לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

מנזר קטן



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2007

103. לקום ולחזור אל אלף החמורות .


 

1.

מה  אני עושה? אני עובד, אני עושה משפחה, יש לי תענוגות ובנוסף יש לי חוג. החוג שלי הוא סוג של עונג. אני כמו אספן מטבעות אובססיבי, או אספן מלחיות ממלונות ששמן מתחיל באות גימל. אני בקטע שאת המעט פנאי אני משקיע באספנות ובלקטנות של הצצות בשאלה מה אני עושה פה. אני מתעסק בשאלה ממקום דוחה תשובות. זה עושה לי את זה ואני נהנה מכך.

2.

בסיפור איוב  ישנה  תמצית שדורות  מצאו בה הד לפליאתם. גם אני מנסה . לא ממש מנסה ...יותר נכון בא לראות אם אני אביט במראה הזאת שקוראים לה איוב אני אראה עדיין את הפרצוף שלי.

3.

איוב חי בעולם שיש בו סדר. חייו של איוב טובים והשפע אופף אותו והוא כיאה לשפע הזה ובתואם איתה ,הוא עצמו " תָּם וְיָשָׁר וִירֵא אֱלֹהִים וְסָר מֵרָע." כלומר חי בעולם שבו שולט צדק הגיוני, צדק  קוסמי, אלוהי. צדיק וטוב לו. מה קורה כשהצדק האנושי נסדק או מתרסק ממש? מתגלה החשש שאולי יש צדק אנושי ויש משהו אחר לחלוטין...המשהו האחר לא פועל על פי כללי הצדק האנושי הרגיל. מליוני דוגמאות לכך.

4.

מה הפטיש שיעורר בך את השאלה. הרס  העולם המאורגן והסותם תדהמות נהרס לאיוב. איוב שואל שאלות. הידידים רוצים בכוח להחזיר את איוב לעולם שממנו בא. עולם של סדר. עולם של סיבתיות הגיונית. איוב מתקשה ומסרב , בהיותו תם, לעשות שקר לאלוהיו בתמורה לשקט נפשי. איוב בוחר להיות שרוי בשאלה המרחפת מעליו.

5.

" מי זה מעלים עצה בלי דעת? לכן הגדתי, ולא אבין; נפלאות ממני, ולא אדע " (איוב מב 3)

6.

איוב רואה בסערה את אלוהים.  ובטבע. הטבע מאפשר לו לחוש בנוכחות הזאת בקלות רבה יותר. וזה הכל בפתאומיות. לא תהליך.

7.

אלוהים אינו עונה לאיוב על שאלת ה"מה זה כל זה"  ואולי כן? ...אלוהים מדגיש  בפניו את השאלה. אלוהים ממרקר את בת היענה וטיפשותה...בכוונה....אלוהים אינו "משוויץ" במה שנראה לכאורה נשגב... תשובתו אינה כוללת רק לוויתנים. אולי כן כי אולי זאת התשובה: אני בשיא נוכחותי משאיר לך את השאלה...שמור עליה.

8.

הדיבור של אלוהים אומר בעיני דבר אחד: הנוכחות שלי האלוהית אפשרית אך ורק עם קיומה של השאלה ושל אי הדעת. אלוהים לא עונה, הוא מאפשר לאיוב להיווכח בנוכחותו  האלוהית אבל לא נותן תשובה למה-זה-כל-זה. יותר מזה אלוהים מתגלה בשאלה. השאלה היא קירבה רבה.                 

9.

איוב יכול לקום רק לאחר שנוכח בקיומה של הנשגבות. נשגבות שאינה מסודרת , נשגבות לא מובנת, מוזרה אבל זו וודאות עמוקה עבורו...ודאות שמאפשרת לו לקום מחדש ולטפל בין היתר גם באלף האתונות החדשות שלו.

 

 

נכתב על ידי , 28/3/2007 01:22  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: זכר




הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבאשי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על באשי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)