לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


?old enough now to change your name

כינוי:  YoniWalker





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2010

נוהל שכן


בשטח מגוריי הצפוני מתנהלת בימים האחרונים מלחמה. השכנה מימין נגד השכנה משמאל. הימנית מבינהן, כבר חצתה את גיל ה-30, מובטלת לפרנסתה ורוחניקית בהכשרתה; השמאלית, בחורה בת-גילי, סטודנטית גם היא, חברותית מאוד, מהמרכז. שתיהן שוכנות בזולה בחצר הקומפלקס מדי יום ביומו, משם מנהלות הן את חייהן. שתיהן גם חביבות במיוחד כלפי הבריות. אלא שהבעיה היא כי שתיהן גם מבקשות לעצמן את אותו תפקיד ספציפי, ממוקד, באטמוספירה החברתית המוזרה ממילא שמציע הצפון; אלו רוצות להיות ה"מאמות", הנשמות הטובות. האחת שתדאג לכולם. ההיא ש"לא צריכה כלום, באמת". הקרב שניטש בינן סמוי - לעולם הן לא שולפות ציפורניים, אבל הוא שריר ומתנהל כמאבק שקט על לבו של הקהל. הקהל הוא בין היתר אני, שנמצא פיזית בתוווך שביניהן. רוצים לדעת על מניין הקורבנות?
0
בקיבוץ הזה יש כנראה מקום רק למאמי אחת, אחרת ודאי היה קל יותר בעבורי לסבול את הגדשת הסאה שיוצר השילוב הקשה שלהן יחד. מצד אחד, זה אמנם עדיף ממצב של שכנות מנוכרות, ביצ'יות, שלא יודעות נייברהוד מהי ושוכחות לוחות מסמרים מלאי חלד על הספה של הזולה. מן הצד השני, כשעוטפים אותך בחום וברכות, רגע לאחר שהגעת מהקור המנטלי שבציבילזציה העירונית שאתה קורא לה בית, אתה אמור להיות מודאג לא פחות, אולי יותר. הציניקן חד-העין שבי יכול להבחין בתרמית: הן אמנם נחמדות, אבל מתחת למתנות הבלתי-פוסקות בדמות מצרכים החסרים לי או לא, טיפים שביקשתי או לא ונוכחותם של כלבי המחמד שלהן, אשר ללא ספק - לא ביקשתי, מסתתרת כנראה תחושת מחוייבת גרידא. לא אמת טהורה, לא אהבת אדם מזוקקת. הן רוצות להיות המאמי הקיבוצית ואני כאן כדי לתת להם את ההזדמנות.
0
מעל לכל מרחפת תחושה של "יותר מדי" מאופיין המסתדר והנוח של הבנות הללו. לא ייתכן שאדיבות לבדה מניעה את מערכת הריצוי הזו שנכנסה לחיי בחודש האחרון. כחשדן מטבעי, החשד לכוונות שמאחורי המילים היה אינסטינקטיבי, אבל אפילו אני הופתעתי לגלות שלפרנויה יש בהחלט רגליים. החשש בעניין התנהגותם המיסתורית של מקומיי הכוכב הגלילי, גבר למעשה בתחילתו של השבוע. אז, עם המשך ההיכרות עם דמויות חדשות והיציאות עמם לפאבי האיזור, התחלתי להכיר בהדרגה גם את הצד השני - האפל יותר, של המטבע; אלה הם הרגעים בהם הסטודנטים מפסיקים להיות נחמדים. זה קרה פעם אחר פעם בעיתויים בלתי-צפויים והשאיר אותי הלום וחסר מילים. זה קרה בעיקר, כשהנורא מכל, מבחינתם, התרחש אל מול פניהם - ומפי יצאו רצף מילים שדיברו בגנותו של אדם אחר.
0
דק מוסר
0
מסתבר שבין השיח הפוליטיקלי-קורקטי האמריקאי לבין האיסור על לשון הרע ביהדות, נמצאת על הסקאלה גם התנועה הקיבוצית. ע"פ הרושם, אין להקל ראש בהלכותיה המקומיות: במספר מקרים שבהם נהגתי כדרך הטבע שלי והשמעתי דברים שליליים על אדם אחר, לפעמים זר הגם שלא נכח בשיחה, הופתעתי לגלות את עצמי נהדף. ההדיפה הייתה חדה וברוטאלית. זו ניחתה עליי בכל אחת מהפעמים כאילו מתוך מנגנון משומן שתפקידו לאכוף כלל עלום, בלתי-כתוב. זה קרה בכל אחת מהפעמים האלה, שכללו לא יותר מהערה בנאלית מצדי על "מוזרות" של אדם שזה עתה עבר ליד איזור ישיבתנו או אפילו ברגעים של ניתוח אופי ספונטני ונייטראלי מצידי כשכיניתי שכן שלא נכח - "רגיש". או אז, משל נאמרו המילים האסורות שמהן אין דרך חזרה, נשלפה בכל פעם קריאת ה"ששששש...", כבו פניהם של הנוכחים ואני הרגשתי כאילו נשלחתי לבוש בפינה.
0
כך היה גם במקרה חזרתי מן הפאב עם אחד משכניי, אז פלטתי הערה בדבר בחורה שאך דקות לפני-כן ערך עמה הבחור היכרות ראשונה. בדיוק כשעמדתי לומר ש"גל היא מאוד..." -  קטע אותי בבהילות באמירת "כן, כן" זריזה. "גל היא מאוד...", ניסיתי לומר שוב ופעם נוספת נשמע מכיוונו ה"כן, כן" הנמרץ. נסיון נוסף הראה שאין סיכוי לסיים את המשפט. לפחות כל עוד האיזור הגיאוגרפי הוא הגליל.
0

