לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

תותחי המין


קומיקס בלוג מאת גלנדון ואיזבלה
כינוי:  גלנדון ואיזבלה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: ``. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

גלנדון ואיזבלה נגד כלכלת החשיפה


הפוסט הזה מוקדש לפליקס, למעבדה של ביפ, ללשכת הפרסום הממשלתית, חברות שיווק רשתיות וכל גוף מסחרי שמציע לנו לעבוד עבורו בחינם תמורת חשיפה. חברים יקרים, לא עוד. ואל תחזרו הנה בלי ארנק


כלכלת חשיפה היא מושג שנולד בהרווארד, ומתייחס להפיכתה של חשיפה למטבע עובר לסוחר. ככל שתיחשף תרוויח יותר. זה נכון כמובן בשוק הטאלנטים או בתמחור ספוטים לפרסומות. גם הצלחה ביו-טיוב יכולה להביא כסף נאה ליוצר. הגירסא הישראלית לכלכלת החשיפה היא, כמה צפוי: בואו נשלם בחשיפה במקום כסף.


בישראל, היוצר נתפס כדרג הנחות ביותר בסולם המזון, מתחת פירמידה שמנה של אנשי עסקים. היוצר חייב ליצור מעצם היותו, ממש כמו שזונה נימפומנית חייבת להזדיין. מבחינה עסקית טהורה מדובר באדיוט ולכן בעצם - למה לשלם לו.


עשינו הרבה פרוייקטים חינם למטרות חברתיות, אבל היום כל ארגון מסחרי רואה עצמו כמינימום אמנסטי.

מה שהביא לנו את הג'ננה סופית היה טלפון מנציגת משרד פרסום רשתי בשם spreadit, שמייצג לטענתה את לשכת הפרסום הממשלתי. היא הציעה לנו לעשות קומיקס לכבוד 150 שנה להרצל. תמורה תהיה כמובן בחשיפת הקומיקס והעמדתו להצבעת הגולשים, מה שאולי יזכה אותו בפרס ממוזיאון הקומיקס (נו, אלא מי) ואף בהשתתפות בספר של לפ"מ. מקווים שברור לכולם שלפ"מ קיבלה תקציב שמן לכל ההפקה הממשלתית הזאת, אז באיזו זכות לעזאזל הם רוצים לקבל את התכנים לקמפיין בחינם.


לפני כשבוע החלטנו להפסיק להפיץ את הסרטים שלנו באתר פליקס. זה לא היה קל, היות שקבלנו שם חשיפה גבוהה למדי, חשיפה שאולי יהיה קשה ליצור בפלטפורמה אחרת. אז למה בכל זאת ויתרנו: כי נמאס לנו שאנחנו לא רואים שקל מהפרסומות שמוכנסות לפני הסרטים. אם פליקס סבורים (והם סבורים) שגלנדון ואיזבלה מביאים חשיפה ועניין, אז שיזרימו אלינו אחוז מהרווחים לפיתוח התכנים הבאים.


עוד יותר קשה לקבל התנהגות כזו כשהיא מגיעה מכיוון גוף תקשורת מוסדר. בחור מביפ התקשר אלינו לפני כשבועיים, כדי להציע לנו להשתתף בפרוייקט "המעבדה של ביפ". זו היתה הצעה כה אטרקטיבית: הוא יבחר סרטים מהרפרטואר הקיים שלנו, אנחנו נספק לו אותם בפורמט הרצוי, ותמורת זה כמובן לא נקבל כסף. אבל היי, הוא גם לא ידרוש בלעדיות, כמה מקסים. ייתכן שביפ רוצה את התכנים מסיבות הומניטריות, ייתכן שהיא רוצה להילחם בעזרתם בעוולות באפריקה ובדרום תל אביב. אבל תרשו לנו לפקפק. במקביל אנחנו שומעים על כך שביפ משקיעה ארבעה מליון שקלים בלוח המשדרים לחצי השנה הקרובה. אז בתוך כל הימבה תקציב הזה הם עוד מוצאים לנכון לבקש חינמים. מתנצלים, אבל כנראה שלא נזיל דמעה כשיסגרו את ביפ.


והלאה והלאה. זה קורה כל הזמן, מין הסתם גם לכם.

אנחנו סוגרים את הברז לחינמים.


נכתב על ידי גלנדון ואיזבלה , 28/7/2010 16:14   בקטגוריות דיבורים, כלכלת חשיפה, ביפ, פליקס, לפ"מ  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גלנדון ואיזבלה ב-29/7/2010 21:59
 



64,420
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , דת , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לגלנדון ואיזבלה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על גלנדון ואיזבלה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)