לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחפש מברג פנוי להברגה


אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים

Avatarכינוי: 

בן: 41

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2007    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2007

מי אני? מה אני?


אם היהדות אומרת ש"אני" זה רק מעין כלי, שנוצר ע"י האל, חי בזכות האל ושעושה פעולות חיוביות או שליליות למען ומול האל. מעין בובה מגניבה לשעשוע אל שלא צריך שעשוע.

ואם הבודהיזם אומר שאין בכלל "אני", כי אני ואתה, והסביבה שלי והכל בעצם, שאני קולט בתור קבוע תמידי ואמיתי הוא רק קטן, חסר חשיבות ובר חלוף.

ואם הקפיטליזם אומר שיש רק "אני". תדרוס את כולם, תדאג לעצמך, לצרכים הגופניים שלך, ותזנח את כולם, אלא אם כן אתה יכול להוציא מהם כסף.

 

אז אני רק מבין שככל שאתה שואל יותר "מי אני", בדיוק באותה מידה אתה מתרחק מאיזשהיא תשובה.

 

אז הסרתי את עצמי מטבעת האתיאיזם. לא כי פתאום הייתה לי פריצת דרך רוחנית, חוויה קרובה למוות או סתם שטיפת מוח מוצלחת. אבל פשוט כי בעצם ההכרזה הכל כך בטוחה במשהו שאף אחד לא יכול להיות כל כך בטוח בו, אני לא יותר טוב מחרדי שסוגר את עצמו במאה שערים ומכריז שאין שום דבר אחר ולא מעניין אותו גם אם יראו לו שיש.

וזה נוגד את ההחלטה שלי להקשיב לכולם, ללמוד כמה שיותר מכולם, ולהתייחס לכולם בכבוד, בחשדנות, מחשבה בריאה וקצת ציניות. גם לאתיאיסטיים.

נכתב על ידי , 10/6/2007 11:11   בקטגוריות דת ואתאיסטיות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בלנקה ב-11/6/2007 19:46



28,701
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , מסעות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבורג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בורג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)