם "לא לצעוק"!?
אז, ילד אל ילד אמר בקול רם: "הוא חולה".
הר תבור מיד נופל עד הרצפה
טול העתיד מפי הילדים
לכל הרוחות! איך אדם צעיר הופך זקן!
קול קדומים הדהד: היית ילד טוב, היית גבר טוב,
היית גיבור, היית סלע שצימח אלונים...
איך גרעיני הלחם כבר לא צומחים בשׂדות חִטָּתִּי!

15.07.2019
נכתב על ידי , 15/7/2019 15:10  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שלמה שפירא: לכל אחד ארון קודש משלו / שיר


שלמה שפירא
                      
חל איסור להעתקת קטעים מבלוג זה - הבלוג של שלמה שפירא, משורר
לכל אחד ארון קודש משלו

תרגיש מה שתרגיש
ארגיש מה שארגיש
אל תתווכח עמי
אני לא אתווכח עמך
תמשיך לחשוד בי
אמשיך לחשוד בך
הוודאות היא שאדם שהלך לאיבוד שב מן האיבוד
בוא נשׂחק כדור-רגל ויתווכחו הרגשות
מי שינצח ילך לנשק את ארון קודשו.

11.07.2019


נכתב על ידי , 11/7/2019 12:41  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שלמה שפירא: בחיים אני לא מסוגל לבכות ובסרטים אני בוכה / שיר


שלמה שפירא
                      
 חל איסור להעתקת קטעים מבלוג זה - הבלוג של שלמה שפירא, משורר
בחיים אני לא מסוגל לבכות ובסרטים אני בוכה

בחיים אני לא מסוגל לבכות ובסרטים אני בוכה.
החיים - קעקועים, שׂפתיים מנופחות, שריונים בלב, רגשות מחוסמים...
בסרטים - נפשי באה אליה
היא מרוממת את שעתי
משאירה בי סימנים בהמיה פלאית של שיר
אני מסוגל לבנות לה מיד קֵן משורשי אוויר על מסך זיקית שפרירי.

9.07.2019
נכתב על ידי , 9/7/2019 21:52  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שלמה שפירא: בלבול חזק עידני / שיר


שלמה שפירא
                           חל איסור להעתקת קטעים מבלוג זה - הבלוג של שלמה שפירא, משורר
בלבול חזק עידני

כל אזרח בארץ ובעולם יישאר נאמן לעצמו בשנויים קלים
ו- "שחור" תישאר מלה רווחת בציבור.
בגלל זה האתיופים מותשים - מהדורה אחר מהדורה לבגדי מלך חדשים.
השיירה עוברת והשירה זועקת 
מועדוני השירה הזמרה והמחאה השחורה הופכים תובעניים ומפגיני רושם.
במתכון שילובם בכל ספר חוק ומשפט, הנוסח הרמב"מי:
חומץ, חרוסת, תבליני שבטים והופ - נס גדול.
אבל הדחף להשתלב בחברה יישאר חזק ונואש - צבע העור הוא לא אור במציאות כה קשה כה טרגית.
סימולציות מחשב ומודלים מתמטיים מציעים חיזוקים חברתיים לרעיון 
שהמציאות כפי שאנו תופסים אותה היא אשליה
ועם אשליה אף אחד לא יהיה מסוגל "לגמור את החודש"
ועור שחור יישאר שחור.

5.07.2019
נכתב על ידי , 5/7/2019 12:24  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שלמה שפירא: הבריאה אנחנו והיופי / שיר


שלמה שפירא
                           חל איסור להעתקת קטעים מבלוג זה - הבלוג של שלמה שפירא, משורר
הבריאה אנחנו והיופי

מושלמת הבריאה שיודעת שלכל אחד מאיתנו יש בו יופי משלו
עוד יותר מושלמת הבריאה שכל אחד מאיתנו יודע שיש בו יופי משלו.
זר פרחים האדם והאדם לצידו פרח ועוד פרח ועוד פרח:
החן - פרח, היופי - שתיים והאופי משׂיג את השניים.
אני אוהב את החברה שלי גם כשהיא לא לידי
כי יש בה חן יש בה יופי יש בה אופי של אישה טובה.
גם אם אני כורע לה ֹברך לבקש ממנה את מה שאין בי 
טיפש אני שחשבתי שבעזרתהּ יכול אני שוב לבנות את כוחי ויופיי:
רק הזורע בכוחו וכוחו מנשמתו ירגיש את כוחו
רק הזורע ביופיו ויופיו חסד משלו יָקֵל על עצמו.
מַקֵֹל הדעת הרי הוא מגן-עדן

5.7.2019
נכתב על ידי , 5/7/2019 05:49  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

בן: 85

תמונה




קוראים אותי
59,350
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לShlomo Shapira אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Shlomo Shapira ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)