לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחפש מברג פנוי להברגה


אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים

Avatarכינוי: 

בן: 41

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

ואז אמא צעקה: קטנוע?!


 כמו שאמרתי בפוסט הקודם. החלטתי להשיג לי כלי תחבורה. משלי. אבל ההכנסה החודשית שלי, אם היא בכלל קיימת, לא מאפשרת לי לקנות מכונית. אז הכוונה הייתה פחות או יותר מאז שחזרתי משביל ישראל, לפני חודשיים וקצת, הייתה לקנות קטנוע.

הרעיון הזה נתמך ע"י השינויים של משרד התחבורה. כל מה שהייתי צריך לעשות זה לחכות חודשיים, ל9 לינואר 2007 ואז במקום צעצוע של 50 סמ"ק אני אוכל לנסוע על 125 סמ"ק (צעצוע קצת יותר גדול). אז זה בעצם מה שאמרתי, אגרור לי חודשיים של אופנים, התעלקות על חברים והשאלת מכונית מההורים וכשיגיע 2007 אקנה לי קטנוע במספיק תשלומים כדי שאוכל לשלם אליו כשתהיה לי שוב עבודה.

אז למה עכשיו, בסוף ינואר אני עדיין מקורקע? בגלל צרות של עשירים. באמת. וחוסר החלטיות שלי. קרה מיקרה בסוף דצמבר, בעיצומו של אחד מהימים הדיכאוניים ששוטפים אותי בתקופה האחרונה, אמא שלי שואלת אותי, אם אני לא רוצה להשיג לי שוב פעם מכונית. שאהיה פחות תלוי כמו עלה נידף. שהם יעזרו, כמו שעזרו לאחיות שלי, כמו שעזרו לי במימון המכונית לפני הטיסה (הביאו לי את המכונית הישנה של אחותי בחינם). אז אמרתי לה שאני מעריך את ההצעה, אבל אני לא אוכל לממן שום חלקיק במכונית כרגע ובמילא אני מתכן לקנות עוד כמה שבועות קטנוע. אז אמא הגיבה כמו שאמא פולניה (או כל סוג אחר) תגיב – "קטנוע?! כזה עם 2 גלגלים?! המכונת מוות הזה?"

דיוק 125 למכירה, הוסף בורג כאן?

 

אז ההצעה שלה שונתה ל"לעזור מאוד", שזה בשפה של אמא בורג, שהיא תשלם הכול. למראית עין ההצעה הזאת מאוד מפתה, אבל יש כמה חסרונות. בזמן הקרוב אני לא אוכל לעמוד אפילו בהוצאות של הדלק, ביטוח ותיקונים (שבאוטו הקודם שלי היו חצי מהמשכורת שלי). האמת היא שרוב הסיכוי שאם אני אגיד את לאמא שזה מה שיגרום לי לא לנסוע בקטנוע, אז היא תרצה לממן גם את הביטוח והתיקונים.

אבל נשארנו עם 2 החסרונות הנוספים. הראשון הוא שרציתי קטנוע. באמת, נמאס לי, אבל ממש נמאס לי מהפקקים של גוש דן. שלא לדבר על למצוא חניה. כמה יותר טוב בפריפריה, בלי בעיות חניה ופקקים, או למען הדיון בניו זילנד ואוסטרליה שכמעט ולא עמדתי בפקקים.

הקטע השני, שהוא יותר משמעותי, הכספי. כאילו, אני תיכף כבר 24, לא הגיע הזמן להפסיק להסתמך על ההורים, במיוחד כספית. ומכונית במימון ההורים זה רק לחזק את הקשר עליהם.

האמת שאם הייתי יודע מה התוכנית שלי לשנה הקרובה, אז אולי הייתי יכול להחליט לפי זה. איפה אני עומד ללמוד? עיר או במכללה מרוחקת? האם אני אצא מהבית בגלל זה? רחוק או קרוב? איפה אני עומד לעבוד בחצי שנה הקרובה? כל מיני שאלות שאין לי מושג מה לענות עליהם. אז אני מתעלם מהם. כמו גם מהסכנה הסטטיסטית שגלומה באופנוע.

 

אז השאלה הגדולה שנשארת היא בעצם מכונית במימון ההורים או קטנוע חמוד ומעפן בזכותי בלבד?

