לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

great expectations

לא חי ולא מת (בעיקר לא חי) החיים בסופרפוזיציה
כינוי:  החתול של שרדינגר

בן: 20

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2007

חוב ישן וחידה חדשה


סליחה מראש לדוברמן על העיכוב.. החידה החדשה:  על לוח שחמט (או כל לוח משבצות אחר בגודל 8X8) מסדרים לוחות קטנים בגודל 1X3.   בלוח השמחט ישנן 64 משבצות, ואילו 21 לוחות קטנים יסדרו לנו בדיוק 63 משבצות אפשרויות לכיסוי. במאמץ מסויים אפשר לכסות את הלוח כך שתשאר רק משבצת אחת לא מכוסה. השאלה היא, אלו מהמשבצות מהלוח המקורי יכולות להיות המשבצת הזו?   (המילים אחרות, האם אפשר לדעת ללא קשר לכיסוי (כל עוד הוא מכסה את כל המשבצות מלבד אחת) מראש אלו משבצות יכוסו בוודאות במצב שכזה ואלו משבצות תתכנה להשאר ללא כיסוי).  

 פתרונות וכו' ל - cat3.1415@yahoo.com או לכל מייל זמין אחר. 

 

פתרון החידה

 כל שר מהעבודה אינו משקר ולכן הוא תמיד יהיה בין שר מהעבודה לשר מהליכוד.   כל שר מהליכוד משקר ועל כן הוא באחת מהאפשרויות הבאות: נמצא בין שני שרים מהליכוד, מצב שאינו אפשרי כי אחרת היו רק שרים מהליכוד בממשלה ונאמר שיש לפחות שר אחד מכל מפלגה, או שכל שר מהליכוד נמצא בין 2 שרים מהעבודה. המצב לכן הוא תמיד יהיה ....-עבודה-ליכוד-עבודה-עבודה-ליכוד-עבודה-עבודה-......   כלומר על כל 2 שרי עבודה יש שר ליכוד אחד והיחס הזה על 24 שרים נותן לנו שיש 18 שרי עבודה ו 6 שרי ליכוד. 

 

החלק השני

 ישנם 2 שרי עבודה שטעו כלומר המצבים הבאים יתכנו: שני השרים שטעו נמצאים בין שני שרי עבודה - כלומר אם נוציא את שני הטועים נחזור למצב המקורי אבל אז לא ניתן למצוא פתרון לבעיה, כיוון ש 22 שרים לא מתחלקים ביחס של 2:1.   אם שני השרים שטעו נמצאים בין שני שרי ליכוד, כלומר אם נוסיף לאחד הצדדים של כל אחד מהם שר אחד מהעבודה נגיע למצב המקורי, רק ששוב לא ניתן לחלק את 26 השרים הללו ביחס של 2:1.   האפשרות השלישית היא שאחד השרים נמצא בין שני שרי עבודה והשני בין שני שרי ליכוד. ניקח אחד מהם ונוסיף אותו לצד השר הטועה השני ונקבל מצב זהה למצב המקורי כלומר גם כאן יש בדיוק 18 שרי עבודה ו 6 שרי ליכוד.      הפותרים :

יניב , דוברמן , אלירם , ישי, גיא  ותודות גם לפותר האלמוני שאחראי על הניסוח המופיע בפתרון.  (סתם כי לא התחשק לי לכתוב בעצמי)

נכתב על ידי החתול של שרדינגר , 18/9/2007 14:50   בקטגוריות חידות ומתמטיקה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של החתול של שרדינגר ב-24/9/2007 21:08



15,030
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להחתול של שרדינגר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על החתול של שרדינגר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)