לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחפש מברג פנוי להברגה


אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים

Avatarכינוי: 

בן: 41

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2004    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2004

כפירות ביום כיפור


כמה ימים לפני יום כיפור, היום הקדוש ביותר ליהדות, היום שבו עושים את ההחלטות הדתיות בשביל כל השנה. כמה לא מפתיע שאני נתקף במחשבות כפירה. בדיוק כמו שנה שעברה.


העבודה החדשה בתחנת הדלק בשירות עצמי מתגלה כלא כל כך נוראית כמו שזה נראה בהתחלה, בעיקר בגלל שאני כבר לא מתלמד ואין מישהו שיושב לי מעבר לגב וטוען על כל דבר שאני עושה את זה לא נכון. בקיצור, בינתיים, נחמד לי.


בתור תחנת דלק, המקום פתוח 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. מאז שהיא נפתחה לפני קצת פחות משנה, היא לא נסגרה לעולם. עד עכשיו, בסוף שבוע הקרוב כשיגיע יום כיפור והיא תיסגר ל25 שעות. הבעייתיות היא, שבתור תחנה שלא נסגרת לעולם, הרבה דברים יקרים נמצאים תמיד בחוץ. דברים שקשורים רק עם מנעול קטן אבל עולים הרבה מאוד כסף.


לכן הוחלט במטה החברה, שאחד העובדים ישמור, כלומר ישב וישן 25 שעות בתור הסופר הקטן שבתוך התחנה. ישלמו לבחור 200% משכר מינימום, כלומר ביום אחד של עבודה, ניתן להרוויח כמעט 1000 שקלקים. בהחלט סכום שאין לזלזל בו.


עכשיו פה נכנסת ההתלבטות, מצד אחד, זה קצת כמו בצבא, קונים ממני שמירה בסכום אגדי. זה אפילו לא באמת לשמור, זה לשכב ולישון בתור בניין ממוזג. הרי אף אחד לא באמת ידע אם אני שם או בים, אין לי נשק או משהו, מקסימום שאני עושה אם אני רואה משהו חשוד זה להתקשר למשטרה. חוץ מזה, גם בבית אני הרי לא מתכוון לצום או לא להדליק מכשירי חשמל. אני רוב הזמן אהיה בבית משועמם. אז למה לא לעשות את זה במקום אחר ולקבל על זה הרבה כסף?


אז זהו, שזה יום כיפור ואפילו שאני אתיאיסט, יום הכיפורים מייצג משהו: את הקשר והקטן והחלש שיש לי בתור לא מאמין, אך חלק מהקהילה, לדת.


בניגוד לצבא שביום כיפור 2001 הוכרחתי לשמור על הבסיס, כי זה באמת חובה, במקרה הזה לעבוד תהיה בחירה שלי, וזה יהיה עבור כסף. אם אני עושה את הבחירה הזאת, אני מקלקל סופית את יום כיפור, כי מה יכול להיות יותר נורא מלבחור לעבוד ביום כיפור. אמנם העובדה שאני לא אהיה בבית הכנסת בכל נדרי לא מדירה שינה מעיני, אבל איזה מין יהודי יתנדב לעבוד ביום כיפור.


 


נכון לעכשיו, אף אחד לא בחר לעבוד ביום כיפור. הבוס טוען שאם אף אחד לא יתנדב, הוא יעשה הגרלה ומי שיצא יהיה מחויב. אני חייכתי בליבי. אחרי שבמשך שלוש שנים האיום היה שירתקו אותי לשבועיים או יכניסו אותי לכלא לכמה שבועות, האיומים של העבודה נראים אנמיים משהו:


אפשרות ראשונה שלהם היא לנזוף בי, כלומר לצעוק עלי ולהאט את ההתקדמות המהירה שלי בדרגות העובדים. רק שיהיה ברור, אני אצטרך להיות שם שלוש שנים כדי להתקדם ואני בקושי מתכנן להיות שלושה חודשים.