 

נכתב על ידי , 27/1/2007 16:02   בקטגוריות הא ועל דא  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בורג ב-4/2/2007 22:23
 



האהבות הישנות


חזרתי מהטיולים, התיישבתי על התחת. חזרה בבית ההורים. לומד פסיכומטרי. חסר כסף. ויותר גרוע חסר תחבורה. בעצם יש תחבורה, אופניים. ואוטובוס, שהתחנה שלו נמצאת במרחק 2 קילומטר מהבית וממנו יוצאים 2 קווים שעושה רושם שהוקמו כחלק מניסוי של אגד ליצור את הקווים האיטיים ביותר שניתן להוות.

פתאום אני מתגעגע לקילאו 94 שהייתה לי לפני שנתיים, בין הצבא לטיסה, למרות כל הצרות והכסף שהיא שרפה בזה שכל חודש היא התקלקלה ונכנסה למוסך. אבל היא נמכרה והמשיכה הלאה, כחלק מההכנות לטיול. סיקלי - אוסטרליה

מאז כבר קניתי במו ידי 2 מכוניות. פורד פלקון, סדאן משנת 91, חיה רעה עם נפח מנוע של כמעט 4 ליטר מנוע (!). לרדיו היו מצבי רוח, כשהוא היה עצוב היינו צריכים לשיר ובאופן כללי היה לו נטייה למצבי רוח ולהיכבות כל כמה דקות. אז קראנו למותק/המפלצת הכחולה אפרפרה הזאת בשם הרישמי "סיקלי". לא שהיא הייתה חולה, להפך, היא הייתה בריאה מאוד. זה פשוט קיצור לביטוי המלא של הגולשים המגניבים האוסטרלים; "פולי סייק" – כלומר "מגניב". והמגניבה הזאת עלתה אחרי התיקונים מחיר מגוחך של 1000 דולר אוסטרלי (3500 שקל). מה שכן, מהרגע שסימפוני עזבה את אוסטרליה וחזרה לארץ, המכונית התחילה לעשות בעיות. כנראה שהמכונית אהבה אותה יותר מאשר אותי. כי באחת הנסיעות הראשונות אחרי כבר נקרע רצועת המאורר, מה שהשאיר אותי תקוע באמצע המיני אוטבק בלי קליטה ובלי מכונית שיכולה לנסוע יותר מחמש דקות רצוף בלי להתפוצץ באמצע סוף שבוע. אז החלטתי למכור אותה. אבל סיקלי לא הייתה מרוצה מזה, אז היא שבקה חיים פעם שנייה מול הקונים. אבל בסוף אפילו מכרתי אותה ברווח של 200 דולר ל2 גרמניות שהיו לחוצות להגיע לקרסימס לקיירנס.

 

משם טסתי לניו זילנד, הפעם החלטתי ללכת על משהו גדול יותר, שאפשר לישון בו גם – סטיישן. אבל זה היה שיא עונת התיירות והתקציב שלי היה נמוך, אז קניתי את הסטיישן הכי קטנה והכי דפוקה שאפשר היה להשיג (אבל נסעה) ב1200 דולר ניו זילנדי (3000 שקל) – מאזדה 323 סטיישן משנת 87. בצבע קרם צהבהב חלודה. אז בסדר, לא כל הדלתות עבדו, והיו לפעמים חריקות מוזרות, אבל מה זה באמת משנה כשאתה שואט ב80 קילומטר לשעה (במהלך הרביעי והאחרון) או אם ממש מתאמצים 90, בירידות לפעמים 110, אבל בטח לא מעל, כי המכונית התחילה לרעוט ולצפצף כמו חולת אפלפסיה. בטיני בוטום למכירה - ניו זילנדאז מה כל זה בעצם משנה כשאתה נוסע בכבישים בין היפים ביותר בעולם, במקומות שכל כמה ימים סוגרים את הכביש כי מצלמים שם פרסומות ליגואר ופרארי. וכן בפיתולי בכביש למילפורד, שואט לי בין הרים מושלגים, יערות עד ויופי בלתי נגמר - אהבתי את המכונית.

כשעלינו בעליה תלולה וגלגלים התחילו להסתבסב והמכונית החלה להתדרד אחורנית במורד לכיוון צוק, פחות הייתי מאוהב. אבל זה לא אשמתה. היו בה שלושה גברים, ציוד אישי וציוד קמפינג עצום בבגז, הנעה קידמית, גלגלים שחוקים ומנוע קטן.