באופן מוחלט ובטוח אני יכול להעיד כי לא הגעתי אל האיזור הזה על-מנת להשתלח באיש. באופן ודאי אני גם יודע שאכן לא עשיתי זאת (בהגזמה). נהפוכו - בחודש האחרון החיוך לא נמחק לי מהפרצוף ולו רק כי אני יודע שעכשיו, יותר מתמיד, צריך להיות נחמד. ואני אכן נחמד. קושר אליי אנשים ונקשר בעצמי, מעורר צחוקים, נפעם מאישיותם הנגלת של דמויות חדשות ולא מהסס להביע דעתי החיובית עליהן, בנוכחותן או לא, באותם פורומים שבמקרים אחרים משתיקים אותי. מדי פעם אני עושה את המעשה המדובר ומעיר דבר מה שלילי על אדם אחר. בחברה חילונית שאמורה להיות דומה לי, הייתה לי גם הציפייה כי הדבר לא יבלוט. אז מה קרה שלפתע החוקים השתנו? ולמה?
0
לפי שעה, התשובות מאחרות להגיע. עם זאת, ההבנה באשר לאבחנה הקיבוצית-סטודנטיאלית שבין 'טוב' ו'רע' הולכת ומתחדדת: באופן שרירותי משהו, זמן שדיבור בגנותו של אחר נחשב לקו אדום - עיסוק שטחי במעשיהם של אחרים הוא דווקא ספורט מקומי מקובל. קיבוצים, אתם יודעים. הידיעה כי החבר לקומפלקס חזר לזרועותיה של האקסית שגרה ממול, עשתה למשל הדים באותן שיחות רכילות מותרות. יחסי המין של זוג אחר, כפי שנשמעים היטב מבעד לקירות הבטון המחברים את כולנו לקומונה אחת גדולה ומיותרת, היוו קרקע לשיחה אחרת. מותר לרכל, לעדכן, לספר - אסור לשפוט לרעה. כמו מערכת עיתון ללא טור פרשנות. כמו משטר דמוקרטי בלי הקטע של לבחור. כמו רן שריג ודנה ספקטור - רק מעניין.
0
גליל ארון חדר
0
לא מפתיע כמובן שדווקא אלמנט הפרטיות צד את עיניי בבולטות כבר בימיי הראשונים כאן. לי הרי ברור שאם פעם המחשבה שעוקבים אחריי ציידי הומואים העורכים כל העת רישומים על הבאים והולכים במיטתי הייתה רק בגדר פרנויה ארוניסטית שכיחה, אזי שעכשיו, זו כבר נחלת המציאות באמת. רק לחשוב כמה צבע ופלפל אכניס לקומפלקס צמא-הריגושים הזה עם האינטנסיביות שבכוחה של מסורת הדייטינג ההומואית לספק. לחשוב ולהיבהל.
רגע לפני שאני מספק את האלמנט הבלתי-צפוי הזה, אני נדרך ונערך. זהו הזמן שבו אני שואל את עצמי האם כדאי להתיר לגמרי את הקשרים - לנצל את העובדה כי ממילא הרבה שקוף כאן ולהיות לנפש היצרית האולטרה-פתוחה שמעולם לא חשבתי להיות. להיות זה הנושא את דגל הסקס בגאון ועוד בגרסה ההומו-אירוטית. או אולי - זה הזמן להיאטם. לדפוק חשבון. לנעול את הדלת כשגולשים ב"אטרף" ולארוז את ההומו שבי פעם בשבועיים לביקור במרכז.
0
כדרכי, יש להניח שאתקבע לבסוף בנקודה כלשהי באמצע הסקאלה. אולם גם האמצע הזה ממוקם עשרות מיילים מה"אחי" המזוייף שאני עדיין פולט ועד שם, הדרך, כך נראה, עוד ארוכה ורצופת אאוטינגים, רגעי אמת חסרי תקדים ואהבה רומנטית שבימים אלה - רמז מובלע לקינוח - אולי אולי נמצאת בראשיתה.
0
בפוסט הבא: במבטים ולעיתים גם במילים. כך מזמינות אותך בנות הצפון לשכב עמן רגע לאחר ההיכרות. אטרף סטרייטינג - גילוי מרעיש. 
נכתב על ידי YoniWalker , 6/11/2010 21:19  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



9,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , מגיל 14 עד 18 , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לYoniWalker אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על YoniWalker ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)