אפשרות שנייה היא לקנוס אותי ולהוריד בשכר. אבל לאור העובדה שאני מקבל מינימום ואפילו מרמים אותי קצת בשעות, אין מאיפה להוריד.


אפשרות שלישית והחמורה ביותר היא לפטר אותי. אבל אני שואל, איפה עוד אני אמצא חרא עבודה בשכר מינימום, שאני לא אוהב ושלא דורשת שום ידע או כשרון?!


כלומר אני לא מתרגש מהאיומים שלהם וכל פעם שאני נלחץ או מתעצבן מהעבודה אני משנן לעצמי את המשפטים האלו.


 


ניסיתי להתייעץ עם אנשים לגבי הדילמה. החברים שלי באופן די מפתיע מציגים חזית אחידה של "למה לעזאזל לא לעשות בדיוק את אותו הדבר כמו בבית רק לקבל עבור זה הרבה כסף?!".


ההורים ואחרים קצת מרימים גבה לגבי לעבוד ביום כיפור, אבל לא מביאים עמדה נחרצת.


לכן, הויכוח נוצר בעצם בין ההיגיון הלוגי שלי שרוצה כסף לבין הנפש שטוענת שלעבוד ביום כיפור זה באיזשהו מקום לא נכון. יש לכם עצה?






קצת כבד הנושא, אז רציתי רציתי לסיים בבדיחה, רצוי כזאת שמתחילה ב"יהודי, נוצרי ומוסלמי נכנסים ל" כוללת את המילה "כסף" באמצע ומסתיימת בזה שהיהודי לקח את כל הכסף. אבל יש יותר מידי בדיחות כאלו בשביל לבחור מהן...


טוב נו, רק 2 בדיחות שממש מתאימות:


 


כומר ורב נוסעים ברכבת. הכומר פונה אל הרב בצורה מתגרה ואומר "בוא נברר מי מאתנו יותר חכם. נשאל אחד את השני שאלות, ומי שלא ידע את התשובה יחויב לשלם לשני 1,000 דולר". עונה לו הרב: "שמע, אני בן אדם תפרן, אין לי לתת לך 1,000 דולר". "אבוא לקראתך", אמר הכומר, "אם לא אדע לענות לשאלתך אשלם לך 1,000 דולר, אם אתה לא תדע תשלם לי רק דולר אחד". "טוב, אני מתחיל", ענה לו הרב, "מה זה עם עשר עיניים, שבע כנפיים, וארבע זנבות?" הכומר שבר את הראש קרוב לחצי שעה, אך לא הצליח לגלות. "מה התשובה?" צעק לבסוף. "תביא את האלף דולר קודם", אמר הרב. הכומר נתן לו ושאל שוב: "מה התשובה?" "לא יודע", ענה הרב, "קח דולר". 





כומר העיירה החליט לנצר את היהודים שבה. "מי שיתנצר, יקבל אלף דולר. ויש רק תנאי אחד. עליו לוותר לגמרי על אכילת גפילטע פיש בשבת". נו, מובן שאיש לא היה מסוגל לעמוד בתנאי המיוחד הזה. איש לא, פרט ליהודי אחד שבא, הביע הסכמה ולקח את אלף הדולר. הכומר מניף כלפיו את ידו ואומר שלוש פעמים: "אתה נוצרי ! אתה נוצרי ! אתה נוצרי !". נו, מאחר שאי אפשר להאמין ליהודים שיתנצרו בקלות כזו, מתגנב הכומר ביום ששי בערב ועומד מתחת לחלונו של היהודי. היהודי מקדש בחדוה ועל השולחן - איך לא - גפילטע פיש (שזה דג) למהדרין. הכומר מתפרץ פנימה וצורח: " שיקרת לי". היהודי, בנחת מרובה, עונה: "רק רגע. מניף את ידו כלפי צלחת הגפילטע ואומר שלוש פעמים: "אתה עוף ! אתה עוף ! אתה עוף !"


 

נכתב על ידי , 20/9/2004 15:20   בקטגוריות דת ואתאיסטיות  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של og211 ב-25/9/2004 19:07



28,701
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , מסעות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבורג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בורג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)