חוץ מהפעם שהיינו צריכים לפרק את 2 הגלגלים הקידמיים, והפעם פעמיים שהתחלנו להדרדר במורד התלול, וכמה פעמים שהיינו צריכים להתניע עם כבלים והאין ספור פעמים שהיינו צריכים לריב איתה בבוקר כדי שתתעורר, אז חוץ מכל אלו J היה הייתה מותק. אבל לא הצלחנו למצוא ולהחליט על שם למותק. אז עברו כמה ימים והמכונית התחילה להתמלא במגנטים של בוב ספוג. מה לעשות, כל קופסת שוקולד נוטלה שקנינו בסופר הגיעה עם מגנט של בוב או החברים. ואכלנו הרבה שוקולד. זה מה שקורה שמתבססים על דיאטה של שוקולד ולחם, פסטה ואורז. ואז קלטנו, אנחנו מוקפים בבוב ספוג וחברים, ואיפה המקום הטבעי בשבילם? נגרום להם להרגיש בבית ונקרא למכונית "בקיני בוטום", על שם העיר המימית של בוב ספוג.

המכונית נמכרה בסוף עונת התיירות, לישראלי שאני לא זוכר את שמו, בהפסד קל ב1000 דולר ניו זילנדי.

 

במזרח, הסיעו אותי על האוסף הביזארי ביותר שנתקלתי בחיים שלי של מכוניות, משאיות, אופנועים, טרקטורים ושלל חיבורי כלאיים בניהם. אבל אני והחבורה הקטנה שכרנו קטנועים. חרשנו את לאוס, על סאן יאנג 125 חצי אוטומטי ואיזשהוא הונדה 125 חצי אוטומטי גם כן. בחנות זה היה מפתה משהו, תמורת 500 דולר אמריקאי היה אפשר לקנות אחד חמוד כזה, חדש לחלוטין. לקנות ולקוות שאיכשהוא, מתישהו תוכל להביא אותו איתך לארץ במחיר המגוחך הזה.

 

וכל ההקדמה הזאת באה להגיד שהחלטתי שאני צריך אחת חדשה. בקרוב פרטים נוספים.

 

נכתב על ידי , 24/1/2007 11:02   בקטגוריות הטיול הגדול  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורנג' ב-25/1/2007 17:47
 



הכפתור האדום


"דבר שיותר טוב לעשות מאשר לתרגל פסיכומטרי", מספר 438B :

 

 

 

נכתב על ידי , 21/1/2007 17:29   בקטגוריות פסיכומטרי, שחרור קיטור, משעשע  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בורג ב-24/1/2007 18:44
 



ספרות שבת


:There's a passage I got memorized, seems appropriate for this situation:

 

אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים

ובדרך חטאים לא עמד

ובמושב לצים לא ישב:

כי אם בתורת ה' חפצו

ובתורתו יהגה יומם ולילה:

והיה כעץ שתול על פלגי מים

אשר פריו יתן בעתו

ועלהו לא יבול

וכל אשר יעשה יצליח:

לא כן הרשעים

כי אם כמוץ אשר תדפנו רוח:

על כן לא ייקמו רשעים במשפט

וחטאים בעדת צדיקים:

כי יודע ה' דרך צדיקים

ודרך רשעים תאבד:

 

תהילים פרק א

נכתב על ידי , 12/1/2007 15:14   בקטגוריות דת ואתאיסטיות, הא ועל דא, סיפרותי  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורנג' ב-21/1/2007 23:01
 



נקודת אור קטנה


אולי זה האלוכהול, אולי זה הריקודים, אולי זה החברים הישנים, או אולי זה הרבה דברים ביחד.

אבל לא ממש משנה למה, רק באתי להגיד, שלכמה שעות הלילה, בחתונה של ידידה (החתונה הראשונה של בני גילי) הרגשתי מאושר. כבר הרבה זמן שזה לא קרה. ואני שמח שהערב, אני מאושר. טוב לי.

חוץ מזה שאני בקושי הולך ישר וצריך לקום לשיעור פסיכומטרי עוד פחות מ6 שעות.

אני קורא את זה וזה לא מחזיק מי יודע מה מול כללי הדקדוק. אולי מחר אני אשפר.

בכל מקרה ארחיב, מחר.

לילה טוב

נכתב על ידי , 4/1/2007 01:04   בקטגוריות אופטימי, שיכרות, אמצע הלילה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בורג ב-21/1/2007 17:47
 





28,701
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , מסעות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבורג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בורג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)